Pintér György - Múzeumi krimik
A Po-2 szép formájával és jellegzetes csattogó hangjával azonnal megszeretteti magát a repülést kedvelő emberekkel. Nem is volt kérdés, hogy kell építenem egyet.
Az építés egyszerű volt és gyors. A makett dobozból építve sem rossz, viszont sokat javíthatunk rajta. Az alapvető probléma a hanyagul öntött alkatrészekben van, mert egyes darabok két fele egymáshoz képest kb. 1 mm-rel el van csúszva. Ez különösen a motornál és a hosszúkás, vékony alkatrészeknél okoz gondot. Beszívódott felületet nem találtam, tömítőanyagot sehol se kellett használnom. Meg kell jegyeznem, hogy az én madárkám talán a '90-es években készülhetett, az újabb KP-kat már elvileg feljavított minőségben lehet kapni. Az átlátszó öntőkeret tartalmazza a szokásos KP talapzatot és két, golyóálló vastagságú szélvédőt.
A vászonnal borított felületeken a bordák és a főtartók vastag, domború vonalakkal vannak ábrázolva, ezeket érdemes csiszolással finomítani. Az összes kormányfelületet kivágtam és elkészítettem hozzájuk a bekötő füleket. A magassági kormányt enyhén lefelé kitérítve, a csűrőket és az oldalkormányt középhelyzetükben tettem fel. A motorra szívó-és kipufogó csöveket, szelepemelőket, szelepeket, gyertyakábeleket és indítólevegő-csöveket készítettem. Ha jól emlékszem, a légcsavar formáját kissé korrigálni kellett. A szélvédők átlátszó műanyag csomagolóanyagból vannak. A földöntartó és légbentartó huzalok valamint a kormánykötelek tekercselő rézhuzalból készültek. Az első pilótafülke bal oldalánál lévő dúcra készítettem egy tükröt.
A dobozból a világháború félelmetes éjszakai bombázóját építhetjük meg, nekem viszont a vontatógépek jobban tetszenek.
A festés (ami egyben első szórópisztolyos próbálkozásom) a HA-PAO mintájára készült, lajstromok nélkül, mert ilyen apró méretben nem tudtam volna elkészíteni a sablonokat. A felső rész Humbrol matt 67 enyhén keverve zölddel és kékkel, a hasa Humbrol matt 65. Végül kapott egy matt lakkot.