B-szárnyú neház vadász

B-wing

1:94, MPC/ERTL No.8912 (1992)
Pintér György - Múzeumi krimik Üdvözlet mindenkinek a messzi-messzi galaxisban:)

Úgy fél éve kerülhetett hozzám ez a gyöngyszem sokad magával az Mpc sorozatból! Régebben mindig furcsa szemmel néztem erre a nem kimondottan szép vadászra, de most valami oknál fogva sikerült beleszeretnem!

Az építést száraz próbával kezdtem. Összepattintottam az összes 2 félből álló alkatrészt. Már akkor láttam, hogy amennyire nem kell tömítőt használnom annyit kell majd csiszolni. A gép "törzsének" egyik fele 2mm-el nagyobb a másiknál. Hosszú órákat motoroztam rajta mire sikerült korrigálni. Felkészültem a legrosszabbra, hogy mi lesz a kisebb alkatrészekkel, de azokat hála istennek elkerülte a többlet műanyag.
Következhetett a pilóta fülke. Semmi minimális illeszkedési gond, de a műszerek kidolgozása olyan 50%-os. Próbáltam részletesebbé tenni. Beleépítettem még kábeleket, gombokat, kijelzőket. És akkor jött a fekete leves. A pilóta. Valami rossz vicc biztos. Nem mint aki karót nyelt, inkább villany oszlopot. Merev, élettelen. Ez így nem maradhatott. Szétvágtam az egészet, és igyekeztem egy reális mozdulatot kidolgozni.
Ezek után a szárnyak összeállítása már gyerekjáték volt. Némi sorjázás, és összeragasztottam a gépet.

A festést alapozással kezdtem. Revell Aqua Color feketével alapoztam az egészet. Előnye hogy hamar szárad, baromi kiadós és nagyon jól takar.
Fél óra száradás után elkezdtem felfújni a színt. Ehhez szintén revell festéket használtam. Világosszürke színnel fújtam, illetve annak kivilágosított árnyalatával. 1 napig hagytam száradni. Következtek a "tuning színek". A kéket ecsettel festettem, a narancssárga jelzéseket sablonnal fújtam.
Szintén fél óra száradás. Aztán az egészet átmostam híg olajfestékkel.
Ezt megismételtem tiszta hígítóval is, hogy a felesleges festéket eltüntessem. Ez után száraz ecseteltem egy nagyon világos fehéres szürke színnel. Némi koptatás, aztán átfújtam nagyon híg feketével, hogy megtörjem a világos színeket. Beragasztottam a kifestett pilótát, majd a kabintetőt. Lényegében a gép készen volt.

Az alap: amit gyárilag adtak az megint a vicc kategória! Inkább gyártottam hozzá mást. 2 cm vastag tölgyfalapra rárajzoltam a lázadók jelzését, majd dekopírral körbe vágtam.
Utána átcsiszoltam az egészet. 100-as papírral kezdtem, majd 600-al fejeztem be. Az alapot cseresznye páccal kentem át, majd nitro lakkal alapoztam. Utána még 3 réteg vizes lakkal kezeltem a felületet.
Végezetül megfúrtam az alapot és a gépnek az alsó részét. Egy 2mm-es merev drótót kukáztam:)! Azzal rögzítettem a kész gépet.

Dióhéjban ennyit ennek a fura gépnek az építéséről. Remélem tetszik nektek is.

AZ ERŐ LEGYEN VELETEK!!!!!
Bwing1
Bwing1
makett 006
makett 006
makett 007
makett 007
makett 008
makett 008
makett 009
makett 009
bwing2
bwing2
2011.07.30.
Szabó Krisztián (Kriszkó), Gyál,Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Luthor
2011.08.08. 07:28:40
Fél éve, sokadmagával? Nem kis szerencse, mondhatom! Gratulálok a cikkhez és a géphez is.
OFF: ha nincs ellenedre, szívesen találkoznék veled, mint szintén gyáli megszállott. Elérhetőségem az adatlapon. Üdv: Péter
Lucky13
2011.08.09. 00:14:50
Szia! Nagyon tetszik, az alap különösen ötletes, gratulálok!
Ceró
2011.08.11. 11:04:31
Szia!
Nagyon tetszik gratulálok! Én is vadászok egy B-Wing-re de még nem sikerült beszerezni.Reméljük nagyobb méretben is kadja valamelyik cég...Az alap tényleg nagyon ötletes!
T.: Ceró(Cegléd)
Lapidus
2011.08.14. 01:07:55
Hehe ennél csak a Q-wing ritkább : D
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció