Chevy Titan 90

Chevy Titan 90

1:25, AMT
Pintér György - Múzeumi krimik A kit így utólag nagyon tetszett. Igazi AMT, aki épített már AMT-t, tudja mire gondolok.

Az összeállítást az alvázzal kezdtem. Elég jól összeáll, és az alkalmazott műanyag is egész jó. A kit megépíthető több verzióba, kétfajta űléssel, üzemanyag tartállyal. Én a kerek tartályokra szavaztam.

Nekem a vezető kínzó űlés tetszett meg jobban, ezért az került bele. A festésével többet molyoltam a szokásosnál, de szerintem megérte.

A kipufogóból is lehet egy illetve két kipuffosra építeni. Nekem az egy puffos tetszett jobban, de a kithez adott sehogysem tetszett. A végén gáyrtottam sztirol csövekből egy sajátot, illetve kapott egy fél oldalas hővédő lemezt. Ezt ki kellett furkálni, eltartott egy darabig...

Nem kenyerem a sok ömlengés a makettekről, de ez egy szenvedős darab. AMT. Ettől függetlenül jobban tetszik mint az Italerik. No de mindegy.

Egy pár szenvedés:

- Nem voltak teljesen világosak az üzemanyagtartály bekötési pontok. Most, hogy a fülke tartó bakok jönnének, látszik is, hogy picit arrébb kellett volna őket tenni... már mindegy. Jön a faragás.

- Az új kipuff elég jól áll, most öregítem és finoman razsdásítom a csövet. Nem akarom túlzásba vinni, de nem króm csövet akarok feltenni, hanem azt a régi fajta egyszerű (vas?) csövet, amit még a motortól ilyen távol is, de az évek folyamán azárt megevett a hő. (Lévén Chevy Titan-ról van szó, nem a NASA-tól vették a felhasznált anyagokat). Majd erre jön a krómozott hővédő, külön egységként. Szerintem jó hatása lesz...

- A fékeket vághattam le, mert hozzáértek a gumikhoz. Ezen azért leesett az állam... A kész alvázba vághattam bele, és toldhattam meg a tartó karokat 1-2 mm-rel.

- A gumik egyébként nekem nagyon tetszenek, alap készletben eddig ez a legszebb, szerintem. Megcsiszoltam, megporoztam őket, hogy használt kinézetük legyen.

Készül egy pótkocsi, ennek az oldalára airbrush-sal jön egy kép.
alváz1

Az alvázat bevezetékeztem, az üzemanyag tartályok rögzítőit magam készítettem.
alváz1
alváz 2
alváz 2
hátsó híd
hátsó híd
motor váltó szekció

A motorblokk egy öregebb Detroit Diesel. Jópofa darab, nem volt vele sok gond, és legalább más mint a megszokottak.
motor váltó szekci…
motor felülről
motor felülről
az alváz 

Alap színnek a fényes feketét választottam. Jobban szeretem a fényes feketét, mert utána matt lakkal lefújva egy olyasmi félfényes színt kapunk, amilyen a valódi.
az alváz
Fülke alja

A fülke alját is feljavítottam egykicsit.
Fülke alja
motor váltó szekció

Festés és az első rozsdásítás után.
motor váltó szekci…
Az űlések

Alapozás után művész olajjal átkentem és visszatöröltem. Utána egy réteg lakk, szerintem nagyon mutatós lett.
Az űlések
Kabin

A  kabin 3 féle kékkel lett lefújva. Itt még az első festés után.
Kabin
Kabin szemből

Már helyén van a hütő rács.
Kabin szemből
A fülke oldaltról
A fülke oldaltról
Az alváz

Itt már lábra állt a gép.
Az alváz
Alváz 2

Felülnézet
Alváz 2
sárvédő

Nem tetszettek a műanyag sárvédők, ezért matt öntapadó fóliából, sztirolból, és KFS csavarfejekből csináltam újat. Szöszmötölős meló volt, de megérte!
sárvéd
Kipuff

Készülőben a kipuffogó.
Kipuff
Kész
Kész
kész 2
kész 2
kész 3

Itt jobban látszik az új, saját kipuff
kész 3
Kész 4

Hátul nézetből
Kész 4
2009.08.27.
Imre Géza (exec)
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció