Daihatsu Midget 1957

Daihatsu Midget DK 1957

1:32, ARII No.400678
Pintér György - Múzeumi krimik A háromkerekű, kétüteműekre jellemző hangú, kékes füstbe burkolódzó, állandóan dudáló járgányok több országban is szerves részei az utcaképnek. Latin-Amerikában, Afrikában de főleg Ázsiában – Kína, Japán, Banglades, India... Nincs is úti beszámoló a feldíszített motoros riksák fotói nélkül.

Az idei, 2011-es mosonmagyaróvári kiállításon láttam meg egy aprócska kis dobozt, ami mindkét nap egy halom tetején árválkodott. Belepillantottam, megtetszett a jó áron kínált aprócska makett és megvettem a második nap végére már nagyon unott arcú eladótól.

Mielőtt rátérnék arra, hogy mi is vár ránk a dobozban, nézzük át röviden a Midget történetét. Sajnos nem egyszerű információt találni ezekről a régi, ötvenes években tervezett japán járművekről, de egy gyors internetes keresés azért segítségünkre lehet. Az első, DK jelzésű Midget 1957-ben készült el. Az apró, egyszemélyes járművet egy kéthengeres , 250 köbcentiméteres, 10 lóerős léghűtéses motor hajtotta. A kabinon nem volt ajtó, csak egy vászontető, a motorkerékpárokra jellemző kormányrudat markoló vezetőt csak ez védte az időjárástól.
Két évvel később jelent meg az MP változat. Ebben már zárt, kétszemélyes kabinban utazhattak a keményen dolgozó tulajdonosok. A motort is lecserélték, egy kicsit erősebb, 12 lóerős, 305 köbcentiméteres változatra. Kisebb-nagyobb módosításokkal ez a változat egészen 1972-ig volt gyártásban. Az ARII egyébként ezt a változatot is kiadta.
1996-ban újraszületett a típus, egy aprócska négykerekű teherautó formájában. A 600 köbcentiméteres motorral szerelt mini-áruszállító 2001-ig volt gyártásban.

Nézzük a makettet. A méretarányhoz és az eredeti jármű méretéhez illően aprócska a doboz, tetszetős dobozgrafikával. Ha jól tudom az „Owners Club”-ban megjelent makettek nem az ARII saját tervezésű kitjei, hanem egy közel harminc évvel ezelőtti japán gyártó szerszámait vették át. A történet részletei sajnos homályosak, be kell érnünk ennyivel.
Az alkatrészeket vidám, neon-banánzöld színben kapjuk. Festés előtt mindenképpen kell alapozó, de ezt úgyis minden magára valamit adó makettező használja.
A készlet korából adódóan találunk némi sorját, de nem fog nagy gondot okozni az eltávolítása. Az apróbb részletek megjelenítése nem rossz, bár sok mindent nincs is részletezni a Midgeten. A készlet egyértelműen leggyengébb alkatrésze a ponyva. Érdemes lehagyni a makettről, vagy sajátot építeni helyette. Ahogy láttam a fotókon, a kabin hátsó fala nem fémből, hanem ponyvából volt. Egy kis feljavítás ezeken az alkatrészeken rengeteget javítana a makett végleges megjelenésén.
Az átlátszó alkatrészek szépen öntöttek, de sajnos van rajtuk pár apró karc, mivel a többi alkatrésszel egy zacskóba csomagolták őket.
A gumiabroncsokat nem műanyagból, hanem gumiból kapjuk. A kidolgozásuk átlagos, láttam már ennél sokkal rosszabbat is.
A matricalapon pár jelzést, műszerfalat és ponyvafeliratokat kapunk.

A makett könnyen építhetőnek tűnik, kis feljavítással, ügyes koszolással nagyon sokat ki lehet hozni belőle.
Doboz
Doboz
Ontokeretek
Ontokeretek
Reszletek
Reszletek
Reszletek
Reszletek
Egyeb alkatreszek
Egyeb alkatreszek
Gumiabroncsok
Gumiabroncsok
Osszeszerelesi utmutato
Osszeszerelesi…
1/32 Owners Club makettek
1/32 Owners Club…
2011.04.19.
Fodi
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció