Pintér György - Múzeumi krimik
A Ferrari F2005-ös volt az a modell, mellyel a Ferrari sorozatban a 6. világbajnoki címet szerette volna bezsebelni. Ez el is várható volt tőlük főleg a méltán híres F2004 után, mely 18-ból 15 futamot megnyert a 2004-es évadban.
De az F2005-ös már korántsem volt ilyen sikeres. Mindössze az ominózus Amerikai Nagydíjat nyerte meg, ahol csak a 6 Bridgestone-s autó teljesítette a versenyt. Maga a modell érdekessége annyi lehet csak, hogy ez volt az utolsó V10-es, 3000cm3-is motorral szerelt Ferraris versenygép.
A dobozt kibontva egy jó minőségű, 77 darabos kittet találunk.
Képek a dobozbontásról itt találhatóak:
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1356
Az egész építést úgy kezdtem, hogy az első felfüggesztésnél a féktárcsaborító elemekből ki kellett vágni kb. 5mm-t,mivel túl széles lett volna.A hátsóból azért nem vágtam ki,mivel féltem, hogy a hátsó szárnnyal ütközne, bár végül simán tudtam volna azt is javítani.Az építést ezután a szerelési rajznak megfelelően folytattam, motor, felfüggesztés, alváz, különböző légterelők össze illetve felrakása.
Nagyjából minden problémamentesen ment a kaszni festéséig. Sikerült túl vastag rétegben ráfújni a festéket és gyönyörűen "felbordázódott". Több-kevesebb sikerrel le tudtam csiszolni, de mivel én kevertem ki házilag a festékkeveréket,nem tudtam venni másikat,és már sok se volt igazán, ezért mindenhol nem javítottam ki,és sajnos 1-2 helyen látszik.
Az építéssel még ezenkívül egy nagyobb gondom volt, hogy a végén,amikor az első kerekeket raktam volna fel, egyszerűen a felfüggesztés darabokra tört,és így kellett újra összeragasztani 4-5 darabból, de legalább,ahol kivágtam azt a pár mm-t,ott egyben maradt.
Ezután már nagyjából csak a matricázás következett, mely gyorsan, problémamentes volt.Az építés végén pedig megkoronáztam a makettet a nehezen beszerzett Marlboro matricákkal.