Ikarus 250 Vértes Volán

Ikarus 250

1:24, Sajátkészítés (2010)
Pintér György - Múzeumi krimik Ikarus 250

Rendszám: BOS-574
Gyártási év: 1991
Vértes Volán állományba helyezés: 1995
Ex-Sovtransavto,régen teli piros festéssel.

Hát igen, ismét egy 250-es, de mentségemre szóljon, hogy ebben a méretarányban még nem volt. Több okból kifolyólag építettem most ezt meg. Az a helyzet, hogy a környéken kezdenek eltűnni a 200-asok, már szinte csak ez az egy 250-es van, ezért gondoltam amíg megvan, megcsinálom. Illetve láttam egy másikat, ami elég szép díjakat vitt el.
A másik, hogy veteránokkal mindig lehet foglalkozni, mert a legtöbbet már csak kép alapján lehet építeni, bár a következő az lesz, ami épp a napokban készült el igaziban. (Vajon milyen típus lehet?)
Nagy kedvenc a 250-es, nehéz is volt eldönteni, hogy milyen színben építsem, most az egyik itteni helyközire esett a választás, leginkább a fent említett okokból kifolyólag.
A későbbiekben lesz még min. 3 db belőle. (teli piros-fehér, kék-fehér, Volánbusz papagáj).

Ugyanúgy készült ez is, mint az eddigiek, ami új, hogy ebben a buszban már vannak karfák is, ezért a makettben is belekerült.Amikor fényképeztem,természetesen nem volt mind felhajtva vagy ledöntve, ezért ugyanúgy lett megcsinálva, mint akkor a képen.
Az ülések huzata is az eredeti alapján van lekicsinyítve és nyomtatva.

Újdonság, hogy az ablakok nem írásvetítő fóliából készültek (vagyis először abból, aztán pár hetet állt, aminek a hatására teljesen hullámos lett, olyan volt, mint a szaloncukros dobozon az a kis ablak).Ezért elkezdtem plexit keresni,és szerencsére az egyik fórumozótól tudtam venni, így most 0,8-as víztiszta plexiből vannak az ablakok.A különbség szemmel látható, egyszerűen gyönyörű.Az első szélvédőt leszámítva ezentúl mindig így fogom megcsinálni.

A hátfalnál is történtek újdonságok, más az illesztés illetve megpróbáltam a szélvédő alatti ívet megcsinálni.
Lehetne jobb is, ezen még kell finomítani, de első próbálkozásnak nem is lett rossz. Az illesztések javítva lettek tömítőanyaggal, csiszolva majd festve lett, Revell pirossal.
A jobboldali hűtőrács direkt ilyen, mert az eredetin is egy kicsit sérült, kesze-kusza. A bal oldalon csak az egyik borda sérült.

Az igazi mindig is duplalámpás volt, pár hónapja viszont valamiért szimpla lett, de Nekem a dupla sokkal jobban tetszik, ezért így építettem meg.

Szerencsére sikerült anno ebből is beszerezni egy kicsit, ha minden igaz,csak 3 db készült belőle.
Az igazi

A kép nem saját és még fénykorában készült.
Az igazi
ülések

Bekerülnek az ülések, természetesen ugyanolyan kárpittal mint az eredetiben és persze karfákkal.
ülések
ülések
ülések
beltér alakul
beltér alakul
Elölről
Elölről
oldalról
oldalról
oldalról
oldalról
Oldal
Oldal
Oldal
Oldal
Oldal
Oldal
féloldalas
féloldalas
Oldal
Oldal
készen az egyik oldal
készen az egyik…
Belülről
Belülről
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
Kész sofőri rész
kész belső
kész bels
Másik oldal
Másik oldal
Az új ablakokkal

Olyan tiszta és egyenes, hogy szinte nem is látszik:)
Az új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
új ablakokkal
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Kicsivel
Kicsivel
Készen
Készen
Kicsivel
Kicsivel
Kicsivel
Kicsivel
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Az igazi
Az igazi
Készen
Készen
Belül

"Felszállás" közben
Belül
Az igazi
Az igazi
Belül

Megyünk hátra....
Belül
A belső
A bels
Készen
Készen
Készen
Készen
Hátulról

Ezen még lehetne finomítani
Hátulról
javítva
javítva
javítva
javítva
A javított hátfal

Ki lett javítva a hátfal:
Szétszedés után méretre vágtam a gépházfedelet, hogy a jobb felső sarokban is szépen illeszkedjen. Feljebb került a lökhárító és ki lett toldva az alja 3 mm-el, mert sajnos az hiányzott. A bal felső sarokban is kilett javítva az ilelsztés, tömítés után csiszolva majd festve lett.
A javított hátfal
Javítva
Javítva
Javítva
Javítva
javítva
javítva
Készen
Készen
Javítva
Javítva
2010.08.17.
Utolsó módosítás: 2011.07.17.
Petya
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
baumi94
2011.01.08. 17:44:32
Nagyon szép lett!
zomborka
2011.01.08. 21:15:19
Gratulálok! Gyönyörű, akárcsak az előzők!
Petya
2011.01.09. 17:46:31
Köszi! Máté! Hogy áll a 270-es?
zomborka
2011.01.09. 19:13:48
Üdv! Tavaly ősszel haladtam vele, de az első szélvédővel meggyűlt a bajom. Nagyon feszül a fólia a hajlítások miatt, és a Technokol meg a faragasztók nem fogják meg, a pillanatragasztó pedig befehéríti az egészet. Kicsit el is vitte a kedvem, de a gyógyír már megvan, a Palma Tex személyében. Majd ha érdemleges haladás lesz, teszek fel pár képet a galériámba.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció