Pintér György - Múzeumi krimik
"A 200-as sorozat emelt padlószintű távolsági tagjára sem kellett sokat várni, az Ikarus 270-s építése során szerzett tapasztalatokat felhasználva 1976-ban bemutatkozott a Kumor Gyula tervezte Ikarus 254-es első példánya. A gazdagon felszerelt, 220 lóerős motorral hajtott légkondicionált járművek már a szuper-luxus kategóriát célozták meg, elérve a nyugat-európai buszgyártók legigényesebb gyártmányainak színvonalát. Az Ikarus - a tervező törekvésének köszönhetően - ezen a típuson alkalmazta először a ragasztott üvegezést. A buszok a 250-es típus módosítatlan fenékvázára épültek, a sorozatgyártásra érett járművekhez azonban szükség lett volna annak átdolgozására. Az Ikarus 254-es továbbfejlesztését háttérbe szorította, hogy felgyorsult a gyár új távolsági típuscsaládjának tervezése. Végül a külföldi próbautakat is megjárt típusból a bemutatókocsikon kívül nagyobb sorozat nem készült."
Ez is úgy kezdődött mint a többi. Információk, képek gyűjtése után megrajzoltam, kivágtam, összeragasztottam a szokásos módon.
Először fújtam ilyet ami kettőnél többféle színből áll de szerencsére jól sikerült a maszkolás ezért nem volt gond. A kék rész mondjuk kézzel revellel lett kenve ezért az nem a legszebb.
Az ablakokat nem kellett egyesével beilleszteni mivel a valóságban is ragasztott ablakok voltak. Sajnos utólag vettem észre amikor a függönyöket raktam be, hogy az igazinak nem egyforma méretűek hanem az utolsó egy kicsit rövidebb a többinél.
Az AIR CONDITIONED feliratokat nem vállalta senki, a nyomda se nagyon foglalkozik ilyen kis megrendelésekkel ezért egyenlőre így marad (ha valaki tud ebben segíteni annak várom a jelentkezését).
Ami a belső teret illeti a váznál kipróbáltam a rétegelt lemezt és bevált elég jó tartást ad neki.
Az ülések vázát először forrasztó ónból hajlítottam ahogy szoktam de nem igazán ragadtak meg a gipsz ülésekhez ezért le kellett egyszerűsítenem átlátszó műanyag rúdra lettek ragasztva.
Így biztos, hogy mindegyik ugyanakkora magas és stabil csak nem olyan élethű.
Az ülések tehát gipszből lettek kiöntve, az öntőformát Luckynak innen is köszönöm! A borítás most is krepp papír.
Kapott belső világítást is amit ledszalag szolgáltat.
A kerekek Italeri kamion csomagból vannak, a dísztárcsák pedig úgy készültek, hogy egy megfelelő méretű gombot oyumaru-ba nyomtam majd ezt is gipszből kiöntöttem. Revellel lekentem és alkoholos filccel bejelöltem a lyukakat.
Következő projekt valószínűleg az Ikarus 555 bár erről is nagyon kevés kép és információ van, de ebben van a kihívás.