Ikarus 260 Volánbusz

Ikarus 260 Volánbusz

1:24, saját (2009)
Pintér György - Múzeumi krimik Hosszas szünet után, egyéb elfoglaltságok illetve nyomtatóhiány miatt, most végre újabb makettet tudok bemutatni.

Nemrég kaptam nagyon jó vázszerkezeti rajzokat és elgondolkodtam, miért ne lehetne megépíteni? Hirtelen felindulásból neki is álltam hurkapálcákból a váznak.

Elkészült az alváz, a kerékjáratok és a padló is, amikor észrevettem, hogy valami nem oké. Utánanéztem, és mivel a jellegrajzon az egész busz magassága van feltüntetve (tehát a földtől, a kerék aljától),én ezt a váz aljától számoltam. Odalett 3-4 nap munkája, de,természetesen,nem adtam fel, újra kezdtem.

Felépült a váz, a padló, ami dupla fekete karton, rajta krepppapír, a szerelőajtók külön vágva, szélén ezüst festékjavítóval festve. Elkészült az ajtónyitó szerkezet, gondoltam ,ekkora méretarányban már illik valami komolyabbat alkotni.
Az ajtó dupla kartonra van rajzolva, kivágva,mindkét oldalról üvegezve,közötte pedig gumicsík,illetve a szélein is,csakúgy mint az igazin.

Utána nekiláttam az üléseknek, nem volt egyszerű kézzel tervezni, főleg olyanra, amit sorozatban lehet gyártani. Ehhez barna kartont használtam, a kapaszkodókhoz pedig fültisztító pálcikát festettem le.

Aztán jött a karosszéria: ez nem volt egyszerű, először is kartont kellett találni, de a Volánszín nem narancs és nem is citromsárga.
Nehezen sikerült megtalálni a megfelelő kartont,így nekiláttam a rajzolásnak. Sajnos,először elmértem, mert nem számoltam az ajtónyitó kis szerkezetet (ami drótból van) illetve a gumikat. Tehát újra kellett az egészet rajzolni illetve vágni.

Az oldalra felkerültek a díszcsíkok (kartoncsík rajta alufólia középen vékony fekete filccel festve). Az oldalfal vastagsága miatt az ablakok szintén duplán készültek el, közötte gumicsík csakúgy mint az ajtókban, de itt duplán.
Rákerült az ablaknyitó sín is, de már bánom, hogy nem csináltam nyithatóra, mert az sokkal élethűbb lett volna, így az ablakok között sajnos nincs semmi.Hát,majd legközelebb.

A korlátok is elkészültek, a lépcsőn rézdrót festve, belül pedig papírból van. Az ajtó feletti jelződobozt is próbáltam élethűre készíteni, alulra felkerült egy kis "lámpa" és a jelzőgomb is.
A tetőn is minden elkészült, kívül a bordázat, magasságjelzők, szellőző, belül csomagtartó, szellőzők, lámpák, vészjelzők és hangfalak is. A tető egyébként levehető a könnyebb ajtózáródás miatt, de könnyen meglehet, hogy le fogom majd ragasztani.

Miután kész lett a busz (már csak a kerekek hiányoztak),egy képen észrevettem, hogy az igazi Volánbuszok lépcsője sárga és a taposórész szürke. Nem maradhatott feketén,így utólag kellett kijavítanom.
Ezért nem szeretek vakon építeni képek alapján, úgy, hogy az igazit nem láttam. Bár kapott rendszámot, nem teljesen az a busz,hiszen nem is voltak képeim,de leginkább arra hasonlít.

A kerekekkel elég sokat bíbelődtem,ugyanis mindenképp azt akartam, hogy kidudorodjon illetve legyen futófelület is. Először elkezdtem kivágni és körberagaszgatni cikk-cakk csíkokat.Hamar rájöttem, hogy sose lesz így kész és nem is olyan élethű. Tehát egyszerűbben megoldottam és simán belekarcoltam.

Ha valaki figyel az apró részletekre, annak mondom, hogy a kis visszapillantót és a szélvédőosztó csíkon található kapaszkodót is érdemes megnézni. A Volánbusz felirat alatt pedig Ikarus felirat, ezt nem volt könnyű kivágni és lefesteni, de úgy-ahogy sikerült.
Továbbá a 2 szárból álló ablaktörlő, ami gumikat is kapott.

Remélem mindenki tetszését elnyeri, a következő egy 211-es lesz(valószínű a régi 42-es méretben) aztán egy kis időre a 200-asok félre és jönnek a Veteránok.

Nem tudom a publikálásig sikerül-e elvinnem egy igazi Volán 260.32-esbe, mert sajnos nincs a környéken, de mindenképpen elviszem majd.
megállóban

Itt pedig a makro maradt le
megállóban
A váz

Itt kezdődött minden.
A váz
A váz

Alakul...
A váz
Alváz, padló
Alváz, padl
Padló készen

Itt már kapott burkolást és elkészültek a szerelőaknák, lépcsők is.
Padló készen
Oldalfal
Oldalfal
A hátulja

Kezdett alakulni a hátulja, Én már láttam benne az Ikarust:-)
A hátulja
Másik oldal
Másik oldal
Burkolva mindkét oldal
Burkolva mindkét…
Ülések

Érkeznek az ülések
Ülések
Ajtó belülről

Kapott gumicsíkot
Ajtó belülről
Kívülről
Kívülről
Készen
Készen
Készen az ülések

Kb 3 nap volt mire elkészült mind
Készen az ülések
Oldal (rossz)

Megrajzolva, kivávga de sajnos ez az ami nem volt jó, látszik, hogy az ajtó
Oldal (rossz
Oldal rajzok

A legfelső volt a rossz
Oldal rajzok
Oldal

Felkerültek a díszlécek
Oldal
Jelződoboz
Jelződoboz
Oldal

Felkerült a Logó és az index
Oldal
Korlátok

Elkészültek a korlátok papírból
Korlátok
cikk-cakk csík futófelületnek
cikk-cakk csík fut…
Gumi

Végüli ilyen lett
Gumi
Készen
Készen
Készen

Az egyik hátsó ajtót ("valaki") benyomta
Készen
Készen

Na itt látszik, hogy miért fogom leragasztani a tetőt
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Nyitott ajtókkal
Nyitott ajtókkal
Nyitott ajtókkal
Nyitott ajtókkal
Készen nyitott ajtóval
Készen nyitott ajt…
Tető belülről

A szellőzőre rákerült a kilökőkar is
Tető belülről
Belső tér

Sajnos az egyik korlát ami az üléshez megy dől
Belső tér
A sofőri rész 

Légrugós vezetőülés kárpitozva, sebváltó(szilikonból váltógomb)
A sofőri rész
Másik oldalról
Másik oldalról
Úton, megállóban

Megkellett volna igazítani kicsit az ajtajait, de jöttek kocsik, ezért nem akartam sokáig időzni.
Úton, megállóban
Szemből megállóban

Na itt meg a tetőt kellett volna megigazítani, le fogom ragasztani mostmár biztos
Szemből megálló…
Oldal felül
Oldal felül
Hátulról
Hátulról
Oldalról
Oldalról
Lámpák előtt
Lámpák előtt
Lámpák előtt
Lámpák előtt
Volánbuszos Ikarus jel mellett
Volánbuszos Ikarus…
Volánbuszos Ikarus jel mellett
Volánbuszos Ikarus…
DSCI3292

Végül javítva lett és leragasztottam a tetejét.
DSCI3292
2009.07.25.
Utolsó módosítás: 2010.11.26.
Petya
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Johnie
2009.08.10. 23:45:02
Wow ! Egy igazi sárga 260-as Ikarusz! Nagyon mutatós darab! Így, hogy a karton anyagában színes gondolom nem kell az élfestéssel sem bajlódni. Gratula! Nagyon tetszik!
Petya
2009.08.14. 17:35:23
Kösz Johnie, örülök, hogy tetszik, látom figyelmes vagy hiszen még nem aktiválták..
Laci! Kösz a segítséget, örülök ha valaki megírja a kritikát, ebből lehet tanulni.
Hátul az ívet megcsináltam, sajnos a képeken nem látszik, de csinálok róla.
A tető-oldalfal illesztésén gondolkoztam, a 211-esen kijavítom sajnos ezen azért nem tudtam megcsinálni, mivel levehető.
Johnie
2009.08.15. 13:50:25
Áh ez az aktiválás egy rémálom. Jómagam is építek egy papír vitorlás sorhajót április óta, gondoltam írok róla egy cikket, de még nekem sem publikálták. Úgy látszik nyári szabin vannak a szerkesztő urak. Petya! Ezek az általad készített barna bőr ülések zseniálisan jól néznek ki. Kellően vastagok, bennük a fekete cső kapaszkodóval egyből megfogott. A másik ami bejön az a váz ami köré építetted a buszt. Igaz a végén nem látszik semmi belőle, de gondolom kellő tartást ad és hát az igazi is valahogy így készült.
magyarzoli1@vipmail.hu
2009.08.31. 10:53:06
Ügyes gratula!! Nekem nem volna türelmem hozzá,Szép lett.! Üdv TIGRIS6.
Dönitz
2009.08.31. 11:53:29
Nagyon szép lett, tetszik ahogy a vázat megoldottad.
Én is szeretném már végre megépíteni a 260-ast, nekem még csak a motor van kész.
Dönitz
2009.08.31. 11:53:56
ja és csak így tovább. várom a 31-est:D
zsugabubus2
2009.08.31. 19:22:48
nagyon szép
zomborka
2009.08.31. 21:13:20
Gratulálok! Nagyon szépen sikerült! Jó látni, hogy megörökítetted ezt a buszt, talán pont ezzel a busszal sokat utaztam (ELK-*** rendszámú 260-as volt, a számra már nem emlékszem...). Nagyon várom a veterán buszokat is. Én most a 270-est próbálom megörökíteni, a papíros fórumon van fenn pár kép róla.
Petya
2009.09.01. 11:17:26
Köszönöm! Máté! Még egy 200-as lesz, utána már a veteránok jönnek.
Láttam a 270-est, csodálkoztam is, hogy nem írtál a képek miatt.
Ui.: ha ráttantisz a nick nevemre és megnézed a legújabb makettet, megfogsz lepődni!
Guliver
2009.09.04. 21:26:22
Szia!
Nekem is nagyon tetszik a munkád,csatlakozom az elöttem szólókhoz.
Egy kérdésem is lenne. Hol szerzed be a háttéranyagokat - gondolok itt
a szerkezeti rajzra - mert én hiába keresek ilyesmit zéró eredmény...
Guliver
Petya
2009.09.05. 10:38:13
Hali!
Jellegrajzokat viszonylag könnyű beszerezni, vázszerkezetit már nem annyira, ehhez a típushoz egy ismerősömtől kaptam. Ha megírod melyik típushoz kell akkor küldök!
Johnie
2009.09.05. 15:39:35
Petya! Anyagában is színezett kartont honnan tudtál szerezni? nekem csak olyan van aminek csak a felülete színes, ha elvágom, fehér a közepe.
Petya
2009.09.05. 16:31:03
Van Nálunk egy papír kreatív hobby bolt, ott szerzem be.
Különböző méretek, színek, vastagások, anyagok vannak.
A kartonokat Németországból hozzák, így biztos, hogy országszerte lehet találni.
Guliver
2009.09.05. 17:34:23
Szia Petya!
A 250-eshez kerestem volna anyagokat az öcsémmel,Ő a buszos igazából kettőnk közül.
Ha van hozzávaló rajzod,annak örülnénk. Itt az emíl címem: assurea@freemail.hu
Előre is köszi!
Guliver
Johnie
2009.09.05. 18:32:43
Még valami! Múlt héten Veszprémben vártam a buszomra. Két fiatal srác valami komolyabb fényképezőgéppel az összes buszt lefotózta. Kartonnak jövőhéten utánanézek, Kaposváron van kreatív hobby bolt
Kuolema
2010.01.05. 19:33:56
Szia Petya!
Régóta tervezem, hogy építek egy 260-as Ikarust valami hasonló méretarányban, de a Vértes Volán sajnos nem túl együttműködő. Ha esetleg még megvannak még azok a dokumentumok, amiket az építés során használtál, kérlek küldd el őket! Az e-mail címem: geri.csonka@freemail.hu. Főleg a vázszerkezet érdekelne, mert sehogy sem tudok hozzájutni még csak hasonlóhoz sem. Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Kuolema
Petya
2010.01.06. 15:59:28
Hali!
Milyen ügyben kerested fel őket?
A rajzok természetesen megvannak, küldöm!
Nincs mit!
baumi94
2010.11.27. 08:05:11
Szia! nagyon szép én is ilyennel járok haza.
Taks
2017.07.23. 15:49:45
Hali!
Nagyon kellenének a tervrajzok ill a busz ülés méretei.
Élethű modellt akarok készíteni.
Nagyon szépen megköszönöm!
Email.taksen23@gmail.com
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció