Pintér György - Múzeumi krimik
Az utóbbi időben nagy Hungarocamion "láz" tört ki a "kamionosok" közt. Ennek hatására döntöttem én is az Ivecom HC köntösbe bujtatása mellett.
Az építést a motorral kezdtem. Ezt összeszerelés után kábeleztem, majd pirosra fújtam le. Száradás után a leömlőket és a turbó kipugó felöli részét rozsdásítottam.
Az alváz következett. Szerelés után ezt is kábeleztem, aztán szintén pirosra fujtam. A motort behelyeztem az alvázba, aztán az igy kapott egyveleget alaposan összemocskoltam. Az alvázra kerültem a kerekek is.
Az alvázra kerültek a légtartályok, a tank, a pótkeréktartó és a légszürőbetét háza. Ezeket szintén koszoltam.
A fülke nem volt problémás, szépen illeszkedtek az elemek, ragasztás utány zöld színt kapott. A fülke száradása után a sárvédők is a helyükre kerültek és kifestettem az ablakkereteket, azután az ablakokat is a helyükre tettem.
A beltérnél nem gondolkodtam nagyban, mivel ezt és "munkáskamionnak" szántam így sokminden extrát nem raktam a fülkébe. Az üléseket elég hitványnak tartottam ezért szürke szöbettel bevontam őket a jobb összhatás érdekében. A fülkébe az ágyakra kockás ágyhuzat és párna, a müszerfalra tachográf-korongok, egy régebbi újság és cigarettásdobozok kerültek.
A spoilert ezüst színüre fújtam le, majd csak később koszoltam. A fülkére még rákerültek a légkörtök és a tükrök, majd a légszőrű.
A lökhárítón a lámpák foncsorjába kis gumidarabokat tettem ezzel szimulálva az égőt, és így életszerűbb lett az összkép.
Végezetül a matricákat is feltettem és itt szeretnék külön köszönetet nyilvánítani Sámoly Csabának a HungaroCamion matricákért!
Magga a makett egy nagyon jó, munkás darab, csak ajánlani tudom annak aki kedvet kap a kamionokmakettezéshez!