Leyton House CG901B

Leyton House CG901B

1:20, Tamiya No.20028 (1990)
Pintér György - Múzeumi krimik Az 1990-es évad egyik ellentmondásos autóját szeretném bemutatni, a neve: Leyton March CG901B. Az év nem indult valami fényesen a csapat számára, az első 6 futamon már az is csodaszámba ment, ha beért valamelyik versenyzőjük... A csapat is unhatta már ezt a helyzetet, így bedobták a B-variánst a francia nagydíjon.

Akkor még a francia nagydíjnak helyszínt adó Paul Ricard-on az "új" autóval figyelemre méltó eredmény született! Az addig nem igazán retteget Ivan Capelli második helyen ért célba! Nem arra kell gondolni, hogy amolyan "Zsóttisan" kiesett előle a komplett élmezőny, és neki csak annyi dolga volt, hogy az Eurobrun-okat maga mögött tartsa. Ivan gondolt egy merészet és a 7. helyről indulva vad előzgetésekbe kezdett. Odáig fajult a dolog, hogy egyszer csak azt vette észre, senki nincs előtte! Két körrel a vége előtt még vezette a mezőnyt, aztán érkezett Prost. A váltóból a 6. fokozat ezzel együtt el is távozott... Így esélye sem volt maga mögött tartani az ex-bajnokot. A második hely így is nagy meglepetés volt, és egyben az első pontjaikat is megszerezték. Hogy aztán az év végéig még egy árva pontot begyűjtsenek a csapattárs, Gugelmin közreműködésében.

Maga az autó nagyon jól meg volt építve, köszönhetően Adrian Newey-nak (ismeri valaki?), aki gyönyörű és zseniális karosszériát tervezett. Sajnos az autó többi része nem tudott lépést tartani vele. A futómű stabil volt, de a EV76 nevű Judd motor (amit csak ők használhattak :) ) gyenge is volt, megbízhatatlan is. Ezen kívül hűtési, elektromos rendszerbeli gondok hátráltatták őket, és minden elképzelhető dolog elromlott. Egyetlen egyszer fordult elő, hogy mindkét autó célba ért egy futamon. A következő években nem volt megállás a lejtőn, egyre lejjebb csúszott a csapat.

A vég: 93-tól Peter Sauber és bandája (és a Merci) úgy döntött, versenyezni akarnak ők is, így "megvették" a March F1-es részlegét. Érdekesség, hogy még 95-ös Sauberen is felfedezhetők a kasztni egyezései a CG901B-vel. Nem sikerült rosszul, az biztos!

A makett maga szokásos Tamiya. Ezzel, azt hiszem mindent elmondtam róla. Szép, jó, könnyen kezelhető, jók a rajzok, überszép dobozfedél, stb. Némi feljavítást azért elvisel, gondolok itt gyújtáskábelekre, hűtőcsövekre, némi karbon a maximalistáknak. Sisak, figura, sisakmatrica nem jár hozzá.
TS-41 korálkéket ad meg alapszínnek a leírás, szerintem eléggé hasonlít az eredetire. Nem nagyon fog mellé az ember, ha ezzel színez.

Eléggé nehezen beszerezhető, és eléggé drága, így ezt a makettet is inkább a megszállott Leyton rajongóknak ajánlanám! Hozzám a szucs.laszlo - Schumi7vb vonalon keresztül érkezett, gondolom "Tom"-tól (dohos doboz, sárga leírás, nagy feeling :) ), Japánból. Az építést tervezem, hogy fotókkal dokumentálom, természetesen megosztom mindenkivel!
leyton01
leyton01
leyton03
leyton03
leyton05
leyton05
leyton06
leyton06
leyton07
leyton07
leyton08
leyton08
2008.09.24.
Utolsó módosítás: 2008.11.27.
JazzZ, Balassagyarmat
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció