Nardi FN.305 a Magyar Királyi Honvéd Légierőben (vizsga előtt)

Nardi FN. 305

1:72, Special Hobby
Dobozbontás után az alkatrészek minőségével meg voltam elégedve. Régebben a „Mi van a dobozban?” rovatban bemutattam a készletet, akit érdekel,megnézheti. A makettet dobozból építettem, egyedül a vezérsíkok drótjait pótoltam.
A műszerfalak összeállításánál csak a maratott alkatrészeket használtam, a filmet nem (kipróbáltam, a műszerek mutatói a fém műszerfal alatt alig, zárt kabinnál pedig egyáltalán nem látszanak). Az összeállítás során nem jelentkezett semmi gond, a műgyanta ülések szépen kivitelezettek.
A kabin beépítése és a törzsfelek összeragasztása is gondmentes, a vezérsíkok is pontosak. Utóbiakkhoz pótlólag vékony drótból készítettem el a rögzítőhuzalokat, ezeket lakkozás előtt, utolsó lépésként rögzítettem. A műszerfalakon kicsit faragni kell a beillesztés során, mivel a hátsó kicsit kitartja a kabintetőt (ez szárazpróba során derült ki). Ennél a munkafolyamatnál az oldalkormányhoz kapcsolódó réz alkatrészekkel kell óvatosan bánni.
Az egybeöntött alsó szárnyfélhez jól illeszkedik a két felső, de fontos, hogy a futóműaknát még a szárnyak összeragasztása előtt rögzítsük a helyére, mert utólag ez lehetetlen. A szárny antennájának felhelyezése annyiban okozott fejtörést, hogy jóminőségű eredeti fényképet erről nem találtam, a makettfotókon pedig ahány-annyiféle... A szárny-törzs illesztése során hézag nem keletkezett, de szintbéli eltérés sajnos igen. A törzs felőli szárnyrész 1-1,5 mm-el magasabb mindkét oldalon. Kicsit nehezen hozzáférhető, de azért le lehet csiszolni.
A futóművek összeállítása a hajlítandó maratott alkatrészekkel együtt sem okozott problémát, de sajnos a szárnyba való illesztésük igen. Az eredetileg kialakított lyukak helye nem megfelelő, és a támasztórudazatot sem lehet megfelelően rögzíteni a futóműakna aljához. Ezeket sajnos szikével rövidíteni kellett, és az akna pereméhez ragasztani. A csűrőket mozgató apró rézelemekkel óvatosan kell dolgozni (csak a festés-matricázás után kerültek fel a gépre, mert a felségjelekre támaszkodnak). A kipufogósort csak vésett körökkel jelzik, holott ezek az erdeti gépből kicsit kilógtak. Gondolkozam a pótlásukon, de végül feladtam az apró méret miatt (1mm belső átmérőjű, vastagságú és hosszú „csőcsonkokra” lett volna szükségem).
A vákuum kabintető kivágása és felhelyezése nem okozott gondot, egyébként ebből kettőt is tartalmaz a készlet. Revell maszkolófóliával festés előtt kitakartam a megvédendő részeket. A motor eleje és a légcsavar is pontosan illeszkedik.
Ezt a gépet is ecsettel festettem, a szárnyakat és a törzset szabadkézzel, a sárga törzsgyűrűt és a nemzeti trikolort a vezérsíkokon maszkolószalag segítségével. Revell színeket használtam: has R-76; törzs R-68; törzsgyűrű R-15; trikolor piros R-330; fehér R-301; zöld R-364. A belépőéleket, a légcsavartollakat és az orrkúpot 2000-es csiszolópapírral koptattam és fémszínnel szárazecseteltem. A panelvonalakat barna vízfestékkel folyattam be, a motor égéstermékeinek nyomát fekete vízfestékkel igyekeztem megjeleníteni. A karbantartás és intenzív használat során keletkező kopásokat a felületen és a lemezszéleken fémszínnel igyekeztem megjeleníteni.
A matricákkal nem volt gond, de azért lágyítót is használtam. A helyüket pontosan mutatja az útmutató, de a szárnyakon levő felségjelek arányait tekintve nagyobbak a matricaíven, mint amekkorának a felhelyezési rajzon mutatják. Végül a gépet átkentem matt lakkal.
A bemutatott gép állomáshelye Szombathely, Regvi (Repülőgépvezető Iskola).
Alapvetően jól építhető makett, merem ajánlani.
A talaj barnára festett vízzel kikavart gipsz. Az alapra ragasztót kentem,és erre szórtam a Busch műfüvet. Az álló figura a Revell Pilots & Ground crew dobozából van, az ülő pedig egy Zvezda Ju-88 A4 személyzetének tagja volt eredetileg.
makettinfo 1
makettinfo 1
makettinfo 2
makettinfo 2
makettinfo 3
makettinfo 3
makettinfo 4
makettinfo 4
makettinfo 5
makettinfo 5
makettinfo 7
makettinfo 7
makettinfo 6
makettinfo 6
makettinfo 8
makettinfo 8
makettinfo 9
makettinfo 9
makettinfo 10
makettinfo 10
Eredeti
Eredeti
doboz
doboz
2013.05.11.
Utolsó módosítás: 2013.05.15.
ecsetes, Karcag
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Israti71
2013.05.12. 07:41:13
Szia!
Nagyon mutatós ez is mint a többi repülőd.Ismét mondom (bár te tudod),nem vagyok témabeli,nem ismerem a pontos színeket és paramétereket sem,én csak úgy látom mint egy gyerek...tetszik mert...jól néz ki.Gratulálok:D.A
lacipapa
2013.05.12. 10:05:41
Szervusz!
Nagyon jó lett,ezt én is megépítettem.A kipufogó csonkokat 1.2mm-es injekciós tűből csináltam.A tűről a krómozást lecsiszoltam és öngyújtóval megégettem,így festeni sem kellett.Annyira kell melegíteni,hogy kékes-lila legyen,mint az igazi.Pill.rag.-val rögzítettem.További jó munkát,gratulálok.
Laci
janosm
2013.05.12. 12:50:15
Nagyon tetszetősre sikeredett! Örülök, hogy vannak mások is, akik ecsettel festenek, így nem vágyok annyira a festékszóróra. :)
hobbista
2013.05.13. 09:05:47
Szia, ecsetes!
Szép a festés...bár én festenék így! Az egyetlen dolog ami szemet szúrt, az a panelvonalak túl barnás színe. Kicsit feketítsd és egy kissé finomabban (úm. véknyabban) vidd bele. A szárnyantenna terén teljesen meg tudlak érteni (ugyanígy vagyok a USS Arizonámmal, eredeti fotó alig van, mármint Pearl Harbor előttről, és ahány makett, annyi féle, de ez már az én bajom...). Szóval szép a mű, csak így tovább!
ecsetes
2013.05.13. 09:42:45
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat. A kipufogó csonkokat majd az 1/48-as változaton csinálom meg, őszintén szólva itt is belekezdtem, de végül úgy döntöttem, hogy nem bajlódom velük. A panelezésen majd változtatni fogok, hamarosan kész egy Ju-88, azon már más lesz.
Freddy
2013.05.13. 12:38:13
Szép lett, nekem is tetszik!
ecsetes
2013.05.15. 14:06:22
Köszönöm Freddy!
Zoli
2013.05.19. 11:37:42
Szia,
Nekem is nagyon tetszik a masinád!Régen megvolt a makett, de már eladtam, meg kell vennem újra. Az ecsettel festés egyáltalán nem rossz, nekem is csak az van. Az egyetlen kérdés számomra a kabintető keretek vastagsága, főleg a szélvédőnél tűnik soknak. Amúgy mivel ragasztod a vákuumos tetőket? Nekem mindig problémám volt vele...
z
ecsetes
2013.05.19. 20:26:49
Szia Zoli!
Megnéztem a tartalék kabintetőt, és azon is alapból túl vastagok a keretek. A festés meg méginkább kiemeli ezt. Ha viszont véknyabbra fested, akkor meg kilátszik a felület megtörése. Ördögi kör, de igazad van, túl vastag a keret a szélvédőnél. Ragasztásához én a Revell Contacta Clear-t szoktam használni, ezt direkt az átlátszó műanyag alkatrészekhez gyártják. Köszönöm a hozzászólásod.
Zoli
2013.05.20. 08:55:37
Szia,
Sejtettem, hogy gyári hiba, és elég elkeserítő, mert ehhez a típushoz nem hiszem, hogy sokan gyártanának kabintetőt. Ez a sima műanyag ragasztó tényleg megfogja a vákuumos tetőt? Nekem Humbrol Clear volt, azzal nem nagyon boldogultam.
Sok sikert a 88-ashoz, remélem mielőbb láthatjuk azt is!
z
ecsetes
2013.05.20. 19:17:20
Szia Zoli!
Nekem tökéletesen bevált ez a ragasztó, lassan köt, de jól használható. A Junkers 85%-ban készen van :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció