Pintér György - Múzeumi krimik
Rövid története:
Az Oldsmobile volt az első, a GENERAL MOTORS divíziók közül, amely követte a Pontiac-ot. A szó szoros értelmében vett
teljesítménycsomagnak köszönhetően ez volt a GM leghosszabb életű izomautója. Gyökerei egészen 1964-ig vezethetőek vissza,
amikor elkezdték kínálni a 4-4-2-es "együttest" az Oldsmobile Cutlass F-85-öshöz. A 4-4-2-es ( ejtsd: „négy-négy-kettő”!)
jelölés a négytorkú karburátorra, a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóra és a dupla kipufogóra utalt. Az ereje
akkora volt, hogy másnak is jutott volna. A W30-as jelölés egy választható csomag volt: 400 köbincses (6550cm3) V8as, 380
pacival. Az 1969-es árlista szerint még ezeket a csomagokat lehetett választani: W31, W32, Hurst/Olds, valamint a 400-as
motorral manuális váltóval (350LE, vagy automatával 325LE). A 4-4-2-es sosem hagyta volna abba a száguldást, ha nem találja
telibe a '71-es üzemanyagválság. Ez elég nagy szégyennek bizonyult, mert nagyon sok időnek kellet eltelnie, hogy hasonló
teljesítmény ismét napvilágra kerülhessen.
A makett:
Ezúttal az izom-korszak egyik klasszikusa került terítékre! Összesen 114 darab alkatrészt tartalmaz a készlet. Ezek többnyire
megfelelnek a 21. század követelményeinek. A kocsiszekrény jól kidolgozott, alak-, és mérethű. A készlet több lépésnél is
választási lehetőséget kínál a makettezőnek (felnik, gumik, karburátorok, légszűrők). Az alkatrészbontások indokoltak -
akárcsak egy igazit építenénk. Az alváz szépen kidolgozott, a kipöfögőket külön alkatrészként kapjuk.
Az AMT-től megszokottan, részletes motortérrel láthatjuk el a kocsinkat. Persze érdemes itt pótolni jó néhány kábelt - javítva az összképet. A műszerfal részletes, nem kis kihívás szépen kifesteni. A belső térben túl sok alkatrésszel nem kell bajlódnunk, viszont kevésnek se mondhatjuk az ide szánt alkatrészek számát. Az építési útmutató részletes, kellően feltünteti a lépéseket és a "válasz-utakat". A matrica pontos, korrekt színek jellemzik. Gyári díszcsíkokat, feliratokat és két rendszámot tartalmaz. Pénzünkért egy gyorsan építhető, az átlagosnál jobb minőségű makettet kapunk.
A korszak szerelmeseinek kötelező darab, de az is örömét lelheti benne, aki csak "belekóstol" az autók világába!