Opel Blitz 3.6 Omnibus

Opel Blitz 3.6 Omnibus

1:35, Roden No.810
Pintér György - Múzeumi krimik Következő eddigi leghosszabb ideig tartó, projektemet szeretném bemutatni. A készletre véletlenül keresgélés alatt találtam rá rögtön megtetszett mivel egy elég ritka típus.

Az építés és feljavítás

A készlet sorjákban és öntési hibákban bővelkedett. Egy-két részen az illesztések nem pontosak. A felépítményből adódóan elég nehéz volt jól és pontosan fixálni a test részeit. A fő részek közül érdemes a tetőt a legvégén beragasztani mivel a belső teret így lehet a legjobban kidolgozni. Ha kész a belső tér érdemes fotókat készíteni mivel így látszik minden szépen.
A neten felelhető archív fotók alapján elkészítetem a padló faburkolatát apró lécekből (szerintem fenyő lehet, de a supermarketekben kapható gomba vagy zöldség is ilyen kis faládákban kapható az jó alapanyag). Tömíteni kellet néhol a lócák helyének a lyukait a padlón. A busz belső oldalain rézdrótból kialakítottam az illesztési részeket, amit látható volt a felet fotókon.
A bútorzatot is inkább legyártottam magam fából mivel a készletben található műanyagok kidolgozása nem a legszebb. A tető lámpákat a régebbről megmaradt átlátszó öntőkeretekből csiszolópapiral a megfelelőre gömbölyű lapos formáig csiszoltam és egy megint megmaradt valamilyen hengerből levágott rész adta a lámpák keretét.
A tükör egy műanyaglapra ragasztott alumínium fólia rézdrótból hajított szárral. A pedálokat is kellet készíteni hozzá rézdrót és méretre vágott műanyaglapok. A hátsó ajtó felet lévő polcot is magam készítettem.
A függönytartó sínek is rézdrót a függöny pedig papír zsebkendő PVA ragasztóval átkenve és később festve.
A rádiók, telefonok kábeleit is drótból a rádióhoz pedig készítettem egy mikrofont is.
A külsőn is volt mit javítani a motortér kábelezését is magam készítettem a felett fotók alapján. Az akkumulátor és a tartója is teljes egészében saját gyártmány.
Az ásó és a csákány nyelet pedig fogpiszkálóból faragtam ki a megfelelő méretűre. Az ásó tartókeretét pedig vékony fémkezekből alakítottam ki. A tetőcsomagtartó is falécekből alakítottam ki. A ládák fából készítettem a dobozokat kartonból amit PVA ragasztós papír zsebkendővel fedtem le.
Az elején látható háló pedig géz PVA-val átkenve hogy ne málljon szét és így jobban alakítható és száradás után a helyén marad a kialakított formában.
A kábelcsévélő is saját gyártmány rézdrót a kerete, a dobrész öntőkeret és megmaradt műanyagból lett kialakítva. A benzines kannák italeri termékek a hordó academy a vedér pedig mini-art.
Plusz még egy csomó kis apróság, de annyi feljavítani való volt, hogy nem térek ki mindenre.

A festés és koszolás

A festés AK interactiv acryl festékeivel történt ecsetel. Az alap a RAL 7021 (704) száradás után jött egy réteg Ak shiping folyadék majd ezután a RAL 8020 (700) szín. A koptatás pedig vízbe mártott durva ecsetel néhol fogpiszkáló és fogkefével készült. Néhol pedig a szivacsos technikával alakítottam ki az apróbb kopásokat. Az egészre jött egy matt lakk réteg.
A koszoláshoz is AK termékeket használtam első lépéskén pár koszcsíkot (streaking grime) festetem fel a nagyobb felületekre. A busztest alsó részén Sand yellow deposit és kicsi gipsz keveréke hogy szemcsésebb legyen. A többi részen pedig afrika dust effekt és abteilung light european earth pigment.

Végszó

Röviden ennyi lenne. Hibái vannak, az ablakok porozásával sem vagyok megelégedve, de most ennyit tudtam kihozni belőle. A készletet nem ajánlom dobozból építeni nagyon sok feljavítást igényel a pontosabb valóságnak megfelelőbb kinézethez. De ha egy ritkán látható típusra vágysz, akkor megfelelő sok idővel és türelemmel. Ha esetleg belevágsz, a sok összegyűjtött archív fotót szívesen elküldöm.
Várom az észrevételeket és kritikákat!
OPEL
OPEL
IMG_20190422_123247
IMG_20190422_123247
IMG_20190422_123739
IMG_20190422_123739
IMG_20190422_125120
IMG_20190422_125120
IMG_20190422_123810
IMG_20190422_123810
IMG_20190105_160636
IMG_20190105_160636
IMG_20190105_160600
IMG_20190105_160600
IMG_20190422_124234
IMG_20190422_124234
IMG_20190422_123945
IMG_20190422_123945
IMG_20190422_124126
IMG_20190422_124126
IMG_20190422_123857
IMG_20190422_123857
IMG_20181223_200143
IMG_20181223_200143
IMG_20190105_160531
IMG_20190105_160531
IMG_20190422_122928
IMG_20190422_122928
IMG_20190422_125143
IMG_20190422_125143
IMG_20190422_124836
IMG_20190422_124836
IMG_20190422_125109
IMG_20190422_125109
IMG_20190422_125002
IMG_20190422_125002
IMG_20190422_123841
IMG_20190422_123841
IMG_20190422_123328
IMG_20190422_123328
IMG_20190422_124410
IMG_20190422_124410
Székek
Székek
2019.04.26.
Utolsó módosítás: 2019.09.11.
mate5200
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció