Revell/Monogram Me-110 - Avagy olcsó makettnek híg a leve...

Messerschmitt Me-110E-1

1:72, Revell/Monogram
Törölhető cikk, köszönöm.
2012.07.23.
Utolsó módosítás: 2014.04.05.
Márky, Debrecen-Józsa
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
aldebaran
2012.07.31. 09:30:04
Látom ecsetelsz. Ajánlom, hogy használj lapos ecsetet! Hígítsd kicsit a festéket és csak keveset vigyél fel a felületre. Azt ott kereszt irányú mozdulatokkal dolgozd el szépen. A terepminta festéséhez legalább szigszalaggal maszkolj. A foltokhoz nagyon kevés festéket vigyél az ecsetre és azt egy papírlapon addig \"koptasd\", míg egész halovány nem lesz (száraz ecset technika). Így vidd fel a gépre. A végén egy erősen hígított selyem fényű lakkot tegyél fel, minél kevesebb ecsetvonással.
Kellemes makettezést! István
Rommel93
2012.07.31. 10:59:51
Szia!
Nem lett rossz, de szerintem is fogadd meg aldebaran tanácsait, hogy még jobb legyen :)
Én sem értem, hogy a Revell miért járatja le magát ilyenekkel :/ Én 1:72-es harckocsikkal dolgozom, azon a pályán kimondottan jók a Revell termékek, de néha-néha kiadnak öreg készleteket is (Sherman M4A1, StuG IV-ezeket érdemes kerülni.)
szapi
2012.07.31. 12:14:30
Hali!
Én már megtanultam - főleg Revell tapasztalatból -, hogy csak akkor veszem meg a mekettet ha megnézhetem.
Ahol nem engedik kibontani, ott nem veszek.
Aldebaran tanácsát csak azzal fűznék hozzá, hogy inkább festő szalagot (de mégjobb a Tamiya maszkoló szalag) használj, kicsit meggyengítve. A szigszalag kellemetlen ragacsot hagyhat.
Csak így tovább!!!
Márky
2012.07.31. 13:00:33
Kedves aldebaran!
Köszönöm szépen a segítséget, én Revell maszkoló ívet használok, még gyakorolni kell. A foltok szárazecseteléssel voltak festve, ahogy te is javasoltad, még arra is rá kell feküdni. Köszönöm a tanácsokat és a segítséget mindenkinek.
Kuolema
2012.07.31. 17:21:26
Szia!
Magához a maketthez nem tudok semmi újat mondani, legfeljebb azt, hogy próbáld ki a festékszórót és inkább azt tanuld meg szépen használni, ha igazán szép maketteket szeretnél. Minden mást elmondtak az előttem szólók. Ami az én szememet szúrja, az a címben van: \"Me-110\" nem létezett, csak Bf-110. Szerintem ezt írd át ;)
Üdv.: Kuolema
J_K
2012.07.31. 20:38:37
Hát...
Én azt hiszem, akkor van értelme cikket írni, ha valami olyat tud bemutatni az ember, amiből mások tanulhatnak.
Ebből nem lehet. Az építés gyenge (elég, ha csak a csúnyán lógó vízszintes vezérsíkra utalok), a festés színeiben, mintázatába teljesen hibás. A függőleges vezérsík festése például a fantázia szüleménye. A festés kivitelezése igen gyenge, és ez nem a festékszórón múlik ezúttal. Egy kereket, légycsavarkúpot ecsettel is le lehet szépen festeni, csak türelem kell hozzá. Aki viszont ezeket a fotókat látja, az inkább az elrettentő példával találkozik.
Kedves Márky! Tényleg szívből javasolom, hogy gyakorold az alapokat és legyél türelmes,fog ez még sokkal jobban is menni. És egy év múlva már kerülhetnek ki a kezed alól olyan makettek, melyek mindenkinek tetszenek.

Üdv, és sok sikert!
ecsetes
2012.07.31. 23:10:05
Szia!
A legfontosabb szerintem: a makettezés és a lóverseny két külön sport! Nem kell sietni! Egy türelmes, de kevésbé ügyes ember jobb eredményt érhet el, mint az aki gyorsan - kapkodva épít valamit... Ráérsz, nincs határidő :)
Márky
2012.08.01. 10:19:39
Kuolema!
Willy Messerschmitt 1938-ban vette át a Bayerische fleugzeugwerke-t, az azután tervezett típusok neve előtt már nem Bf, hanem Me jelölés szerepel. A 110-es \'38 előtti modell, de az E variáns már \'38 után készült, így szerintem indokolt az Me előtag használata.
J_K!
Én azért raktam fel az előbbi két munkámat, hogy én tanuljak belőle, lehet, hogy önző dolog volt, de nekem mindenképp sokat segítettetek a hozzászólásaitokkal, tanácsaitokkal. A festésről annyit, hogy a H.A.D. matricaívén és a Revell dobozában megtalálhatóval is teljesen megegyezik, valamint a neten is fellelhető jópár ilyen színű kép a függőleges vezérsíkról egyedül a horogkereszt hiányzik. A vízszintes vezérsíkkal nem tudom, hogy mi a gond. Én úgy láttam a fotók alapján, hogy így állt az eredetin is.
A sietéssel kapcsolatban is igazatok van. És tényleg köszönöm mindenkinek a hozzászólását, tényleg sokat segítettetek!
aldebaran
2012.08.01. 11:05:49
Eddig keresgéltem, de nem találtam meg azt a videót, ami az ecsetes festést mutatja be. Egy hasonló kinket bemásolok, aztán, ha van időd, mazsolázz a többi videó közt, hátha találsz valami hasznosat!
http://www.youtube.com/watch?v=O_bDLIcx5k0
Ami az élesebb kritikákat illeti, szerintem senki sem kezdte versenygyőztes makett építésével a \"pályafutását\". Egy ilyen cikk pedig pont a kezdőknek nyújt segítséget, hogy alap dolgokat elsajátítsanak és csiszolják a technikájukat. A haladó/profi kollégák meg vagy segítenek ebben, vagy egy hanyag mozdulattal továbblapoznak. Márky-nak itt nem az fog segíteni, ha vetettek vele airbrush-t, hanem az, ha vesz pár olcsó makettet, meg pár jó ecsetet és gyakorol.
Kuolema
2012.08.01. 12:25:10
Szia!
Érdekes okfejtés... a Bf-109 E például \'38 vége felé jelent meg, akkor innentől kezdve az összeset nevezzük Me-109-nek? Ez azért nem egészen így van... Minden szakirodalom, sőt az eredeti üzemeltetési könyvek (hihetsz nekem, már láttam egy párat) Bf-109-nek írják még a K-4-est is, aminek aztán tényleg nem sok köze van a legelső prototípusokhoz. A 110-esnél ugyan ez a helyzet, de ha mindenképp ragaszkodsz a nem hivatalos -azaz hibás- típusjelöléshez, ám legyen, csak gondoltam szólok, hogy ez ebben a formában helytelen.
További kellemes makettezést!
Üdv.: Kuolema
J_K
2012.08.01. 14:29:05
Szia Márky!

Először is a Bf 109 és 110, az valóban Bf 109 és 110 maradt egész pályafutása alatt. Ezzel ellentétben \"Me\" előtagos pl. a Me 163, 262, 264, 210, 410.

A vízszintes vezérsíkkal az a gond, hogy a tiéden nem vízszintes, hanem erősen lóg jobbra. (Ha az eredetin így állt volna, akkor nemigen tudott volna feszállni.)
A kamuflázs mintázata maximum messziről emlékeztet az eredetire (tudom, a Revell utasításai néha nehezen értelmezhetőek). Az eredetin egyenes vonalú,ám átszórődásos festés volt, nem girbegurba... Raknál föl képet ilyen színű függőleges vezérsíkról, ha már találtál a neten? (Ugye nem téveszted össze a függőleges vezérsíkot az oldalkormánnyal?

Üdv!

aldebaran!
Bocs, én nehéz felfogású vagyok, ezért kérlek magyarázd el, pontosan mit is tanulhat ebből a cikkből egy kezdő?
Márky
2012.08.01. 14:48:52
Kuolema!
Én Jeffrey L. Ethell amerikai szakíró könyvében olvastam, hogy az 1938 után megtervezett altípusok (109-esnél E-Z, ill. 110-esnél C-G) az Me jelölést használja. De ha az eredeti üzemeltetési könyvek azt írják hogy Bf, akkor szerintem eldőlt, hogy kinek van igaza :)

J_K!
Megnéztem a vízszintes vezérsíkot. Így élőben tényleg jól áll, elképzelhető, hogy a fotó torzít. Ami a függőleges vezérsíkot és a többi festést illeti, a Revell festési utasítását követtem, megfogtál, a neten nem találtam. Jobban utána kellett volna néznem ,de a többi szín szerintem stimmel, legalábbis a festési utasítás szerint. Itt egy hasonló: http://www.flickr.com/photos/jylascurain/3870512680/
J_K
2012.08.01. 17:22:38
Szia Márky!

Nézd meg az ötödik képet, amely hátulról készült. Nem csak az látszik, hogy a jobb függőleges szinte a földet súrolja, de az is, hogy az egész vízsszintes vezérsík szögben áll a szárnyhoz képest (magyarul lóg). Nehezen tudom elképzelni, hogy ez csak a fotó torzítása lenne.
A Revell festési utasítása lehet, hogy nem teljesen pontos, de biztosan egyenes vonalakból áll a szárnyon és a vízszintesen, igaz?
Mert a maketten nem úgy néz ki.
A színeid sem stimmelnek, de ebbe nem szeretnék részletesebben belemenni. Vegyük úgy, hogy erősen torzít a monitorom. Megnéztem, amire hivatkoztál. Hadd adjak egy tanácsot: makettet soha ne hasznélj referenciának, mert akkor bedőlhetsz a kamunak is, mint jelen esetben. Látványos, csak nem valós. A szakszerűségére jellemző, hogy a készítője a keréktárcsa színét sem találta el (sajnos Te sem).

P.S. Ethell 30 évvel ezelőtt kitúnő szakirónak számított. Azóta viszont sokat fejlődött a kutatás, és átlépett rajta az idő.
Márky
2012.08.01. 21:27:00
Kedves J_K!
Igazad van, megnéztem, a festés pontatlan. Elnagyoltam, és sajnos ez a legutóbbi 3-4 munkámra jellemző. Éppen ezért is raktam fel, hogy \"több szem többet lát\". Ha a szín nem stimmel, az a festési útmutató hibája, mert azt követtem.
Amit a makett referenciával kapcsolatban mondtál az számomra új, de mindenképp megfogadom, mert hát nem lehet vakon akárkinek a munkájában megbízni ezek szerint :) És még egyszer köszönöm szépen a segítséget és a tanácsokat.
Márk
J_K
2012.08.02. 10:07:42
Szia!
Nincs mit, és örülök, hogy nem piszkálásnak vetted. Biztos, hogy egy kicsit több türelemmel, odafigyeléssel nagyságrendekkel jobb maketteket fogsz készíteni. Ne feljetsd: a makettezés se nem gyorsasági-, se nem küzdősport! :)

Minden jót kívánok!
aldebaran
2012.08.02. 10:26:43
@J_K: \"Bocs, én nehéz felfogású vagyok, ezért kérlek magyarázd el, pontosan mit is tanulhat ebből a cikkből egy kezdő? \"
Általánosítsunk! Feltesz egy kezdő makettező egy cikket. Kap észrevételeket, kritikákat. Ebből nem csak ő fog tanulni, hanem azok is, akik hasonló szinten állnak és ugyan azokat a hibákat követik el. Pontosan az a lényege az egésznek, hogy az alapok elsajátítást kell megtanulniuk.
hobbista
2012.08.02. 11:21:54
Sziasztok!
Bocs, hogy beleszólok, de többségében J_K-nak adok igazat. Az ötödik képen mintha csakugyan lógna az a vezérsík. Lehet a kép is torzít, de olyan 80%, hogy a vezérsíkkal is gond van. És néha keményebben is meg lehet mondani, persze minden tisztelet mellett, a kritikát, így fog tanulni a versenyző-hacsak nem fordul be.
Viszont a cikknek is van létjogosultsága...szerintem, még akkor is, ha az \"elrettentő példa\".
J_K
2012.08.02. 13:41:32
aldebaran,
a kritika az nem maga a cikk, igaz?
Persze az sem mindegy, milyen segítséget/kritikát fogalmaz meg az ember. Én biztosan nem javasoltam volna pl. a szigszalagot maszkoláshoz, mert az alkalmatlan rá. (Túl erős a ragasztóanyag, ezért nem csak nyomot hagy, de fel is szedheti az alatt lévő festéket).
Én inkább azt nem értem, hogy amikor létezik magyar nyelvű szakkönyv a repülőmakettezésről, amely ráadásul az alapoktól bemutatja a fogásokat és technikákat, akkor miért nem olvassák a most kezdő kollégák? Állítom, hogy ha az ember egy kis időt rászán, akkor nem fog a nagyközönség elé lépni egy öntőcsonkot hordozó, rosszul ragasztott, csálé, tömítetlen és szakszerűtlenül festett modellel. Nem azt mondom, hogy ne legyenek kezdő repülő-makettező cikkek, sőt! De az jó lenne, ha a készítő magával szemben is felállítana egy minimális minőségi szintet, -hogy valamit tényleg tudjon mutatni az érdeklődőknek.
Márky
2012.08.02. 14:25:55
Van magyar nyelvű makettező szakkönyv???
Hol lehet beszerezni? Esetleg valakinek meg van pdf-ben?
ecsetes
2012.08.02. 17:39:37
Fóth Gábor - Tóth Sándor: Az én légierőm (modellező abc(d))
Wolfram Kawlath: Makettépítés (Csináld magad sorozat tagja a könyv)
Hobbim a makettezés - 2001, PROOF stúdió kft.
aldebaran
2012.08.02. 19:57:00
@J_K: Ami a szigetelő szalagot illeti, érdekes, de nekem még egyszer nem hagyott nyomot. A festéket sem szedi fel, mert vagyok annyira igényes, hogy nem a frissen festett, ki nem száradt festékre teszem fel.
A többi felvetését, meg hanyagolnám. Én nem vagyok kákaipari csomózó szakmunkás és távol is áll mindez tőlem.
J_K
2012.08.03. 22:41:34
Szia Márky!

Különösen a Fóth-Tóth könyvet ajánlanám, mert az a legfrisebb, és témaspecifikus. Kb. egy makett árába kerül, és légy szíves, tiszteld meg annyira a szerzők befektetett munkáját, idejét és pénzét, hogy ne illegális formában keresd!

@aldebaran,
rendkívüli igényességedről kellően meggyőződtem az ajánlott szigszalagos maszkolás és szárazecset-foltozás alapján. Gratuláűlok, csak így tovább! A többieknek azonban inkább mást javasolnék. (A csomót pedig azután találja meg az ember, ha előtte a kákát felismeri... :))
r-tibcsi
2013.05.10. 17:47:45
Szia,Márky!Azt szeretném megkérdezni,hogy megvan-e még a norvégiai változathoz a "HÁROMDARÁZS" matricád(ZG?),és esetleg meg tudnál-e válni tőle,akár pénzért is,mert nagy szükségem lenne rá.Várom mielőbbi válaszodat.Üdv.
Márky
2013.07.03. 12:42:41
Sajnos már nincs meg.
Márky
2013.07.03. 14:11:25
Ööö... helyesbítek. Megvan. Érd.: flyingfulcrum@gmail.com
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció