Scania R730 Topline

Italeri

1:24, Italeri No.3883
Az Italeri Scania 142 H + Canvas Trailer és az Italeri Timber trailer után ez volt a 4. makettem.

A választás teljesen véletlenszerű volt, a Modellzona-ban nézelődtem, hogy a Timber trailerhez egy számomra tetsző vontatót találjak. Mindenképpen valami 4x2-es, nagy fülkés, modern gép volt a cél. Az elérhető választékból ez tetszett meg leginkább a polcon. Igaz előre tudtam, hogy a matricázás messze nem lesz úgy felrakva, ahogy azt a doboz mutatja. De erről majd később.

A korábbi tapasztalatok alapján abban már biztos voltam, hogy minden festve lesz. Ennek megfelelően egyből vettem is egy metál fekete és matt szürke Tamiya festéksprayt.

A doboz bontása után konstatáltam, hogy a fülke és egyéb fényezett elemek már eleve metál hatásúak. A metál fekete alkatrészek már anyagukban nagy szemcsés fekete metálszerű színben vannak öntve, de már minden mindegy alapon, az összes fekete karosszéria elemet lefújtam a fekete festékkel, ami mint később kiderült jó ötlet volt. Valamint rengeteg krómozott alkatrész is jár hozzá, kipufogók több verzióban is, lámpák, rácsok és felnik is krómozottak. Szerencsére az enguszok jól elhelyezettek, így levágás után sem feltűnő a helye.

Az alkatrészek számomra részletesebbnek és jobban kidolgozottnak tűnnek, mint a Scania 142H esetében. De azért itt is fel lehet fedezni kilökő nyomokat, szerencsére általában nem a látható felületeken. Sorja elvétve előfordul, esetenként meglepően nagyok is. De ebben én mindig túl kritikus leszek.

Az építés az útmutató szerint indult. Az alvázat a leírás szerint szinte készre szereltem. Majd egyben festettem le.

A motor szintén külön készült el, az útmutató szerint, azonban itt már kicsit módosítani kellett, hogy nagyobb szereltségi fokban tudjam lefesteni és utólag beépíteni.

A fülke összeállítása volt ismét a legproblémásabb lépés. Sajnos nem illeszkednek a darabok olyan jól, mint kellene, legközelebb a máshol is látott megoldást fogom alkalmazni, a fülke külső héja egyben lesz festve és utólag berakva a belső tér alulról. Mindenesetre a hézagokat sikerült jól elosztani így az összkép egész baráti lett.

Felkerültek az acél alkatrészek, mint a kazánlemez taposók, üzemanyagtank stb. Valamint kapott fékvezetékeket és lámpákat.

Ezután jöttek a krómozott alkatrészek. A többségük jól illeszkedik, egyedül a kipufogó kivezetése és az oldalsó borítás alatti króm cső nem passzol egymáshoz, ezeket erőteljesen meg kell dolgozni, hogy jól álljon, és sajnos elég látványos, ha nem sikerül. A krómozott alkatrészeknek csak töredékét használtam fel, ahogy a ragasztható króm csíkoknak és egyéb matricáknak is. Jobban tetszik a letisztult forma, mint a rengeteg matrica, és csillogó króm dísz.
PC220245
PC220245
Motor festve
Motor festve
Alváz festve
Alváz festve
Alváz festve
Alváz festve
Félkészen
Félkészen
Félkészen
Félkészen
PC220246
PC220246
PC220248
PC220248
PC220249
PC220249
PC220251
PC220251
PC220252
PC220252
2017.02.07.
Utolsó módosítás: 2017.02.08.
Andrewka, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
lukács zsolt
2017.02.12. 17:21:29
szia..a motoron a szelepfedeleket le kellett volna cserélni a lekerekítettekre....mert ez a motor a régi 14,2 literes nem az ebbe való 15,6-os..azt utoljára a 144 530 ba szerelték ez meg r szériás már..az én rönkös scaniámnál én is elkövettem azt a hibát,hogy feketére fújtam,bár az autentik színe az zöld.
Andrewka
2017.02.14. 12:13:44
Szia

őszintén szólva nem mélyedtem bele ennyire a témába. Amikor építettem, nem volt másik motorom, így ha akartam sem tudtam volna cserélni. Nekünk otthon P114 van, az majd ilyen szempontból is helyesen lesz építve:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció