Pintér György - Múzeumi krimik
Sokat most nem tudok írni, mert még ez az első Tamiya makettem. Eddig még csak a Revell, Italeri stb. makettekkel kísérletezgettem. De amikor megláttam az interneten ezt a StuG-ot, nem tudtam ellenállni a csábításnak (rajongok a német haditechnikáért).
Szóval a makettről: ahogy a dobozt sietve felnyitottam, 5 darab öntőkeret tárult szemeim elé, külön-külön csomagolva, meg egy fém alváz (meg az "ajándékok"). Az alkatrészek gyönyörűek, a homlokpáncélzatra erősített pótpáncélt fogó csavarok is hatszögletűek, nem csak kis púpok. Az alkatrészbontás szerintem elég jó, bár nem tudom, mi az előnye annak, hogy egy darabban, fémből adják az egész alvázat. Mert emiatt a futógörgőket nem lehet kitéríteni. A futógörgők is nagyon szépek. A félszemenkénti lánctalp (amit "belógatva" kapunk) is nagyon szépre sikeredett. De szerintem egy kicsivel több belógást lehet, hogy elbírt volna még...
Az viszont, hogy a hegesztési varratokból semmi(!) nincs, elég komoly hiba.
Az építése szerintem nem okozhat különösebb gondot. A sárvédő alatti résen keresztül (amit a lánctalp nem takar el) simán belátni az üres "küzdőtérbe". Na jó, nem teljesen üres, mert kapunk egy fél figurát, amit egy műanyag lapra felragasztva kell belülről felilleszteni a küzdőtérbe. De ez egyébként minden befelé kíváncsiskodó tekintetet eltakar a paranycsnoki kupolán. A köténylemezek is szépek, de ezekre ráfér egy alapos vékonyítás, mert nem kapunk maratott alkatrészeket. A matricák leheletvékonyak és akad választék, hogy hogyan matricázzuk páncélosunkat. Bár a gyártó csak kétféle változathoz mutat leírást, mindkettő egyszínű, a Tamiya színei szerint az XF-60 as.
Kipróbáltam egy számomra új technikát, amivel romos törmeléket lehet imitálni.Ezt igazi téglából morzsoltam össze majd pigmentekkel poroltam.Szerintem érdemes kipróbálni aki még nem tette mert a végeredmény nagyon élethű.
Ahogy nézegettem az utóbbi időben a Stug-ot egyre csak azon agyaltam hogy mit csináljak vele mert nagyon egyhangú. Az az ötlet született hogy lemosom a szürke festéket róla, ugyis csak akril festékkel van lefestve. Lecsavaroztam a teknőről a felépítményt és egy edény melegvízbe áztattam pár órát(közbe cseréltem a vizet hogy meleg maradjon). Ezek után óvatosan eltávolítottam a sérülékeny dolgokat pl. szerszámok stb... és egy erős, durva ecsettel 'lekapargattam' a festéket. Kikevertem egy számomra megfelelő színt Lufthansa sárga és homoksárga színeből. Ezt festékszóróval vittem fel a felületre, majd száradás után a Revell matt 65-ös zöld színét alkalmaztam a 'csíkozáshoz'. A végén pigmentporokat használtam a koszoláshoz.