Sukhoi SU-27B Flanker

Szuhoj Szu-27B Flanker

1:48, Academy
Pintér György - Múzeumi krimik Valójában az Academy SU-27 makettjének dobozán S-27 felirat díszeleg. Ennek pontos okát nem ismerem, csak feltételezni tudom, hogy jogvédett lehet a típusjelzés? Mindenesetre kicsit furcsán hat a doboz elején lévő S-27 Flanker felirat, de végülis a lényeg a belsejében van.

A doboz kibontásakor első látásra úgy tűnt számomra, hogy az Academy kitett magáért. A készlet maga igényesen csomagolt, gyönyörű szép, jól kidolgozott darabokból áll. Még egy apró fotómaratás is van a készlethez. Ám a kezdeti pozitív hatások után jöttek a negatívak. Szembeötlött, hogy akad néhány eltérés az eredeti géphez képest. Párat megfelelő kiegészítőkkel ellensúlyozni vagy javítani lehet, viszont van, amiket nem. Utóbbiak közé tartozik a panelezés, néhány helyen az eredetitől való eltérése is. Azután ott van még a kabintető, aminek közepén végighúzódik valami, ami nekem elsőre öntési nyomnak tűnt, ám sajnos később konstatáltam, hogy valószínűleg nem az, hanem szerintem abból adódik, hogy két külön részből forraszthatták össze a kis plexi alkatrészt. Ezt azért gondolom így, mert nem tudtam teljesen eltűntetni csiszolással. Valamivel jobb lett, de teljesen nem tűnt el. Az sem tetszik, hogy az első keréken elhelyezkedő három, amúgy igen méretes fényszórónak nincsen plexiből búrautánzata, egyszerűen csak ki vannak alakítva a lámpatestek, a leírásban pedig meg van adva, hogy ezüstszínűre kell festeni az elejét. Hát ez így hmmmm…. nem igazán érthető. Már annál inkább se, mert a készletben található plexi kiegészítő szett, például a már előbb is említett kabintető és néhány passzív irányítórésszel rendelkező rakéta orrészéhez is. Hogy miért pont a fényszórókhoz nincsen, az érthetetlen. A készlethez járó matrica szett finom kifejezéssel élve szerintem egy nagy nulla. Lényegében a felségjeleket, a számjeleket, a cápaszerű „csicsamicsa” jelzést, meg az állományjelzést tartalmazza, azon kívül csak pár kisebb kiegészítő van még, olyasmi, melyek nagyon látványosak és az elhagyásuk feltűnő lenne. Semmi más. Szóval se a szárnyon, törzsön lévő egyéb jelzéseket, se a rakétákhoz, illetve azok pilonjaihoz való jelzéseket egyáltalán nem tartalmaz. Az 1:72-es makettekhez adnak ilyen gyér, elnagyolt matricaszetteket, egy szép, nagy és igényes 1:48-as méretezésű készletnél ez szerintem szokatlan és indokolatlan. Ez mondjuk elég nagy méreg, de legalább javítható, megfelelő kiegészítő készlettel, csak hát egy ilyen árfekvésű és ennyire „sztárolt” gyártmányú makettkészlettől nem ezt várná az ember a pénzéért,azt gondolom. Sajnos az orrkúp ívének kialakítása is eltér a valóditól, igaz, csak alig észrevehetően, nagyon minimális mértékben, viszont ez szintén nem orvosolható probléma. A készletben lévő pitotcsöveket leginkább a kritikán aluli jelzővel lehetne jellemezni,szerintem. És végül a szerelési útmutatóami okozott némi fejtörést számomra, hiszen a maketthez szükséges festékekre vonatkozó utasításai gyakorlatilag semmit sem értek, nekem kellett kitalálni, milyen színeket használjak.

A fentiek fényében is, a következő kiegészítőket vásároltam meg hozzá: Aires cockpit és exhaust nozzle kiegészítő szettjei, a Begemot matricakészlete, Eduard maszkkészletet a cockpit plexi fedelének festéséhez, szintén Eduard fém cockpit szett,és egy,az eredetitől sokkal igényesebb fémből készített orr pitotcső utánzat, ami nem tudom, hogy milyen gyártmány, mindazonáltal nagyon szép kialakítású és rozsdamentes acélból van, úgyhogy talán a legminőségibb darab az összes kiegészítő közül.
Ami a festékeket illeti, a lényegre szorítkozva, a következőket használtam:
Gunze: H323 Light Blue, H314 Blue FS35622, H308 Gray FS36375, H87 Metallic Red, H38 Steel Red, H93 Clear Blue, H92 Clear Orange.
Super Metallic: SM03

Úgy terveztem, hogy az Aires és az Eduard cockpit szettjeit ötvözöm valahogyan az összeszerelés során,és végülis ezt is tettem. Hogy milyen eredménnyel, hát az már más kérdés. Az Aires szettből építettem fel magát a cockpitet és a katapultülést. Viszont a műszereket, az első műszerfalat meg az ülés szíjait, meg még néhány kiegészítőt és néhány jelzést az Eduard szettjéből raktam bele. Ahhoz, hogy a kettőt összehozzam,nem keveset kellett farigcsálnom,és elég sok kompromisszumot kellett kötnöm, hogy úgy mondjam, de végülis nem lett olyan nagyon rossz azt gondolom. Mondjuk a szíjakkal eléggé megszenvedtem, mert sehogyan sem akartak úgy állni, ahogyan az a leírásban szerepelt, meghajtogatni őket pedig egy kínszenvedéssel volt egyenértékű számomra. Sajnos néhány helyen az Eduard fém szettjének pár alkatrésze hajlamos volt arra, hogy ledobja magáról azt a színes kis fóliát, amivel bevonták,és ami miatt nem volt szükség a festésére. Lehet, hogy mindez az én hibám, ezért most is csak azt mondom, a fotómaratásokat,úgy tűnik,nem nekem találták ki.

Mikor a törzset illesztettem össze, először kiválónak találtam az illeszkedést, azután később vettem észre, hogy sajnos csak a makett elejénél és a szárnyaknál kiváló, a hátsó, eldugottabb részeknél már nem volt olyan tökéletes. Több hely is volt, ahol tömítenem is kellett, és volt olyan is, ahol csiszolnom. Sajnos volt,ahol későn vettem észre, hogy csiszolni kellett volna ott is, épp ezért az sem sikerült mindenhol olyanra, amilyennek szerettem volna.

Hogy a gép kamója milyen lesz, azon nem sokat gondolkoztam, hiszen az én kedvencem a hagyományos, kékes színű SU-27-es, azon belül is az első verziós, ahol a függőleges vezérsíkok teteje és az orr is fehér színű, ezért nem volt kérdéses, hogy a makett,amit készítek,az is ilyen lesz. Így a kamóhoz alapvetően a Gunze H323, H314 és H308 festékeket használtam, vagyis pontosabban ezek keverékeit. Ugyanis egyiket sem találtam pont olyannak, amilyennek lennie kellene. Mindegyikhez kevertem hozzá fehéret, a H314-hez és a H308-hoz pedig a H323-ból is kevertem még hozzá, hogy kicsit kékesebb színűek legyenek. Hogy milyen arányban, hát ez jó kérdés, fogalmam sincsen. Csak azt tudom mondani, hogy addig-addig kevergettem őket, amíg jónak nem találtam. A géppuska környezetében lévő fémszínű paneleket a SM03 festékkel színeztem. Ami a hajtómű kopottas fém színeit illeti, azt úgy készítettem el, hogy először lefestettem azt is SM03-al, utána pedig középen szép halványan, nem egyenletesen lefújtam Gunze H93-mal. Ez üveghez való kék festék, de ide pont jó volt, hogy az acél megfelelő színeit visszaadja. A hajtómű első és hátsó részét pedig Gunze H38 és H87 keverékével fújtam le szép halványan és szintén nem egyenletesen, hogy látszódjanak a helyenkénti eltérések. A fúvókákat az Eduard készletből készítettem el. Ezeket szintén SM03-al festettem le először, utána pedig néhány panelt randomszerűen kimaszkoltam,és szintén Gunze H93-mal fújtam le őket, míg a legvégén a tolósugár-térítőket úgy készítettem el, hogy minden második panelét kimaszkoltam egyesével és a maszkolatlanokat lefújtam Gunze H38 színnnel, míg a többi maradt csak SM03-mal festett.

A panelezést ezúttal egyszerű fekete temperával készítettem. Felöntöttem kis vízzel, azután a már lelakkozott felületre felvittem ecsettel. Hagytam, hogy megszáradjon, majd vizes vattakoronggal visszatöröltem. A legtöbb helyen szép felületet hagyott vissza, amit újra lelakkoztam.

A matricázás nagyobb részét értelemszerűen a Begemot kiegészítő szettel végeztem. El kell mondjam, a Begemot matricakészlete igen jó hatásfokú (az eredeti feliratok festéseihez nagyon hasonló színű és küllemű),és nagyon jó minőségű is. Nagyon jól tapad és nagyon gyorsan oldódik, nem kell percekig áztatgatni a vízben és nem szükséges hozzá matricalágyító sem. Ugyanakkor elég hamar kiszárad,és ha ez úgy történik menet közben, hogy még nem húzta a helyére megfelelően az ember, akkor kínos pillanatokat szerezhet. Később rájöttem, hogyha ilyenkor visszavizezzük, akkor újra igazítható lesz. Ezenfelül a készlet nagyon komplett, tehát szinte az összes a SU-27-hez és az utódmodellekhez, valamint azok fegyverzetéhez való jelzést is tartalmazza. Viszont nem tartalmaz sem állomány, sem felségjelzést és számjelzéseket sem, ami számomra teljesen érthetetlen. Mondjuk esetemben ezt ellensúlyoztam az alap makettkészlethez járó matricaszettből, de azért szerintem jobb lett volna egyetlen szettből megoldani ezt a dolgot, ráadásul a Begemot valószínűleg jobbakat, szebbeket, színben és méretben megfelelőbbeket készített volna ebből is,és hát a variálhatóság is sokkal kedvezőbb lehetett volna így. A Begemot készletéhez igen komoly útmutató szettet ad. Ennek alaposságára nem lehet panaszom. Ugyanakkor két helyen is hibás utasításokat tartalmaz a függőleges vezérsíkoknál,és ezt én sajnos későn is vettem észre, úgyhogy az olyan lett, bár a hiba nem feltűnő,azt gondolom. A rakéták matricázásánál sajnos én vétettem egy hibát, elfelejtettem lelakkozni őket előtte és így kicsit árnyalatot váltott a festék a matricák alatt. Ez nem tudom mitől lehet, talán a Begemot matricákhoz használt ragasztók miatt, ha nem,akkor fogalmam sincs,mi mástól. Mindenesetre olyan nagyon nem lett feltűnő, de azért közelről sajnos látszik. A passzív irányítású rakéták orrához való plexi kiegészítőket befestettem üveg narancsszínnel, ami egészen jó ötletnek bizonyult, úgyhogy végül a gép infráját is azzal festettem be. Tehát a végeredmény az lett, hogy az eredeti, a maketthez járó matricaszettből a felségjelzéseket, az állományjelzéseket, a számjelzéseket, az első keréktér záróajtajának belsejére való jelzéseket, valamint az orrkúp két oldalán lévő sugárzásjelzést használtam fel. Gyakorlatilag minden más jelzés a Begemot szettjéből való. Mondjuk túl sok más nem is volt az eredeti Academy matricaszettben.

Eleinte volt egy olyan elképzelésem, mint amilyen az F-35-nél is, hogy egy valóságban is létező gépet készítek el, ez azonban abban a pillanatban hamvába hullt, amikor szembesültem azzal, hogy a Begemot készletben nincsenek szám-, illetve állományjelzések. Ezáltal kötve voltam ahhoz amit a makett készlethez kaptam, abban pedig mindössze egyetlen jelzésű gép matrica szettje szerepelt. Viszont a cápa motívumot én mindenképpen ki akartam hagyni, mert nekem egyáltalán nem tetszett, legalábbis nem tartom ehhez a gép típushoz illőnek. Ugyanakkor voltak más jelzések, melyeket viszont mindenképpen a gépre szerettem volna tenni. Ezért végül egy olyan Su-27 gépet készítettem el, amely a valóságban valószínűleg nem létezik. Ez persze nem tölt el örömmel, de végülis azt gondolom,nem ez a leglényegesebb, hanem hogy nekem tessen a gép.

A készlethez többféle rakétatípust is kapunk, ám a géphez tartozó pilon kevesebb, mint a rakéták száma. Ezt nem nagyon tudom mire vélni. Értelemszerű, hogy a gépre helyezhető fegyverzet száma véges, de akkor minek a további négy rakéta? A készlethez a következő rakétafegyverzetet kapjuk:
- 2db R73M
- 2db R-73L
- 2db R-27T
- 2db R-27R
- 2db R-27ET
- 2db R-27ER
Ezeken felül volt még két típus, mindkettő típusból kettő-kettő darab, amiről fogalmam sincsen, hogy micsodák. Igaz, nem vagyok túl járatos az orosz légierő rakétafegyverzete terén, ám említett két típus a Begemot matricaszetthez adott amúgy elég részletes útmutatóban sem szerepelt. Mondjuk az is igaz, hogy pilonból is volt kétféle is, ami a Begemothoz adott készlet számára szintén ismeretlen, ugyanakkor a Begemot szettben volt matricakészlet négy másik típusú pilonhoz, ami meg a makettkészlet számára volt ismeretlen, de mondjuk ez talán nem meglepő, hiszen a matrica szettben rengeteg olyan rakétára és bombára is volt még matrica, melyek a makettszetthez értelemszerűen nem jártak. Aki időközben belezavarodott, attól elnézést kérek.
A makettkészlethez adott pilonokról még annyit el kell mondanom, hogy bár mindegyiken voltak kis tüskék a géphez való illesztéshez, azonban a kis tüskéknek a gépen nem voltak lyukacskák, vagyis nem lehetett hová illeszteni őket, ezért le kellet vágjam a pilonokról és simán, azok nélkül illeszteni a helyükre. Ez alól a beömlőnyílás aljára való két darab pilon kivételt képezett, mert valamilyen oknál fogva azoknál megvoltak a kis illesztéshez szolgáló lyukacskák is.

Mikor már készen volt a gép, le is volt lakkozva és a kerekeire állítottam, akkor tűnt csak fel, hogy az első kereke kissé ferde. Először azt hittem, a gép súlya elnyomta, de amikor jobban megnéztem, láttam, hogy nem ez az oka. Ezután arra gyanakodtam, hogy nyilvánvalóan elszúrtam valamit az összeállításnál, és ezért jobban megvizsgáltam az alkatrészeket. Akkor észleltem, hogy valószínűleg az első kerék hátsó sárhányó része a gyártó által kissé el lett méretezve és amikor én a kerékre ráhelyezve összeillesztettem - természetesen a szetthez adott összeszerelési útmutató előírásának megfelelően -, akkor a kereket a szár egyenesétől nézve enyhén balra elhúzta. Az eltérés annyira kicsi és ilyen módon annyira „alattomos” volt, hogy nem vettem észre, még akkor sem, amikor a gépet a hátára fektetve a kereket a törzshöz illesztettem. Egyszerűen nem tűnt fel, mert oldalról semmi sem látszik belőle. Némi káromkodás után végül úgy döntöttem, megpróbálom finoman, óvatosan, kézzel az ellentétes irányba visszafelé hajlítani, hátha sikerül egyenesbe hoznom anélkül, hogy letörném. Szerencsém volt vele, mert nagyjából sikerült is.
Bárcsak azt mondhatnám, hogy ennyit a problémákról, de sajnos a kabintetővel is megjártam, többszörösen. A már fentebb is említett két félből való összeillesztés problémáján kívül ugyanis további gond is adódott vele. Nyitott kabintetőt szerettem volna, ezért eleve erre készültem. A probléma ott kezdődött, hogy az Eduard maszkolószett, hát, finom kifejezéssel élve,némi eltérést mutatott a méreteket illetően. Szóval akárhogy helyezgettem, nem fedte teljesen,tökéletesen azokat a részeket, melyeket kellett volna. Ezért aztán ki kellett egészítenem a cockpit belső felére való maszkoló szett darabokkal. Az infránál ettől is több kellett, ott muszáj volt használnom külön maszkolószalagokat is. Így azonban belülre nem maradt a maszkolószettből, úgyhogy oda is a Tamiya maszkolószalagját kellett használnom. Azután azt tapasztaltam, hogy a kabintetőt az Eduard maszkoló szett darabok a plexi tetején, egy kisebb, ovális részen egyáltalán nem fedik. Ami még inkább meglepett,az az volt, hogy a szetthez adott illesztési útmutató szerint az úgy a jó. Az Eduard szakemberei úgy gondolták, azt majd maszkoló szalaggal külön lefedi a felhasználó. Hmmmm, hát az Eduard céget nem fogom lájkolni,ez mos tmár biztos. Miután festettem, lakkoztam a plexi alkatrészt, megszabadítottam a maszkolószettdaraboktól, felpróbáltam rá a már előre elkészített Aires szettből való, a cockpit fedelének belső részét mintázó kis alkatrészt. Na,ekkor derült ki, hogy annak a méretei sem stimmelnek, méghozzá nagyon nem, ugyanis rövidebb volt a hossza, úgy 4-5 mm-rel. Szóval választhattam, vagy a kabintető elejéhez illesztem, vagy a végéhez. Ha az elejéhez illesztem, akkor a vége nem lesz fedett, ha meg a végéhez illesztem, akkor az elején nem fog végigérni. Némi gondolkodás után úgy döntöttem, hogy az elejéhez igazítom, mert az jobban látható egy nyitott kabintetőnél, míg a vége az eldugottabb helyen van. Bár ne így tettem volna. Ugyanis amikor már felragasztottam, akkor derült ki számomra, hogy ilyen módon szinte lehetetlen megfelelően illeszteni a nyitott kabintetőt a helyére. Viszont korrigálni már ezt sem lehetett, ezért végül sajnos ez is így maradt. A kabintető nyitott, ám kissé „furcsán” áll, hogy így fejezzem ki magamat. A kabintető első részéhez az Aires szettben szintén volt egy kis belső kiegészítő műanyag, az eredeti fémmerevítőt mintázó darab. Na,ennek a méretei sem stimmeltek, vagyis egészen pontosan nem is a méretei, hanem az íve. Ezt erővel oldottam meg, vagyis lényegében odaerőszakoltam az ívhez,úgy ragasztottam oda, ám sajnos ennek ellenére is elengedett egy helyen. Csak közelről látható, ezért - nem vagyok rá büszke - úgy hagytam.

Most valami frappánsat kellene írnom végszóként, de nem igazán jut eszembe semmi. Sajnálatos, hogy a kiegészítők gyártói ennyire nem figyeltek a méretekre és az is, hogy a Begemot a matricaszettjéhez nem adott felség-, állomány- és számjelzéseket, ám mindezek ellenére azt gondolom, a végeredmény kifejezetten tetszetős lett, de ez természetesen szubjektív.
7
7
8
8
9
9
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
27
27
s-27-15
s-27-15
28
28
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
29
29
2014.06.28.
Alfio, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szu-22
2014.06.29. 12:42:22
Szia!
Szerintem szép gépet készítettél, egyből megnéztem, mert nekem is van itthon 4 Szuhoj, kettő készen! Így érdekelt az elkészítés...és határozottan jó lett, ügyes!
Alfio
2014.06.29. 13:22:55
Köszönöm. Nekem ez az első Szuhoj gépem, de nem kizárt, hogy lesz még.
zsocate
2014.06.29. 22:52:33
Összesen mennyibe került a makett és a hozzá felhasznált sokféle kiegészítő?
Alfio
2014.06.29. 23:11:04
Ezt pontosan nem tudom megmondani, mivel mindent máshonnan szereztem be és nem egyszerre, hanem hetek, hónapok alatt. Máshonnan volt a makett és még a festékek is legalább háromféle boltból valóak, ha a Temperát is számoljuk. Saccolni tudok, úgy 30 ezer Ft körül lehetett minden egyben, talán kicsit több.
dokijames
2014.06.30. 11:47:54
Üdv Alfio!
Egyetértek veled; valóban nagyon tetszetős a kismadár! Gratulálok hozzá, nagyon tetszik, szerintem szép, részletgazdag, igényes munka!

Több makettem kapcsán is abban a helyzetben vagyok, hogy az kit összeállításával - mondjuk úgy - készen vagyok, festéstre, antikolásra várnak. A művelethez gyűjtöm az írásbeli és képi anyagokat, illetve alkalom adtán próbálgatom a technikákat régebbi, már-már kidobásra ítélt maketteken.
Miért "mondom" ezt?! ;)
Szemet szúrt, hogy a gép farkán lévő csillagok viszonylag sterilnek mondhatók. Mondjuk a probléma nagyon apró és máshol nem is játszik be, talán másnak fel sem tűnnik, de mivel - ahogy írtam - éppen a témában keresgélek referencia munkákat, feltűnt.
Ráadásul amikor a leírásod olvastam, beigazolódni látszott a feltételezésem; a matricázást megelőzte a panelezés.
Ez véletlen, vagy direkt csináltad így?
A csillag jobb, illetve bal felső ága alatt (11-es és 16-os kép) is fut egy-egy panelvonal, amely - ha annak kiemelése után teszed rá a matricát - eltűnik.
Szerintem logikusabb ha fordított sorrendben történik a két folyamat.
Üdv;
dOKi
Alfio
2014.06.30. 15:49:12
Szia dokijames!
Jól gondolod, a matricázást én a panelezés után készítettem és valóban szándékosan tettem így, noha tudom, hogy rendszerint nem így szokás. Abban neked teljesen igazad van, hogy így a nagyobb jelzések "tiszták" lesznek, viszont szerintem ez olyan nagyon nem feltűnő, a kicsiken meg szinte egyáltalán nem lehet észrevenni. Eddig a panelezést én mindig egyszerű grafit ceruzával készítettem, mert ha nem akarom, hogy nagyon "használt" benyomást keltsen egy jármű, akkor azt gondolom, hogy az antikolásnak nincs igazán helye, vagy legalábbis csak nagyon csínján kell bánni vele. Ennél a gépnél valóban egyszerűbb volt a helyzet abból a szempontból, hogy itt aztán lehetett antikolni ami csak belefért, viszont nem akartam póruljárni sem, hiszen a nagyobb jelzésekből, pl. felségjelekből is csak egyetlen darab állt rendelkezésre és, mivel nem tudtam pontosan, hogy a Tempera milyen hatással lenne a már feltett matricákra, ha esetleg a lakkozás ellenére is tönkremenne a matrica a panelezés, antikolás miatt, az eléggé visszavetett volna, mivel fogalmam sincs honnan szereztem volna másik felség és állományjelzéseket. Ennyi csak az indoka. Még mindig lehetne egyébként antikolni azokat a részeket is, ha nagyon akarnám, de egyelőre úgy vagyok vele, hogy nem próbálkozom. Lehet még rajta találni olyasmit amitől még jobb lenne, pl. az orr résznél is az infrának a rögzítő keretét is meg lehetne húzni ecsettel, valami ezüst, vagy fém színnel, hogy még jobban hasonlítson az eredetihez, de egyelőre most erre nem veszem a fáradtságot, talán majd egyszer, ha több időm lesz. Ez most ilyen.
dokijames
2014.07.01. 21:39:02
Szia Alfio,

> Ez most ilyen.
Klassz! :)

Teljesem korrekt a leírt indokod. Ráadásul át is tudom érezni a dolgot, mivel a matrica (pl. a beszerzése) valóban kényes téma. A vasútmodelljeimre 3-4 éve készül egy 4-5 A4-es ívből álló garnitúra... Mindig jön valami, ami miatt át kell dolgozni, valami új amit még az egyik ívre rá akarok rakni... Borzasztó. Soha nem lesz kinyomtatva. :o)
További jó munkát, sok időt és ihletet a "játékokhoz"!
Üdv;
dOKi
Alfio
2014.07.02. 22:10:55
Szia dokijames!
Igen, ez egy ilyen "játék", az ember ahogy készíti, a folyamatában is sorban jönnek a különböző gondolatok, amivel még jobbá teheti és sajnos elkészülte után is mindig előjön valami, ami kimaradt, vagy ami ötletként merül fel, hogy ja, hát úgy kicsit jobb lett volna. Ezt eleinte én nehezen viseltem, de végül megszoktam. :-) Bár az is igaz, hogy valami ilyesmi miatt készítettem az F-35-ből is kettőt, szóval azért még nem "nőttem ki" teljesen.
Köszönöm és én is jó munkát és sok szórakozást kívánok Neked ehhez a nem mindennapi hobbihoz!
Üdv: Alfio
Alfio
2014.07.06. 20:25:53
A korrektség kedvéért tenném hozzá a cikkemhez, hogy néhány fénykép alapján azt gondolom, az első keréken lévő fényszórókat illető dolgot sikerült "benéznem". Szóval egy valódi SU-27-ről, szemből készült fénykép alapján azt gondolom mostmár, hogy a fényszórók úgy jók, ahogyan a makettkészletben vannak, ugyanis valóban nincs búrájuk. Tényleg úgy néznek ki szemből, hogy nincs lámpabúra, hanem csak a fényszórók közepében van valami (gondolom valamiféle erős égők), melyet a maketten remekül imitálnak a középen lévő kis mélyedések. Senki ne kérdezze, hogy ezek így miféle lámpák, mert nem tudom, de a jelek szerint tényleg ilyenek.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció