Vadló a pusztán

North American P-51A Mustang

1:72, Italeri
Pintér György - Múzeumi krimik A "magyartarka" Messer-el párhuzamosan festettem ezt a gépet is.
Gondoltam "egy kosszal meglesz" alapon így gyorsabban haladok.
Hát... nem hiszem, hogy mostanában még egyszer ilyet csinálok.
Annyival nem gyorsabb.

A magyar Mustang ötletét Csernák Roli magyar festésű Spitfire-e ihlette.
Egy másik fórumon kérdezte tőle valaki, hogy a Spit után jön a Mustang?
Neki nem jön be a P-51, így nemmel válaszolt.
Nekem viszont nagyon tetszik a gép formavilága, így gondoltam, hogy akkor majd megcsinálom én!
Ez 2011 májusában történt.
Az év őszén a kőszegi versenyen pár száz forintér megláttam az Italeri készletét, amit gyorsan be is gyűjtöttem.
A makett a szokásos Italeri minőség majdnem üres kabinnal, és semmibe vesző panelvonalakkal.
Lassan épülgetett, mint másodvonalas project futott.

Először ékjelzéssel terveztem, de az nem fért bele a What if kategóriába,
hisz amikor megjelent a Mustang, nálunk már a keresztes hadijel volt használatban.
Az évek folyamán sokat agyaltam a lehetséges festésen is.
Több tervezet is készült, de valahogy az egyik sem volt az igazi.
Annyi azért körvonalazódott az idők folyamán, hogy a gép szögletes szárnyaihoz és vezérsíkjaihoz inkább szögletes kamó kéne.
Végül a megoldást a V.215-ös Cr-42-es festése adta meg. Erről egy fejre állás kapcsán több kép is készült, de csak a törzs látszik.
Megtetszett a mintája így azt vettem alapul. Ez alapján alakult ki a festés többi része is.
Szeretem a kamu gépeimet úgy elkészíteni, hogy azok minden szempontból bele illjenek az adott korba.
Magyarán stimmelnie kell a gép típusnak, a hadijelnek, a festésnek és a lajstromnak is.
A gép adott, a hadijelről írtam, a festés egy létező alapján lett kialakítva, már csak a lajstromot kellett megálmodni.
Gondoltam, hogyha lett volna valamilyen úton módon egy ilyen gépünk, az a PZL és az Avia mintáját követve a G.190-es sorból kapott volna jelzést.
Így be is szereztem a HAD Avia B-534 matrica szettjét, aminél csak a lajstrom utolsó karakterét kellet lecserélnem.
Mivel abban a méretben a maradékos dobozomban egy pár 5-ös számot találtam, a gép a G.195 lajstromot kapta.

A festése a Messer topikban leírtak alapján készült.
Annyi változással, hogy az alja RLM65 (HU65 - Hu247-el fakitva) lett, és a zöldet a Hu159-el fakítottam, hogy a két gép ne legyen teljesen egyforma.
A légcsavart, a kabint, a futóaknákat, a futószárakat és a beömlőket igyekeztem az eredeti amerikainak megfelelően színezni.
Mustang 01
Mustang 01
Mustang 02
Mustang 02
Mustang 03
Mustang 03
Mustang 04
Mustang 04
Mustang 05
Mustang 05
Mustang 06
Mustang 06
2015.03.01.
solyom, Tokorcs
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Z63
2015.04.25. 11:37:44
Ugyanaz a véleményem, mint a Messzernél! Kalap le!
Üdv,Z63
Commissar
2015.05.15. 08:46:09
Gratulálok, nagyon szép lett ez is! Ráadásul a kedvenc Mustang-om, még Allison motoros :)
p-51
2015.05.15. 17:59:34
Hát, mit is mondhatnék...:)
Gratulálok, élőben is láttam, tetszett, itt is helye van.
És örül az ember, hogy What if is van a világon.
Üdv:
p-51
solyom
2015.05.15. 22:57:29
Köszi szépen!
ElGatoNegro
2015.05.19. 07:44:31
Szia!
Minden "what if..."-nek van egy elképzelt története.
Ennek mi lenne?

Szép munka!
solyom
2015.05.23. 10:29:23
Helló!

Természetesen van története.
A gép angol felségjellel repült Máltán.
Kísérleti jelleggel, póttartályokkal felszerelve, mint hosszútávú kísérővadász lett bevetve egy a szerb partizánokat támogató akcióban.
A terv szerint egy titkos bázison lett volna feltankolva, hogy a hazavezető úton is kitartson az üzemanyag.
A célterület felett azonban sűrű felhőzet és mostoha időjárási viszonyok fogadták a gépeket, így az akció meghiusult.
Ilyen körülmények közt természetesen a rejtett leszállót sem találták meg, így kénytelen volt a pilóta más alternatíva után nézni.
Így került az újvidéki reptérre, ahol a gépet birtokba vették a magyar repülők.

BB
Levix
2015.10.17. 15:39:12
Méltó párja a Messzerednek!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció