Zero Fighter VS P-40
1:72
Pintér György - Múzeumi krimik Ezt a két gépet egy haveromtól szereztem egy kis cserélgetés után mindkettö 1/72 ACADEMY a Zeronak meg volt a doboza de a P-40 nem volt.
Amikor mondta hogy van neki egy-két gépe és már közeledett az öcsém születésnapja gondoltam készítek neki egy kis diorámát.

A P–40 a Curtiss gyár által tervezett egyszemélyes, teljesen fémszerkezetű, egymotoros vadászrepülőgép, amely az Amerikai Egyesült Államok légiereje számára lett kifejlesztve a szintén Curtis gyártotta P–36 Hawk-ból, 1938 októberében szállt fel először. A gyártást 1944 novemberében állították le a 13 738. példány elkészülte után. A típus nem volt kimagasló képességű repülőgép, mégis 28 ország légiereje rendszeresítette és alkalmazta a második világháború összes hadszínterén és azt követően is.

A gépet 1940-ben rendszeresítették. A csendes-óceáni harcok kezdetén a Zero mind sebességben, mind manőverezőképességben felülmúlta a legtöbb amerikai vadászrepülőgépet. Kiválóan kiképzett pilótáik rengeteg amerikai és szövetséges repülőgépet semmisítettek meg. A repülőgép-hordozókról és a szárazföldről egyaránt bevethető zuhanóbombázók pilótái nagy pontossággal tudták célba juttatni 250 kg-os bombaterhüket, ezzel nagyban hozzájárultak a szövetségesek veszteségeihez a háború első évében. Összesen 10 934 példány épül.

Mind a két gép rendkivül pontos és részletes, köszönhetően a gyártónak (ACADEMY), nem volt velük semmi baj, sehol sem kellett tömítőanyagot használnom . Igy nagyon jól és gyorsan tudtam velük haladni. De mint minden tündérmesének így ennek is vége lett, amikor a matricázáshoz értem. A Zeronak még rendben voltak a matricái, de a P-40-nél azt hittem, hogy most végem. Teljesen tönkrementek a matricák és mivel 4 nap volt az öcsém születésnapjához, igy improvizálnom kellett. Feltúrtam az összes maradék matricáimat és ami amerikai volt azt rápakoltam, így került fel sas is és a többi. A pilótákat pedig a Revell pillots & Ground Crew készletböl vettem.


A háttér :

Sokat gondolkodtam hogy milyen legyen maga a dioráma, így ez a megoldás született, egyszerü de mégis hatásos és nem beszélve olcsó.
Maga a hátoldal és alsó rész 2-es könyvkötő kartonból készült erre rá jött egy világoskék öntapadós tapéta ezeket összeragasztottam és ecsettel festettem rá felhőket !
A repülőket pedig dróttal rögzítettem !

Várom a véleményeteket, kíváncsi vagyok rá,mit gondoltok
20101221121
20101221121
A zero készülöben !
A zero készülöben…
A pilota már készen áll ! :))
A pilota már ké…
Na valahogy igy fog kinézni !!
Na valahogy igy fog…
Zero VS P-40
Zero VS P-40
3
3
2011.02.01.
Utolsó módosítás: 2011.02.26.
_DEL_ddk466, Kecskemét
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Gotha
2011.02.28. 07:34:30
Nekem tetszik. A gépek szerintem szépek,az ötlet kiváló! Tudod mit csinálnék másképp? a hátteret, hogy ne 90 fokban törjön meg, hanem ívesen. És nem kellene ennyi pici felhő, inkább kevesebb, nagyobb halványabb..
ecsetes
2011.02.28. 13:28:08
Szia!
Csatlakozom az előttem szólóhoz, annyival kiegészítve, hogy légiharc során az első dolog mindig a függesztmények ledobása a jobb manőverező képesség érdekében. Mondjuk, hogy ez pont a következő pillanatban fog bekövetkezni :)
A fene egye meg a sas szemem, de az amerkiai zászlót fordítva tetted fel. Ez, ugye a japán esetén nem következhet be :)
További jó munkát!
iikk
2011.02.28. 21:40:50
Szia!

Én pont ilyen felépítést gondoltam el.
De szerintem légiharc során ha egymás mögé ér a két gép akkor, az előző már vesztett helyzetben van és majd hogy nem biztos a veresége. De ha feltételezzük, hogy pillanat kép még az az észrevételem lenne, hogy az alsó felhő helyett én a földet ábrázolnám, mert lehet hogy úgy még jobb lenne.

Amúgy egybe van.
Grat hozzá!
iikk
2011.03.01. 00:16:45
Én úgy terveztem, hogy a google mapból veszek ki képet és azt ragasztom ki, így nem nekem kell rajzolni.
ecsetes
2011.03.01. 16:41:39
Szia!
Én Revell(néha Humbrol)festékkel festek, ehhez ugye a saját hígítójukat ajánlják. Ez kis kiszerelés, és nem a legolcsóbb. Helyette háztartási boltban kapható Supralux H-100 szintetikus hígítót használok, a fenti festékekhez tökéletesen megfelel, 1 liter nekem több mint egy évig elegendő.
Talán egyedi megoldást használok a befejezéskor, páran ismerik is. Matricázás után szilikonnal ecsetelem át a gépet. Az átlátszó "üveg" felületet mégjobban visszaadja, a matricák alá pedig szében beszívódik. Ha a matrica ezüstösen csillog és rontja az alatta levő festék láthatóságát még az évekkel korábban készült gépekkel is csodát tesz. Valamint a port is taszítja, később könnyebb dolgom van a portalanítással. Nem kell vastagon használni, csak érzéssel. 1-2 hétig nem nagyon kell fogdosni a gépet szilikonozás után, mert picit ragacsos lesz, de ez szépen felszívódik!
Fújásról nem tudok nyilatkozni, ecsettel csinálok mindent :)
Ha van még kérdésed várom, jó munkát!
exec
2011.03.01. 21:23:52
Tetszik a munkád, de egy ötletet hda adjak. Én ugyan nem repülőzök, de versenyeken azt láttam, hogy a repülés közben ábrázolt gépeknél a légcsavartollakat egy megfelelő átmérőjü plexi lapra szokták kicserélni, ami kap egy kis elmosódott sötét színt, ábrázolandó egy forgó légcsavart.

A másik az inkább egy kérdés. Ami cikkeket, visszaemlékezéseket olvastam ott a legtöbb azt írja, hogy a csata előtt ledobták a póttartályt. Ebben persze nem vagyok biztos... Ettől függetlenül tetszik a munkád, ötletes!

exec
Mili
2012.08.31. 09:58:07
Szép. Nagyon szép.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció