<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
Bogyi | Adatlap | 128594 | 2012. november 16. 19:21 | ||
hajdubus | Adatlap | 128593 | 2012. november 16. 18:51 | ||
Bogyi | Adatlap | 128592 | 2012. október 14. 20:35 | ||
Az 266-os is lassan halad, itt meg is kell tervezni az egyes alkatrészeket és ezen felül, pl. a műszerfalnál 6 db próbaépítés történt, mire a végleges formáját és pontosságát elnyerte. Ma egy kis ülésgyártás volt soron. Ez már az újra módosított, keskenyebb változat. Egy kapaszkodósat és egy símát teljesen össze is raktam. | |||||
Petya | Adatlap | 128591 | 2012. október 14. 10:25 | ||
Köszi mindenkinek! Nagyon lassan készül, de folyamatosan írom a cikket, így amint elkészült minden info-t megosztok róla! | |||||
hajdubus | Adatlap | 128590 | 2012. október 14. 09:09 | ||
Jól néz ki! A tető sarkainál lévő erős ívekkel igencsak lehetett munkád, de látom sikerült szépen kitömíteni és elcsiszolni a hiányos részeket, grat hozzá, mutatós darab lesz. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128589 | 2012. október 14. 09:05 | ||
Az oldalfal felső részén több ponton merőleges irányban ragasztottam fel vékony tartócsíkokat, és arra ültettem rá a tetőt. A ragasztás pedig sima pillanatragasztóval történt. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128588 | 2012. október 14. 07:50 | ||
Szerintem ez így is nagyon szuperül néz ki. Majd az én karosszériámnál is érdekes lesz ez a hajlítós téma mert papírnál megint másként kell eljárni. A műanyagnál én a szélvédőket szoktam hajlítani, írásvetítő fóliából. Ezek az anyagok jól hajlanak, de rugalmasak és ragasztásnál okozhat gondot. A TATRA 815-ös szélvédőnél például lámpához tartottam az ívre hajlított szélvédőt és elötte húzogattam, a melegre alakul. Fontos itt pl. a távolság a lámpától és nem egy ponton kell tartani, hanem úgy, hogy a meleg egyformán érje mindenhol. A lámpa amúgy egy szimpla halogén asztali. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128587 | 2012. október 14. 07:47 | ||
Na, például azt elmondhatnád, hogy a tető íves részeit hogyan sikerült ilyen szépen megoldanod. Ha jól látom ez sztirolból készül. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128586 | 2012. október 14. 07:45 | ||
Húúú! Petya! De zsivány vagy! Titkos projektről nem volt szó! Tehetnél fel pár képet a készítésről és remélem újabb cikk is lesz hozzá. Ez nagyon szép lesz! A mindenit! :-) Egy ilyet én is nagyon szeretnék. Nagyon ügyes vagy! De ezt már láthattuk korábban is. | |||||
Petya | Adatlap | 128585 | 2012. október 14. 07:31 | ||
Egy ilyen szerkezetet Én is el tudnék képzelni otthonra, rögtön szebb lenne a 60-as és gyorsabban is készülne! | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128584 | 2012. október 13. 20:15 | ||
Sjoca69 | Adatlap | 128583 | 2012. október 13. 20:14 | ||
Hmm! Ügyes. Most jut eszembe, hogy nekem meg van forrasztó ceruza. Azzal lehet, hogy tudok hajlítani én is. És a tetőhöz használt extrudált lemezt mivel ragasztottad a siko-hoz? Vagy azt is oldja az oldott sztirol? (makettragasztó) Néztem a neten kifejezetten ilyen sztirol és akryl hajlító gépet, de arany árban van. A vákumozás talán még ami megoldható, de kókányolni kellene egy ilyen dobozt + egy húzókeretet. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128582 | 2012. október 13. 19:21 | ||
Az 1 mm-es lemezt kézzel kezdtem el hajlítgatni, ám hidegen ha túlhajtja az ember, akkor eltörik, egyébként meg majdnem teljesen visszarúgja magát. Ezért aztán egy rizikós megoldást választottam: először kézzel meghajtottam a kívánt formára, majd vagy félkézzel így megtartva, vagy valamivel kitámasztva elkezdtem óvatosan hőlégfúvóval az ívet melegíteni, s ekkor az ív megmarad, sőt miután kihűl, merevebb, keményebb is lesz mint előtte. Azért kockázatos a dolog, mert ha véletlen túlmelegíted, akkor teljesen ellágyul az anyag és - mondjuk úgy - egy nem várt formát kapsz, melyet a kihűlés után már nem tudsz visszaalakítani, kijavítani. A tető az egy másabb eset volt, mert az vastagabb és más anyagszerkezetű lemezből van (szerintem extrudált lehet [?]), amely jobban megtartja alakját kisfokú hajlítás esetén, de szerintem hamarabb is törik. Nekem a tetőhöz ez pont jól jött, és csak egyszerűen a combomon hajlítgattam a kivágott tetőlemezt, ami végül megtartotta az alakját. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128581 | 2012. október 13. 12:07 | ||
Klassz lesz! Te hogyan halítottad meg a sikó lemezt? A tető ívességét pl, hogyan csináltad? | |||||
Gabi | Adatlap | 128580 | 2012. október 12. 20:53 | ||
Bogyi | Adatlap | 128579 | 2012. október 12. 20:33 | ||
hajdubus | Adatlap | 128578 | 2012. október 1. 20:57 | ||
Örülök, hogy újra nekiláttál a \"munkának\", nagyon szép eddig. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128577 | 2012. szeptember 30. 21:47 | ||
Bogyi | Adatlap | 128576 | 2012. szeptember 29. 21:11 | ||
Látom te is ismét erőre kaptál, jól alakul. Én pedig az ajtókat terveztem meg, minden kiegészítőjükkel együtt. Már \"csak\" össze kell őket rakni. Az viszont érdekes volt, hogy a táblákat nagy munkával kiszerkesztettem, de a nyomtatásban csak fekete keretek látszanak szegecsekkel. Ez van, a nyomtató nem képes feldolgozni ezt. Na majd egyszer ha ez ebben az életben nyomdába kerülne,... | |||||
hajdubus | Adatlap | 128575 | 2012. szeptember 28. 16:31 | ||
Petya | Adatlap | 128574 | 2012. szeptember 12. 13:13 | ||
Kamovos | Adatlap | 128573 | 2012. szeptember 9. 21:30 | ||
kakukk79 | Adatlap | 128572 | 2012. augusztus 11. 06:38 | ||
Emeri | Adatlap | 128571 | 2012. július 29. 16:32 | ||
Sziasztok Srácok! Borzasztóan tetszenek ezek a buszok amiket csináltok egytől egyig. Én nem építek buszokat, hanem motorokat építek, és tervbe van véve egy saját építésű Csepel motor. Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogyan kezdtek bele egy buszépítésébe? Pontosabban az érdekelne, hogy a méretekhez hogyan juttok? pl.tervrajz, tervezés stb. Üdv. Emeri | |||||
hajdubus | Adatlap | 128570 | 2012. július 29. 13:59 | ||
Üdv! Ebbe az izzadásos dologba bele sem gondoltam, ilyen melegben tényleg nehéz a papírral minőségi munkát végezni. Ami az enyémet illeti, nos én is belülről kezdtem el először az építést, megterveztem és ki is vágtam a padlólemezt, ám a karosszéria ívei miatt nem voltam biztos benne, hogy hajszál pontosan fog-e illeszkedni a padló a kasztnihoz, ezért aztán megcseréltem a sorrendet és a külsővel kezdtem, melyhez majd hozzáigazítom a padlót és a belteret. Az ajtós kérdésedre pedig még magam sem tudom biztosan a választ. Épp most készítem őket egyébként és inkább afelé hajlok, hogy fix maradjon egyrészt mert jóval egyszerűbb kivitelezni, másrészt pedig nem valószínű, hogy sűrűn nyitogatnám a későbbiekben. Ha lesz majd előrelépés az építéssel, akkor várjuk a képeket róla. :) | |||||
Bogyi | Adatlap | 128569 | 2012. július 29. 09:57 | ||
Szia Hajdubus! Igaz kissé sokára, de válaszolok. Nos, kissé belassult nálam az építés mert nem nagyon van időm rá. Illetve ilyen melegben sajnos a papírt nehéz építeni, mert izzad a kezem és így hullámos lehet a karton. De látom, nálad már elég jól alakul a forma, te kívülről haladsz befelé, én meg fordítva. Az ajtók nyithatók lesznek? Én úgy tervezem az ajtónyitást, hogy a küszöbök után lesz egy rés befelé és az ajtószárnyak végei kis rúdban fognak végződni. Ezekkel lehet majd alulról nyitni, zárni az ajtókat. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 128568 | 2012. július 23. 21:12 | ||
Gabi | Adatlap | 128567 | 2012. július 23. 19:09 | ||
Petya | Adatlap | 128566 | 2012. július 20. 12:56 | ||
denkmeyer | Adatlap | 128565 | 2012. július 20. 10:11 | ||
Petya | Adatlap | 128564 | 2012. július 20. 05:43 | ||
Kár, pedig egyszer megvettem volna! Azért örülök, hogy sikerült, Gratulálok hozzá! (Tényleg, azok ráncajtósak voltak...a kis képen hirtelen fel se tűnt, hogy ez bolygó...gyönyörű!) | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128563 | 2012. július 20. 01:14 | ||
Szia Petya! A 260-ast eladtam. Készül egy másik bolygóajtós 260-as. Ez a 280-as most készült el, a másik csuklós az ráncajtós, és a másik 260-as is ráncajtós. | |||||
Petya | Adatlap | 128562 | 2012. július 19. 19:25 | ||
hajdubus! Jó lesz, bár innen úgy tűnik, mintha egy picit dőlne a hátulja a szélvédő felé. Sjoca69! Ez eddig is megvolt, nem? Vagy rendeltél egy másikat? A 260-ast sikerült eladni? | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128561 | 2012. július 19. 02:54 | ||
hajdubus | Adatlap | 128560 | 2012. július 17. 21:54 | ||
Z63 | Adatlap | 128559 | 2012. június 30. 14:47 | ||
Sziasztok! Nem tudom, ismeritek-e ezt a cikket, de mindenképpen érdeklődésre tarthat számot! www.vezess.hu/haszonjarmu/balzafa_is_magyar_autobuszt/37806/ Üdv,Z63 | |||||
hajdubus | Adatlap | 128558 | 2012. június 5. 19:03 | ||
Örülök, hogy tetszik. :) Ha minden úgy alakul, ahogy elképzeltem, akkor a végén még lehet írok egy cikket is a munkafolyamatról, bár még elég kezdőnek érzem magam. Bogyi! Ha olvasod a fórumot, akkor írhatnál, mert én is kíváncsi lennék rá, hogy sikerült-e haladnod mostanában a 266-ossal. Gumikacsa és Leslie! Egyszerűen lenyűgöző a profizmusotok; hibátlan makett készül a kezeitek között, szívesen tanulnék tőletek. | |||||
Leslie | Adatlap | 128557 | 2012. június 5. 16:51 | ||
Kamovos | Adatlap | 128556 | 2012. június 4. 19:49 | ||
Sziasztok Busz imádók! :) Találtam egy ilyen oldalt! www.md-minimotors.ru/shop/UID_1097.html Lehet, hogy ismeritek, én most botlottam bele! Üdv: kamovos | |||||
Petya | Adatlap | 128555 | 2012. június 3. 19:41 | ||
Nagyon jó lesz, egyre kíváncsibban várom a folytatást! Cikket nem írsz róla? Más: Eladó modellek:aprod.hu/hirdetes/elado-ikarus-modell-IDiTCC.html | |||||
hajdubus | Adatlap | 128554 | 2012. június 3. 17:14 | ||
Köszi szépen! Mai napra nagyjából kész lett a tető is, úgyhogy bevarázsoltam a helyére. Hiányzik még róla a két szélső vízelvezető, ez a következő lépések egyike lesz majd. Kivágtam a tetőszellőzőket is, ezek viszont még nincsenek rögzítve, csak a kép kedvéért tettem fel őket. | |||||
Kamovos | Adatlap | 128553 | 2012. június 3. 10:38 | ||
Szia Bogyi Barátom! Te hol tartasz a 266-os buszoddal? Képet, képet, képet! Üdv: kamovos | |||||
Petya | Adatlap | 128552 | 2012. június 2. 22:31 | ||
Szép, igényes, részletes lesz, csak így tovább! | |||||
Petya | Adatlap | 128551 | 2012. június 2. 22:30 | ||
Végre valami! Fantasztikus lesz, már most nagyon tetszik! Várom a folytatást, kérünk majd képeket! Ha bármiben tudok segíteni, csak szólj! (képek, rajzok stb.) | |||||
gumikacsa | Adatlap | 128550 | 2012. június 2. 00:08 | ||
Sziasztok! Nálam is készül immáron a saját Ikarus 415-ösöm. Az enyém 2 ajtós változat, még elég kezdetleges állapotban van, de készül a 3 ajtós is, ami majdnem kész. Holnap és holnapután Jászberényben fogunk ügyködni rajtuk. Az enyémről mellékelek képet, a sofőr munkahelye készül (Mátra volános lesz). | |||||
laposalátét | Adatlap | 128549 | 2012. június 1. 19:52 | ||
Sziasztok! Szia,hajdubus!Nyugodtan rakjál fel képeket sűrűbben is! Üdv.:laposa | |||||
hajdubus | Adatlap | 128548 | 2012. június 1. 19:00 | ||
Mivel elég kihalt lett a topic az utóbbi időben, gondoltam berakok két képet az első saját készítésű makettemről, amely még igencsak kezdetleges állapotban van. Ikarus 266-ost építek én is, mint Bogyi topictárs, azonban az enyém nagy része sztirolból készül 1:24-es léptékben. Egyelőre a karosszériát építgetem, talán a hétvégén kész lesz a tető is rá, s akkor nekilátok a tömítésnek, majd a hosszadalmas reszelés-csiszolás következik. Sajnos viszonylag lassan haladok vele, mert max. heti 3-4 órám van rá, de ha valami komolyabb előrelépés lesz a maketten, akkor majd beszámolók róla kép(ek)ben is. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128547 | 2012. április 9. 14:41 | ||
Hali Lalipapi! Szép munka, jó lesz. Tegyél fel képeket a végeredményről! | |||||
lalipapi | Adatlap | 128546 | 2012. április 6. 17:04 | ||
gumikacsa | Adatlap | 128545 | 2012. március 20. 07:14 | ||
Sziasztok! Elkészült az 1:24-es Ikarus 415-ös 2 és 3 ajtós változatokhoz minden, akit érdekel több információ, keressen meg e-mailban: tibi_1978@hotmail.com |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Jól alakul a 266-os, csak a hátsó 5-ös ülés elötti padlórészt egy picit korrigálni kell. ahogy leszálltunk annó róla, középen is volt egy kis dobogó.
Én továbbra is üléseket gyártottam még.14 db van kész a 45-ből.