/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Zoli 21273 2006. július 9. 17:53
Válasz erre
Szasz Bomb!
Én is hallottam, hogy tervezgetnek egy átépítőt és kiegészítőket, de ezenkívül semmi konkrétról nem tudok még, esetleg Te igen?
z
Bombraider 21272 2006. július 9. 17:43
Válasz erre
Szia!
Nemsokára lesz új "törzsvég" is 72ben...

üdv:bomb
Zoli 21271 2006. július 9. 17:42
Válasz erre
Sajnos 72-ben meg új törzsvég nincs, na mindegy, majd átfaragom valahogy, kétszer...
z
Akos 21270 2006. július 9. 17:03
Válasz erre
Igen, de létezik átfaragott, javított műgyanta törzs 48-ban, Planes gyártmány.
Nekem van egy a polcon, a KP makettel együtt pihenget.
Saját építésből akartam megcsinálni a kétüléseset, de most már nem kell építgetnem.
Zoli 21269 2006. július 9. 16:47
Válasz erre
Eddig is építhettünk, igaz, 72-ben. Viszont a törzset a 48-asnál is át kell faragni, ha jól tudom.
z
Akos 21268 2006. július 8. 14:51
Válasz erre
set410.jpg méret: 121.3 KB
Végre építhetünk kétülésese magyar Szu-22-est is...
Podva 21267 2006. június 25. 08:08
Válasz erre
Köszönöm Vadász!
Üdv Podva
Vadász 21266 2006. június 25. 07:29
Válasz erre
Podva!
Az AMT-7 nek naggyából megfelel a Model Master orosz kékje
Az AII kéket a gunze H-311 (FS-36622)+ egy kevés H-45 kék keveréke
Ezt elég nehéz beállitani, csak szinminta segitségével lehetséges.
Vadász
Apaka 21265 2006. június 24. 22:32
Válasz erre
G-cart!
Bár nem fogadnék rá, hogy a monitorom abszolút helyes szineket ad, de a képen a bombák nekem világos kéknek látszanak, talán egy kicsi szürke beütéssel. A Humbrol 127 viszont itt van a kezemben + egy repülő, amit ilyennel fújtam. Sztem ez sima, mezei világos szürke. Sztem nagyon messze van a kép szineitől.
Apaka
Podva 21264 2006. június 24. 21:53
Válasz erre
Segítsetek! Milyen gunze szinekből lehet kikeverni az AII és az AMT-7 kékeket?
van valakinek, valami többé kevésbé tuti receptje?
Előre is köszi
Üdv Podva
G-cart 21263 2006. május 30. 21:13
Válasz erre
Bocs, hogy nem említettem konkrétabban, de Szu-24-es alá pakolt bombákról lenne szó:
www.airwar.ru/weapon/ab/ofab-100-120.html
Általában kékes-szürkés színüek, ami nekem jó is, de mivel fessek szerintetek ilyet. Humbrol 127-es?
Köszi: G'
Podva 21262 2006. május 30. 18:00
Válasz erre
Ahogy mi is:)
(sőt a németek szállították nekünk nagy tételben a Ca135-einkhez a zsákmányolt ruszki bombákat)
Üdv Podva
Vadász 21261 2006. május 30. 17:53
Válasz erre
G-cart!
Podva által ajánlott oldalnál jelenleg nincs korektebb!!
Egyetlen hozzáfűznivalom van, hogy minden bombát valamilyen olajos-kátrányos festékbe mártottak a korrozió elkerülése érdekében. A csapatokhoz már így kerültek. Ezért nagyon sötétszürkék, inkább feketék.
Viszont az oroszok felhasználták a zsákmányolt német bombákat is.
Vadász
G-cart 21260 2006. május 30. 17:34
Válasz erre
Köszi Podva!
Más valakinek van infója?
Üdv: G'
Fodi 21259 2006. május 30. 16:09
Válasz erre
Hú ez tényleg sűrű, rákerestem neten. :)
Podva 21258 2006. május 30. 16:06
Válasz erre
Hi az Ún: Type 5-ig ritka volt fölül is mint alul...
Üdv Podva
Fodi 21257 2006. május 30. 15:46
Válasz erre
1 mm? Hmm, van egy I-16-oson, de azon mintha ritkábbak lennének. HA tényleg ilyen sűrű, akkor az általam javasolt út tényleg járhatatlan... :(
Podva 21256 2006. május 30. 15:43
Válasz erre
Hali Fodi!

Ismerem a módszert és használom is! Sajnos az I-16 ill. UTI-4 esetében 72-ben a szárny felsőrészen a bordák távolsága kb: 1mm. Nincs ilyen apró szikém. Így azt a módszert fogom választani, hogy a bordák helyét bekarcolom, az igy készült hornyokba húzott szálat ragasztok amit majd polírpapírral hozzáidomítok az alaphoz.

Üdv Podva
Fodi 21255 2006. május 30. 14:12
Válasz erre
Én a gyenge minőségű maketteken a vásznazott felületet úgy szoktam imitálni, hogy lecsiszolom az eredetit, bekarcolom vékonyan a bordákat, majd a bordák között (csak a felület íves részén) egy ívelt pengével kicsit kikaparom a műanyagot. Ha nagyon óvatosan és precízen csinálod, akkor nagyon szépen lehet imitálni a vásznazást és a bordákat 1:72-ben is.
Podva 21254 2006. május 30. 13:02
Válasz erre
Ez ugyan nem FAB 100, csak FAB 50 de mindenképp értékes segítség lehet:
vvs.hobbyvista.com/Markings/bombs/fab50/index.php
Nagyon úgy tűnik, hogy szinte minden szín volt...
Üdv Podva
G-cart 21253 2006. május 30. 11:58
Válasz erre
Sziasztok! Orosz bombákat kellene festenem (Fab-100, -500), de milyen szürkére? Tud valaki valamilyen festékkódot hozzájuk? (Vagy mindegy milyen szürke, ami éppen volt, azzal festettek?)
Köszi: G'
Podva 21252 2006. május 30. 11:54
Válasz erre
Szia
Sajnos az én példányomon az egyik szárnyfelsőrész bordázata a szerszám kopottsága miatt lemaradt, ezért ezeket a bordákat vagy "beültetem" húzott szálból, vagy kerítek egy másik szárnyat.
Amúgy a makett tényleg alakhű, csak hát mostanában már azért nem ezekhez a bumpsztlikhoz szokott az ember.
Köszönöm a segítséget Üdv Podva
Vadász 21251 2006. május 30. 08:54
Válasz erre
Podva!
A szárny felsőrész biztos, hogy nem vörös ( véletlenül maradt a szövegben), hanem kék.
A kéket négy különböző forrás mondja.
A gép eredeti szine szürke, ezt dekorálták.
A dekoráció egyértelémű, mert szárnycsere esetén a szerelési vonalnál lenne a szinváltás.
Egyedül a vizszintes vezérsík szine nem egyértelmű számomra.

Nem típ 5-ből alakitották át őket, az UTI-4 négy önálló sorozat volt.

Mire összehozod a kettőt kész lennél az A-modellel is.
Szerintem nem olyan rossz, láttam már rosszabbat is.
Vadász
Podva 21250 2006. május 30. 08:43
Válasz erre
Szia Vadász!

Természetesen a véleményed mindenképp mértékadó a témában, és köszönettel fogadok! Azonban ha nem haragszol lenne egy-két észrevételem ezügyben:
A piros szárnyfelsőrész, (ha abból indulunk ki, hogy a csillag piros) vitatható, hisz ilyen esetben teljesen bele kellene olvadnia az alapszínbe. Nem lehet, hogy inkább ez a szín, ahogy a vezérsík is inkább fekete, mint a motorgyürű? (esetleg kék?) Vagy esetleg mivel ezeket at UTI-kat 5. tipusú ratákból alakították ki,, és csak a törzshöz nyúltak hozzá nem lehet, hogy maradt az eredeti hadizöld?

Még egy felvetés a témában: A kék villám ami hasonló,(ugyanolyan) árnyalatú mint a szárny vagy a motorgyürű lehet, hogy nem is kék, hanem inkább fekete? Eretnek gondolat, de mégis…

Amúgy egy rémálommaket kategóriájú A-modell UTI-4-et farigcsálok, a szárnyat valószínüleg lecserélem az ICM Typ24-ére, természetesen a csűrő merad az A-modell-é

Üdvözlettel: Podva
Vadász 21249 2006. május 29. 21:41
Válasz erre
Podva!

Az UTI-4 valóban világosszürke (EAh-9), FS (2)5630
A szárny kék (esetleg vörös)
A függőleges vezérsík szürke. A rendelkezésemre álló fotón jól látható a fekete keretes vöröscsillag. A szín eltérés csak árnyék.
A vízszintes vezérsik szerintem vagy vörös, vagy kék. A fotó szerint majdnem függőlegesen süt a nap (dél), semmi nem indokolja az esetleges árnyékot)
A törzsön a nyíl sötétkék, vörös szegéllyel
A légcsavarkúp vörös.
A motorgyűrű fekete.

Miből épited?

Vadász
Podva 21248 2006. május 29. 19:52
Válasz erre
UTI-4.jpg méret: 24.1 KB
Hali Segítséget kérek a fenti fotószíneire vagyok kiváncsi a törzs szürke a vezérsikok elütő színűek-e vajon, vagy az is szürke
A szárnyvégek színei megegyeznek-e a nyíl színével az állítólag s.kék.
Kösz a segítséget
Üdv Podva
Archy 21247 2006. május 20. 14:11
Válasz erre
J-11-49.jpg méret: 62.5 KB
Su-27_60.jpg méret: 61.9 KB
Láttatok már levegő-föld fegyverzettel ellátott Szu-27-est? Én csak két képet találtam (kína), ha tudtok még ilyent, szívesen fogadom :-)
Üdv: Áron
Mekett 21246 2006. május 20. 09:56
Válasz erre
A venezuelai vadászpilóták beleszerettek az orosz gépekbe

index.hu/politika/kulhirek/
sainz 21245 2006. január 3. 12:00
Válasz erre
tégé !
Kukkants be ide:
bellabs.ru/Fotab/BR-366-164/BR-366-164.html
tégé 21244 2006. január 2. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!
Elõször is BÚÉK mindenkinek!
Valakinek nincs véletlenül olyan A-model Jak-28-as festési útmutató a birtokában ami zöld terepmintás változatot ad meg? Sûrgõs lenne!!!
tégé
tégé 21243 2005. december 24. 14:43
Válasz erre
DSC01994.jpg méret: 171.9 KB
Egy érdekes festésű Mig-25!
tégé
Mekett 21242 2005. december 2. 23:33
Válasz erre
Bombraider 21241 2005. október 30. 18:45
Válasz erre
Bombraider 21240 2005. október 19. 14:07
Válasz erre
Bombraider 21239 2005. október 2. 15:28
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy nem tudjárok véletlenül, hogy melyik oldalszámú Szu-22es volt az amelyik nagyjavítás után alig pár órát repült?
Köszi!

üdv:bomb
Kalóz 21238 2005. május 21. 20:04
Válasz erre
Mivel nem találtam Gripennnel foglalkozó topicot, a MiG-29 viszont érintve van benne, ide teszem fel:
hvg.hu/itthon/20050520magyarlegiero.aspx
Mindenesetre elgondolkodtató (különösen a cseh gépekről szóló rész...)
Kalóz 21237 2005. május 16. 20:43
Válasz erre
Sajnos újabb tragédia:

hvg.hu/vilag/20050512mig29.aspx
Vadász 21236 2005. május 14. 12:46
Válasz erre
Jobb lenne nem találgatni!!!
Vadász
Sgt.Chris 21235 2005. május 14. 08:43
Válasz erre
A sufnituningról! Mivel van szerencsém ismerni pár, repülő- és helikopter műszakit, akik nap mint nap gyógyítgatják ezeknek az orosz csodáknak mnden kínját, állítom, hogy ilyen meg sem fordulna a fejükben. Nem is fordulhat, hiszen aláírásukkal (egy vagy két ember életéért felelnek, nem beszélve a több százmilliós technikáról!!!)megvannak a szigorú előírások, hogy mit, s hogyan. Elég, ha anyit mondok, hogy pl. a munkaeszközöknek és szerszámoknak számuk van, s ha a munkanap végén valamelyik nincs meg, akkor mindenki marad, amíg meg nem lesz. Nehogy pont a hajtóműben maradjon egy félkezes kalapács. :-)
Amit tuningként el tudok képzelni, az a RD-33-as hajtómű teljesítményének fokozása, ill. visszaállítása, hiszen pl. a német MIG-eken is "visszafojtották", hogy így hosszabbítsák meg az üzemidejét. Gondolom alapból valami ilyesmi lehetett nálunk is, de egy bemutatót nem lehet félgőzzel összedobni, oda kell az erő. Na csak ennyi jutott eszembe a találgatásokról.
Kalóz 21234 2005. május 13. 20:55
Válasz erre
Nem tudom, honnan veszi az infot, de a repülősöket komolyabb gárdának ismerem, minthogy "sufnituningot" merjenek végrehajtani egy ilyen bonyolult szerkezeten. Inkább elhiszem azt az infot, hogy ha egy!!! csavar hiányzik, nem repülhet a gép! Ez inkább illik a mentalitásukhoz, minthogy önként a vágóhídra vigyék magukat. Mert a "sufnituning" ebben az esetben egyenlő ezzel.
Bombraider 21233 2005. május 13. 12:47
Válasz erre
"csodálatos"
Bombraider 21232 2005. május 13. 12:47
Válasz erre
Hát az csodálatos lenne...:

"A bizottság megállapította, hogy Szabó a lehető legjobb megoldás mellett döntött. A vizsgálatok során eddig emberi mulasztásra nem derült fény, de abban az esetben, ha ez felmerül, akkor vizsgálatot indít a Katonai Ügyészség az ügyben. Az augusztusi repülőnapot a baleset ellenére megtartják, de az még nem tudni, hogy a MiG-ek részt vehetnek-e majd, a rendezvényen."
Bombraider 21231 2005. május 13. 12:12
Válasz erre
Srb mail-je, szerintem elég érdekes. Mi a véleményetek erről:
Hali,

Egyébként nem is csoda, hogy lezuhant. Kiszivárgott információk szerint
ugyanis a gépen nemrég "sufnituning" keretében jelentős szerkezeti
átalakításokat hajtottak végre, és ezeknek a repülési tesztjét végezték most
a repülőnapra történő felkészülés leple alatt. Az átalakítások azonban
műszakilag elhibázottnak bizonyultak, az alkalmazott megoldások nem állták
ki a tartós üzemeltetés próbáját.

A szerkezeti módosítások tényét támasztja alá az MTI által a balesettel
kapcsolatban nemrégiben kiadott híradás is:
"Az MTI tudósítójának helyszíni beszámolója szerint a repülőgép a
leszállópályától egy kilométerre zuhant a földbe, csak a hátsó szárnyak
látszanak ki a föld síkjából."

Ha további hasonló információk kerülnek napvilágra, természetesen azokról is
tudósítani fogunk.

Üdv,
srb
Kalóz 21230 2005. május 13. 07:02
Válasz erre
A MiG-29 lezuhanásáról néhány info. És tovább lehet klikkelni, többek között a lezuhanásról készült video is letölthető:
index.hu/politika/bulvar/mig9253/
Kalóz 21229 2005. május 13. 06:42
Válasz erre
Petya!
Kijelölöd a beírt linket, azután katt a LINK gombra itt alul, és megy. Valahogy így:
myastra.fw.hu/mig29/mig29.htm
Petya 21228 2005. május 12. 22:31
Válasz erre
Bocsánat, de nem tudok linkelni.
Petya 21227 2005. május 12. 22:29
Válasz erre
http://myastra.fw.hu/mig29/mig29.htm

MiG-29 kiemelése!
Bombraider 21226 2005. május 12. 17:42
Válasz erre
Bombraider 21225 2005. május 11. 20:15
Válasz erre
Belme Attila email-jét másolom be:
Szia!

Ugy tudom, csak 14 (mostmar 13) gep esett at uzemidohosszabitason, tehat a
tobbi (bekeidoben) biztosan nem repulhet.
3 gep mindig fent van tartva a keszultseg szamara (ebbol az egyik
tartalek), ezert ennyi mindig bevetheto.
Ezen felul valtot letszamban bevethetoek, de tovabbi 4 db az mar
kimondottan jonak szamit. (ha egy csavar gurult el, es nincs tartalek,
akkor mar nem lehet felszallni azzal a geppel bekeidoben).

Bel
Kalóz 21224 2005. május 11. 20:05
Válasz erre
Van még egyáltalán bevethető gép?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.