<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Zoli | Adatlap | 21273 | 2006. július 9. 17:53 | ||
Bombraider | Adatlap | 21272 | 2006. július 9. 17:43 | ||
Zoli | Adatlap | 21271 | 2006. július 9. 17:42 | ||
Sajnos 72-ben meg új törzsvég nincs, na mindegy, majd átfaragom valahogy, kétszer... z | |||||
Akos | Adatlap | 21270 | 2006. július 9. 17:03 | ||
Igen, de létezik átfaragott, javított műgyanta törzs 48-ban, Planes gyártmány. Nekem van egy a polcon, a KP makettel együtt pihenget. Saját építésből akartam megcsinálni a kétüléseset, de most már nem kell építgetnem. | |||||
Zoli | Adatlap | 21269 | 2006. július 9. 16:47 | ||
Eddig is építhettünk, igaz, 72-ben. Viszont a törzset a 48-asnál is át kell faragni, ha jól tudom. z | |||||
Akos | Adatlap | 21268 | 2006. július 8. 14:51 | ||
| |||||
Podva | Adatlap | 21267 | 2006. június 25. 08:08 | ||
Köszönöm Vadász! Üdv Podva | |||||
Vadász | Adatlap | 21266 | 2006. június 25. 07:29 | ||
Podva! Az AMT-7 nek naggyából megfelel a Model Master orosz kékje Az AII kéket a gunze H-311 (FS-36622)+ egy kevés H-45 kék keveréke Ezt elég nehéz beállitani, csak szinminta segitségével lehetséges. Vadász | |||||
Apaka | Adatlap | 21265 | 2006. június 24. 22:32 | ||
G-cart! Bár nem fogadnék rá, hogy a monitorom abszolút helyes szineket ad, de a képen a bombák nekem világos kéknek látszanak, talán egy kicsi szürke beütéssel. A Humbrol 127 viszont itt van a kezemben + egy repülő, amit ilyennel fújtam. Sztem ez sima, mezei világos szürke. Sztem nagyon messze van a kép szineitől. Apaka | |||||
Podva | Adatlap | 21264 | 2006. június 24. 21:53 | ||
Segítsetek! Milyen gunze szinekből lehet kikeverni az AII és az AMT-7 kékeket? van valakinek, valami többé kevésbé tuti receptje? Előre is köszi Üdv Podva | |||||
G-cart | Adatlap | 21263 | 2006. május 30. 21:13 | ||
Bocs, hogy nem említettem konkrétabban, de Szu-24-es alá pakolt bombákról lenne szó: www.airwar.ru/weapon/ab/ofab-100-120.html Általában kékes-szürkés színüek, ami nekem jó is, de mivel fessek szerintetek ilyet. Humbrol 127-es? Köszi: G' | |||||
Podva | Adatlap | 21262 | 2006. május 30. 18:00 | ||
Ahogy mi is:) (sőt a németek szállították nekünk nagy tételben a Ca135-einkhez a zsákmányolt ruszki bombákat) Üdv Podva | |||||
Vadász | Adatlap | 21261 | 2006. május 30. 17:53 | ||
G-cart! Podva által ajánlott oldalnál jelenleg nincs korektebb!! Egyetlen hozzáfűznivalom van, hogy minden bombát valamilyen olajos-kátrányos festékbe mártottak a korrozió elkerülése érdekében. A csapatokhoz már így kerültek. Ezért nagyon sötétszürkék, inkább feketék. Viszont az oroszok felhasználták a zsákmányolt német bombákat is. Vadász | |||||
G-cart | Adatlap | 21260 | 2006. május 30. 17:34 | ||
Fodi | Adatlap | 21259 | 2006. május 30. 16:09 | ||
Hú ez tényleg sűrű, rákerestem neten. :) | |||||
Podva | Adatlap | 21258 | 2006. május 30. 16:06 | ||
Hi az Ún: Type 5-ig ritka volt fölül is mint alul... Üdv Podva | |||||
Fodi | Adatlap | 21257 | 2006. május 30. 15:46 | ||
1 mm? Hmm, van egy I-16-oson, de azon mintha ritkábbak lennének. HA tényleg ilyen sűrű, akkor az általam javasolt út tényleg járhatatlan... :( | |||||
Podva | Adatlap | 21256 | 2006. május 30. 15:43 | ||
Hali Fodi! Ismerem a módszert és használom is! Sajnos az I-16 ill. UTI-4 esetében 72-ben a szárny felsőrészen a bordák távolsága kb: 1mm. Nincs ilyen apró szikém. Így azt a módszert fogom választani, hogy a bordák helyét bekarcolom, az igy készült hornyokba húzott szálat ragasztok amit majd polírpapírral hozzáidomítok az alaphoz. Üdv Podva | |||||
Fodi | Adatlap | 21255 | 2006. május 30. 14:12 | ||
Én a gyenge minőségű maketteken a vásznazott felületet úgy szoktam imitálni, hogy lecsiszolom az eredetit, bekarcolom vékonyan a bordákat, majd a bordák között (csak a felület íves részén) egy ívelt pengével kicsit kikaparom a műanyagot. Ha nagyon óvatosan és precízen csinálod, akkor nagyon szépen lehet imitálni a vásznazást és a bordákat 1:72-ben is. | |||||
Podva | Adatlap | 21254 | 2006. május 30. 13:02 | ||
Ez ugyan nem FAB 100, csak FAB 50 de mindenképp értékes segítség lehet: vvs.hobbyvista.com/Markings/bombs/fab50/index.php Nagyon úgy tűnik, hogy szinte minden szín volt... Üdv Podva | |||||
G-cart | Adatlap | 21253 | 2006. május 30. 11:58 | ||
Sziasztok! Orosz bombákat kellene festenem (Fab-100, -500), de milyen szürkére? Tud valaki valamilyen festékkódot hozzájuk? (Vagy mindegy milyen szürke, ami éppen volt, azzal festettek?) Köszi: G' | |||||
Podva | Adatlap | 21252 | 2006. május 30. 11:54 | ||
Szia Sajnos az én példányomon az egyik szárnyfelsőrész bordázata a szerszám kopottsága miatt lemaradt, ezért ezeket a bordákat vagy "beültetem" húzott szálból, vagy kerítek egy másik szárnyat. Amúgy a makett tényleg alakhű, csak hát mostanában már azért nem ezekhez a bumpsztlikhoz szokott az ember. Köszönöm a segítséget Üdv Podva | |||||
Vadász | Adatlap | 21251 | 2006. május 30. 08:54 | ||
Podva! A szárny felsőrész biztos, hogy nem vörös ( véletlenül maradt a szövegben), hanem kék. A kéket négy különböző forrás mondja. A gép eredeti szine szürke, ezt dekorálták. A dekoráció egyértelémű, mert szárnycsere esetén a szerelési vonalnál lenne a szinváltás. Egyedül a vizszintes vezérsík szine nem egyértelmű számomra. Nem típ 5-ből alakitották át őket, az UTI-4 négy önálló sorozat volt. Mire összehozod a kettőt kész lennél az A-modellel is. Szerintem nem olyan rossz, láttam már rosszabbat is. Vadász | |||||
Podva | Adatlap | 21250 | 2006. május 30. 08:43 | ||
Szia Vadász! Természetesen a véleményed mindenképp mértékadó a témában, és köszönettel fogadok! Azonban ha nem haragszol lenne egy-két észrevételem ezügyben: A piros szárnyfelsőrész, (ha abból indulunk ki, hogy a csillag piros) vitatható, hisz ilyen esetben teljesen bele kellene olvadnia az alapszínbe. Nem lehet, hogy inkább ez a szín, ahogy a vezérsík is inkább fekete, mint a motorgyürű? (esetleg kék?) Vagy esetleg mivel ezeket at UTI-kat 5. tipusú ratákból alakították ki,, és csak a törzshöz nyúltak hozzá nem lehet, hogy maradt az eredeti hadizöld? Még egy felvetés a témában: A kék villám ami hasonló,(ugyanolyan) árnyalatú mint a szárny vagy a motorgyürű lehet, hogy nem is kék, hanem inkább fekete? Eretnek gondolat, de mégis… Amúgy egy rémálommaket kategóriájú A-modell UTI-4-et farigcsálok, a szárnyat valószínüleg lecserélem az ICM Typ24-ére, természetesen a csűrő merad az A-modell-é Üdvözlettel: Podva | |||||
Vadász | Adatlap | 21249 | 2006. május 29. 21:41 | ||
Podva! Az UTI-4 valóban világosszürke (EAh-9), FS (2)5630 A szárny kék (esetleg vörös) A függőleges vezérsík szürke. A rendelkezésemre álló fotón jól látható a fekete keretes vöröscsillag. A szín eltérés csak árnyék. A vízszintes vezérsik szerintem vagy vörös, vagy kék. A fotó szerint majdnem függőlegesen süt a nap (dél), semmi nem indokolja az esetleges árnyékot) A törzsön a nyíl sötétkék, vörös szegéllyel A légcsavarkúp vörös. A motorgyűrű fekete. Miből épited? Vadász | |||||
Podva | Adatlap | 21248 | 2006. május 29. 19:52 | ||
A szárnyvégek színei megegyeznek-e a nyíl színével az állítólag s.kék. Kösz a segítséget Üdv Podva | |||||
Archy | Adatlap | 21247 | 2006. május 20. 14:11 | ||
Üdv: Áron | |||||
Mekett | Adatlap | 21246 | 2006. május 20. 09:56 | ||
sainz | Adatlap | 21245 | 2006. január 3. 12:00 | ||
tégé ! Kukkants be ide: bellabs.ru/Fotab/BR-366-164/BR-366-164.html | |||||
tégé | Adatlap | 21244 | 2006. január 2. 19:41 | ||
Sziasztok! Elõször is BÚÉK mindenkinek! Valakinek nincs véletlenül olyan A-model Jak-28-as festési útmutató a birtokában ami zöld terepmintás változatot ad meg? Sûrgõs lenne!!! tégé | |||||
tégé | Adatlap | 21243 | 2005. december 24. 14:43 | ||
tégé | |||||
Mekett | Adatlap | 21242 | 2005. december 2. 23:33 | ||
BROPLAN 1:72 JAK-25RW MANDRAKE www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Reviews/soviet/yak-25rw.htm | |||||
Bombraider | Adatlap | 21241 | 2005. október 30. 18:45 | ||
Bombraider | Adatlap | 21240 | 2005. október 19. 14:07 | ||
Bombraider | Adatlap | 21239 | 2005. október 2. 15:28 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy nem tudjárok véletlenül, hogy melyik oldalszámú Szu-22es volt az amelyik nagyjavítás után alig pár órát repült? Köszi! üdv:bomb | |||||
Kalóz | Adatlap | 21238 | 2005. május 21. 20:04 | ||
Mivel nem találtam Gripennnel foglalkozó topicot, a MiG-29 viszont érintve van benne, ide teszem fel: hvg.hu/itthon/20050520magyarlegiero.aspx Mindenesetre elgondolkodtató (különösen a cseh gépekről szóló rész...) | |||||
Kalóz | Adatlap | 21237 | 2005. május 16. 20:43 | ||
Vadász | Adatlap | 21236 | 2005. május 14. 12:46 | ||
Jobb lenne nem találgatni!!! Vadász | |||||
Sgt.Chris | Adatlap | 21235 | 2005. május 14. 08:43 | ||
A sufnituningról! Mivel van szerencsém ismerni pár, repülő- és helikopter műszakit, akik nap mint nap gyógyítgatják ezeknek az orosz csodáknak mnden kínját, állítom, hogy ilyen meg sem fordulna a fejükben. Nem is fordulhat, hiszen aláírásukkal (egy vagy két ember életéért felelnek, nem beszélve a több százmilliós technikáról!!!)megvannak a szigorú előírások, hogy mit, s hogyan. Elég, ha anyit mondok, hogy pl. a munkaeszközöknek és szerszámoknak számuk van, s ha a munkanap végén valamelyik nincs meg, akkor mindenki marad, amíg meg nem lesz. Nehogy pont a hajtóműben maradjon egy félkezes kalapács. :-) Amit tuningként el tudok képzelni, az a RD-33-as hajtómű teljesítményének fokozása, ill. visszaállítása, hiszen pl. a német MIG-eken is "visszafojtották", hogy így hosszabbítsák meg az üzemidejét. Gondolom alapból valami ilyesmi lehetett nálunk is, de egy bemutatót nem lehet félgőzzel összedobni, oda kell az erő. Na csak ennyi jutott eszembe a találgatásokról. | |||||
Kalóz | Adatlap | 21234 | 2005. május 13. 20:55 | ||
Nem tudom, honnan veszi az infot, de a repülősöket komolyabb gárdának ismerem, minthogy "sufnituningot" merjenek végrehajtani egy ilyen bonyolult szerkezeten. Inkább elhiszem azt az infot, hogy ha egy!!! csavar hiányzik, nem repülhet a gép! Ez inkább illik a mentalitásukhoz, minthogy önként a vágóhídra vigyék magukat. Mert a "sufnituning" ebben az esetben egyenlő ezzel. | |||||
Bombraider | Adatlap | 21233 | 2005. május 13. 12:47 | ||
"csodálatos" | |||||
Bombraider | Adatlap | 21232 | 2005. május 13. 12:47 | ||
Hát az csodálatos lenne...: "A bizottság megállapította, hogy Szabó a lehető legjobb megoldás mellett döntött. A vizsgálatok során eddig emberi mulasztásra nem derült fény, de abban az esetben, ha ez felmerül, akkor vizsgálatot indít a Katonai Ügyészség az ügyben. Az augusztusi repülőnapot a baleset ellenére megtartják, de az még nem tudni, hogy a MiG-ek részt vehetnek-e majd, a rendezvényen." | |||||
Bombraider | Adatlap | 21231 | 2005. május 13. 12:12 | ||
Srb mail-je, szerintem elég érdekes. Mi a véleményetek erről: Hali, Egyébként nem is csoda, hogy lezuhant. Kiszivárgott információk szerint ugyanis a gépen nemrég "sufnituning" keretében jelentős szerkezeti átalakításokat hajtottak végre, és ezeknek a repülési tesztjét végezték most a repülőnapra történő felkészülés leple alatt. Az átalakítások azonban műszakilag elhibázottnak bizonyultak, az alkalmazott megoldások nem állták ki a tartós üzemeltetés próbáját. A szerkezeti módosítások tényét támasztja alá az MTI által a balesettel kapcsolatban nemrégiben kiadott híradás is: "Az MTI tudósítójának helyszíni beszámolója szerint a repülőgép a leszállópályától egy kilométerre zuhant a földbe, csak a hátsó szárnyak látszanak ki a föld síkjából." Ha további hasonló információk kerülnek napvilágra, természetesen azokról is tudósítani fogunk. Üdv, srb | |||||
Kalóz | Adatlap | 21230 | 2005. május 13. 07:02 | ||
A MiG-29 lezuhanásáról néhány info. És tovább lehet klikkelni, többek között a lezuhanásról készült video is letölthető: index.hu/politika/bulvar/mig9253/ | |||||
Kalóz | Adatlap | 21229 | 2005. május 13. 06:42 | ||
Petya! Kijelölöd a beírt linket, azután katt a LINK gombra itt alul, és megy. Valahogy így: myastra.fw.hu/mig29/mig29.htm | |||||
Petya | Adatlap | 21228 | 2005. május 12. 22:31 | ||
Bocsánat, de nem tudok linkelni. | |||||
Petya | Adatlap | 21227 | 2005. május 12. 22:29 | ||
http://myastra.fw.hu/mig29/mig29.htm MiG-29 kiemelése! | |||||
Bombraider | Adatlap | 21226 | 2005. május 12. 17:42 | ||
Bombraider | Adatlap | 21225 | 2005. május 11. 20:15 | ||
Belme Attila email-jét másolom be: Szia! Ugy tudom, csak 14 (mostmar 13) gep esett at uzemidohosszabitason, tehat a tobbi (bekeidoben) biztosan nem repulhet. 3 gep mindig fent van tartva a keszultseg szamara (ebbol az egyik tartalek), ezert ennyi mindig bevetheto. Ezen felul valtot letszamban bevethetoek, de tovabbi 4 db az mar kimondottan jonak szamit. (ha egy csavar gurult el, es nincs tartalek, akkor mar nem lehet felszallni azzal a geppel bekeidoben). Bel | |||||
Kalóz | Adatlap | 21224 | 2005. május 11. 20:05 | ||
Van még egyáltalán bevethető gép? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Én is hallottam, hogy tervezgetnek egy átépítőt és kiegészítőket, de ezenkívül semmi konkrétról nem tudok még, esetleg Te igen?
z