/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.
szucslaszlo67 283653 2010. július 30. 06:53
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek, de ezeket a forrásokat ismerem és pont a festésben és a matricázásban annyira különbözik, hogy ezért keresem az eredetit.
zkalos 283652 2010. július 29. 18:21
Válasz erre
Sziasztok !

Keresek 1/72-es méretben SU-25 maratást.

zkalos@t-online.hu
Anrys 283651 2010. július 29. 14:51
Válasz erre
szucslaszlo67 283650 2010. július 29. 14:32
Válasz erre
HPIM1993
HPIM1993

Keresm ennek a készletnek az összeállítási rajzát.
Minden megoldás érdekel.
Köszi!
f2d 283649 2010. július 28. 11:44
Válasz erre
Nagyon egyszerű: annyit ér amennyiért vetted. Ha meg el akarod adni, akkor annyit, amennyit adnak érte. (Túl nagy összegre ne számíts.)
u-boot 283648 2010. július 28. 11:24
Válasz erre
Sziasztok!
Én most vásároltam egy régi Revell 1:24-es Mercedes 300 sl Gullwing coupét.
De jóformán semmit sem találtam róla a neten(mindössze a Heller azonos nevű kitjét láttam) Valaki estleg nem ismeri, és hogy kb mennyit érhet a makett?
Barni83 283647 2010. július 24. 22:15
Válasz erre
Köszi szépen a tanácsot, az eredményt hamarosan felteszem képek formájában.

Barni
lucky 283646 2010. július 24. 13:53
Válasz erre
kisdeka72 283645 2010. július 24. 13:09
Válasz erre
Helló Mindenkinek!
Tamiya TS-51 racing blue festék sprayt keresek. Az sem baj ha maradék.
beadeak@upcmail.hu
Samee 283644 2010. július 22. 14:52
Válasz erre
jumo213_a1_2
jumo213_a1_2

A kép lemaradt.
Samee 283643 2010. július 22. 10:45
Válasz erre
Sziasztok!

SOS szükségem lenne egy 48-as Jumo 213E motorra, lehet bontott, sérült, lényeg, hogy a kabin felőli vége sértetlen legyen.

Köszönettel:
Szemi
cimber 283642 2010. július 21. 21:45
Válasz erre
Nekem azt javasolták a Gunzéból a vízbe kell egy kicsit tenni, abban elkeverni, így nincs gond vele a feltételkor.
...és ezt olyan személy mondta, aki nagyon otthon van matrica ügyben.
vlevi 283641 2010. július 21. 21:28
Válasz erre
Viszont a matricalágyító ronda foltot hagyhat a makett felületén, ezt le kell utólag suvickolni róla. Nekem erre egy monitortisztító folyadék vált be. Persze más mosószer is jó lehet. Hozzáteszem, 2k autólakkon voltak a matricák. Ez a lakk elég masszív, baromi kemény, és ezt nem tudta kikezdeni ez a tisztítószer. De lehet, hogy egy sima vízbázisú akril lakk már nem viselné el ezt az utólagos pucolást. Másik rizikófaktor, hogy esetleg a matricát is felszedjük a helyéről takarítás közben. Erre kicsi az esély (de előfordulghat), mert szerencsére a matricafeszítő elég masszívan odatapasztja a felületre a matricát.
Zsolti1537 283640 2010. július 21. 18:36
Válasz erre
GYIK Matrica feszítő lágyító

Matricalágyító használata:
Gunze Sangyo : Mr Mark Softer:
A felületre (lehetőleg fényeslakkal kezelt)felhelyezett még mozgatható matricára kell a lágyítószert "felkenni" és a hagyományos módon kinyomni a vizet a matrica alól, pl fültisztító pálcikával. Arra azért ügyelni kell, hogy a matricalágyítóval bekent matrica nagyon könnyen szakad , sérül. Előfordulhat,hogy "összeráncosodik" a matrica, ekkor TILOS hozzányúlni, majd magától kisimul.

Ezt a szöveget akartam belinkelni, de persze a topikban leírtak is jók.
Zsolti1537 283639 2010. július 21. 18:35
Válasz erre
kistigris 283638 2010. július 21. 17:30
Válasz erre
Üdvözlet!

Nos én a meleg vízben történő nyomkodást tudom javasolni. Egy valami vödörbe öntesz meleg vizet és az aljához hozzányomod a kereket. Csak finoman :)

tiger
Barni83 283637 2010. július 21. 16:53
Válasz erre
Sziasztok!

Matrica feszítő folyadékból milyen márkát érdemes venni?(Rvell kithez)
Sopronban csak Tamiya-t találtam.
A használatához is szeretnék segítséget kérni.

Előre is köszi a segítséget:Barni
pipi 283636 2010. július 21. 16:44
Válasz erre
Sziasztok!
Használható ötletet keresek: 1/35-ös tömör gyanta kereket hogyan lehetne "leengedni" defektesre?
Előre is köszi!
pipi
Ákos 283635 2010. július 21. 12:32
Válasz erre
A wikipédia nagyon hasznos dolog, mert rengeteg olyan információ van meg bent összesítve, ami máshol nincs.
A legfőbb előnye az, hogy bárki szerkesztheti, és adhat hozzá szócikket, információt. Ez egyben a legnagyobb hátránya is, mert így kerülhetnek bele téves adatok is, amik esetleg későbbi lektoráláskor sem derülnek ki. Természetesen minél kisebb rétegnek szóló, minél speciálisabb a téma, annál nagyobb az esélye a hibás adatnak.
Persze hibák az írott szakkönyvekben is előfordulnak...
Összegezve: bármilyen információt, bárhonnan származik, ha lehetséges, meg kell erősíteni más forrásból is.
Ha már Stuka, én a Hasegawa 1:48-as Stukáját vettem volna meg, ez a legjobb makett a piacon. A Revell B Stuka (a sárkánymintás oldalú gép)is Hasegawa szerszámos.
Timur 283634 2010. július 21. 09:07
Válasz erre
Ja, ha a wikipedia írta, akkor biztosan úgy van, és téved az összes (nem netes) szakirodalom. Valamint rosszak az eredeti német gyári adatok, és a megmaradt múzeumi B és D Stukát is elvarázsolták.

De kérdem én, ha -mint lentebb írtad- utána méricskéltél egy Messer 109-nek, akkor nem tűnt fel,hogy a Stuka (ami mégiscsak egy robusztus, nagydarab zuhanóbombázó) fesztávolságát néhány centivel kisebbre adta meg a komoly forrás, mint egy F-Messerét?
vlevi 283633 2010. július 21. 08:53
Válasz erre
Az angol wikipédiában betűről betűre ugyanez van leírva. Gondolom Ctrl+C, Ctrl+V :)
Tibcsi 283632 2010. július 21. 04:22
Válasz erre
Amit én idemásoltam, azt nem a wikipédia írta, hanem a Ju-87B-2 üzemeltetési leírása:

Data from Ju 87 B-2 Betriebsanleitung, Juni 1940 (D.(Luft) T.2335/1)...

:)
vlevi 283631 2010. július 21. 00:29
Válasz erre
A magyar igen. De az angol a lejjebb említett 11m-es hosszt írja.

en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_87
Szóval, ennyit a wikipédiáról.

A www.vectorsite.net/avstuka.html is ilyen méreteket ír. Bár ez lehet abból is, hogy egymás írását másolták.

JUNKERS JU-87D-1 STUKA:
___ ___ ___

spec metric english
___ ___ ___

wingspan 13.8 meters 45 feet 3 inches
wing area 31.90 sq_meters 343.37 sq_feet
length 11.5 meters 37 feet 9 inches
height 3.9 meters 12 feet 10 inches

empty weight 3,900 kilograms 8,600 pounds
normal loaded weight 5,842 kilograms 12,880 pounds
MTO weight 6,600 kilograms 14,550 pounds

max speed 410 KPH 255 MPH / 220 KT
normal speed 320 KPH 200 MPH / 175 KT
service ceiling 7,300 meters 24,000 feet
range, internal fuel 820 kilometers 510 MI / 445 NMI
range with tanks 1,535 kilometers 955 MI / 830 NMI
Kunos 283630 2010. július 20. 23:15
Válasz erre
Ezt írja a Wikipedia:
Műszaki adatok (Ju 87D) [szerkesztés]
Személyzet: 2 fő (1 fő pilóta, 1 fő lövész)
Motor: Junkers Jumo 211J–1 (1420 Le)
Sebesség: 420 km/h (4120 m magasságban)
Szolgálati csúcsmagasság: 7 300 m
Hatótávolság: 760 km
Hossz: 8,65 m
Szárnyfesztávolság: 9,87 m
Fegyverzet: 2 db 7,92 mm-es MG 81 géppuska, 2 db 7,92 mm-es MG 17 géppuska, maximum 1800 kg bomba
Kunos 283629 2010. július 20. 23:12
Válasz erre
A Google Wikipedia írta a D jelűre, hogy a szárnyfesztáv: 9.87 méter. Én úgy gondoltam, ott csak nem írnak hülyeséget! Vagy mégis?
vrauko 283628 2010. július 20. 10:17
Válasz erre
No, no... soha se mondd, hogy soha. Már miér' ne vennél Revellt? Lehet, hogy egy másik Academyt lemérsz, és pontatlan (pl. az 1:72-es Bf-109E a hibák gyűjteménye). A Stukákkal amúgyis mindég baj van. A gyönyörűen kidolgozott Academy 1:72-es Stukáknak az orra rövidebb a kelleténél állítólag. Összemértem nagyjából egy Italerivel és egy Fujimivel, hát tényleg rövidebb vagy 2 milliméterrel. A Matchboxénál viszont 3 mm-rel hosszabb. Viszont a Fujimitől a Revellen át az Italeriig mindenki ugyanazt a sárkányt adja a D és a G változatokhoz, egyedül az ősrégi Matchboxnál ügyeltek arra, hogy a G változatnál az oldalkormány kicsinyég más, mint a D-nél. Olyan ez, mint az óra: ha van egy órád, tudod mennyi az idő. Ha kettő van, már nem lehetsz biztos benne...
Tibcsi 283627 2010. július 20. 10:11
Válasz erre
Ja, bocs most veszem észre, hogy ez stimmel Vadász adataival. :)
Tibcsi 283626 2010. július 20. 10:06
Válasz erre
Tudom, hogy a wikipédia nem szentírás, de ott az alábbiak szerepelnek:

Data from Ju 87 B-2 Betriebsanleitung, Juni 1940 (D.(Luft) T.2335/1)

General characteristics

* Crew: 2
* Length: 11.00 m (36 ft 1.07 in)
* Wingspan: 13.8 m (45 ft 3.30 in)
* Height: 4.23 m (13 ft 10.53 in)
* Wing area: 31.90 m² (343.37 ft²)


Szóval, a helyzet fokozódik. :))
piratvitorla 283625 2010. július 20. 10:00
Válasz erre
Sziasztok!
Azért csínján kell bánni az adatokkal is, pláne 60 év távlatából. Sokszor még a modern gépek hivatalos leírásaiban is vannak eltérések (elgépelés; attól függ honnan mérik; mértékegység problémák stb). Ráadásul 2 "ugyanolyan" gép se biztos, hogy ugyanolyan. Van, hogy például, hogy egyik változatból építették át így mondjuk rövidebb, hosszabb, más a szárnya, felszereltsége, stb...
Üdv
Zoli
X INKVIZÍTOR X 283624 2010. július 20. 09:43
Válasz erre
én sosem szoktam leméregetni a járműveimet - meg olyat sem nagyon láttam, hogy makettkiállításon a közönség vonalzóval - colstokkal - mérőszalaggal mászkálna,meg szerintem a zsűri se az alapján osztályozza a munkákat, mi - merre - hány milliméter.
vannak nagyon precíz emberek / lásd pro modell repülős szerzői /, amilyen én sosem leszek - de egy kezdő makettes az alapvető építési - festési fogások elsajátításával foglalkozzon inkább, mint a méricskéléssel...hiába stimmelnek a centik, ha össze- vissza van vetemedve mondjuk a feleslegesen több darabra szedett páncélteknő minden része, és az ember csak akkor veszi észre hogy minden csálé, mikor mindent szétszedhetetlenül összerakott és festene, hüüüppp / tipikus Dragon probléma, eeehhh ! /
Timur 283623 2010. július 20. 09:27
Válasz erre
Tanulság:
Mielőtt az ember felháborodottan tollat ragad, legalább alapvető tényeknek, adatoknak nézzen utána... s akkor rögtön okosan tud kérdezni. (Ja, a Stuka egyébként nem vadászgép.)
283622 2010. július 20. 07:29
Válasz erre
a revell dobozban valszeg a régi monogram makett van, ami fesztáv irányban kb 3mm-el túlméretes. A 9.87 m nem tudom honnan jött ennél még egy messer is nagyobb.
Vadász 283621 2010. július 20. 05:59
Válasz erre
Ju-87 A 13,80 X 10,82 m
Ju-87 B 13,80 X 11,10 m
Ju-87 D-1 13,80 X 11,13 m
Ju-87 D-5 15,25 X 11,13 m

A 9,87 métert hol találtad?
A pontos méret elvileg az összeállítási rajzon is fel van tüntetve.
Nevi 283620 2010. július 19. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!Topi MiG 29esét szeretném megépíteni.Kéne egy kis háttérinfó.Egy-két kép,és meg szeretném tudni melyik szín kell a géphez.Leginkább Revell festéket használok.Előre is nagyon köszönöm!Évi
Kunos 283619 2010. július 19. 23:03
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne felétek, kezdő makettes vagyok és vettem egy Junkers Ju87 D (Stuka) vadászgépet a Revelltől, gondolván hogy abban nem fogok csalódni. A makettet 1:48-ban vásároltam, ehhez képest (mivel túl nagynak találtam) lemértem, és a szárnyfesztáv ami az eredeti gépen 9.87 m volt, az eszerint a makett szerint 15.5 ! méter. Még 1:32-ben is 10.3 m-re jönne ki. A repülő hossza is aránytalan, viszont a pilóták mérete stimmelnek. Ez szerintetek egyedi esetnek mondható, vagy találkozott már ilyennel más is? Én biztos nem veszek legközelebb Revellt. Ezen kívül csak egy makettem van, egy Messerschmitt az Academy-tól, mérgemben már azt is lemértem, és mm-re stimmel az arány!
Üdv.: Kunos
zkalos 283618 2010. július 19. 23:01
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne 2 db. 1/72 MiG-29-hez való APU-73 indítósín , ami az R-73 -hoz jó.
Az ICM újnyomású készletéből kellene, mert ebből már van kettő nekem is, és így egyformák lennének.(pl. a strizsi festésű ilyen készlet)
Köszi

zkalos@t-online.hu
GRIFX 283617 2010. július 18. 13:05
Válasz erre
Köszönöm!

A műgyantáról mivel lehet leszedni a festéket hogy a műgyanta sértetlen maradjon?
proo0 283616 2010. július 17. 13:42
Válasz erre
GRIFX 283615 2010. július 17. 12:58
Válasz erre
Sziasztok!
Le szeretném mosni az egyik makettemről a festéket lefolyó tisztítóval ezt a módszert már csináltam, de most egy komplett makettről szeretném leszedni a festéket, amin van maratás, ami pillanatragasztóval van rögzítve.

-A lefolyót tisztító a rézmaratást vagy a pillanatragasztót megmarja?
SIG 283614 2010. július 17. 11:41
Válasz erre
Üdvözlet Urak !

Kabintetőket keresnék és bármilyen megoldás érdekel ! 1/48-as Mirage F1 (elvileg Italeri) és 1/48-as Tamiya Lancaster készletekről lenne szó. Ha valaki tud olyan információt, hogy valamelyik cég készít utángyártottat vagy esetleg van valakinek ilyen készlete és arról lehetne akár csak egy gyurma másolatot készíteni, akkor én már neki állnék abból faragni valami hasonlót. Plíííz help mííí :)
Gab 283613 2010. július 17. 09:51
Válasz erre
Hali!

Nem tudjátok,vajon Trumpi 1/32 Mig-17PF-hez gyártanak(vagy gyárt-e valaki)kabintetőt.
Az eredeti az kuka sajnos.
Tyimosenko 283612 2010. július 17. 02:12
Válasz erre
Hello INKVIZITOR,

Az fem, itt a kepen az afrikai pz IV szellozoje felett is azok a rudak vannak.
X INKVIZÍTOR X 283611 2010. július 17. 00:59
Válasz erre
ha már itt tartunk :::

a csőtisztító készlet egymásba csatlakoztatható rúdjai, amelyek a Panzer IV / 70 hátsó részére voltak felmálházva / az alábbi képen a Tiger IIB vontatókábelének két vége közt is van 3 db cső, ami szerintem szintén a csőtisztító rudak, ha mégsem, sorry :) /, fából voltak és csak az egymásba csatlakozó végeik vannak fémből, vagy az egész rúd fém ?
Tyimosenko 283610 2010. július 16. 17:00
Válasz erre
PZ IV
PZ IV
NORM0499
NORM0499

Teszek fel kepet amin valamennyire latszik a szerszamok szine. Igaz muzeumiak, vagyis ahogy oregedtek valtozott a szinuk is, de tampontnak szerintem jok. Erdekes, de muzeumokban en szemely szerint keves felszerszamozott harckocsit lattam. Saumurban a Kiralytigris, meg az egyik Panther ilyen, de az utobbin minden kamuflazsra van festve. Latszik a kepekrol talan, hogy szurke, sotetszurke es feketesszurke a szin.
turpiurfi79 283609 2010. július 16. 13:02
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X 283608 2010. július 16. 10:03
Válasz erre
srácok, túlbonyolítjátok :)

az a lánctalptartó tábori műhelyekben készült, amolyan sufnituning, a szerelők hegesztették fel mindenféle maradék laposvasakból vagy vascsövekből.
attól függően, milyen profilt használtak,és hogyan, változott a rögzítési mód :
ha laposvasból hajlították, azt az alsó orrpáncélhoz hegesztették, ez leginkább a korai változatokon látható, de szerintem megnézve a képeket adja magát a dolog.
a késő, zimmerites verzónál pedig kétoldalt azokra a kiálló részekre hegesztették alulról, ahová az U profilú vasak voltak rögzítve - ezekbe akasztották a " bivalyszarv " formájú vonószemeket.
azért sem érdemes túlbonyolitani a dolgot, mert ha késői változatot csinálsz, ezek az U alakú kapcsok, amiket Tyimosenko is emlitett, pont rálógnak a lánctalptartó cső két szélére -- ahogy ez a Sennás 4. számú, bal oldali, fekete fehér képén kiválóan látható :):)

szerszámok :nyél natúr fa, se nem sötét se nem túl világos barna, a fémrész vagy polirozható acél, vagy fényes fekete
a bivalyszarvat átalában együtt fújták a járművel, így lehet sárga, vagy zöld, de a vontatás miatt gyorsan lemaródott / leverődött róla a festék,a drótkötél, meg az U alakú kapcsok súrlódása miatt, így lehet akár full polirozható acél színű is...

a vontatókötelet ha sürgős volt a festés, vagy lusta volt a személyzet, együtt lefújták a járművel, aztán a használat és a kötél koszos- rozsdás -olajos -poros felülete miatt gyorsan le is kopott róla ... ha pedig ráértek nyilván levették, és úgy fújták a járművet.
én a járműveim egy részét úgy festem hogy a szerszámokat lefújom a jármű színére, a másik részét meg úgy hogy akkurátusan megfestem a szerszámszineket, külön a fémrészt külön a nyelet, csak tőled függ, melyik megoldást válsztod, eggyikkel sem hibázol :)
283607 2010. július 16. 08:48
Válasz erre
http://www.eduard.cz/products/pdf/n81/8149.pdf
turpiurfi79 283606 2010. július 16. 08:24
Válasz erre
Sziasztok!
Eduard I-16typ24-es makettnek keresem az összerakási rajzát.
Aki tud kérem segítsen.

köszönettel:turpi
juge75 283605 2010. július 16. 05:31
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Tyimosenko 283604 2010. július 15. 23:25
Válasz erre
Koszi. Nagygeprol kiirok mindig mindent, de ez csak egy notebook, aztan maceras a kimasolas...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.