<<< Vissza | Tovább >>> |
vackor | Adatlap | 634900 | 2017. november 9. 22:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megboldogult gyermekkoromból (50-es évek vége, 60-as évek eleje) emlékszem az akkori "Repülés" folyóiratok színes borítólapjaira. Nem tudom, kutatási szempontból mennyire lehetne hasznosítani a nyilván nyomdatechnikailag korrigált színeket ? Azt nem tudom, hogy mikortól tért át a Repülés a megszűnéséig használt halványkék borítókra, melyeken csak fekete-fehér fotók voltak, a 70-es évek elején már ilyenek voltak. Előzmény: (634888) Horvath_Balazs 2017. november 9. 18:13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 634888 | 2017. november 9. 18:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az 5066-os esetében az '53-as madocsai tábor időszakát tekintve számomra sokkal elfogadhatóbb a kék alapszín, mint a piros. Természetesen egy színes fotó dönthetné el igazán a kérdést, ahogy írtad is. Talán még mindig vannak olyan fényképgyűjtemények, amelyek kincseket rejtenek, és előbb-utóbb nyilvánosságra kerülnek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garaik | Adatlap | 634864 | 2017. november 9. 07:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Balázs! Köszönöm mindenki nevében, hogy megosztottad ezeket a kincseket! Én is gyorsan végig szaladtam rajta, és én sem értek egyet néhány festési rajzzal. Azonban kiindulási pontnak megfelelő, legfeljebb vitatkozunk rajta. Pl. HA-5066-os Kranich biztosan piros festésű lett volna? Számomra egy kicsit hihetetlen. Mi azt beszéltük itt a napokban, hogy az világoskék. Szerintetek? Csatolok pár képet erről a gépről – törekedve annak kronológiai sorrendjére, de ez a piros szín nekem erősnek tűnik. Jó lenne egy színes képet szerezni a gépről és a bizonytalanságom eltűnne. üdv GK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 634849 | 2017. november 8. 20:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az érdeklődők szíves figyelmébe ajánlom néhai Gibás Andor (Bandi bácsi) 1998-ban készült rajzait - hozzátéve, hogy néhány ábrával és színezéssel nem értek egyet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 634845 | 2017. november 8. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát igen, viszont ezen a Pilisen ekkor viszonylag kevés festék volt; a felületek nagy része csak lakkozást kapott. www.fortepan.hu/_photo/display/46318.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 634813 | 2017. november 7. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valószínüleg itt nem csak a festés tartóssága kérdőjeleződött meg... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 634807 | 2017. november 7. 18:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szívesen! Úgy tudom, még az ötvenes években is elég gyakran kellett átfesteni a vitorlázógépeinket (nem csak a Kranich-okat), mert a festék/festés nem volt valami tartós. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garaik | Adatlap | 634770 | 2017. november 7. 08:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Vackor! Köszönöm szépen a képet, ezt nem ismertem. Máris lementem magam számára. Jó tudni, hogy valaki mást is érdekel a magyar vitorlázó repülés korai , aranykorszaka. Üdv GK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 634748 | 2017. november 6. 15:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs, a képek felirata nem stimmel: a Kranich nem hármashatárhegyi kép, ott az első készült ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 634747 | 2017. november 6. 15:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Kálmán ! Ezt a két képet most "lőttem" Neked, így utólag magamat is megerősítem, hogy volt világoskék Kranich, illetve volt magyar világoskék vitorlázógép is (itt Rubik R-22)... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garaik | Adatlap | 634734 | 2017. november 6. 08:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Vackor és Balázs! Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszotokat! Megjegyzem nem is gondoltam, volna, hogy ilyen gyorsan kapok segítséget! Vackor nem hiszem, hogy tévedtél a makettel – engem egyedül a lajstrom bizonytalanított el, és bátorkodtam kérdezni. Örülök, hogy tisztázódott, és annak még inkább, hogy valaki azt festésileg hitelesen készítette el! Balázs! Neked is köszönöm, hogy tisztáztad a gép festését, illetve, hogy 1953-ban már kék festéssel repült a gép! Közben én is elemeztem a fotóimat. A HA-5064-esről 1950-56 között biztosan állítom, legalább háromszor festésileg hozzányúltak! 1 – Birtokomban van egy fotó (szerintem Dunakeszi – Alagi reptér) a HA-5064-esről az orrán ÁPRILIS 4 (talán piros színnel ?) felirattal, a vízszintes vezérsíkon pedig nagy nemzeti színek. Fehér sávban pici vörös csillag. A fotón továbbá azt látom, hogy a pitot cső a törzshöz képest ferdén 45 fokban volt elhelyezve. (Ugyanúgy mint AZ maketten) ld. 1 fotó 2 – A következő fotó már Békéscsabán készülhetett 1952 körül – gép mintha már nem vászonszínnel repült volna. Ez lenne az a bizonyos kék szín? A fotón jól kivehető, hogy pitot cső már függőlegesen lett a gépre szerelve, a vízszintes vezérsíkon a magyar nemzeti színek kisebbek lettek. 3 – Talán 1953- ban (ld. Madocsai fotók), mikor a kék gépre a kabintető elé egy fekete színű sávot festettek fel, illetve több javítást (vászonsérülés miatt) lehet látni. Ez lehet Balázs által említett – zöldeskék szín. Összefoglalva egy gép és máris háromféle festési variáció! Hasonló a helyzet a HA-5066 jelűvel is, az is két fél festés kapott. Sőt egy fotón még csak egy venturi cső van a törzsön egy későbbin pedig már kettőt viselt! Ezek után nagyon gondolkozom, hogy milyen festést kap a gép, mert mindegyik tetszik. Sőt már kacsingatok Mérey Horváth Róbi 40-es évekbeli rekord gépére is. Belgrád, majd Kolozsvár plusz a 3800 méter magasság! Teljesen el vagyok bizonytalanodva, melyikre készítsen a makettet, lehet, hogy több gépet kell beszereznem? Üdv GK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 634523 | 2017. november 3. 15:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy szemtanú visszaemlékezése szerint az 5064-es Kranich a madocsai kísérleti vontatótábor idején középkék színű volt, zöldeskék javítási nyomokkal. Színes fotót sajnos még nem láttam erről az állapotról. www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5_9/HA-5064(1)-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5_9/HA-5064(1)-2.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 634516 | 2017. november 3. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én "követtem el" a világoskék Kranichot, jó pár évvel ezelőtt. Bár tudom, hogy vétkes vagyok, ha nem a valóságnak megfelelően festek-lajstromozok, ennek ellenére jó pár ilyen "bűnben fogant" makettem van... A hivatkozott kiállításon is van még ilyenem: Wilga, narancssárga Zlin, stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garaik | Adatlap | 634501 | 2017. november 3. 10:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Fórumozók! A múlt hónapban sikerült szert tennem egy szép vitorlázó gépre, a DFS-KRANICH-ra. Elég kevés forrást találtam róla a neten, de mindenképp magyarra szeretném megcsinálni. A neten talált képek és az én archívumomban levő képek sehogy sem egyeztek. Pl. a Kasza archívon a magyar Kranich-ok bézs, vagy vászon színűek voltak. Ezzel szemben 2012-ben a Határ úti Európark pláza kiállításon fotózott kép szerint egy gép világos kék festésben pompázik, rossz lajstrommal. Szerintetek volt-e ilyen világoskék festésű Kranich vagy ez csak a képzelet szüleménye? csatolok pár képet, lássátok miről van szó. Segítségetek előre is köszönöm szépen! Üdv GK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 623499 | 2017. február 17. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, a második a és a harmadik képen a Stuka szárnyai alatt póttartályok vannak. Ezeknek az elején van egy cső, ami a tartályok kifogyasztásához a levegő torlónyomását hasznosítja? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623371 | 2017. február 15. 17:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó képek, köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623370 | 2017. február 15. 17:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az két vontatás, a Stuka vontatókötele látszik, meg az állásszöge is árulkodó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 623359 | 2017. február 15. 14:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 623358 | 2017. február 15. 13:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 623356 | 2017. február 15. 13:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 623355 | 2017. február 15. 12:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
András Szerintem a Stukáról is megy hátra egy vontatókötél! Nézd meg valami jobb monitoron ha tudod. Persze ehhez a Stukát én kicsit gyengusnak gondolom, szerintem így max üresen vontathatja kiképzési repülésen. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 623353 | 2017. február 15. 12:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A képen a Stuka CSAK kisérő! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 623352 | 2017. február 15. 12:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ju-52, He 111, He 111 Zwilling | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623350 | 2017. február 15. 12:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623349 | 2017. február 15. 12:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem vagyok jártas a témában, ezért kérdezném, hogy a németek a II.vh időszakában milyen típusokkal vonattak vitorlákat? Előfordultak extrém esetek, amikor pl. Stuka, vagy ilyesmik ráncigáltak fel vitorlákat, esetleg rekord repülésekre, több gépet egyszerre, vagy ilyenek? Köszi! Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 623306 | 2017. február 14. 14:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztos, hogy klubembléma? Nem lehet, hogy MHSZ, vagy ilyesmi? Az ötvenes években nagyon sok vitorlázón rajta volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
budha | Adatlap | 623305 | 2017. február 14. 13:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 614933 | 2016. szeptember 20. 11:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szívesen! :-) Szép fogás, gratulálok! Tudomásom szerint kettő darab repült nálunk. További infók a honlapunkon: www.avia-info.hu/talalat.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
komppeter | Adatlap | 614931 | 2016. szeptember 20. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, Gondoltam hogy számíthatok rád, mint legutóbb is:) Most látom hogy lent pont te tettél fel egy műgyanta kittről is képet. Ez amúgy majd 60 centis, nagyon szép kis modell. Nem tudod volt ebből magyar lajstromban? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 614925 | 2016. szeptember 20. 09:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem Let LG-125 Šohaj. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
komppeter | Adatlap | 614923 | 2016. szeptember 20. 09:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gorg67 | Adatlap | 594260 | 2015. október 18. 16:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 293883 | 2012. szeptember 29. 10:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy modellező társamnak segítségre lenne szüksége.Rubik R-16 Lepke vitorlázóhoz kabin rajzokat vagy fotókat keres. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
harold | Adatlap | 293882 | 2012. július 7. 12:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16:55 M1 2*2 néha 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
harold | Adatlap | 293881 | 2011. október 18. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csobi21 | Adatlap | 293880 | 2011. július 15. 18:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 293879 | 2011. július 15. 17:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nem akar lemenni a sor... Ha jól emlékszem tavaly volt: a volt keleti technikáknál a gyártónak vagy más megfelelő szervnek kellett bizonyos EU-s papírokat kiadni. Valami ilyesmi. A gond ott van ahol nincs meg a gyártó pl. Góbé. Azt hiszem valahogy megoldották. Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 293878 | 2011. július 14. 18:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uniós szabályzás, hogy meddig repülhet a Góbé? Ez még a régi (szovjet)uniós szabályzásban sem volt divat... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csobi21 | Adatlap | 293877 | 2011. július 14. 17:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak hallottam, hogy van/lesz valami Uniós szabályozás, vagy ez csak kamu? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csobi21 | Adatlap | 293876 | 2011. július 13. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt sejtettem én is:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 293875 | 2011. július 13. 19:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csobi21 | Adatlap | 293874 | 2011. július 13. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Góbékkal mi is pontosan a helyzet, meddig repülhetnek még, meg tudja valaki mondani? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293873 | 2011. április 10. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy most induló honlapon (gobe.fw.hu) szeretnék/szeretnénk összegyűjteni minél több anyagot a Góbékkal kapcsolatban. Kérlek Titeket, ha láttok benne fantáziát, segítsétek megtölteni az oldalt tartalommal! Előre is köszönöm! Horváth Balázs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 293872 | 2010. december 1. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nos, valami ilyesmi lesz a végére. Azt találtam ki a kabintető hibájára, hogy az orra egy kiterített törlőrongyot teszek, a gép mellé meg pár vödröt, mint repülés utáni, esti géptakarításnál (a vitorlázógépeket általában minden este lemossák, vagy legalábbis a belépőéleket végigtörlik nedves ruhával.) A figurák a Preiser egyik 72-es készletéből származnak, elég szépen kidolgozottak, bár a ruházatuk jellegzetesen hetvenes-nyolcvanas évekbeli. Sebaj, legalább illenek a dosaaf-os korszakhoz. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fodi | Adatlap | 293871 | 2010. december 1. 10:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sikerult tegnap osszehozni a matricazas maradekat is, az oldalt vegigfuto kek csikokat. A maszkolas eltavolitasa tan viszont kellemetlen meglepetesben volt reszem, az elso muszefal tetejen egy aprocska muanyagforgacs csucsult, amit sehogyan nem lehetett lerazni rola. Murphy megint alkotott. Sot, Kristal Kleart hasznaltam a ragasztashoz, ennek ellenere az orrnal kicsit megfeheredett a ragaszto. Szoval oda ki kell majd talalnom valamit, de ugyis egy kis dioramaba terveztem a gepet es mar alakul a fejemben a terv, este majd lesznek kepek is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 293870 | 2010. november 30. 21:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
azaz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 293869 | 2010. november 30. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Talán itt - a kedvenc netes makettem, kicsit furcsán álló szárnyakkal. :D :D www.letletlet-warplanes.com/2009/04/25/cmr-g-33-blanik-l-13-glider/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 293868 | 2010. november 30. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valahol már láttam fekete(?) festéssel is.De szép ez az alu is,nagyon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 293867 | 2010. november 30. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Végignéztem a magyar festéseket, de egy sem fogta meg annyira a fantáziámat, hogy matricát csináljak hozzá. :) A dobozban voltak egész jók, kék farkú japán, angol katonai meg fehér cseh is, nagy számokkal, meg hegyekkel az oldalán. Aztán végül orosz mellett döntöttem... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293866 | 2010. november 30. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép! De mé' nem magyar? ;-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |