<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
csobi21 | Adatlap | 362811 | 2011. február 22. 20:07 | ||
Megköszönném! Előzmény: (362809) TornadoIDSECR 2011. február 22. 19:01 | |||||
fridi | Adatlap | 362810 | 2011. február 22. 19:21 | ||
Volt. Ma 13,30 kor 12 gripen szált fel ,majd a feladat végrehajtása után 3X 4-es rajokban tértek vissza a bázisra. 2 adta a keszit (36,39,) tehát ma 100% volt a hadrafoghatóság,ami nem mindennapi, sőt szerintem egyedi alkalom. | |||||
TornadoIDSECR | Adatlap | 362809 | 2011. február 22. 19:01 | ||
Szervusz pl. repülőnapon vagy olyan a motoros repülés évfordulójáról készülő kiállításon ahol jelen van általában. Ha gondolod megérdeklődöm hol lesz legközelebb. | |||||
csobi21 | Adatlap | 362808 | 2011. február 22. 18:32 | ||
Ja és jut eszembe valaki segítene, hogy Kositzky tábornok Úr könyveit hol tudnám megvásárolni? | |||||
csobi21 | Adatlap | 362807 | 2011. február 22. 18:31 | ||
Tegnap is meg ma is volt, legalábbis Balmazújváros térségébe tuti, a tegnapi kondenzekről van is fotóm, ha jó lesz a gépem fel is rakom, mondjuk "csak" egy géppár. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362806 | 2011. február 22. 18:13 | ||
Volt ma valami nagyobb létszámú repülés gripenekkel? | |||||
zkalos | Adatlap | 362805 | 2011. február 22. 17:31 | ||
Köszi szépen, ezeken már látszik, hogy milyen lehetett a színe amikor megkaptuk őket. A nap mér bebarnította a világos olívzöldet, a javítás pedig jobban hasonlít az eredeti cseh gyári zöldes árnyalatra. A farkon lévő folt pedig szerintem a szabvány magyar zöld lehetett. Azt hiszem a német lajstromot az orrán és a farok tetején lévő kis német zászlót még a németek festették le, nekik volt eredeti árnyalatú festékünk ami idővel beszürkült és le is kopott. Itthon csak a német felségjeleket festették át a fent említett sötétzöld színnel. Szerintem persze. A több tucat fotó nekem ezt sugallja. | |||||
Figaro | Adatlap | 362804 | 2011. február 21. 22:36 | ||
zkalos | Adatlap | 362803 | 2011. február 21. 21:34 | ||
Köszönöm a fáradozásotokat. Ha még talál valaki infót azt szívesen veszem még. | |||||
migi | Adatlap | 362802 | 2011. február 21. 19:44 | ||
migi | Adatlap | 362801 | 2011. február 21. 19:36 | ||
Szia Ezen a képen tisztán látszik hogy az eredeti széntől nem sokkal eltérő árnyalatú festékkel lett lefújva a szürke német javitás ,még néhol kilátszik a szürke is , | |||||
vlevi | Adatlap | 362800 | 2011. február 21. 19:01 | ||
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a www.hunavia.hu/ -ról szedtem a képeket. | |||||
vlevi | Adatlap | 362799 | 2011. február 21. 19:01 | ||
Ha frisset akarsz, akkor az Agama adott ki ilyen színeket, enamel (azaz olajos) festékben. Annakidején én Móváron beszereztem belőle. Ilyen lett : Szerintem nagyon jó festék, ami a színén kívül tetszik benne, hogy fényes. Megspórolod a matricázás előtti lakkozást. | |||||
romeo | Adatlap | 362798 | 2011. február 21. 12:15 | ||
Weizi | Adatlap | 362797 | 2011. február 20. 23:30 | ||
Akár csak a MiG-29-nél,persze a szögértékek mások! A főfutók mellett itt azomban az orrkerekek is fékezhetők!Ez utóbbi kikapcsolható,valamint vészfékezésnél autómatikusan kikapcsolódott. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362796 | 2011. február 20. 21:32 | ||
Sziasztok: Még 1-2 gondolat gurulás és fékezés ügyében: A vadásznál azért kell differenciált fék, mert az oldalkormány kis sebességnél hatástalan. An-26-nál az orrfutó van vezérelve (kormányozva), mégpedig hidraulikusan(!). Két üzemmódja van: guruló (max elfordulás 45 fok), felszálló (max 10 vagy 15 fok már nem emlékszem pontosan). Elég nagy galibát lehet okozni, ha pl. a pályán guruló üzemmódban van. Ilyenkor a nagy sebesség miatt hamar pályán kívül találhatja magát az ember. Szép estét | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362795 | 2011. február 20. 21:25 | ||
Szia Én gondolkodtam nem csak helikopteres cikkeken, de sajnos se időm se lehetőségem (laptop stb.). Talán egyszer nyugdíjas koromban. Zoli | |||||
Weizi | Adatlap | 362794 | 2011. február 20. 20:22 | ||
Istenem azok a jó kis Vsz-1-esek!De régen volt,tán igaz sem volt! Arra viszont emlékszem,hogy nem voltak túl konfortosak!:-) | |||||
Neo954 | Adatlap | 362793 | 2011. február 20. 20:21 | ||
Szia! Én ezeket találtam. Üdv.:Neo | |||||
zkalos | Adatlap | 362792 | 2011. február 20. 20:17 | ||
Köszi az ülésképeket, nagyon tuti. Erre gondoltam, hogy valaki talán lefotózta egy repnap alkalmával. | |||||
zkalos | Adatlap | 362791 | 2011. február 20. 20:15 | ||
Szia migi ! A problémám a festéssel az, hogy az eredeti megközelítő szín kódja vagy élethű fotója kellene, amivel frissen lefújták, mert nem szeretnék ennyire kopott, lestrapált, napszívott gépet, inkább olyat, ami éppen átfestésre került, mikor megkaptuk. Már ki is kevertem a német árnyalatokat hozzá. Amellett a fotókon nagyon el vannak csúszva a színek szerintem, és így nehéz megállapítani a valódi árnyalatokat. Esetleg van valakinek korabeli fotója, vagy infója a színárnyalatról, nekem jó lenne Federal Standard kódban is, mert van színskálám a kikeveréshez. Az alábbi képeken középszürkének látszik, de akkoriban biztosan nem ilyen árnyalat volt, esetleg nem is szürke, hanem mondjuk drapp vagy zöld ? A fotókan látható eredeti világos zöldes foltozás (fs24552) most homok-nak látszik például, mert kifakította a nap. Ugyanígy a sötét olívzöld (fs34088)foltozás a fotókon világos olívbarna most már. Köszi a segítséget ! | |||||
migi | Adatlap | 362790 | 2011. február 20. 20:00 | ||
migi | Adatlap | 362789 | 2011. február 20. 19:55 | ||
zkalos | Adatlap | 362788 | 2011. február 20. 19:13 | ||
Köszi migi, de nem találtam ezeken a lapokon ülés képet, ami használható lenne a párnázat lefestéséhez. A törzs elejét és a szárnyon lévő felségjelet milyen színnel festették át. | |||||
migi | Adatlap | 362787 | 2011. február 20. 17:45 | ||
Nézd meg a Szolnoki repmúzeum képanyagát ott tisztán látszanak a foltok és a szinek ,de a Hunávián is van jó pár száz kép , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362786 | 2011. február 20. 17:42 | ||
Sziasztok! Most jövök a Mátrából így eddig nem tudtam írni. - ha jól emlékszem az NDK-s felségjelek világos zöldes színnel voltak lefújva, legalábbis a függőleges vezérsíkon. - Egy dologba gondoljatok bele: Mi-8/17 esetében a gurulásnál nem kell a fék kanyarodáshoz, csak a pedált kell lépni. A fék csak a megálláshoz és a lassításhoz kell. Akkor hogy is van az asszimetrikus fékezés? Egyébként nem is kéne egy ilyen feladatú berendezéssel bonyolítani az amúgy egyszerű fékrendszert... - Érdekesség: a Mi-8/17-esen csak a baloldalról lehet fékezni, a jobb boton nincs fékkar! Zoli | |||||
zkalos | Adatlap | 362785 | 2011. február 20. 17:22 | ||
Még lenne egy kérdésem a festésről. Milyen színnel és hol voltak lefújva a német felségjelek és lajstrom számok ? Valamilyen szürkével szerintem, de pontosabban kellene. A németek által lefújt foltok színe is kellene, amiket még ők festettek át a német egyesítés után. Ja és az eredeti német festéshez kellene persze. | |||||
Elnar | Adatlap | 362784 | 2011. február 20. 17:06 | ||
bakker, erről a gépről nem tudom mikor szedtem le a repülőnapos mappát. 120 fotó az L-39-ről. Az otthonin még fent van asszem, de nem tudom mikor megyek haza. | |||||
zkalos | Adatlap | 362783 | 2011. február 20. 16:45 | ||
Sziasztok ! Tudna valaki segíteni azzal, hogy feltesz néhány ülésfotót az L-39 Albatros-ról ? Elakadtam az összerakással, mert egyenlőre a neten nem találtam normális színes képet az ülésekről és az ülések mögötti hátfalakról, és nem tudom milyen színre fessem pl. az üléspárnákat. Gyártanom is kellene ülőkéket, mert az Eduard ülések alapja elég gyenguska. Köszi ! | |||||
Kamovos | Adatlap | 362782 | 2011. február 19. 19:59 | ||
Szia Airmax! Hát hilyába! A technika ördöge időnkét meg tréfál minket! :) Ó hát nem bántódtam én meg! Sértődős meg nem vagyok! Engem, csak késsel lehet megsérteni, de erre még nem volt példa! :D Üdv: kamovos | |||||
Airmax | Adatlap | 362781 | 2011. február 19. 19:03 | ||
Szervusz Kámovos! Értem én értem,csak elszaladtak a kontakt hullámhosszai... A világért sem ált szándékomban oly jellegű stílushangnemet alkalmazni,hogy ezt írd reagálásként.Tehát ne értsd félre nem a bántó szándék vezérelt. Üdv: András | |||||
Kamovos | Adatlap | 362780 | 2011. február 19. 18:57 | ||
Szia Airmax A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust. Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból, csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot. Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg. Ekkor írtam a 3852 hszt. Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását! Aki szintén szakember a repülés terén! Ha látom akkor már nem írom. Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő. Ha mégis akkor elnézést kérek! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362779 | 2011. február 19. 18:57 | ||
Szia Airmax A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust. Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból, csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot. Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg. Ekkor írtam a 3852 hszt. Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását! Aki szintén szakember a repülés terén! Ha látom akkor már nem írom. Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő. Ha mégis akkor elnézést kérek! Üdv: kamovos | |||||
Lacy | Adatlap | 362778 | 2011. február 19. 18:53 | ||
The_Ori, ha az Aranysas szerkesztőit érdekli az olvasók véleménye nem egy egyoldalú www.aranysas.hu/form.php szerű, hosszú évek óta nem módosított, nehézkes, és ami a lényeg csak egyirányú információ áramlásra alkalmas oldalon kérjék azt be. Merjék felvállalni a valódi fórumon az aktuális lapszámot. Meghallgatni az olvasótábor véleményét. Persze ennek van veszélye is, mert rossz lapot le fognak szólni. De visszajelzések hiányában fejlődni nehéz. El lehetne mondani, hogy pl. milyen üde színfoltok Horváth Zoltán cikkei, vagy milyen nulla történelem tudásra épített igénytelen össze googlezások voltak Trautmann Balázs valamijei. A legutóbbi számban milyen jól sikerült Németh Zoltán cikke, és milyen tárgyi és katona politikai tévedésektől hemzsegő Deák Krisztiáné. Akár itt a Makettinfón is lehetne nyitni egy a témával foglalkozó fórumot. Nagy forgalmú webhely, ideális ingyen reklám. A Haditechnikának is van hasonló HTKA-n. Mondom mindezt úgy, hogy 1991-óta vásárlom ezt a lapot, illetve több mint tíz éve jelentősebb nyugati és keleti folyóiratokat is, tehát van összehasonlítási alapom. | |||||
Airmax | Adatlap | 362777 | 2011. február 19. 17:50 | ||
Szevasztok Kamovos,senki nem kételkedik semmiben.A történet korrekt módon végetért. Pirat és te leírtátok mi a valós tény,búza pedig Úriember módon elnézést kért. Mi akik olvastuk a vitát okosabbak lettünk a Mi-8 pneumatikus fékrendszerével kapcsolatban amely csak a főfutókat fékezi. Üdv nektek | |||||
The_Ori | Adatlap | 362776 | 2011. február 19. 17:40 | ||
De jó hozzáértő emberek közötti szakmai vitát olvasni. Az internet világában ez elég ritka. De ha már erre így fény derült, a helikopteres cikkeket miért nem helikopteresek írják az Aranysasban? | |||||
Kamovos | Adatlap | 362773 | 2011. február 19. 16:42 | ||
Sziasztok! Namost akkor! Akik kételkednek a kollégáim által és általam leírtakban! Miszerint nem a kerékfékkel kanyarodik a helikopter! Azoktól tisztelettel kérdezem! A csúszó talpas helikoptereket hogyan kormányozzák? Például a repgépszerű kényszerleszállásnál? Üdv: kamovos | |||||
búza | Adatlap | 362772 | 2011. február 19. 16:41 | ||
Kedves Barátaim! Olvasva az előttem szólókat itt és most nyilvános bocsánatkérésnek kell következnie. Az előzményekről annyit, hogy a polémiát kiváltó mondat után szerény helikopteres emlékeim felfrissítésére meglátogattam a honvédelem.hu és a hunaf.hu oldalakat és mindkettőn ugyanazt olvastam: "A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű." Egyéb információkkal nem rendelkeztem, Wikipédia, stb. pedig nem játszik. Még akkor sem fogtam gyanút amikor sanyi az alábbi, talán figyelmeztetőnek szánt mondatot leírta: "Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)" És akkor most idézném saját magamat - egy kicsit másképp: Búzát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább! Hogy Őt magát idézzem: No comment! Hivatalból már nem kellene értenem hozzá, több mint húsz éve nem dolgoztam rajta. Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt és tizedelte a homályt! Külön kérek elnézést Piratvitorla olvtárstól - talán egyszer személyesen is megtehetem - és persze mindenkitől, aki esetleg bántva érezte magát. Üdv: Búza | |||||
Kamovos | Adatlap | 362771 | 2011. február 19. 16:32 | ||
Ja! Annyival azért még ki egészíteném az előzőeket, hogy az orrfutók nem fékezettek és oda nem megy semmilyen levegő cső! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362770 | 2011. február 19. 16:10 | ||
Szia Elektrolakatos Barátom! A nálunk rendszeresítet Orosz, 3 illetve 4 pontos futóművekkel ellátott helikoptereket nem lehet a fékrendszeren keresztül kormányozni! A helikopterek gurulás közben, illetve az állóhelyen, helyben történő fordulásához, a reakció nyomatékot használják fel, ennek szabályozását a pedig a farok légcsavarral szabályozzák a lábpedálok segítségével! Az orosz helikopterek fékrendszere szinte teljesen egyforma. A különbségek általában a fékmunka hengerek előtti fékszelepben van, ez pedig azért van íhy mert a gépek méretei miatt más-más nyomás hat a fékmunka hengerekben! Az alap fékrendszerben elemei: kompreszor, /AK50 és változatai / egyirányú szelep, nyomásszabályozó szelep, légtartály, fékszelep /PU-7/ A mi-1, Mi-2, /szerintem a Mi-4 is / Ka-26 helikoptereknél itt következik a fékmunka henger. A Mi-8, Mi-17, Mi-24 helikoptereknél itt kezdődnek a változások! Hogy miért kel? Azért mert a PU-7 fékszelep csak 6,0 +- 0,2 Kg/cm2 nyomáson dolgozik. Ezért, nekik még bevan építve egy szelep a PU-7 után, ami a nagyobb fék levegőnyomást biztosítja a fékmunka hengerek számára. Tehát még egyszer! Nincs fékkel történő kormányzás a mi Orosz helikoptereinken! A fékrendszerük csak a helikopter fékezésére, és rögzítésére szolgál! Üdv: kamovos | |||||
búza | Adatlap | 362769 | 2011. február 19. 15:34 | ||
Szia Gabi! Mondjuk a kettő szorosan összefügg, ha a fékkel kormányoz az ember, mint a 21-es esetében. Arról határozott emlékeim vannak ( bár mostmár kezdek bizonytalan lenni), hogy a 8-ason a bal ülés alatti térben vannak a cuccok és elég rossz a hozzáférés egyes elemekhez. A PU-8-ra is emlékeztem helivel kapcsolatban, de ez utóbbiban hozzászólásod hatására már egyáltalán nem vagyok biztos. A 24-es kabinjában annak idején kellemes hónapokat töltöttünk el, talán azzal keverem. Üdv: Búza | |||||
ambasa | Adatlap | 362768 | 2011. február 19. 15:28 | ||
Üdv! úgy tűnik, se a levegőrendszer (387. old), se a fékrendszer (320. pld) leírásánál nem találom erre való utalást, annyi a különbség, hogy az PU-7-est a Mi-24-esen UP-25/2-nek hívják, és csak a helikoptervezető kabinjából lehet fékezni. TG | |||||
ambasa | Adatlap | 362767 | 2011. február 19. 15:18 | ||
Nem a fékezés tényén, hanem a gurulás közbeni kormányzásról szól a disputa. TG | |||||
ambasa | Adatlap | 362766 | 2011. február 19. 15:17 | ||
Nem tudom, annak a kabinját nem szereltem, de majd előveszem az általános leírást. TG | |||||
búza | Adatlap | 362765 | 2011. február 19. 14:57 | ||
Szia Elektró! Egyenlőre nyomozom, de lehet, hogy a végén mégsem akarsz majd velem jönni fotózni, mert ambasa olvtárs emlékei sokkal frissebbek az enyémnél és ha igaza van, márpedig most úgy tűnik, akkor nagyon hülyét csináltam magamból! Üdv: Búza | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 362764 | 2011. február 19. 14:50 | ||
na most akkor végül is mi fékezi le őket? :-O | |||||
búza | Adatlap | 362763 | 2011. február 19. 14:41 | ||
Gabi! A 24-esen is így van? Búza | |||||
ambasa | Adatlap | 362762 | 2011. február 19. 14:16 | ||
Akkor egy kicsit a Mi-8 levegő rendszeréről. A Mi-8 levegőrendszerében nincs PU-8 differenciálszelep csak AK-50 kompresszor, AD-50 tehermentesítő szelep, PU-7 fékszelep, UP-3/2 (UP-24) redukciós gyorsító + tartályok, műszerek, szűrő, egyirányú szelep. A kormányrendszerben nincs olyan elem ami differenciál fékezésre alkalmassá tenné (nincs kapcsolat a lábpedállal, mint a MiG-21-esen PU-8 és a lábpedál között) csak a boton lévő fékkar van ami bowden kapcsolattal közvetlenül működtetti a PU-7-est. egye5len levegőcső megy hátra ami a az utolsó törzskeret előtt ketté oszlik és elágazik a két fékagy felé, semmilyen más vezérlő illetve táp nem megy a fékagyakba. TG | |||||
The_Ori | Adatlap | 362761 | 2011. február 19. 13:47 | ||
Én valamiért nem érzem hogy mindig az F-16-18-22-ről szólnak a cikkek. | |||||
balaton | Adatlap | 362760 | 2011. február 19. 13:15 | ||
Egyetértek! Herótom van az F-16-tól :D Argentínát se hagyjuk ki, széles típusválaszték, saját repülőgéphordozó, ha nem is csúcstechnika, de sokkal érdekesebb, mint a lent felsoroltak. De lehetne Egyiptom is, van aktualitása a dolognak, és náluk sem 3 típusból áll a légierő. Ex-szovjet és amerikai technika vegyesen üzemeltetve. Szerintem igazi csemege ;-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |