<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Elnar | Adatlap | 364558 | 2012. március 2. 12:40 | ||
Sanjurjo | Adatlap | 364557 | 2012. március 2. 12:27 | ||
Szia! Igen ebben van igazság, ha nem is ötven, de van néhány a Királyi Légierő által üzemeltet típus például italeri Junkers 86, 52, Fiat CR 32-es, Revell Heinkel 70 már a gyűjteményeben ezek is arra várnak, hogy összerakjam őket, ráadásul a Junkers 86-osnál. nem kis átalakításra lesz szükség, a WM 14 motorok, és burkolat elkészítéséhez, hogy az eredeti E 1, 2 változatból, magyar Junkers 86 K 2 legyen. Tényleg érdemes átgondolni van-e értelme egy öt példányban, rövid ideig, elég szerencsétlen sorssal megáldott típus elkészítésének, de nekem teszik a gép, és ép az ilyen unikumok teszik szerintem különlegessé a makettezést. Nem mondom, ha már meg lenne, minden anyagom hozzá, akkor holnap neki kezdenék az Sm 75-ös építésének, de kíváncsi vagyok, épített-e már ilyet valaki, vagy hasonlóan hozzám, tervben felmerült-e már benne ez. | |||||
Freddy | Adatlap | 364556 | 2012. március 2. 11:47 | ||
Én csak akkor fognék bele, ha már minden más, jól beszerezhető makettként kiadott MKHL által repült típust (>50 db) megépítettem. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 364555 | 2012. március 2. 10:56 | ||
Még eszembe jutott, hogy legalább ennyire mostoha gyermekei a makett gyártásnak, az olyan olasz típusok is mint például a Caproni ca 135. Csak egy gyermeteg papírkivágót találtam róla a neten, ezt átméretezve lesz egyszer majd talán 1/72-es Caproni 135-ösöm. Állítólag ebből is létezett egy vákumhuzott, meg műgyanta kit, de még doboz bontást sem találtam róluk, nem, hogy eladót a világhálón, bár ha lenne is gondolom egy vagyont kérnének érte. 1/48-ban csinálta egy talán magyar manufaktúra, de nekem 1/72-esben kellene. Reményt keltő, hogy a Fly nevű cég kiadta, a Caproni Ca 101-est 1/72-ben, nagy kár, hogy olyan korai változatot, más motorokkal amit nálunk nem használtak, így csak jelentős átalakítás után, lehet Magyar Királyi Légierős verzió, nem tudom a cég valaha tervezi-e annak a kiadását. Ráadásul, nem olcsó, de még elérhető árban van. Hát ezek vannak. Sziasztok! | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 364554 | 2012. március 2. 10:43 | ||
Sziasztok! Szerintetek, mennyire és mit kellene átalakítani, az Italeri Savoai Sm 82-esén, hogy abból, egy MKHL-es Savoai Sm 75-legyen, egyáltalán megéri belefogni egy ekkora munkába. Mivel az eredeti Sm 82-est is az Sm 75 bázisán fejlesztették ki, (ha jól tudom) van remény. A szárny, és a fotóművek hasonlónak tűnek, de itt meg is áll as dolog, az Sm 82-es törzsén mások az ablakok, de ezen azonban, még lehetne segíteni, viszont képtelen vagyok eldönteni, mennyiben más a törzs formája, (ez a legkritikusabb szerintem a munka szempontjából) nekem az Sm 82 esé kövérebbnek, testesebbnek tűnik, pontos rajzokra lenne szükségem, hogy az Sm 75-ösét ki faragjam belőle, már ha egyáltalán lehet. A mása alakú, függőleges, és vízszintes vezérsík, már csak hab a tortán, de az még talán elkészíthető házilag, a WM motorburkolatokkal együtt. Tudom, Broplan vakum formázott kitkén kinálja az Sm 75-ös korai verzióját is, de ez szinte beszerezhetetlen, és az ára, huszonötezer ft felett van át számítva, ennyit, akármennyire is szép gép, nem ér nekem, találtam egy névtelen olasz cég, műgyanta átépítőt is, kifejezetten, az italeri Sm 82-eséhez, Sm 75-ös törsz, és vezérsíkok (egy igaz ablak nélküli óceánrepülő változat, de ez ablak vágás, már nem okozna nehézséget), de mint a broplán, fehér holló, és egy vagyon. Nem tudom, ki épített már magyar SM 75-öst, akkár az italeri Sm 82-eséből akkár bármi másból, és ha épített, tudna-e nekem bármivel (ötletek, rajzok stb.) segíteni. Azt meg se merem kérdezni, hogy valamelyik cég tervezi-e, vagy tervezte-e valaha fröccsentve kiadni az Sm 75-öst. Segítségeteket előre is köszönöm! Sziasztok! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364553 | 2012. március 1. 12:00 | ||
Sziasztok Jól emlékszem vagy rosszul, hogy volt néhány Jak-7 UTI-nk? köszi Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364552 | 2012. február 29. 06:32 | ||
Sziasztok Én úgy emlékszem, hogy - talán '91-ben - a pápa szállításakor sem az ék felségjel volt még fenn, hanem valami ideglenes ? Majd nézek fotót ha lesz időm üdv Zoli | |||||
juge75 | Adatlap | 364551 | 2012. február 28. 21:45 | ||
De a témával kapcsolatosan itt egy magyarázat tőle (is): www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Mi-8Pfelsegjel.htm | |||||
juge75 | Adatlap | 364550 | 2012. február 28. 21:43 | ||
Ajánlom figyelmedbe: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-8P.htm És mivel a hétvégén Szolnok ad randevút a versenyzőknek, érdemes erről (felségjel) Nagy András urat megkérdezni, miért is ilyen a jelzés. | |||||
búza | Adatlap | 364549 | 2012. február 28. 20:41 | ||
Szia! Majd az igazi szakértők kijavítanak, ha rosszul tudom, de szerintem ezzel a felségjellel nem repült gép, nem volt rendszeresítve, csak próbából festették fel pl. a KÖRÜ-ben a 409-es PF. bal oldalára, de a jobbra ott is az ék került fel. Valószínűleg helire is felkerült próbából. Én csak arra akartalak rávezetni, hogy az ismert képen rajta van a csík! Üdv: Búza | |||||
makettes | Adatlap | 364548 | 2012. február 28. 20:24 | ||
búza | Adatlap | 364547 | 2012. február 28. 19:22 | ||
makettes | Adatlap | 364546 | 2012. február 28. 19:16 | ||
Szia! Igazából mikor ezt a felségjelet viselte,nem biztos,hogy volt rajta fekete sáv. Egy másik P-én is később került rá,fotók alapján. üdv.makettes | |||||
rushman86 | Adatlap | 364545 | 2012. február 28. 09:45 | ||
és ha vannak humbrol szín kódok itt van revell-re egy átváltó tábla, hátha segít! www.goldstarstockists.net/therest/humbrol-to-revell-conversion.htm | |||||
búza | Adatlap | 364544 | 2012. február 27. 20:53 | ||
Szia! A fúvócső utáni fekete sáv még hiányzik róla! Üdv: Búza | |||||
makettes | Adatlap | 364543 | 2012. február 27. 20:19 | ||
piratvitorla | Adatlap | 364542 | 2012. február 27. 18:24 | ||
Köszi Idénre elég sok magyar tervem van: Mig-29 B, UB, Mig-21Bisz, MF, Mig-21PF, Mig-15, Mi-8P, Mi-8T, Mi-24P, Mi-24D, Jak-52, Mi-2... Majd meglátjuk mi lesz belőlük... üdv | |||||
pintair | Adatlap | 364541 | 2012. február 27. 16:29 | ||
Összenyomta a táblázatot, de elment mélben is, rendesen | |||||
pintair | Adatlap | 364540 | 2012. február 27. 16:25 | ||
Federal S./RAL Humbrol Alapszín 26373 / --- 3r 127 + 1r 129 Álcázó szín 24233 / --- 1r 115 + 1r fehér Orrkúp 36118 / 7012 125 Kabin 36320 / --- 128 Futószár 25622 / 9025 3r 122 + 1r 28 Keréktárcsa --- / 6025 kb.105, 131 között Zoli! Itt vannak a kódok! : egyik változat! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364539 | 2012. február 27. 13:21 | ||
Sziasztok A magyar Mig-29-esek eredeti festésmintájánál szerintetek Humbrol (esetleg Revell) festékekből melyikkel tudnám megfesteni a gépeket? Bár tudom, hogy sokan sokfélét mondanak... köszi Zoli | |||||
milesChristi | Adatlap | 364538 | 2012. február 26. 16:42 | ||
Nem, hanem még az olasz sorozatot. De megnyugtatlak, a gyanta alkatrészekben és a maratásokban semmi különbség nincs, ugyanaz a motortest, ugyanazok a hengerfejek. Legalább az első hengersort át kell alakitani, mert azok kivülről is jól látszanak. A belső sort elég jelezni, de óriási a különbség a makett motra, és ez között. Lesz vele mit szenvedni... | |||||
Murmuc | Adatlap | 364537 | 2012. február 26. 10:22 | ||
Üdv! Te tulajdon képen akkor a "Mávag Héja" gépet építed? Abba, mi a Weiss Manfréd motorgyár által licencben gyártott 14 hengeres, Gnome-Rhône motort építettük be! | |||||
Csobi21 | Adatlap | 364536 | 2012. február 26. 10:02 | ||
Sziasztok! Én is építek egy Smer Héját, és nem tudjátok véletlenül, hogy honnan lehetne normális kabintetőt szerezni hozzá, mert a gyári az nem olyan, mint amilyen a magyar gépeken. | |||||
milesChristi | Adatlap | 364535 | 2012. február 25. 23:18 | ||
Háát, nem épp az a baltával faragott duplasoros, amit gyantából a Special Hobby a maketthez adott... nem tudom, hogy fog ez beférni a géptörzsbe... Z63, köszönöm előre is, irok bizonyosan! :) | |||||
Z63 | Adatlap | 364534 | 2012. február 25. 20:50 | ||
Szia milesChristi! Légy szíves írj nekem a zooli63@citromail.hu címre, hogy tartsuk a kapcsolatot privátban. Most állok költözködés előtt, nem tudom, hol vannak a képeim, de most elő fog kerülni. Svédországban, Linköpingben teljesen körbefotóztam a Re 2000-est, megnézem a képeket, látszik-e valami. Kérem a türelmedet, mert lehet-hogy eltart egy ideig! Üdv,Z63 | |||||
Murmuc | Adatlap | 364533 | 2012. február 25. 13:59 | ||
Üdv! "Regiannae"? Vagy Reggiane? Nem mindegy! Én úgy tudom nem voltak kitámasztó rudak. A blokk a sárkány leszűkülő tartójára volt rögzítve. De erre ne vegyél mérget! :) | |||||
milesChristi | Adatlap | 364532 | 2012. február 25. 12:49 | ||
Urak, tudna valaki olyan képet feltenni, ahol látszik egy Regianne 2000 motorja? Gondolom, voltak kitámasztó rudak, csak nem tudom hol, és mennyire lehetett látni a himbákat... Előre is kösz. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364531 | 2012. február 24. 16:24 | ||
Bocsi, nem ide akartam... Ha esetleg olyan ember látja, kérem törölje ki... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364530 | 2012. február 24. 13:36 | ||
Nyugger | Adatlap | 364529 | 2012. február 23. 21:53 | ||
Szia, A filmben egy Malert-es Fokker F.VIII van. | |||||
milesChristi | Adatlap | 364528 | 2012. február 23. 21:14 | ||
filmhiradok.nava.hu/watch.php - Ez egy magyar lajstromú Ford Tri-Star? | |||||
Charger | Adatlap | 364527 | 2012. február 22. 21:42 | ||
Hol tudom megnézni a magyar légi baleseteket 1950-1960-as évekből? /polgári repülés/ Nagymamám elmondása szerint ez időtájt Gyöngyös közelében,durándai részen,a hídtól nem messze lezuhant egy kis repülő,a pilóta meghalt.erről szeretnék minél több információt megtudni. | |||||
joci232 | Adatlap | 364526 | 2012. február 20. 19:00 | ||
Charger | Adatlap | 364525 | 2012. február 20. 16:29 | ||
kopcos | Adatlap | 364524 | 2012. február 20. 15:50 | ||
UH-1N hírek...nol.hu/belfold/20120220-hazhoz_jottek_az_amerikaiak | |||||
Freddy | Adatlap | 364523 | 2012. február 20. 13:19 | ||
Két hete vettem egy könyvet, több száz oldalas hiánypótló mű a 2. vh-s magyar honvédségről, korrekt összefoglaló a történetről, kis leírás a fegyverzetről, máshol nem látott fényképekkel a járműveknél, a puhatestűekről és a tüzérségről szóló részre pedig bátran mondhatom, hogy nem láttam még eddig ilyet ebben a témában. Bár egyik írója magyar, a könyvet nem Magyaroroszágon, nem magyar nyelven adták ki. Feltételezem, a kiadók nem érezték úgy, hogy emiatt a könyv miatt fogja a vásárlók tömege letépni a bolt ajtaját. Ez az igazi baj. (A magyar Ro-37-es képét hol lehet megtekinteni? :)) | |||||
Podva | Adatlap | 364522 | 2012. február 20. 08:06 | ||
Hi A Balatoni Ju-88 megtekinthető németországban... A közlekedési múzeumban lévő fotóanyagról meg eszembejutott a hajdani színestévé reklám: Nem látják? Na, látják... Addig amíg pár gyűjtő vigyázz rá, néha néha publikál, (vagy legalább megossza, mi látható a képen :)) addig nincs baj. Akkor amikor a színes II. vh-s fotógyűjteményt viszi a kőrúton a szél (amire sajnos volt már példa) akkor van a nagyon nagy probléma... A Nagy Központi Repüléstörténeti Archívum, pedig gyönyörűen alakul: Horváth Balázs az atyja. Úgy gondolom, minden Archív fotó ami előkerül, nála illetve a honlapján van a legtutibb kezekben... Üdv Viktor | |||||
milesChristi | Adatlap | 364521 | 2012. február 19. 20:08 | ||
Urak, azt hiszem, nem értettétek meg a lényeget. Nem azt akarom, hogy valaki baromi sok munkát, esetleg pénzt beléfeccöljön egy-egy értékesebb kép, vagy dokumentum, előbányászásába, utána ingyér ossza meg mindenkivel, pusztán emberbaráti szeretetből, vagy esetleg elhivatottságból az ügy iránt. Nem tudom elhinni, hogy nem lehet pályázni pénzeket, vagy esetleg állásokra, publikációkra, amikben közzé lehetne tenni, MINDEN érddeklődő számára elérhetően. Elhiszem, hogy talán jobb helyen vannak bizonyos dokumentumok magánkézben, mint államiban, de ezt azért erősen kétlem. Nem tudom, mit szólnátok, ha a Nemzeti Múzeumban kiállitott képeket holnap eladnák egy magángyűjtőnek, mondván, nála jobb helyen lesz. Te pedig nem láthatod soha többet. Nem kutatható, nem publikálható. Azt csakis a tulaj teheti meg illetve, akinek megengedi. Ebben az esetben is erről van szó. Akinek tulajdonában van, csak ő publikálhatja, használhatja fel bármilyen kutatás céljából. Másnak esélye sincs rá, mégcsak a létezésükről sem tudhat. Ez pedig nagy baj. Mégha akár egy fizetős weblapra is töltené fel a dokumentumokat, vagy legalább azok egy rászét az, akinek tulajdonában vannak, nem szólnék semmit. Inkább fizetnék pár száz, urambocsá pár ezer forintot, hogy ne fiktiv festésű gépek rajzait lehessen csak letölteni. Mitől félhetne? Hogy nem lenne aki megfizeti? A Punka, Becze, vagy Számvéber könyveket úgyis mindig mi veszzük meg, sosem lesz belőlük bestseller, és biztosithatok bárkit, hogy nem elsősorban a képek miatt teszem. Apropó! Mi lett a Ju 88-assal? | |||||
Podva | Adatlap | 364519 | 2012. február 19. 18:55 | ||
Uraim Nyugodjanak meg! Nem kizárt, hogy a nevezett uraknál jobb kezekben vannak, mit egy levéltár mélyén, "állami kezekben..." Tudják hogy mi az értéke ezeknek és az jó!(nem akarok példálózni, a balatoni ju-88-al, kicsit más, de az is "állami" ügy volt. A keceli gépeket is az állam juttata oda.) A másik, meg az, hogy tudom mennyi meló van egy fotó eltarhálásában. Külföldön is pénzt ér egy ilyen itthon miért ne. Bízom abban, hogy lesz majd olyan kiadó, magyar vagy külföldi, (mind 1) aki tud majd annyit fizetni hogy megjelenhessenek ezek, mindanyiunk okulására. | |||||
Tibor | Adatlap | 364518 | 2012. február 19. 18:48 | ||
Nem tisztem megvédeni Punka Gyurit, de a 70-es, 80-as években, amikor még mindenki kussolt és óvta a seggét, Ő vette a fáradtságot és bátorságot, megkereste a II. VH veteránjait és sok-sok visszaemlékezést (és fotót) gyűjtött be tőlük. Ezeket publikálta is (lásd az Aero Historia példányait, no meg más műveket). Ezért tisztelt urak, én tartózkodnék a mocskolódástól, tessék megpróbálni a gyűjtést aztán lássuk az eredményt. Már bocsánat. | |||||
milesChristi | Adatlap | 364517 | 2012. február 19. 17:58 | ||
Nos, urak, mondanám, hogy erről beszéltem, de nem igaz, az ilyen fajta rohadékság(bocs, e szebb szó nem jut eszembe) az, ami meg sem fordult volna a fejemben. Azt hittem, az ilyen "összetarhált" dokumentumok valahol a hadtörténeti levéltár archivumában várnak arra, hogy valaki, valamikor vegye a fáradságot, rendszerezze, és hozzáférhetővé tegye, akár digitalizált formában is, mint pl. a Bundensarchiv. De hogy egyesek bespájzoljanak, és féltve őrzött magánarchivumokat hozzanak létre mások emlékeiből, amit ráadásul senkivel sem osztanak meg, ez.. erre egyszerűen nem találok szavakat... Ha pedig valaha is bekerülnek egy könyvbe mondjuk egy szar minőségű 3*5cm-s képként, akkor a szerzői jogokra hivatkozva 40évig perelhetnek bárkit, aki felrakja őket a netre. ZZeg! Fel vagyok háborodva! Tibor ötlete fészbűkról viszont kifejezetten jó dolognak tűnik szerintem. Én pont nem azokra gondolok, akik tudják, micsoda kincs van a birtokukban, maguk is fanatikusok, vagy legalábbis érdeklődők, hanem épp azokra az ezrekre, akiknek még valahol, dobozok mélyén megvannak a nagypapa háborűs fotói, csak nem érdekli őket, nem is értékelik, de még kidobni sem akarják. AZ ilyen embereket kellene megtalálni, töltsék fel, vagy akár adják át/el a képeket, és rakjuk fel mi, vagy valaki, olyanok, mint Balázsék az avia-infon, akik esetleg közkincsé teszik azokat, felhasználhatóvá bármely érdeklődő számára. | |||||
Podva | Adatlap | 364516 | 2012. február 19. 12:39 | ||
pintair | Adatlap | 364515 | 2012. február 19. 12:19 | ||
Na, ezért vagyunk tudatlanok sokan és sokáig, mert egyes tudósok elfészkelik magukat a kincseken és ha eccer elmennek a földi árnyékvilágból, a hátramaradottak meg kidobják! Bocs Bubu, de élj sokáig nagyon egészségesen! Ez olyan, mint a Punka 12345 kg arhív anyaga, amit 55 egész 1 harmad év alatt "összetarhált", és soha sehol nem látni az elrekvirált képeket, dokumentumokat. Tőlem is kapott tán még 77-ben képeket, amit átvett örökös szocialista megőrzésre. Szokása. Amikből aztán profitált a könyvkiadásaiban. Nekem ez a véleményem róla, lehet útálni! | |||||
Podva | Adatlap | 364514 | 2012. február 19. 12:09 | ||
:-D :-D De legalább tudjuk, hogy létezik olyan ember, aki látott Teve századjelvényes, meg zöld-zöld foltos héjáról fotót... Ez is valami... :-) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 364513 | 2012. február 19. 11:43 | ||
Kovács "Bubu" Bélától egy képet kisírni legalább annyira esélyes, mint hintalóval megnyerni az epsoni derby-t! | |||||
Podva | Adatlap | 364512 | 2012. február 18. 18:48 | ||
Sziasztok Fel szeretném hívni a téma iránt érdeklődőek figyelmét a Haditechnika ezévi első számára. Található benne egy nagyszerű cikk Kovács Béla tollábóla V.433-as Re-2000-es festéséről... Számora rengeteg újdonságot tartalmazott. Kár hogy csak rajzokkal van ilusztrálva, holott számos fotóra hivatkozik a szerző... Mindenkinek ajánlom figyelmébe. Üdv Viktor | |||||
Freddy | Adatlap | 364511 | 2012. február 13. 21:28 | ||
Sziasztok! A magyar légierő által használt Fw-58B-knek az összes géppuskáját lecserélték magyar gyártmányúra, vagy csak a hátsót? Én úgy tartanám logikusnak, hogy mindkettőt, de pl a Modell és makett cikkében levőn mintha csak a hátsó lenne kicserélve. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364510 | 2012. február 13. 20:46 | ||
Majd' elfelejtettem: a magyar Taifun-okról és azok festéséről pár éve Kovács "Bubu" Béla írt egy jó cikket, ami a Magyar Repüléstörténeti Társaság konferenciakiadványában jelent meg. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364509 | 2012. február 13. 19:44 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364508 | 2012. február 13. 19:30 | ||
Sziasztok! Elnézést, hogy beleszólok a fotókutatás témájába, de úgy tíz éve magam is próbálkoztam itt-ott hirdetni, archív felvételek után kutatva. Nem jártam túl sok sikerrel. Viszont miután jó ismeretségbe kerültem néhány kutatóval (pl. szegény Gibás Bandi bácsival is), pár archívum megnyílt előttem. Ezekből amit csak lehet, igyekszünk közzétenni a honlapunkon: www.avia-info.hu. Apropó, a magyar Do 17-ről valaki egyszer az Interneten árult képeket, onnan származik a két csatolt felvétel. Maradok tisztelettel: Horváth Balázs |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
S.M. 75-ösről kb fél éve kérdezősködtem itt. Elég sok hasznos anyag van visszább.
A szárny hasonló, de nem ugyanolyan. A futómű az S.M. 75, S. 81 és S.M. 82 esetében teljesen azonos volt. A függőleges vezérsík leginkább az S.81-ére hasonlít.
82-ből szerintem őrület munka átalakítani. Teljesen más törzs: a 82-es alsóközép szárny elrendezésű, míg a 75-ös teljesen alsószárnyas. A kabinnál a 75-ös keskenyebb, a farokrész teljesen különböző.