/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 371111 2009. december 25. 19:49
Válasz erre
1997 márciusa és 2000 augusztusa között valamikor. Olyan "képkörnyezetben" kaptam amikor a 907-est mát végszerelték a PG-ben, ill. a DR-nél. Vagyis talán 1998 körül lehetett mindez. A gép máig is megvan, úgyhogy biztosan nem eladáshoz van szétszedve.
Egyébként döbbenet, hogy 3 és fél év alatt repül a gép összesen 72 órát...
Nyugger 371110 2009. december 25. 19:09
Válasz erre
Szia Monox,
Az tény, hogy ez a kép a pápai hangárban készült de mikor ?
Monox 371109 2009. december 25. 18:01
Válasz erre
Untitled-6
Untitled-6

Tudja-e valaki azt, hogy az ipari javítás után repült kőkemény 72 repült óra alatt miért kellett ennyire szétbelezni a 906-ost?
búza 371108 2009. december 23. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!
Egyre inkább úgy látom, hogy le kellene ülni egy sör mellé ezt a kérdéskört kivesézni. Persze fotókkal, stb.
Addig is boldog Karácsonyi Ünnepeket minden fórumozónak!
Üdv: Búza
vandork 371107 2009. december 23. 16:16
Válasz erre
-Ezek a riagi repmúzeumban lévő gépek mind SzMT-k, a kicsi, bisz-tartályos gép is SzMT, nem SzT. A tököli műszakiak mind SzMT-nek nevezték, és a gyátmánykódjuk is 50-es, ahogy LAcy is írja.
Ráadásul, ezeket a gépek 1981-ben kerültek a Baltikumba Magyarorrszágról...
Tökölről... ezek mind egykori tököli gépek.

A könyvemet pedig az egri Alexandra könyvesboltban elvileg meg lehet venni, de kapható a Bookline-on, no meg nálam is:)
üdv, és kellemes ünnepeket
Vándor Karesz
Rumcájsz_52 371106 2009. december 22. 21:15
Válasz erre
Szia, Lacy
Akkor végre a titokzatos 21MT is kibújt a homályból, a kis létszámú szériáról eddig is tudtam, de nem volt róla egyértelműen azonosítható, a külső megjelenést is bemutató fotó. Köszi az infót.
Üdv R.
Lacy 371105 2009. december 22. 19:47
Válasz erre
MT3
MT3
SMT-10
SMT-10
SMT-40
SMT-40
SMT-76
SMT-76

A gyári száma alapján MT változat.

Régóta keringő, és mindenféle kiadványban tovább másolt adat, hogy az SMT változatból készítettek export verziót is. 15 darab Mig-21MT-ről írnak ezek a könyvek, 964001-964015 gyári számmal. De végül mégsem exportálták a gépeket.

Ez a gép pedig a mellékelt fotó szerint a 96-os szériából való, mert több alkatrészén is szerepel a 964015-ös gyári szám. Lásd fotó.

Ellentétben a rigai múzeumban látható egy nagy és két bis gerinctartályos három SMT/ST-vel, amelyek az 50-es szériából valók. Gyári számuk:
76 - 50027021
10 - 50023100
40 - 50029084
Ezek válóban SMT/ST változatok.
búza 371104 2009. december 22. 19:35
Válasz erre
m21det11
m21det11

Sziasztok!
Még valami feltűnt! A BISZ fúvócsövében végig megvan a hullámos belső rezgéscsillapító lemez!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371103 2009. december 22. 19:09
Válasz erre
Szia, Lacy
Mivel a képen nem 21bisz van, így a hajtómű R-13F-300.Az R-25 a nagyobb levegőfogyasztása miatt a keskenyebb szívócsatorna-peremmel ellátott, 900 mm-re növelt átmérőjű beőmlő keresztmetszetet igényelte. Ez a gép mitől MT-változat és miért nem SzMT?
R.
Lacy 371102 2009. december 22. 17:35
Válasz erre
MT
MT
MT2
MT2

Te Rumcájsz,

akkor a mellékelt képen látható Mig-21MT (NEM SMT) hajtóműve akkor most milyen típusú?
Zépisti 371101 2009. december 22. 17:27
Válasz erre
Hm,igazán plasztikus a rajz a forgó rész közepén:)...
Lacy 371100 2009. december 22. 17:06
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52, kösz az infót érdekes!
Rumcájsz_52 371099 2009. december 22. 16:50
Válasz erre
Ha ilyen hajtóművet látunk MiG-21bisz típusban, akkor ez R-25, ha más gépben, akkor R-13F-300.
Rumcájsz_52 371098 2009. december 22. 16:49
Válasz erre
tn_800x600_149809_81393_photo229
tn_800x600_149809_81393_photo229

Minden 21-es imádónak.

A 3142/3178-as hsz.-tájékán már társalogtunk arról, hogyan azonosíthatjik a 21-es hajtóműveket hátulról, a fúvócső felől készült fotókon. Ehhez kaptam új infót, egy volt PG-s mérnök kollegától, aki hivatalból járt át a tököli szovjet ezredhez műszkai és dokumentációs ügyeket intézni, de nem csak hivatalból érdekelte minden, így bőszen érdeklődött, utána meg jegyzetelt is.

A lényeg:

Az eddig egyértelműen R-25-ként azonosított hajtómű nemcsak ez a típus lehetett, a 21SZM/SZMT/SZT típusokba épített R-13F-300 erőmű hátulról ugyanúgy nézett ki. A két hajtóműnél eltért némileg a kompresszor kialakítása, már az R-13F-300-on is két forszázs-szivattyú volt, de nem nem NR-22 és NR-44, mint az R-25-ön, hanem NR-22 és valami korábbi típus.

Más volt a két hajótmű szabályzási karakterisztikája is, pl. eltérőek voltak a forszázskapcsolás automatikától függő feltételei is. A két hajtómű hátulról látható turbina utáni részei viszont azonosak voltak, ezért a fúvócső felől nézve "csereszabatosak", azaz összetéveszhetőek.

Az R-13F-300 (95F gyártmány) nem összetévesztendő a mi MiG-21MF gépeinkbe épített R-13-300 (95 gyártmány) hajtóművel.
Lacy 371097 2009. december 21. 17:59
Válasz erre
PAF F-7GB
PAF F-7GB

Sziasztok,

a Mig-21-es jelenje! Pakisztáni F-7PG:
romeo 371096 2009. december 19. 22:30
Válasz erre
2646_20090923_204012
2646_20090923_204012
2646_20090923_204400
2646_20090923_204400

Magyargencs, hadipark.
búza 371095 2009. december 17. 21:37
Válasz erre
Természetesen van. Ha előbb szólsz vittem volna egyet 31.-én.
Üdv: Búza
Kakukk 371094 2009. december 17. 21:09
Válasz erre
Rendben akkor beszerzek én is egyet.Sajnos itt Egerben nem lehet kapni,csak neten lehet rendelni.
Mezőkövesdről van benne valami?
Horvath_Balazs 371093 2009. december 17. 20:35
Válasz erre
Nekem szerencsére már megvan. Véleményem szerint nemcsak hogy megéri megvenni, de a téma iránt érdeklődőknek kötelező!
Kakukk 371092 2009. december 17. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!
Vándor Károly : Légierő társbérletben c. könyve megvan vkinek?
Megéri megvenni?
fishpot 371091 2009. december 17. 15:38
Válasz erre
vp_mig-21pfm_800
vp_mig-21pfm_800

Gépágyús Mig-21 PFM
RonnieFrown 371090 2009. december 16. 23:09
Válasz erre
x1
x1

Egy kepet talaltam is. 2006-ban vettek oket. Ez am a szep repulogep.
RonnieFrown 371089 2009. december 16. 22:59
Válasz erre
Namibia is hasznalja a csinki verziot, nemreg vettek 12 db-ot.
Lacy 371088 2009. december 16. 22:20
Válasz erre
ch01
ch01

Sziasztok,
Gondoltam kicsit feldobom a fórumot:

A Flight International repülési szaklap régi szokásához híven közzé tette a világ légierőinél jelenleg repülő katonai repülőgép típusok fő mennyiségi adatait.

Legnagyobb mennyiségben, nem meglepő módon az F-16-os típus van hadrendben a vadászrepülő gépek közül, összesen 2534 darab. Ami viszont már meglepő, hogy második helyen a Mig-21-es típus áll, 1084 darabszámmal!

Először úgy gondoltam a szokásos nyugati túlzás, hiszen az F-16-os esetében csak a repülő példányokat számolják, ellentétben a Mig-21-essel, ahol a százával a reptér sarkában álló de papíron még nem selejtezetteket is beszámítják. Aztán kicsit újraszámoltam, és nem így van. A 1084-es szám valós, aktív Mig-21-est jelenthet! Meglepő!

Kínában kb. 12 ezred repül az új, korszerűbbnek mondható F-7E és G változattal, valamint közel tíz ezred a régi F-7II-esekkel. Ez ezredenként átlag 25 géppel számolva, plusz teszt és bemutató alakulatok gépi, összesen kb. 600 aktív Mig-21-es klónt jelent.

Következő nagy üzemeltető India. Jelenleg még kb. 12 százada használ Mig-21M/bis típusokat. Az átlag 18-20 gépes századok állományában így kb. 230 Mig-21-es repül még.

Egyiptom 4-4 százada repüli még a Mig-21-es és F-7-es klónokat. Közel 150 F-7-est használ Pakisztán, és vagy száz bis/UM változatot Vietnam. Iránban F-7, Bangladesben F-7, Burmában F-7 és Romániában MF néhány százada üzemel. Valamint egy százados mennyiség repül még Jemenben bis, Sri Lankán F-7, Líbia bis, Nigéria F-7, Zimbabwe F-7, Bulgária bis, Szerbia bis, Horváth bis.

Pár darabos mennyiségben üzemel még Ugandában bis, Mali MF, Kuba bis.

Elvileg nagyobb mennyiség van (legalábbis papíron) hadrendben Szíriában és Észak-kóreában, de valószínűleg nem sok üzemképes közülük.

Összeadva, valóban repülhet még több mint 1000 Mig-21-es az égen, pedig pár nap múlva már 2010-et írunk! Igaz ezek közel 80%-a már kínai F-7-es klón. Persze ha figyelembe vesszük, hogy a kínai Chengdu gyár ez évben még mindig gyártja a J-7G típust...

Szóval a Mig-21-es repült, repül, és még sokáig repülni fog!
búza 371087 2009. november 21. 21:12
Válasz erre
Szia Druszám!
Hozd légyszíves! Nekem a romok állapotából nem tűnt ilyen távolinak a két időpont.
Üdv: G.
ambasa 371086 2009. november 21. 20:24
Válasz erre
Szia!

1985. április 22. hétfő piros 53 o.sz. MiG-21bisz (75B) gy.sz. 75014947

Ha érdekel a könyv, holnap beviszem.

TG
ambasa 371085 2009. november 21. 20:21
Válasz erre
Üdv!

1982. április 2. piros 45 o.sz. MiG-21bisz (75B) gy.sz. 75014699

A forrás természetesen Vándor Károly: Soviet Air Force in Hungary and Austria 60. oldal

TG
búza 371084 2009. november 21. 16:15
Válasz erre
Jó kérdés, majd Vándor Karcsi következő könyvéből kiolvasom. Én már csak a romokat láttam a PG. udvarán. Valamikor az érdi előtt lehetett nem sokkal, kb. egy éven belül. De az érdit sem tudom dátumilag.
Figaro 371083 2009. november 21. 15:56
Válasz erre
Mikor és hol történt a dunaújvárosi eset?
búza 371081 2009. november 17. 05:40
Válasz erre
A Dunaújvárosin AB tartó volt + kezelődoboz is. A sört majd megbeszéljük!
mirazsmarci 371080 2009. november 16. 22:29
Válasz erre
Helyesbítek: a bal oldaliban :)
mirazsmarci 371079 2009. november 16. 22:23
Válasz erre
A 18-ast még a Taszári Repülőnapon fotóztam le 92-ben, akkor még nem voltak rajta század-meg ezredjelvények. Később felkerültek a Sámán századjelvények. Az jobb oldali oldalszámban, a 8-as közepén viszont taszári javítós matrica van.
vandork 371078 2009. november 16. 21:14
Válasz erre
bocs, így jár, aki gyorsan gondolkodik, és még gyorsabban az elküldés gombra kattint.
így helyes: "mindkét általad említett lezuhant gép..."
bár, ahogy olvasom, nem ez az egyetlen gépelési hibám...
vandork 371076 2009. november 16. 21:12
Válasz erre
Mindkét általad lezuhant gép Bisz volt, ezekeknek még a gyári számai is megvannak, mindkettő 75-ös volt. (a könyv 2. kötetében lesz a lista az ismert balesetekről, amik itt történtek. eddig 140 baleset és kataszttrófa ismert, alakulat, pilóta, oldalszám, géptípus, gyári szám, stb.)

A tököli ezred 1981-ben kezdte az SzMT-t lecserélését biszekre. így a hibridek is távoztak, Rigába kerültek. Az ottani múzeumban lévő SzMT-k ex-tököliek.
A sörözés és elemezgetés együtt nagyon jól hangzik:)

Karesz
búza 371075 2009. november 16. 21:01
Válasz erre
Az első Mo.-on nagyjavított UM, PG.-s festéssel és pápai jelvényekkel. Győnyörű, a PF után a legszebb típus! Szerintem.
romeo 371074 2009. november 16. 20:52
Válasz erre
photo_42309
photo_42309

Zeltweg 1997.
búza 371073 2009. november 16. 20:35
Válasz erre
Szia Karesz!
Pont a te könyved indított el a nyomozásban. Két nap alatt olvastam ki, csak így volt időm, egyébként le sem tettem volna! Nagyon várom a folytatást, meg a színes képeket! Azt hiszem, valamikor le kellene ülnünk Veled, a "tudósokkal", meg pár száz fotóval és egy - maximum öt - sör mellett elbeszélgetni erről a típusról. Ki mit tud?
Pl. arról, hogy vagy a Dunaújvárosnál, vagy az Érden leesett gépnek mi volt a típusa, mert hogy valamelyiknek a kettő közül perforált Mach-kúp gyűrűje volt, mint a BISZ-eknek az biztos! Ezt nem nagyon látszik egy SMT fotón sem, de a BISZ lokátor pl. igen. Szóval ilyenekről kellene beszélgetnűnk egy szélesebb fórumon, mondjuk M.L. bevonásával, meg persze még akit gondolunk abból a körből(is).
Karesz!
Ha gondolod magánban megtalálsz, csak a címem vége megváltozott @hdsnet.hu-ra.
Üdv: Búza
vandork 371072 2009. november 16. 19:50
Válasz erre
Sziasztok!

Búza, szia!:) rég találkoztunk, RBK-n nem tudtunk beszélgetni, majd decemberben:)
A most megjelent könyvemben (Légierő társbérletben) írok erről a dologról, a "hibridekről".
beszéltem tököli szovjet műszakiakkal, s náluk egy század púpos SzMT volt, és két század bisz-tartályos SzMT. A könyvben szereplő fotókon is látszik, hogy pl. a tököli 32-es gép bisz-gerinces, de MF-orrgyűrűs volt. Ugyanakkor a 31-es gépben pl a hajtómű R-25 volt, ugyanakkor szintén MF orra volt. A gépkönyvekben kivétel nélkül 50-es típus volt. S sok információval ellentétben pl. a tököli bisz-gerinces SzMT-ket nem utólag építették át, hanem már a gyártósorról úgy jöttek le. Tökölre a két alváltozat egyszerre, egy időben érkezett.
búza 371071 2009. november 14. 21:27
Válasz erre
Sziasztok!
Visszaolvastam és megállapítottam, hogy tegnap tényleg jobb lett volna előbb aludni menni!
Szóval pontosan: Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani.
Helyesen: A BISZ-en azért volt a kerék küllő nélküli, mert a fékben egy álló és egy forgó résszel több volt. Tehát a második mondat a fékre vonatkozik.

Lacy!
Elkezdtem a témával kacsolatban a képek meg az irodalom nézegetését és mindent találtam, sőt mindennek az ellenkezőjét is!
Nagyon feltételes módban mondanám a következőket:
Az SMT-t valószínűleg az MF alapjára (orr-gyűrű, lokátor, kerék, hajtómű R13-300)csak nagy gerinctartállyal kezdték építeni. A gerinc miatt nagyon le volt árnyékolva az oldalkormány, ezért áttértek és átépítettek a BISZ gerinctartályára. Viszont szinte az összes lehetséges keverékét megtaláltam a külső ismertető jegyeknek. BISZ lokátor-MF orr-gyűrű, küllős és teli kerék - ezt az utóbbit lengyel MF-en is -, R25-ös hajtómű MF orr-gyűrűs gépben, BISZ és púpos tartályok a fentiekkel keverve, stb. Szóval bennem egyenlőre teljes a homály. Jelenleg az orosz oldalakat túrom, csak a nyelvet nem értem, maradnak a képek.
Üdv: Búza
Topi 371070 2009. november 13. 23:07
Válasz erre
Hali!
Valamikor a hetvenes évek elején augusztus huszadikai légi és víziparádén láttam
még repülni Mig 21 74-es tipust repülni a Parlament előtt, meg Mig 15-öst is...
Vajon ezekről a dolgokról fellelhető valami fotó? Egy kis nosztalgia...
Topi
ja meg Delfin is volt, meg Mi 1 heli!
Lacy 371069 2009. november 13. 21:53
Válasz erre
SMT
SMT

Szia Búza,
ezt a gépet (amiről lejeb a képeket felraktad) gyönyörűen felújították.

Állítólag 1971-ben került a németországi 296. ezredhez, majd a nyolcvanas évek elejéig repült a Altenburg-Nobitz repterén, amíg az ezredet Mig-27-esre át nem fegyverezték. A nyolcvanas évek közepén állították ki.

Itt ott vérre menő vitákat folytatnak a neten, hogy R-13-as, vagy R-25-ös hajtóművet építettek be ezekbe a gépekbe. Itt a fotó valóban R-25-ös látszik, de lehet volt R-13-as szériája is a típusnak.
búza 371068 2009. november 13. 20:22
Válasz erre
Természetesem az apcsolat az kapcsolat! Megyek aludni, úgy látom ideje!:-)
búza 371065 2009. november 13. 20:14
Válasz erre
MiG-21SMT_52_20030225A
MiG-21SMT_52_20030225A
MiG-21SMT_52_20030225E
MiG-21SMT_52_20030225E
MiG-21SMT_52_20030225O
MiG-21SMT_52_20030225O
MiG-21SMT_52_20030225U
MiG-21SMT_52_20030225U

Sziasztok!
Most találtam az SMT témához. Púpos gerincű SMT széles orr-gyűrűvel és nagy szesztartállyal, a kabin mögötti lemezen viszont másutt van a dudor (lejjebb) mint a BISZ-en. A hajtómű R-25. Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani. Az küllő nélküli "teli" fellni. A lokátor - a Mach-kúpot tartó gyűrű meg a szesztartály alapján - a BISZ-é. Jó lenne ezzel apcsolatban egy kis fényképes homálytizedelelés, már ha van valakinek a témában!
Üdv: Búza
Monox 371064 2009. november 13. 20:14
Válasz erre
Szabadon letölthető FLV Player. FLV - Flash videó, ez is egy filmformátum, konvertálni lehet.
búza 371063 2009. november 13. 19:57
Válasz erre
Mi kell a megnyitáshoz, mert nálam nem műxik!
zoli1989 371062 2009. november 12. 14:06
Válasz erre
Közben mégis megtaláltam.
wbandi.extra.hu/videok.html

Felszállás 03 nevű videóban van benne az oldal jobb oldalán saját készítések menüpontban.
zoli1989 371061 2009. november 12. 14:00
Válasz erre
Szia!

Az a baj hogy már nem emlákszem rá. Több magyar gép is van benne, köztük az 1904-es. Háttérben lengyel MiG-21-esek is vannak, illetve egy LOT An-26 is száll le.
Monox 371060 2009. november 12. 13:54
Válasz erre
Levixére gondoltam, és arra, hogy lehet valóságalapja, lévén a törzs-orrészt mindig jobban takarják mint bármely más résézt a gépnek, és így az évek alatt előfordulhat elszíneződés...
búza 371059 2009. november 12. 08:32
Válasz erre
Szia!
Hol találtad a 1904-ről a videót?
Üdv: Búza
zoli1989 371058 2009. november 11. 18:52
Válasz erre
MiG_21bis_1904_LHTA_001
MiG_21bis_1904_LHTA_001
MiG_21bis_1953_LHTA_002
MiG_21bis_1953_LHTA_002
MiG_21bis_2098_LHTA_003
MiG_21bis_2098_LHTA_003

Sziasztok!

Kösz a válaszokat, észrevételeket :)
Humbrol lakkal lakkoztam. Ez már így marad. Revellel kellett volna, az adott volna egy kis selyemfényszerű árnyalatot. De sajna azt nem sikerült beszereznem.
De van olyan fotó is, amin mattabbnak tűnik a szín (igaz ez nem az 1904-es gép)

Az RSzBN-t én szürkésnek találtam fotók alapján, a szolnoki múzeum szürke MiG-23-asán is szürke az RSzBN, illetve ahogy néztem a PG-s festésűeknél meg kék (Cápetinél meg sárga)

Az orrgyűrűt azért nem festettem le, mert szürke. Csak egy nagyon-nagyon keskeny ezüst sáv van, csak egész közeli fotókon lehet látni. Én végül is úgy döntöttem hogy ezt az egyet most elhagyom, mert ha elcseszem a festést nagy gáz van, mivel a szürke kevert szín, és már nem is maradt elég a javításra sem...

A futószárra én is gondoltam mi legyen. Végülis búzára hallgattam, szerinte az akna és a futók kb. egyszínűek voltak a géppel. Sok fotót nézegetve nekem is kb. ez jött le, ezért lettek kb. a géppel egyszínűek.

Van egy rövidke videóm, valamelyik internetes oldalon találtam. Na abban van az 1904-es gép csillag felségjellel, de PG zöld-barna-kék festéssel.
Monox a makettre gondoltad vagy Levix képére ? Mert az enyém egyenletesen szürke.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.