<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107. |
Muzzy | Adatlap | 378754 | 2010. április 14. 10:13 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 378753 | 2010. április 13. 20:52 | ||
Szia Marci7! Szerintem kiváló a makett feljavítók nélkül is, ugyan én a kabint lecseréltem műgyantára. | |||||
Grande | Adatlap | 378752 | 2010. április 13. 20:34 | ||
Marci! Itt egy dobozbontás, talán segít. www.model-making.eu/tamiya-61050-messerschmitt-bf109-e-3-p-1-212888.html | |||||
Marci7 | Adatlap | 378751 | 2010. április 13. 18:28 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 378750 | 2010. április 6. 18:54 | ||
ja, és HoBo nincs előre lefestve, vagy csak az enyémről maradt le:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 378749 | 2010. április 6. 18:53 | ||
Nos, nálam azt hiszem a piacon kapható - Italeri(Dragon), Airfix(új), KP, HoBo - 72-es 15-ök mind megfordultak. A tapasztalataim alapján a HoBo a legjobb, még a lent említett hibák ellenére is. A 4 közül a KP a legnehezebb mutatvány, igazából még a futóját sem érdemes használni. Én ezeket házasítom össze a közelítően megfelelő végeredményhez: -HB+Dragon orrfutó+Pavla kabin, nem lesz tökéletes, de jelenleg a többinél jobb. Az Airfix új 15-se is megépül ha már megvettem, dobozból, már átesett egy panelvonal szűkítésen. Kinézetre kevésbé elcseszett mint az anyonszegecselt KP a pozitív panelvonalaival A Dragon úgy rossz ahogy van. UFF, beszéltem! Kalóz! A Volksjager-t a Dargon régebben kiadta 72-ben, külön hajtóművel, és maratással | |||||
Kalóz | Adatlap | 378748 | 2010. április 6. 18:19 | ||
Tibor! Találkoztál már eredeti szovjet 15-ös készlettel, mert én igen, ahhoz képest akármelyik makett csúcsszínvonal. Nekem HB csak a volksjager van meg 72-ben, más szinte nem is adta ki, legalább is én még nem találkoztam vele. Egyszerű makett, különösebb buktató nélkül, nekem tetszett főleg az áráért. | |||||
f2d | Adatlap | 378747 | 2010. április 6. 18:14 | ||
"Aki szereti a típust, biztosan megtalálja a neki megfelelő megoldást és megcsinálja igényei szerint. " Tulajdonképpen a makettezés erről szól.:-) | |||||
PETI | Adatlap | 378746 | 2010. április 6. 18:10 | ||
A Trumpi 48-asát most ne mérjük össze a 72-esekkel, az Airfix-et meg mielőbb nézd meg! Remélem elég humorérzéked lesz hozzá... :) :) :) | |||||
PETI | Adatlap | 378745 | 2010. április 6. 18:09 | ||
Ok, rendben van, ez is egy vélemény... Ezt ragozni tényleg nem érdemes. :) Aki szereti a típust, biztosan megtalálja a neki megfelelő megoldást és megcsinálja igényei szerint. | |||||
f2d | Adatlap | 378744 | 2010. április 6. 18:06 | ||
KP-k, ZTS, KVZ?, Airfix (régi, újat még nem láttam élőben), HB-k, Trumpeter, stb. | |||||
f2d | Adatlap | 378743 | 2010. április 6. 18:00 | ||
Nos én azt nem értem, hogy Te mért magasztalod agyba-főbe, amikor felsoroltál olyan hinákat amitől már elve nem lehet jó makett, és még ezek mellé jön a teljesen rossz kabintető, kabin, hanta részletek, stb. Ha meg szeretnéd épkézlábra építeni, már elve lekell fűrészelned a farkát, venned kell hozzá egy KP-t (futómű, kabintető és más alkatrészek), egy normális matricát, és egy gynata kabint. Az 1500 Ft-os makett így gyorsan a többszörösébe fog kerülni, és mellesleg dolgozhatsz vele rendesen mire elkészül. Azt tudom, hogy ez a jó makett, rossz makett egy relatív fogalom és mindenkinek más elvárásai vannak egy kitel kapcsolatban, de ezeket a HB Easy kiteket nagyon erős túlzással lehet csak jó maketteknek nevezni. Ez persze csak az én véleményem. | |||||
PETI | Adatlap | 378742 | 2010. április 6. 17:46 | ||
Hány MiG-15-ös volt a kezedben? | |||||
PETI | Adatlap | 378741 | 2010. április 6. 17:45 | ||
Helló! Ezt kifejtenéd bővebben? A múltkor írtál valamit, hogy hol szidják ezt a makettet, de nem találtam meg. Esetleg leírnád a hibáit, hogy alá is támaszd a negatív minősítést? Köszi. Üdv | |||||
PETI | Adatlap | 378740 | 2010. április 6. 17:43 | ||
Ezt a szegény hB MiG-15-öst mért szidja mindenki? Vagy legalábbis nem veszi komolyan. Teljesen korrekt makett és a kétüléses is kijött, azonos minőségben. Lehet választani, hogy az AIRFIX már megjelet és egyértelműen felejtős makettjét, az 1000 éves, de mégis jobb KP-t, vagy a HB makettjét építed meg. Arról mért nem szól senki, hogy mi a HB tényleges hibája? 1. A futóművek tényleg gyengék, de valszeg a KP-ból át lehet igazolni élethűbbeket 2. A függőleges kicsit vetemedett, balra ferde egy kicsit, amúgy ez a modellversiumon is fent van. "nincs alternatívája" Ez a festésre vonatkozik? Ember, 2010 van, ez már nem az az egyébként szép időszak, amikor csak a dobozban lévő matricát lehet feldobni a gépre... Egyébként az AIRFIX tényleg szörnyű messze van a MiG-15-östől! Az is tény, hogy a magyar jelzések 1 méterről ordítanak, hogy használhatatlanok... | |||||
f2d | Adatlap | 378739 | 2010. április 6. 17:40 | ||
Ez nem igaz, mert a Hobbyboss sok olyan makettre ami ebbe a ketegóriába tartozik nem írja rá ezt a szöveget. | |||||
f2d | Adatlap | 378738 | 2010. április 6. 17:38 | ||
Itt nézz szét helikopter ügyben, elég sok infó van minkét makettről. A MiG-15-ösk szerintem is felejtősek, ja és elég sok MiG-15-ös makett volt már a kezembe.:-) www.scale-rotors.com/ | |||||
rod666 | Adatlap | 378737 | 2010. április 6. 17:37 | ||
Hát, amit én láttam "Easy Assemble" alatt, az ilyen volt. Nem azt modtam, hogy vacak -igen volt szerencsém ilyen maketthez is- az pont olyan volt, mint amit leírtam. | |||||
vlevi | Adatlap | 378736 | 2010. április 6. 17:36 | ||
És itt a 24-es is, összerakva : www.arcforums.com/forums/air/index.php | |||||
vlevi | Adatlap | 378735 | 2010. április 6. 17:34 | ||
A harmadik oldalon van a lényeg : www.arcforums.com/forums/air/index.php | |||||
vlevi | Adatlap | 378734 | 2010. április 6. 17:33 | ||
Egyébként pedig rohadt 1×ű. A Hobbyboss nem csinál belőle titkot, mindegyikre, amelyik ilyen, rá van írva, hogy "Easy assembly" Nos, az Aircraft resource centeren bele lehet nézni a dobozba. Elég sokat beszélgetnek róla. www.arcforums.com/forums/air/index.php | |||||
vlevi | Adatlap | 378733 | 2010. április 6. 17:28 | ||
Ja, ezen az előre festetten én is elcsodálkoztam. Tény, hogy nem 300 darabból van, hanem kábé 20, de azok a részei, amik kívül vannak egész részletesnek mondhatóak. Rendes panelezés, satöbbi. Ez a makett arra való, hogy a kissrácok egy délután alatt, technika szakkörön makettet csináljanak belőle, és megszeressék a makettezést. Csak annyi hibája van, hogy nincs alternatívája, talán majd az Airfix, ami egy részletesebb készre lesz. rod666! Ha ez szerinted vacak makett, akkor te még nem láttál igazán vacakot! | |||||
zkalos | Adatlap | 378732 | 2010. április 6. 17:12 | ||
szia rod666 ! A HobbyBoss 1/72 MiG-15-ös mióta előre festett, és miért csak 15 alkatrész szerinted ? Ha lehet, ne írjál téves infót, hanem inkább tájékozódjál előtte, mert félrevezeted a kérdezőt. Nekem megvan a bisz, és jelenleg a legpontosabb MiG-15 a piacon 1/72-ben. Egy Eduard maratással egész jó makettet lehet belőle építeni, de dobozból se rossz, főleg 1500 ft-ért. Fogtad már ezt a makettet a kezedbe egyáltalán ? Kálmán | |||||
Paul | Adatlap | 378731 | 2010. április 6. 12:25 | ||
üdv A Mi-24 et is megtaláltam.A migeket valószínű elfelejtem,de valamelyik helit móvárról biztos hazahozom. köszönöm mindenkinek! | |||||
szezsolt | Adatlap | 378730 | 2010. április 6. 11:24 | ||
Egyébként használható dobozbontás a modellversium.de-n van. Csak az oldal sajnos most nem működik, de majd később érdemes megnézni. | |||||
szezsolt | Adatlap | 378729 | 2010. április 6. 11:21 | ||
Hobbyboss mi-8: www.internetmodeler.com/2008/december/first-looks/hb_mi8.php A mi-24-nek itt a makettinfon is volt van dobozbontás talán a makettek között. A mi-8-nak a nagy hibája, hogy sajnos nem lehet belőle mi-8-at építeni...csak mi-17-et. | |||||
rod666 | Adatlap | 378728 | 2010. április 6. 11:07 | ||
A két MiG-15 felejtős, ha normális makettet keresel. Előre lefestett 15-20 alkatrész, azt' annyi. A minyóról volt már itt szól a Hindről nem tudok semmit. | |||||
Paul | Adatlap | 378727 | 2010. április 6. 10:06 | ||
PETI | Adatlap | 378726 | 2010. március 30. 17:11 | ||
Sanyi, a zacsiban általában jó cuccok szoktak rejtőzni, úgyhogy ez ne zavarjon! Úgyhogy ha még van zacsis maketted, tedd fel bátran! :) | |||||
sanyi | Adatlap | 378725 | 2010. március 30. 13:11 | ||
Mindketten telibe találtátok:) | |||||
momi | Adatlap | 378724 | 2010. március 30. 12:48 | ||
Szia Sanyi! Szerintem: Blackburn Buccaneer. momi | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 378723 | 2010. március 30. 12:46 | ||
Royal Navy-s Buccaneer. | |||||
sanyi | Adatlap | 378722 | 2010. március 30. 12:43 | ||
Kontár | Adatlap | 378721 | 2010. március 30. 10:54 | ||
Sziasztok! Mégis csak sikerült szereznem az Italeri 6424-es készletéből. Tudom ez sok helyen fent van már, de aki kíváncsi ittvan az én szerzeményem: makettek.blogspot.com/2010/03/dobozbontas-german-tank-accessories-135.html Mostmár újra nekiállhatok a szebb napokat is megélt vadászpárucomnak :) | |||||
PETI | Adatlap | 378720 | 2010. március 27. 08:47 | ||
PETI | Adatlap | 378719 | 2010. március 25. 21:13 | ||
PETI | Adatlap | 378718 | 2010. március 23. 16:55 | ||
zkalos | Adatlap | 378717 | 2010. március 20. 20:17 | ||
Szia ! Szerintem a 48-as Superhornet orra nem ilyen rossz, úgyhogy nem hiszem hogy egyszerűen csak lekicsinyítették volna. De nézze meg aki gondolja egy dobozbontásos cikkben, vagy otthon, ha megvan neki. | |||||
csabbee | Adatlap | 378716 | 2010. március 20. 17:23 | ||
SZia Kálmi! Először is gratula a mélyre ható tanulmányodhoz.Én is hasonló "kutató munkát" végeztem a Super Hornet vétele előtt,igaz '48-asban.Először engem is meglepett a Revell újszerszámos makettje a maga részletgazdag kidolgozásával,a régebbi Italerihez képest.Majdnem elcsábultam tőle,amíg kb 1 évre rá megjelent a Hasegawa Hornet...Jó magam is belemélyedtem a külföldi fórumok összehasonlító tesztjeibe amíg meg nem hoztam a döntést a Hasegawa javára.Egyébiránt a képeket összehasonlítva szinte kísértetiesen hasonló a Revell kis hornetjének az alkatrészbontása a nagyobb testvérével.Lehet hogy csak szimpla lekicsinyítésről van szó és lemásolták az alakhibákat is? Üdv:Csaba | |||||
zkalos | Adatlap | 378715 | 2010. március 20. 13:59 | ||
Sziasztok ! Arra gondoltam, hogy megpróbálok segíteni kiválasztani a legjobb Superhornet-et, valamint hogy más is elmondhassa a saját véleményét. Mivel én már csak 1/72- ben dolgozom, erről vannak tapasztalataim (közel 30 év makettező múlt) Nekem megvan 1/72-ben a Hasegawa és a Revell F/A-18E is. Elcsodálkozom azon, mikor is bújom a külföldi netes fórumokat,ahogy a Revell makettjét milyen sokan ajánlják, sőt a legjobbnak tartják 1/72-ben ! Senki sem írt eddig arról, hogy milyen sok alakhibája van . Órákat töltöttem a két makett összehasonlításával a net-ről letöltött több száz fotó és egyéb kiadványok alapján. Felsorolom azt a három néhány hibát, ami a Revell makettet jellemzi: - Az orr formája a kabintető előtt teljesen hibás, mivel nem ovális keresztmetszetű a törzs felső fele , hanem szögletes, le lett sarkosítva (gyakorlatilag a szélvédő közelsége miatt javíthatatlan) - A törzs hátsó részén a szárny kilépő éle és a vízszintes vezérsík belépő éle között, ahol a ’NAVY’ felirat található, van egy púpos törés , kidúdorodás - A szívónyílás külső fala nem áll kifelé eléggé, nem dudorodik ki eléggé és emiatt a rakéta pilon szinte belelóg a futóaknába (a futóakna ajtó kicsit belelóg a rakétapilonba) - A törzs alatt a főfutómű-akna között lévő szögletes levegő vagy gázkiáramlási nyílás, (ami egyébként sok gépen nincs is ott), majd egy centivel el van csuszva előre. - A gerinc formája sem tökéletes a kabin mögöt, szerintem nem elég szőgletes összehasonlítva a Hasegawa gerincével - A főfutókerék nagyobb, mint a Hasegawa kereke (még nem néztem meg, melyik a jó méretű, de gyanítom, a Hasegawa kereke) - Az orrfutó kerék gumija szögletes, és nem pontos a tárcsa mintázata sem - A kabintető nem teljesen gömb formájú (így persze egyszerűbb a fröccsöntés és nem kell csiszolni a kényes plexi tetején egy öntési-illesztési sorját, mint a Hasegawa estében, de itt is az alakpontosság kárára természetesen) - A műszerfal árnyékoló kusza lemezmintázata nincs ott a valóságban, hanem sima Az első két alakhiba láttán az az érzésem, hogy a Revell mérnökei a felső és az alsó fedőszín találkozási vonalait felületi törésvonalaknak nézték a fotók alapján , és ezután már eszerint kellett kialakítaniuk a környező felületi formákat. Ez abból látszik, hogy pont ezeken a területeken van a két, szerintem legdurvább alakhiba. Ha ez így van, akkor számomra érthetetlen, hogy a Revell magas technológiai szintjén 2009-ben egy ilyen közkedvelt, fontos és ennyire ledokumentált típust miért kellett így elrontani, nem volt pontos dokumentációjuk ? Ellenőrizzétek le, ha van kedvetek, én az Eduard honlapján vettem először észre ezeket (főleg az orr hibáját), mikor a Revell-hez készült feljavító maratás-ról készült képeket néztem, ahol is az összeragasztott makett látszik a felragasztott maratásokkal, Itt látszanak a kabintető előtt a dudorok a törzsorr részen . Agyonüti a gép kecses orrát, és vele együtt az összhatást is ! (mint a korai foto-hornet szögletes orra, csak azon az orr aja volt sarkított) Link: www.eduard.cz/products/card.php Ezek után én a Hasegawa mellett döntöttem (nem először és utoljára az életemben), mivel a fent említett orr rész durva hibája agyoncsapja az összhatást és számomra a forma visszaadása a legfontosabb, utánna jön a részletesség. A Hasegawa jobban visszaadja a gép jellegét, sokkal szebb a felülete ( ami a valóságban kiálló panel, az a maketten is úgy van, valamint a szellőzőrácsok nem matricák, hanem tényleges felületi mintázatok), könnyebb vele dolgozni a keményebb műanyag miatt, job az alkatrész bontása, jobb az illesztése. Egy Eduard szettel, ami szerencsére megvan nekem, szép és ami a legfontosabb, pontos Superhornet-et lehet építeni belőle. A Revell mellett szól a kétségtelenül részletesebb matrica, a kicsit kissebb ár, a több fegyverzet, a könnyebb beszerezhetőség, részletesebb kabinberndezés, bár ez is kicsit aránytalan, főleg a műszerfal kijelzőinek mérete túl kicsi. Szerintem ha egy maketten valamilyen részlet nincs rajta, azt könnyebb pótolni, mint amikor valami rossz, és először el kell távolítani, ha egyáltalán lehetséges. Ez az én véleményem és ez a Hasegawa makettjeire hatványozottan érvényes szerintem. Teret és munkát adnak a kisebb feljavító cégeknek (lásd az 1/72-es makettjeik kabinbelsőjének puritánsága), de ami rajta van a maketteiken, az általában fedi a valóságot. Bár ebben a kis méretarányban egy szépen nyomott matrica műszerfal sem tragédia szerintem, főleg ha csukott kabintetővel készítjük el a makettet. Sziasztok ! Zalavári Kálmán | |||||
bubi777 | Adatlap | 378714 | 2010. március 16. 18:12 | ||
uzsee | Adatlap | 378712 | 2010. március 11. 15:36 | ||
Valaki tud dobozbontásos linket a Lindberg 1/200-as Graf Zeppelinjéről? | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 378710 | 2010. március 11. 13:45 | ||
Dexi! Adj egy email címet, vagy írj a címemre: corto@citromail.hu | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 378709 | 2010. március 11. 13:40 | ||
Satyak! Biztos hogy a regi Schwimmwagent raktad ossze, amihez 3 figura is jar? Nekem a Kubel van meg, ami majdnem ugyanaz a keszlet. Ugy 13 eve vettem es mar akkor is katatonias sokkot okozott a dobozbontas... udv. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 378708 | 2010. március 11. 13:33 | ||
Hello Kontar! A fotokat latva elso megdobbenesemben irtam a lesujto velemenyt a motorrol, amugy egyetertunk, az ilyen minosegu keszletbol kihozni valami szepet jelenti sokkal inkabb a makettezes savaborsat, mint mondjuk egy csucsszuper dragon keszletet osszedobni. Es olcsok is. Azert mindenesetre mar odairhatnak az ilyen krisztusi koru makettek dobozara hogy "vintage collection" vagy ilyesmi, gyanutlan makettvasarlok kesobbi bosszusagat elkerulendo. Jok a kepes makettbemutatasaid, koszonet ertuk. udv. | |||||
Dexi | Adatlap | 378707 | 2010. március 11. 13:17 | ||
Corto_Maltese: az ára euróba 7,50. Forintba nem tudom mennyi az. El tudom vinni Móvárra. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 378706 | 2010. március 11. 12:26 | ||
Dexi | Adatlap | 378705 | 2010. március 11. 12:02 | ||
Sziasztok, csak annyi hogy nekem van eladó BMW R75 1/35 a Lion Roartól. Ha valakit érdekelne csak írjon. | |||||
Satyak | Adatlap | 378704 | 2010. március 11. 10:28 | ||
Tyimosenko, Kontár. A BMW makett nekem is megvan, vagy 4 féle gyártótól.És sajnos én is azt tudom csak mondani hogy a Tamiya egy vicc.Ha közelebből megnézzük az Italeri üti.Szembe tűnő különbségek.Kipufogókönyök, karburátor, kezelőszervek( kuplung, fék kar).Szerintem hakomplett motort akarsz építeni célszerűbb az Italerit választani. Ha bontottat akkor a Master Box termékét.Ott atomra van bontva.De van gyártó amelyik fotomaratott küllőkkel árulja igaz az már kevésbé baráti áron.Ha roncsot építesz akkor Tamiya. :D A Schwimmwagennel én meg voltam elégedve.Persze Eduard fotomaratással :D | |||||
Kontár | Adatlap | 378703 | 2010. március 11. 08:00 | ||
Szevasz Tyimosenko! A BMW nem olyan rossz, egy még meg nem álmodott drámára szánom, de a motort már összeraktam és nekem tetszik, igaz nem mai darab, ahogyan a többi Tamiya sem, amiket mostanában szereztem (70-es évek). Viszont az áruk elég csábító volt és csak rajtam múlik mit hozok ki belőlük. Hasonlóképpen az Academy StuG is olcsósága és korrekt tartalma miatt került kiválasztásra. Nálam eddig az Italeri viszi a "gagyi" kategóriát, pedig a Jagdpanzer IV F. után megfogadtam, hogy többet nem veszek... aztán mégis :) Remélem segítettem az érdeklődőknek a képekkel, még ha nem is mindegyik olyan jó minőségű, de sokszor csak este lámpafénynél van időm fotózni. Minden jót! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107. |
A Zvezda kihozta a Me-109F gépet 1/48-as méretarányban.
Képek az öntőkeretekről www.rumodelism.com/forum/read.php
Az biztos, hogy nem az UM 109G és nem az ICM 109F másolása, fényképek alapján jobban néz ki. A pontosságáról, összeépíthetőségéről nem tudok nyilatkozni. A makett.orgon van egy kisebb összehasonlítás a három makettról.
Muzzy