<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Miggyuri | Adatlap | 390705 | 2008. január 20. 16:47 | ||
mig23papa | Adatlap | 390704 | 2008. január 20. 14:12 | ||
Miggyuri kérdésedre válaszolva figyelmedbe ajánlom a bázisreptér honlapját www.hm.gov.hu/honvedseg/mh_papa_bazisrepuloter itt megtalálod minden elérhetőségüket üdv : mig23papa | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390703 | 2008. január 20. 09:46 | ||
MiG23papa! Hivatalosan, hogyan lehet pl. egy iskola osztállyal bejutni a pápai bázisra? Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390702 | 2008. január 12. 19:24 | ||
Kerlek kerdezd meg, hatha Vagvolgyi Laszlo tud nekunk vmi erdekeset mondani arrol, milyen nehez volt a 21-es utan megszokni a 23-ast. Ahogy en tudom kozvetlenul leszallas elott a botkormannyal tulreagalta a "dolgokat", abbol lett a geptores. De mindig csak az tudja igazan mi tortent, aki a kabinban ult... | |||||
mig23papa | Adatlap | 390701 | 2008. január 11. 21:50 | ||
sainz | Adatlap | 390700 | 2008. január 11. 21:09 | ||
Mit tudtok a MiG-23-asrol, amit 1979-ben leszallasnal tort ossze Vagvolgyi Lugovayaban a tipusatkepzesen? Tipus? -23MS -23M -23MF -23BN? A gepet leselejteztek, pilotank sertetlenul meguszta. Tudomasom szerint minden alvaltozattal repultek a mieink odakint, kiveve az MF-et amire az atkepzes valojaban "fizetve" lett... | |||||
mig23papa | Adatlap | 390699 | 2008. január 8. 19:16 | ||
Tibcsi sohasem mondták a hajózók , hogy ez gondot okoz nekik, kicsit keményebb volt a le- szállás, és kész | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390698 | 2008. január 8. 15:04 | ||
A nyilazási szöggel semmi gondom. Az mindenképpen annyi, akár van tök a szárny alatt, akár nincs. Én a fékszárnyról beszéltem, hogy max. csak felszállóhelyzetbe állítható. | |||||
mcs | Adatlap | 390697 | 2008. január 8. 14:55 | ||
Tibcsi! Épp fordítva, kicsi nyilazási szög alacsonyabb leszáló sebességet eredményez. Jav ki ha tévedek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390696 | 2008. január 8. 10:16 | ||
Nem is igazából a repülésre gondoltam (az tiszta sor, hogy tovább tart a nafta), inkább a leszállások miatt nem lehetett leányálom, a nagyobb leszállósebesség miatt. :-)) | |||||
mcs | Adatlap | 390695 | 2008. január 7. 21:32 | ||
Viszont kevés fotó található. Vagy csak nekem van kevés képem :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390694 | 2008. január 7. 21:27 | ||
mig23papa | Adatlap | 390693 | 2008. január 7. 21:26 | ||
tibcsi szerintem inkább imádták annál több időt tudtak repülni egyhuzamban legnagyobb repülési távolság póttartály nélkül 1850 Km, 3 darab 800 literes póttartállyal meg 2700 Km, és ekkor a maximális repülési idő 10 Km repülési magasságon, 0,65 M számmal 4 óra 18 perc lehetett na változott kicsit a véleményed? | |||||
mcs | Adatlap | 390692 | 2008. január 7. 21:03 | ||
mig23papa | Adatlap | 390691 | 2008. január 7. 19:28 | ||
mcs Mezőkövesden 1984 08 05- 1985 májusáig voltam, állandóan nem települt ott senki, ez volt akkor a Varsói szerződés tartalék reptere a leghosszabb betonnal, amikor mink ott voltunk találkoztunk a Taszárról néhány napra átelepült Szu 22-esekkel, és a Mig 21 Pf gépekkel | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390690 | 2008. január 7. 19:21 | ||
Csak felszállóhelyzetbe? Képzelem, a hajózók mennyire utálhatták, ha póttartállyal kellett repülniük... :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390689 | 2008. január 7. 19:14 | ||
mcs, és Tibcsi igen, jól tudjátok, ha fent voltak a szárny póttartályok , akkor a szárny behúzás hidraulikusan blokkolva volt,(nem lehetett behúzni a szárnyat) és a fékszárny is blokkolva volt, csak felszállóhelyzetbe lehetett kiengedni | |||||
mig23papa | Adatlap | 390688 | 2008. január 7. 19:13 | ||
mcs, és Tibcsi igen, jól tudjátok, ha fent voltak a szárny póttartályok , akkor a szárny behúzás hidraulikusan blokkolva volt,(nem lehetett behúzni a szárnyat) és a fékszárny is blokkolva volt, csak felszállóhelyzetbe lehetett kiengedni | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390687 | 2008. január 7. 14:47 | ||
Ha a póttartály függesztve volt, akkor fix 16 fokon voltak a szárnyak rögzítve. | |||||
mcs | Adatlap | 390686 | 2008. január 7. 13:19 | ||
mig23papa! A 23-ink gyakran repültek szárny alatti póttartállyal és ha igen, akkor rögzített volt-e a szög? Mezőkövesden meddig voltál, és még mik voltak ott? Én ui a környéken nőttem fel és mindíg érdekelt a kövesdi reptér. üdvözlettel: mcs | |||||
mig23papa | Adatlap | 390685 | 2007. december 31. 14:15 | ||
bocsi, én nem vettem észre hogy eltértem a témától, mert ez egy repülős topic, én meg a repüléssel kapcsolatos dolgokról beszéltem, vagy nem? ja, és nektek is Boldog Új Évet | |||||
Muzzy | Adatlap | 390684 | 2007. december 31. 12:55 | ||
Mig23papa! Hát azt, hogy eltértünk a topik témájától! Előszőr helikopter technológián dolgoztam, később berendezésjavítón, de alapvetően a helikkel foglalkoztam többet. A GKM a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot jelenti...Gyakorlatilag az utolsó repülős mohikánok egyike vagyok a minisztériumban. Hind! Lhet, hogy találkoztunk, néhányszor voltam Szentkirályon is garanciális javítások alkalmával. Na meg a nagyjavított helik berepülése során műszaki ügyeletet is adtam. Muzzy | |||||
Hind | Adatlap | 390683 | 2007. december 30. 18:54 | ||
mig23papa | Adatlap | 390682 | 2007. december 30. 18:44 | ||
Muzzy mit jelent az hogy "off topicok" mi az a GKM , és milyen tipusokon voltál technológus mérnök | |||||
mig23papa | Adatlap | 390681 | 2007. december 30. 18:42 | ||
Hind | Adatlap | 390680 | 2007. december 30. 17:59 | ||
Hind | Adatlap | 390679 | 2007. december 30. 17:57 | ||
Szeva Muzzy! Akkor lehet hogy mi is ismerjük egymást,hiszen számtalanszor vittünk hozzátok helikoptert Szentkirályról. Holes Karcsosszal meg sokat poénkodtam a dinnyepálinkája miatt is. | |||||
Muzzy | Adatlap | 390678 | 2007. december 30. 16:58 | ||
Mig23papa! Szerintem kezdünk egy kicsit off topicok lenni! Röviden technológus mérnök voltam a PG-ben, most a GKM-ban vagyok. Muzzy | |||||
mig23papa | Adatlap | 390677 | 2007. december 29. 23:08 | ||
milyen gépeket szereltél már,és most hol dolgozol? | |||||
Muzzy | Adatlap | 390676 | 2007. december 29. 20:59 | ||
Mig23papa! Örülök, hogy összefutottunk! Kérdezz, ha tudok válaszolok. Nem tudom, hogy találkoztunk-e már személyesen! Ha nem, akkor szia, és üdv a fedélzeten! Muzzy | |||||
mig23papa | Adatlap | 390675 | 2007. december 28. 22:02 | ||
Muzzi teljesen igazad van, én is mondtam hogy a Mig23 egy "elfajzott" szerzemény, az orosz így találta ki, nem is nagyon foglalkoztunk azzal hogy miért,talán megegyezhetünk abban hogy ez nem is igazi interceptor,nekem harci gépben gondolkozva az F111 szárny mechanizáció tetszik, márcsak azért is mert az is variaszárnyú,de az utasszállítóknál is fantasztikus megoldásokat alkalmaznak örülök hogy találkoztam veled, lehet hogy lesznek nekem is kérdéseim hozzád, ha esetleg nem igazán értek valamit repülő ügyben, bár az is lehet, hogy ismerjük egymást már régóta | |||||
Muzzy | Adatlap | 390674 | 2007. december 28. 21:21 | ||
Szia mig23papa! A felhajtóerő változást elősegítő berendezéseknek se vége, se hossza! Én elsősorban az általad említett interceptor működésére reagáltam! Ha már visszamegyünk az alapokhoz, a csűrés során gyakorlatilag már a kezdetek óta differenciált csűrést használnak. Hogy ezt hogyan érik el, az más dolog. A dolog lényege, a szárny leárnyékolja a felfelé kitérő csűrőlapot, így az itt keletkező nyomaték kisebb lesz, mint ahol lefelé tér ki a csűrő. Így a forgató nyomaték nem egységes a két szárnyon. Vannak a hagyományos, eltérő kitérésű csűrők. Felfelé mindíg nagyobb szögben tér ki, mint lefelé. (hagyományos szöghimba geometrián alapuló megoldás) A másik megoldás, megpróbálják a felfelé kitérő lap felületét megnövelni(ezáltal a felhajtóerőt csökkenteni). Arról már ne is beszéljünk, hogy a hosszstabilitás miatt is célszerű, hogy mindkét szárnyon azonos légellenállás keletkezzen, minnél kevesebbet kelljen orsózásnál gépészkedni. Erre szolgál pl. az interceptor. Csak azért csodálkozom, mert sem polgári sem más katonai repülőgépen nem találkoztam olyan megoldással, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus kitérése. PL. 737-esnek földetéréskor, amikor a teljes szárnymechanizációt használja, szinte lukassá válik a szárnya (féklapok, kiengedve, interceptor kinyit, orrsegédszárny kienged). Egyébként repülőgépszerelő szakmunkásbizonyítványom van, utána a kijevi repülőmérnöki egyetemet végeztem el, majd a PG-ben dologztam, most is a szakmában tevékenykedem. Muzzy | |||||
mig23papa | Adatlap | 390673 | 2007. december 28. 18:38 | ||
ja hát úgy könnyű, ha te tudod hogy ki a makettes | |||||
makettes | Adatlap | 390672 | 2007. december 28. 18:37 | ||
Már beszéltünk telefonon is...Starjánból... | |||||
mig23papa | Adatlap | 390671 | 2007. december 28. 18:34 | ||
Makettes köszönöm a kedves szavakat, tudod a "kisdobos" amiben tud segít, szóval ha van kérdés válaszolok rá ha tudok, te hogy kerültél kapcsolatba a repüléssel? | |||||
makettes | Adatlap | 390670 | 2007. december 28. 17:35 | ||
Szia Laci! Hát,felbukkantál itt közöttünk,köszöntelek nagy-nagy szeretettel!! A Te tudásod itt aranyat érhet... üdv. makettes | |||||
mig23papa | Adatlap | 390669 | 2007. december 28. 17:26 | ||
Muzzi rossz híreim vannak, ennek az interceptornak (mi is furcsállottuk ezt az elnevezést, de az orosz ezt a nevet adta neki, ezért lehet a sok félreértés) bizony nincs szimmetrikus működése, ezért csakis a repülőgép bedöntésében van szerepe (ez nem A10 , ahol ezeknek a szerkentyűknek multifunkcionális szerepe van) a csűrés amúgy is csak differenciált lehet. Az áramlást csak egy okból kell rontani, azért hogy az áramlás hatásfoka kisebb legyen, ((amúgy vannak az áramlás hatásfokát javító(felhajtóerőt növelő) lehetőségek is, mint pl.: határréteg lefúvús lásd SZPSZ a mig 21-en, vagy határréteg leszívás, vagy pl ívelőlapok,(féklap) fékszárnyak, réselt, réselt hátrasikló fékszárnyak)) de ezt már használhatjuk a repülőgép fékezésére,vagy az irányváltoztatására . Ezt írtad:"A másik, amikor a differenciált csűrés miatt a szárny árnyékolásából adódódan tér ki felfelé azon az oldalon, amelyen a csűrés során a szárny felfelé mozdul el. " Nem a differenciált csűrés miatt tér ki mert a szárny felfelé mozdul el,hanem amikor kinyílik az interceptor, akkor azt a szárnyat lefele nyomja, bedönti abban az irányban ahol ez kinyílik, értelemszerű, hogy akkor a másiknak bent kell maradni. Az orosz azért találta ki, hogy a stabilizátor ollózómozgásával előidézett csűrésbe besegítsen, ha a szárny nyilazása 72 foknál kisebb, hiszen a stabilizátor mozgása is véges. Leírom a vizszintes vezérsík kitéréseit is: csak bólintásnál, bedöntés nélkül a vvs. belépőélén mérve felfele + 8,5 fok lefele - 24 fok ha bedöntés is van akkor nagyobb lessz a kitérése, mértéke függ a szárny nyilazásától, 16 és 55 fok között fel és lefele is 10 fok adódik hozzá 55 és 72 fok között fel és lefele is 6,5 fok adódik hozzá az "interceptor" kitérése 0 és 45 fok között változik, a szárny nyilazás függvényében, 16 fokos szárny nyilazásnál 45 fok, 72 fokos szárny nyilazásnál 0 fok a kitérése úgy ellenőriztük ez a földön hogy kiengedtük a szárnyat 16 fokra és a botkormány kinyomtuk oldalra teljesen, és ekkor behúztuk a szárnyaz , az interceptor szépen bement ahogy a szárny ment befele de a vvs.-hez is volt egy felszerelhető szögmérő a kitérési értékek ellenőrzésére Igazad van, elég szokatlan lenne, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus működése, de már tudjuk hogy ez nem is igazi interceptor , csak annak hívják. Hasonlóképpen mint a szárny belépőélén lévő szerkentyű sem orrsegédszárny , hanem csak egy egyszerű lehajtható belépőél. Remélem tudtam válaszolni minden kérdésedre. Igaz, 23-ból nincs tipusvizsgád, hát milyenből van, engem is érdekel mindenféle repülő szerkentyű. | |||||
Muzzy | Adatlap | 390668 | 2007. december 28. 14:36 | ||
Mig23papa! Csak kérdezném, hogy leszállásnál, illetve nagysebességről történő lassulásnál is az általad leírt módon működik az interceptor? Az én ismereteim szerint, mint ahogy Te is irtad, áramlásrontó feladata van. Azonban az áramlást két okból kell rontani: egyik, amikor lassítani kell, ebben az esetben logikus, hogy szimetrikusan kell működniük. A másik, amikor a differenciált csűrés miatt a szárny árnyékolásából adódódan tér ki felfelé azon az oldalon, amelyen a csűrés során a szárny felfelé mozdul el. Igaz, 23-ból nincs tipusvizsgám, de elég szokatlan lenne, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus működése. Muzzy | |||||
mig23papa | Adatlap | 390667 | 2007. december 27. 21:47 | ||
sainz hát úgy 1984 08 05 és 1985 03 31 között amikor Mezőkövesden voltunk, de pontos dátumot szerintem a volt fegyveresek sem tudnának adni | |||||
migi | Adatlap | 390666 | 2007. december 27. 21:44 | ||
Szia meglaptad amit küldtem utoljára ? Ez az interceptor első hallásra kicsit bonyolult szegény földi halandónak ,vagyis nekem. migi | |||||
mig23papa | Adatlap | 390665 | 2007. december 27. 21:35 | ||
migi fogalmam sincs ki követte el, szerintem ügyes fickó, de egy ici pici hiba van azért vele, építő jelleggel elmondanám az interceptor (a szárny felső részén kinyíló áramlásrontó lap) nem nyíltat ki egyszerre mindkét oldalon hisz ez a csűrő szerepét töltibe, és az egyik oldalon is csak akkor nyilhat ki, ha a botkormánnyt oldalirányban kitérítve a stabilizátorokat is kitérítem, és hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet ekkor a stabilizátorlapok ellentétes irányban (ollózva) térnek ki, és hogy teljes legyen a zűrzavar, ez az egész vezérlés differenciálva van, a szárny nyilazás függvényében, minél jobban kint van a szárny annál jobban kitér az interceptor és annál nagyobb a stabilizátorok ollózása is | |||||
sainz | Adatlap | 390664 | 2007. december 27. 18:33 | ||
migi | Adatlap | 390663 | 2007. december 27. 16:35 | ||
mig23papa | Adatlap | 390662 | 2007. december 26. 13:06 | ||
Miggyuri | Adatlap | 390661 | 2007. december 26. 08:56 | ||
MiG23papa! Köszi az infókat. Valamerre, a felsorolt számú gépeken túl láttam a 15-ös UB-n is ennek a jelzésnek a lefestett foltját. Lehet, hogy azon is volt? Pápán mikor van nyílt nap? Üdv: Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 390660 | 2007. december 25. 19:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 390659 | 2007. december 25. 19:12 | ||
sainz sajna ez a helyzet, nemtudok mit kezdeni azzal aki határozottan nemet mond a kérésemre a komának a nevét majd igyekszem megszerezni | |||||
mig23papa | Adatlap | 390658 | 2007. december 25. 19:03 | ||
mig23papa | Adatlap | 390657 | 2007. december 25. 18:55 | ||
Heló Miggyuri a történet lassan a feledésbe merül, én is kérdeztem már a régi kollegákat, konkrétumokra szinte senki sem emlékszik tudomásom szerint a hajózók találták ki, egységes formában mind a három század részére, a külömbség csak a század számát jelképező római számban mutatkozott , fel is festették hamar pár gépre, a Mig21 esek közül senki sem emlékszik hogy melyik gépekre a Mig23 asok közül a 01 02 03 engedély a felső vezetés részéről nem volt, kicsit sutyiban ment a dolog, ezért amikor kivittek a keszibe olyan 21-est ami fent volt ez a jel, és kiderült hogy ellenőrzés lessz a kesziben, azonnal le kellett cserélni olyan gépre amin még nem volt fent készítettek hímzett századjalet is, fent is volt néhány hajózó ruháján, én is onnan könyörögtem le egyet, ha jól emlékszem a Sikitől érdemes nyíltnapra Pápára jönni, lehet kérdezni a régi pilótáktól, szerelőktől | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390656 | 2007. december 25. 17:46 | ||
Hali! Én legutóbb augusztus 10-án szóltam hozzá. Ami érdekelne, esetleg, az a századjelvény, amit kísérleti jelleggel felfestettek akkori 23-asokra.Ki, mikor, hogyan miért stb. Miggyuri |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Miggyuri