/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Petee 391823 2010. február 4. 12:59
Válasz erre
Mig23papa

Köszönöm az infót.
További szép napot!
mig23papa 391822 2010. február 3. 22:27
Válasz erre
Petee

Igen 2 Mig 23 fért el benne ha a szárny 72 fokon volt, 16 foknál egy gép fért el, oldalt lehetett bármit tárolni abban a kis helyiségben

valóban nem semmi látvány lehetett,ahogy azok a hatalmas ajtók fel-alá gurulnak a síneken.
Petee 391821 2010. február 3. 09:09
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Nem semmi látvány lehetett,ahogy azok a hatalmas ajtók fel-alá gurulnak a síneken...
Ha jól gondolom a hangár méretéből ítélve egyszerre akár több gép is elfért bennük.
Néhány képen láttam egy helységet a hangár oldalában,az valami fegyvertároló lehetett,hasonlóan az orosz hangárokhoz?
mig23papa 391820 2010. február 1. 23:26
Válasz erre
Nyugger

Kétféleképpen lehetett nyitni

Normál nyitás amikor a kötéllel össze volt kötve a 2 ajtó és benti helyzetzár nyitása után a csörlőszerkezet fékezése által nyilott ki olyan sebességgel ahogy én a féket feloldottam egy pedállal, de a legnagyobb sebességgel is több percig nyitódott ki.

Vésznyitáskor leakasztottuk a behúzókötelet az ajtókról, és a benti helyzetzár nyitása után az ajtók a súlyuknál fogva a lejtős pályán elindultak egyre gyorsabban, de, mivel a sin vége meredeken emelkedett, lelassult utána elindult visszafelé, de akkor meg egy automata fék lassította, ezt játszotta le 2-3 alkalommal mire megnyugodott az ajtó nyitott helyzetben.

A vésznyitás azért volt így megoldva hogy áramszünet esetén is lehessen nyitni.

Bezárni is lehetett áram nélkül de ahhoz egyszerre 2 vontató kellett , hogy össze is akadjanak az ajtók a benti helyzetzár által mert akkor a motor helyett a vontatók húzták egyenként az ajtókat a kötélvezetőkön átvezetett kötél segítségével.

Nem is sikerült egyszer sem vontatóval becsukni, mert inkább kiszakadtak a kötélvezető görgők.
Nyugger 391819 2010. február 1. 21:07
Válasz erre
MiG23Papa!
Jól emlékszem arra, hogy a fedezék ajtait távnyitáskor egy kábeles rendszer fékezte le ?
Petee 391817 2010. február 1. 12:52
Válasz erre
Kamovos

Teljes mértékben igazad van.Jobb mintha a szabad ég alatt árválkodnának,egy ponyvával letakarva.Viszont akkor is nagy pazarlás,amit a többi reptérrel tettek...

Üdv: Petee
Kamovos 391816 2010. február 1. 10:06
Válasz erre
Szia Petee.

De nekik legalább tető van a fejük felett!
Nem minden technikánknak van ilyen jó sora, sajnos. :(

Üdv: kamovos
Petee 391815 2010. február 1. 09:59
Válasz erre
Kamovos,SIG!

Köszönöm a képeket!Eddig nem gondoltam volna,hogy ekkorák ezek az ojjektumok :),de a Mégane-hoz,és az EC-135 méretéhez azért lehet viszonyítani.
Kicsit azért elgondolkodtató,hogy most már kihasználatlanul,üresen állnak,csakúgy,mint az elhagyott szovjet reptereken lévők.Közben meg a Gripenek a hullámlemez garázsokban pihennek...
mig23papa 391814 2010. január 31. 23:47
Válasz erre
Petee

Azzal szórakoztunk, hogy ajtónyitás előtt aprópénzt tettünk a sínre, szépen kilapította.
SIG 391813 2010. január 31. 20:36
Válasz erre
Untitled-16
Untitled-16
Untitled-19
Untitled-19
Untitled-20
Untitled-20
Untitled-22
Untitled-22
Untitled-37
Untitled-37

A "pis" persze a valóságban "kis" és bocs a gyatra minőségért, csak ez még 2001. és az analóg korszak :S
SIG 391812 2010. január 31. 20:31
Válasz erre
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-14
Untitled-14
Untitled-15
Untitled-15

Akkor egy pis Pápa, de dobok Mig-23-at is, nehogy letépjék a fejemet :)
Kamovos 391811 2010. január 31. 20:24
Válasz erre
000_2499
000_2499
000_2500
000_2500
000_2514
000_2514
100_2427
100_2427
100_2534
100_2534
100_2535
100_2535
100_2536
100_2536
100_2537
100_2537
100_2538
100_2538

Pápa
hondarider 391810 2010. január 31. 20:12
Válasz erre
Kiskunlacháza
Kiskunlacháza
DSCF0128
DSCF0128
DSCF0123
DSCF0123
DSCF0122
DSCF0122

Kiskunlacháza...
Kamovos 391809 2010. január 31. 20:08
Válasz erre
Dobjad, dobjad! :)
SIG 391808 2010. január 31. 19:35
Válasz erre
Szia ! Nekem van egyetlen fotóm egy pápai bunkiról, ha érdekes. Fedobjam ide ?
Petee 391807 2010. január 31. 19:12
Válasz erre
Mig23papa

Köszönöm az infót.80 tonna ajtónként az nem semmi!
Egyébként azért kérdeztem,mert tervbe vettem egy diorámát,fedezék + Mig-21 vagy 23.Majd még kiderül,egyenlőre adatokat gyűjtök.
Mégegyszer köszönöm!
További szép estét!
mig23papa 391806 2010. január 31. 13:44
Válasz erre
Petee

Azért mert megint a nagyokosok döntöttek hogy ilyen legyen, méreteket nem tudom ,csak azt hogy az ajtó 150 cm vastag és 80 tonna / darab, vasúti síneken gördült
Petee 391805 2010. január 29. 19:59
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!
Tudna nekem valaki segíteni a Pápán lévő repülőgép-fedezékek méreteit (szélesség,hosszúság,magasság)illetően?Arról nincs esetleg információ,hogy miért nem a szabvány orosz hangárokat építettük meg,mint a többi volt VSZ tagállam?A Pápán lévő hangárokhoz hasonlót más reptéren még nem láttam.
Előre is köszönöm!
Monox 391804 2010. január 27. 11:46
Válasz erre
Ez pontosan így van. De nem is litániára van szükség, csak pár, szerintem a hozzáértőknek is fontos dologra, amiket javaslatként írtam.
mig23papa 391803 2010. január 27. 09:21
Válasz erre
Monox

Az IWIWnem egy repülős oldal, nem kell annyira belemerülni, szerintem
Repvez 391802 2010. január 26. 18:11
Válasz erre
van valakinek olyan fotoja vagy leirása ahol látszik hogy hova voltak a kabin földi biztositékai betéve a katapult és a kabintetőnél ?Vagy megegyezik a 21-esével mert azt tudom.
Monox 391801 2010. január 26. 07:37
Válasz erre
Rob79!

Az iwiw oldalt jó kezdeményezésnek tartom, de szerintem egy kicsit részletesebb is lehetne. Pl. a típus melelt a pontos változatot (MF és egy másik lapon esetleg UB).
A bemutatkozáskor pár mondattal megemlékenék a kezdekről és a végjátékról is, a többi szöveg maradhat. Az anyanyelvet oroszra változtatnám, a beszélt nyelvek közül beírnám mindet ahol csak repült a típus, első helyen természetesen a Magyarral.
A dolgozom részbe a típus első és az utolsó repülés dátumát napra pontosan írnám be, a nem dolgozomba, pedig az elmúlt 13 év néhány stációját írnám be.
A képek alatt jók a beírások, esetleg ki lehetne egészíteni azzal, hogy melyikkel mi lett, a zuhant gépeken túl is, (utóbbiaknál a pontos dátummal.)

Nem kötözködés, ellenkezőleg. A stílizálás után valóban egy jó oldal jöhet így létre.
makettes 391800 2010. január 25. 18:09
Válasz erre
Az eredeti szürkére festett csillag,majd a terepszínre fújt csillag és az ék.
Szép kis történelem...
makettes
mig23papa 391798 2010. január 25. 11:45
Válasz erre
migi

meghívó kell hogy beléphess, kérjek egyet neked?
mig23papa 391797 2010. január 25. 11:44
Válasz erre
Rob79 391796 2010. január 25. 10:59
Válasz erre
Hmmm...
Hmmm...

Még egy éredekes kép...
Rob79 391795 2010. január 25. 10:55
Válasz erre
01
01
01 háta....
01 háta....

Szia Monox! Nem tudom segítenek e az alábbi fotók... Lehet, hogy igazad van?
Rob79 391794 2010. január 25. 10:33
Válasz erre
Szia Migi! Az Iwiw közösségi oldalon csináltam ezt az oldalt, ha fent vagy csatlakozz! Ja, és igen ez a minimum mig23papa! :-))) Az lepett volna meg , ha nem így lett volna! :-) Remélem tetszik majd mindenkinek az oldal! üdv.: Rob79
Monox 391793 2010. január 25. 09:02
Válasz erre
Charles!

Ezen valóban nagyon meglepődtem. Mindkét gépen a klasszikus Bolgár színsémát véltem felfedezni, ami szinte az összes MiG-21/23-asukon így volt jelen, bár az utóbbi néhány példányánál egy sötétbarna színt is kapott harmadikként. Közelről nézve valóban feltűnik, hogy a barna színt fújták a zöldre, az viszont nagyon érdekes, hogy a festék kopásával a barna szín alól nem a zöld, hanem az eredeti (v. az alapozó) szürke szín bukkan ki. Naív a kérdés nem piszkálás: biztos vagy benne, hogy a gépek egyszínű zöldek voltak akár csak egy pár órára is?
migi 391792 2010. január 25. 08:07
Válasz erre
Szia Laci
Lemaradtam ,hol van ez az oldal ? valami elérhetőséget irjál már légyszives.
üdv:migi
Rumcájsz_52 391791 2010. január 24. 22:59
Válasz erre
Szia, mig23papa
Köszi, ennyivel megint okosabb lettem.
Üdv R.
mig23papa 391790 2010. január 24. 22:43
Válasz erre
Rob79

Ez a minimum hogy egy Mig 23-as oldalon a mig23papa jelöljön be először, nem?
mig23papa 391789 2010. január 24. 22:42
Válasz erre
Repvez

Egyszerű, UB- nem volt oldalkormány denfer, MF-en volt.
Repvez 391788 2010. január 23. 21:05
Válasz erre
Kösz Rumcájsz és Charles.
Én elsö körbe azt gondoltam hogy az UB-nek a vezérsikját kapta meg mert az is olyan mint a 11-esé hogy nincs rajta a csillapitó.
A 2 kidudorodás a rádio magasságmérönek a helye ez van a 11-es gépen, de azt nem tudom, hogy be is volt e szerelve alá az ado és a vevö vagy csak az átalakitás visszamaradt részei ,mivel a többi gépröl erröl a területröl nem találtam fotot csak a 11-esröl.
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/SERIALMiG-23/MiG23MFIDNo11HuAF/photos/photo251.jpg
Amugy ha valaki tud infokat azzal kapcsolatban hogy az 1/48-as italeri 23asánál mire kell odafigyelni ami javitásra szorul mindenképpen vagy hiányzik/felesleges egy MF-hez képest azt leirhatná..
Mondjuk nagy része javitva lesz edu maratásokkal és gyanta kabinnal.
Rob79 391787 2010. január 23. 13:38
Válasz erre
Sziasztok! Tudom, ez nem a reklám helye itt, nem is akarok felvágni vele, csak tájékoztatni szeretnélek benneteket! Létrehoztam egy oldalt az Iwiw-en a Mig 23-asak, úgymond, egy emlékoldalt, aki szeretné, nézze meg, és csatlakozzon hozzá, ha bármilyen köze is volt a típushoz! Én soha nem dolgoztam vele, csak édesapám, innen a rajongás! Remélem a kezdeményezés tetszést arat, és sokan csatlakoznak! Mindenkit szeretettel várok! Külön köszönet mig23papa-nak, aki elsőként jelölte be ismerősnek!
mig23papa 391786 2010. január 23. 09:16
Válasz erre
Rumcájsz_52

Az a két kütyü nem működtető munkahenger, hanem lengéscsillapító.
charles 391785 2010. január 22. 21:22
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Szia Repvez és Mirazsmarci

A kakukktojás a 11-es. Ez nem 23MF F2 farokrész. A nagyjavításkor kapta, mert az eredeti kiégett. Van más különbség is. Az elfordítható pótvezérsík elejénél mindkét oldalon van egy-egy antenna kidudorodás - ebben az esetben üres - de erről hirtelen nem találtam fotót,feltéve,hogy egyáltalán van.

Az nem nagyon ismert,hogy a 01 és 02 eredetileg egyszínű zöld volt, az átvétel során tették ezt szóvá és nagy hirtelen ilyen festék volt, ami természetesen bolgár. Pápára érkezéskor még meg sem volt száradva teljesen.

Végűl egy-két nem nagyon ismert fotó.
Rumcájsz_52 391784 2010. január 22. 20:54
Válasz erre
Szia Repvez
A 23MF-nél eredetileg be van építve az oldalkormány középső bekötésénél a kormánylapot működtető két munkahenger, tehát ez az eredeti kialakítás. A "11"-nél valami sérülés történt a törzs-hátsórésznél, ezért a nagyjavítás során (Oroszországban) lecserélték a sérült részt egy 23M tipusú hátsórészre, ezért más az oldalkormány középső bekötése ezen a gépen.
Üdv R.
Repvez 391783 2010. január 22. 19:45
Válasz erre
Azt valaki meg tudja mondani nekem ,hogy miért van különbség a 10-es és a 11-es gépek közt az oldalkormány középsö forgéspontjánál?ill melyik széria a kakukktojás?Aminél nem látszik a 2 munkahenger vagy ahol igen.Esetleg van más különbség is ?
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/SERIALMiG-23/MiG23MFIDNo11HuAF/photos/photo111.jpg
PETI 391782 2010. január 22. 19:36
Válasz erre
Ki ajánlotta volna fel? Egyáltalán ki tudott az egészről?
PETI 391781 2010. január 22. 19:35
Válasz erre
Hali!

Kár, hogy ilyen szép gépet olyan ócskán lefestettek! Így kellett volna hagyni, ahogy jött, nem piszkálni...
páncélos 391780 2010. január 22. 15:20
Válasz erre
Rob79!

Sajnálom, hogy az állagmegóvó festés ilyen lett, talán ha egy lelkes repülős csapat felajánlotta volna szebb is lehetne, de legalább megmaradt.
Rob79 391779 2010. január 22. 11:02
Válasz erre
Igen jól emlékeztem! Nézd meg fishpot tavaly szeptember 29-én történt beírását! (1479) Hát nem tudom erre mit lehet mondani... Szerinted?
Rob79 391778 2010. január 22. 10:57
Válasz erre
Szia Páncélos! Azt tudod ma hogy néz ki a 11-es? Inkább nem minősíteném, de itt már volt róla fotó azt hiszem... Siralmas...
páncélos 391777 2010. január 20. 22:09
Válasz erre
mirazsmarci 391776 2010. január 13. 21:49
Válasz erre
Tudomásom szerint a 01, 02 bolgár színekre lett még festve, a többi gépre meg itthonról vittek ki festéket.
klimov17 391775 2010. január 13. 21:32
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm fiúk,nagyon sokat segítettetek!
hondarider 391774 2010. január 13. 19:32
Válasz erre
maverick 391773 2010. január 13. 16:30
Válasz erre
02left
02left
mig-23 02
mig-23 02

Szia!

Találtam egy képet felfüggesztett tartályokkal, és egyet fém színben pár légiharc rakétával de még a néphadsereg felségjelével. Remélem segít.

Üdv maverick
klimov17 391772 2010. január 13. 15:46
Válasz erre
Szevasztok!Nagyon hálás lennél ha valaki a 02-es gépről tudna egy képet feltenni ahol fent van a teljes fegyverzet illetve a szárnyak alatti pót üzemanyag tartályok,mert nem tudom mien színűre fessem őket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.