/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739.
Zoli 397668 2006. július 18. 22:36
Válasz erre
Hát sok sikert hozzá! (A benzines hordó nem volt komoly!)
z
Zoli 397656 2006. július 18. 13:13
Válasz erre
Én úgy hallottam, hogy pihenő is van hátul, a hosszú bevetések miatt, mert elég nagy a hatótávjuk, illetve a repülési idejük, pláne utántöltve.
z
fulcrum69 397655 2006. július 18. 13:07
Válasz erre
állítólag szoktak!
vicc nélkül az ülések hátradönthetők a források szerint;)
at Aranysas, vagy a Jetfly foglalkozott vele,h végülis a ruszkik rendszeresítik a tipust.
a Sz-17/20/22-es családot, és a 24-est váltja majd le, tehát pár száz darabot biztos gyártanak belőle majd...
MattHeafy 397654 2006. július 18. 13:01
Válasz erre
Olyat is olvastam, h nemcsak WC, hanem egy kisebb minikonyha is van benne!:)Csak az értelmét nem látom!KV-szünetet is tartanak v mi?:)
fulcrum69 397653 2006. július 18. 12:42
Válasz erre
www.keletiblokk.com/main.php
itt lehet találni kabnt:) ha már úgyis olyan sok látszik belőle:)
(bár egy hajszálvékony vákuum...)
fulcrum69 397652 2006. július 18. 12:36
Válasz erre
1; Má mé haragudnék???
2; faterom régi, talán KP modelljét(1:72-es musztáng) sikerült 100-120 centiről levernem, egy széles mozdulattal, erre a makett leeset, de a kerekeire, nem is akárhogy, kb mint egy Harrier, puuff a parkettár, majd visszapattant kb 5 centit!
nem vicc
Bundesign 397651 2006. július 17. 22:00
Válasz erre
csodálkozol, hisz orosz technika... :P ;)
ati27 397650 2006. július 17. 21:52
Válasz erre
de akkor most a kabinbelsőt nem is fested?
Zoli 397649 2006. július 17. 21:52
Válasz erre
Ha nem haragszol, én is hozzászólnék a témához. Kicsit kiegészíteném a többiek által leírtakat. Szóval a minősége aránylag jó, elég részletes a makett, de vannak kisebb hibái. Az egyik a függőleges vezérsíkok antennája, ezt már említettem. Aztán van egy kis méretbeli pontatlanság is, de ekkora kitnél nem vészes. A panelvonalak egy picit vastagok, de elfogadható ez is. A szárnyak vetemedettek, göröngyös a felületük, nem árt javítani! A kabin megfelelő, én beraktam a Precíz Stúdió üléseit, de teljesen felesleges volt, csak az indítókar látszik szinte belőle, amit sikerült kissé nagyobbra csinálnom... A matricák jók, de hogy pontosak-e, azt nem tudom, akkor még nem jártam utána. A Bileknek és a Revellnek is szép matricái vannak elvileg, de azokét nem láttam, más különbség elvileg nincs köztük tudtommal. A festési rajzok elég megtévesztőek szoktak lenni, ezért célszerű képek alapján kevergetni a színeket, és a minták se biztos, hogy egyeznek az eredetivel. Ja és még valami: elég strapabíró kit, sikerült ráejtenem egy kupac könyvet a kabintető tájékán, de meg se kottyant neki, csak a pitotcső tört ketté, a gég orra állt, aztán visszapattant és még rugózott párat...
z
Kalóz 397647 2006. július 17. 21:27
Válasz erre
Sorc!
Ha nem nyitod ki a kabintetőt, meg nem szeded le a borítólemezeket, a WC nem látszik. Az ajtaja viszont ott van az ülések mögött a falon. De ha te azon a 2x1 négyzetcentiméteren keresztül többet akarsz látni ...
Sorceror 397646 2006. július 17. 21:22
Válasz erre
Kalóz !

Igazad van. A kabintető nem nyílik mert a orrfutó aknájál van egy beszálló létra ott tunak a pilóták bemenni, azt is olvastam hogy a WC is van a jkabin mögött. Sajna a készlet nem elég részletes etéren :D
Kalóz 397645 2006. július 17. 21:18
Válasz erre
A makett nagyon jó! Vésett panelvonalak, elég könnyű illesztés (nem mindenütt, de a lényeges helyeken igen), nem kellett túl sokat tömítenem.
Elég sok fegyverzetet adtak ahhoz képest, hogy két bemutató gépet lehet megépíteni (Párizs és Kubinka). Jók a matricák is, bár odáig még nem jutottam, csak a v.kék van fent. A szürkékkel viszont gondban vagyok, az útmutató Humbrol 128 és 129-et ír, de valahogy nem tűnik igazinak (Más márkájú festéket viszont nem használok).
A kabinbtető természetesen nem nyitható (mindössze a katapultáláskor nyílik!), de a kabin berendezése ehhez elég is. A futóművek is részletesek, persze ott is lehet feljavítani valót találni.
A pitotcső az orrán viszont nem az igazi, mert egyből letörött. Majd a végén kap egy injekciót :)
Fulcrum69 397644 2006. július 17. 20:51
Válasz erre
amindenit...
ez szép(amennyit így lehet látni...)
milyen egyábként a makett? Panelvonalak, részletek, stb milyen?
MattHeafy 397643 2006. július 17. 19:52
Válasz erre
köszi!ja még a festés hátra van, a kabintető a végén lesz festve,addig maszkolom!
Zoli 397642 2006. július 17. 19:41
Válasz erre
Akkor Te sem sza...ozol... A kép alapján nehéz bármit is mondani, csak a festetlen kabin tűnt fel, azt a végén akartad kifesteni (vagy csak a szemem rossz)? Ja és még annyit fűznék hozzá (segítségképpen), hogy figyelj a függőleges vezérsík antennájára, mert a kis kiálló antennákat a lapantennára rakták Italeri-ék! Ezt én is csak festés után vettem észre... (Amúgy is csúnya lett, majd építek egyszer még egyet.)
z
MattHeafy 397641 2006. július 17. 19:20
Válasz erre
HPIM1649.JPG méret: 130.9 KB
Italeri 1/72 su-34/32

Régi álmom teljesült h végre be tudtam olcsón szerezni:)
Egy nap alatt(10től mostanáig) ennyit haladtam!
Kisrozi 397639 2006. július 17. 16:07
Válasz erre
Sziasztok , lehet alufóliát vastagabat is kapni az Auchanban, kis eldobható tányérok, edénykék vannak csinálva belőle.Ezek tökéletesek.Az Alu hátránya , oxidálódik nehéz ragasztani, nem forasztható(egyszerűen)sosem lesz olyan mint a gyári,viszonylag hosszú ideig tart megcsinálni, pici alkatrészek nehezen készíthetőek.Előnye olcsó, könnyű élethű horpadásokat csinálni, tartós, nagy örmöd leled benne, és olyan alkatrészt is meg tudsz csinálni amit nem gyártanak.Összeszedem a gondolataim és leírom ha érdekel párotokat.Más szegecs fej készítés. Jó vastag injekciós tű kell hozzá.Fogóval megkarcolod közel a tövéhez(lehetőleg mélyen)aztán itt eltöröd.Fogsz egy jghurtos dobozt, és el kezded vele kilyukasztani, akár egy lyukasztóval. a tűből pedig frankón ki lehet piszkálni a kis szegecsfejeket.mind ugyan akkora.Lehet ragasztani fel a páncélosra, hajrá
notarius 397638 2006. július 17. 15:27
Válasz erre
No, a végén egyetértünk. :)))
A zsűrizéshez egy apró megjegyzés: sokszor előfordult, hogy azonos kategóriában indítottam két makettet. Szinte mindig a rosszabb lett helyezett, ami tele volt apró hibával. A másik, jóval precízebb darab pedig mellőzve lett... Ilyenkor valahogy mindig csodálkozom.
Archy 397637 2006. július 17. 13:22
Válasz erre
Notarius!
A hibafelnagyításról. Tudod, én úgy vagyok ezzel, hogy valahova annyit tudnék írni, hogy nem férne ki ide, és Mekett szívrohamot kapna, mert lefagyna a fórum a hozzászólásomtól :-) És akkor ezek csak makettezéstechnikai hibák, vagy esetleg nem is hibák, csak hiányosságok.
A Te esetedben, úgy látom, hogy a 34-esbe nem nagyon tudott belekötni senki. Én nem vágom a 34-es témáját annyira, ezért csak a panelezést említettem, de az ugye izlés kérdése. Viszont a macskaköves témát láttam, ahogy Batya anno körüljárta, és szem-fültanúja voltam rengeteg vélemények, képnek, stb. Ezért gondoltam megalapozottnak véleményem.
Egy szó mint száz, szerintem örülj, hogy a macskakőbe köt bele mindenki, mert (talán, szerintem) azt jelenti, hogy másba nem tudnak.
A zsűrizésről néha nekem is megvan a véleményem, így azt, hogy magadnak építed, megértem, és igazából helyeslem is. Szóval nekem teccik,a kő olyan, amilyen, a többi meg szép lesz. Hajrá! :-)
Áron
Corpuschristi 397636 2006. július 17. 11:08
Válasz erre
notarius 397635 2006. július 17. 08:17
Válasz erre
Mint írtam, nem sértődtem meg. talán mintha néhány szmájli is lett volna a hozzászólásom mögött.
A nagyobb hiba valóban az, hogy nem kötésben vannak a kövek, de annyira ez sem foglalkoztat. Azt hiszem az érdekes zsűrizések miatt én is inkább magamnak építek, és ha valakinek ez tetszik az jó, ha nem akkor meg nem.
Jelen esetben nincs történés-elmesélés, csak nem akartam sima lapra tenni a gépezetet. És azt hiszem ennél sokkal nagyobb - és javíthatatlan - hibája a lánc nem jó felfekvése és lógása.
Mindenesetre úgy gondolom túlzottan fel lett nagyítva ez a probléma azokhoz képest, amelyeket eme fórumon látni lehet néha. :)))

Részemről a téma lezárva.
Kalóz 397634 2006. július 17. 07:18
Válasz erre
A kockakövek 45 fokban lerakásának van egy roppant gyakorlatias oka is. A haladás irányára merőlegesen lévő osztásokon még a szekéren ülők is elharapták volna a nyelvüket. Ezért is voltak a négyszögletű kövek mellett a CorpusChristi által feltett képen is látható ötszögletűek, amiket a járdaszegély ill. a villamos sínek mellett használtak. Ettől függetlenül, ha ezek a kövek nem voltak, akkor rakhatták a sort merőlegesen is a járdára. Főleg ha siettek, vagy nem figyeltek, vagy nem volt irányító :))). Szóval a kövek iránya tényleg nem a legfontosabb ilyen esetekben.
Egyébként a kövek között elég széles rés volt, hogy az olvasztott kátrány közé tudjon folyni, és ne maradjon felül. Az utolsó években erre már nemigen figyeltek, így a kátrány kiemelkedett a kövek fölé, ami kánikulában igencsak "kellemes" volt a gyalogosoknak is.
Elektrolakatos 397631 2006. július 16. 22:52
Válasz erre
Gyerekek!

Az, hogy kötésben és nem hálóban vannak a kövek a képeken szemben Andris diójával még nem jelenti azt,hogy nem lehetett ilyen módon lerakva bárhol bármelyik mellékutcában akár.
Másodsorban valóban nem lehet rámondani egyértelműen, hogy nem megfelelően rakta le a köveit hisz nincs semmi támpont as dion ami jelezné a 34-es térbeli elhelyezkedését...tehát lehetne éppen a járdára 45 fokban is és akkor viszont a kövekkel párhuzamosan áll valóban, tehát valahol mindenkinek igaza van.

Ergo véleményem szerint ezen összeveszni/megsértődni nem szabad ellenben nagyon jó volt a vitátok másoknak a jövőbeni építéséhez támpontul.

Üdv: István
Corpuschristi 397630 2006. július 16. 22:27
Válasz erre
Corpuschristi 397629 2006. július 16. 22:23
Válasz erre
Notarius
Sok mindenkinek igaza volt, de azért nem kell megsértődni. Én tisztelem az elszántságot, amivel véghezviszed elképzelésedet. Ezért le a kalappal előtetd!

Különben tülnyomó részben a pesti macskakövek 45 fokban vannak lehelyezve és a villamos sínek között pedig a sínre merőlegesen futnak.

Ami a probléma, hogy a macskakő el van tolva egymástól.

segítség képpet felteszek egy képet.

Sok sikert a munkádhoz!

U.i.:
ha egy történést mesélsz el, érdemes a legjellemzőbb motívumokból elkészíteni, de ha valamit kedved van felhelyezni hát tedd, -így helyes-.
Azt hogy a zsűri mit mond, ki nem t@ja le hiszen úgy is szubjektív amit mond. Amúgy mai napig zsűrizek, de magamnak makettezek. Nem hiszem hogy a zsűri aki emberekből áll és nem gépekből, objektív lehet.

Szeretetből készíts mindent!
Élvezd a makettezést!
És ha tanácsot kapsz, ha úgy gondolod fogadd is meg!
Corpuschristi 397628 2006. július 16. 22:06
Válasz erre
Hát nem mondom! A Rebeka vándor kupára gyursz?
Peti biztos szívesen átadja ha ilyen szép munkával kéred.
Corpuschristi 397627 2006. július 16. 22:04
Válasz erre
Hát ez olyan, rozis.
Nagyon tet szik!
notarius 397626 2006. július 16. 21:58
Válasz erre
Ja és még valami a valóság bizonyításához...
A makettezés jelentős hányadában a valóságról alkotott illúzió csupán, különösen, minél régebbi és kevésbé dokumentált területről alkotsz valamit. Hány olyan pl. második vh-s járművet ismerünk, amely minden oldalról színesben körbe van fotózva? Szerintem számuk nem haladja meg a százat, de lehet hogy így is túloztam. Innentől kezdve a fotókon nem látható másik oldal merőben kitaláció, még akkor is, ha esetleg az adott járműre létezett valamilyen festési előírás. A mai gépezetekkel természetesen más a helyzet, de ezek azért a kisebbséget alkotják bármely versenyen.
Diorámáknál szintén a legtöbb esetben kitalációval találkozunk: az adott helyzet lehetett volna akár úgy is. Régen talán még volt olyan kategória, hogy "dioráma fotó", na ennél lehet vitázni, hogy mi és mennyire hasonló.
Ezért azt mondom, hogy ha egy nem agyondokumentált makettet építesz, akkor bőven elegendő "az akár ilyen is lehetett volna" jelző, és inkább az összerakás és a festés minősége a jelentősebb szempont, mivel ugye a valósághűség csak részleges lehet.
És ha az átlagot kell elfogadnunk, akkor mihez kezdünk pl. azokkal a II. vh-s német járművekkel, amelyeknél nem volt folttérkép, sok kilőtt/visszavontatott/nagyjavított jármű szolgált és jellemző volt a festékhiány. Szerintem itt nincs átlag.
Vagy vegyük az ex-szovjet technikát napjainkban. Egy zászlóaljon belül hányféle zöld árnyalat található? Melyik az átlag?
Archy 397625 2006. július 16. 21:51
Válasz erre
Ezek az alumunkák tök jók. Szerintem megérné összefoglalni egy cikkben a tapasztalatodat. És ha szerencsénk van, akkor RaPe vagy Mekett épp ráér, fel is tudja rakni a nemrég még nagyon hiányolt tippek-trükkök rovatba. Szal hajrá Kisrozi!
Áron
kojak 397624 2006. július 16. 21:46
Válasz erre
Sziasztok!
Kisrozi!
Ezeket az aluminium lemezeket miből nyerted?
Miben található ilyen alumínium szemét?
Üdv kojak!
notarius 397623 2006. július 16. 21:04
Válasz erre
Nem szoktam megsértődni az építő kritikán. Attól függetlenül azt mondom, hogy jelen esetben egy ekkora vignettán nem a macskakő mintája a lényeg. Ha lenne utcarészlet, vagy konkrét helymegjelölés, akkor egyetértek, így már kevésbé.
Kisrozi 397621 2006. július 16. 20:47
Válasz erre
persze, nem bonyolult
Bendeguz 397620 2006. július 16. 20:46
Válasz erre
egy olyan mélre majd én is igényt tartanék, ha egyszer majd összefoglalod a tapasztalataid, mert nagyon meggyőzőek a képek
Elektrolakatos 397619 2006. július 16. 20:44
Válasz erre
mélem publikus ha esetleg összeírnád ! ;)
Kisrozi 397618 2006. július 16. 20:43
Válasz erre
Ha nem akarsz fotómaratást venni, vagy csinálni, csak alulemezből vagdosni, elmesélem szívesen,van néhány trükje a vágásnak.Már szenvedek vele egy ideje. de úgy érzem alakul a technika.
Elektrolakatos 397617 2006. július 16. 20:37
Válasz erre
Tudod most a képeket elnézve lehet a gyereknek kéne besegítenem némi kiegészítővel ???, ;)
Kisrozi 397616 2006. július 16. 20:34
Válasz erre
Köszi jól esik tőled
Elektrolakatos 397615 2006. július 16. 20:33
Válasz erre
Mint lakatos mondhatom...COOOL ! :D:D:D
Kisrozi 397614 2006. július 16. 18:19
Válasz erre
Sufnipuff1.jpg méret: 82.5 KB
Sufnipuff2.jpg méret: 84.1 KB
Sufnipuff3.jpg méret: 78.5 KB
Sufnipuff4.jpg méret: 73 KB
Sziasztok , kicsit felbuzdulva a csörömpösökön elkezdtem a másik bontott TigerI-et.
Elég sok képem van egy viharvert darabról az 503 -asoktól ,azt szeretném megcsinálni.
Eddig a test visszabontásán kívül néhány kiegészítőt , és a kipufogó burkolati elemeit sikerült megcsinálnom(aluminium szemétből)Remélem tetszik nektek is , örülnék az építő jellegű kritikának, akkor is ha nemtetszést fejez ki.
Archy 397613 2006. július 16. 16:15
Válasz erre
Archy 397612 2006. július 16. 16:15
Válasz erre
Na, ezt vártam :-) Így már oké :-)( De ahogy a képen is látszik, a kövek kötésben vannak, logikus módon. Ez még mindig hiba, és a méretek egyeznek szerintem. Viszont a járdán tuti kisebbek a kövek, mint az úton. Ha már ennyire belevesztünk:-)
Da az utóirat továbbra is áll :-)
Áron
gyurmakoma 397611 2006. július 16. 16:07
Válasz erre
tn_flsqn.jpg méret: 4 KB
És itt a kifli alakban rakott is :)
barackdr 397610 2006. július 16. 15:59
Válasz erre
Ja és még valami.
Azzal nem értek egyet, hogy történelmi tény lenne, hogy Bp-en a kockakövet 45 fokban rakták le. Ez csak a kiskockára volt jellemző. A nagykockakövet nem rakták 45 fokban. A régi bp-i villamosvonalak jelentős része még anno olyan főnix sínnel készült, aminek a talpszélessége és a magassága is 180mm volt. Ennek a sínnek pontosan azért volt ekkora a mérete, mert a hosszában lerakott nagykockakőből(180x180x180mm) egyszerűen egy sort kihagytak és a helyére került a sín. (Ez nem tudom mennyire történelmi tény nektek, minden esetre az egyetemen ezt tanítják vasútépítésből)

Üdv: barackdr
barackdr 397609 2006. július 16. 15:52
Válasz erre
macskako.jpg méret: 126.8 KB
Szia Archy!

Hogy kiálljak notarius mellett ajánlom figyelmedbe a mellékelt képet. :-)

barackdr
Keri 397608 2006. július 16. 15:37
Válasz erre
Jó,rendben,ipart visszaadtam,és sértődöttségemben elmentem fröccsöntőgép mellé műjányágkoszorút csinálni...:-)))
Elképesztő ismét,gyönyörű lesz!
Jah,és gratula az ARC-os megjelenéshez is!
Kisrozi 397607 2006. július 16. 15:34
Válasz erre
Szóval rég írtam ide is.Mind 3 makett eszméletlen jó.Macska kő.Ugye nem ilyen széles egy utca, ebben megálapodhatunk.Namármost ha a jármű nem az utca vonalával párhuzamosan halad vagy pl egy kereszteződésnél ,hanem 45 fokban akkor a kö lerakása máris stimmel.:-)Max fura ,hogy a dioráma alakja nem az utcát hanem a járművet követi.Igen-igen építő jellegü kritikán nem illik megbántódni, de azt tűlalni is tudni kell.Mellesleg nekem nagyon tetszik. A hercules meg aztán a megatutifrankó.
Archy 397606 2006. július 16. 13:59
Válasz erre
Ákos!
Te se nem vagy normális :-) De ezért szeretünk :-D

Notarius!
Nem jelenthetünk ki ilyent, hogy sohasem, ez igaz. De a történelmi tények, vagy tényeknek vélt információk meghatározásakor a nagy átlagból kell kiindulnunk. A macskakövet általában 45°-ban rakták le, különböző technológiai, és szokásból eredő okok miatt. Lehet, hogy volt rá példa, amikor nem így történt. Vagy mutass egy ilyenről fotót 56-ból, vagy fogadd el az átlagot. Ha nem tudod az átlagtól való eltérést bizonyítani, akkor hibáztál, mert igenis neked kell bizonyítani az igazad, és nem a téged bírálónak azt, hogy nem lehetett eltérés az átlagtól. Pl. én állíton, hogy a magyarok használtak 56-ban megmaradt pz III alvázra szerelt vontatót. Bizonyítsd be, hogy nem. Ez rosz megközelítés, mindig az átlagtól való eltérést kell bizonyítani.
Egyébként a rések tényleg kicsit nagyok, viszont a csatornafedél tök jó, még ha csehszlovák is :-)
Nekem a makett is tetszik, bár a panelezés talán kicsit dúrva, de ez a későbbi munkafolyamatoknál szerintem tompulni fog. Szóval szép lesz.
Áron

UI.: Ha kritikát kapsz, lásd meg a segítő szándékot. Örülj, hogy már most fény derült az esetleges hibákra, mert most még tudsz javítani ajta, ha a versenyen a zsűri szól, vagy a kész maketten a vitrinben kiszúrja az egyik haver, akkor már fújhatod. Szal ne akadj ki, ha belekötnek a munkádba. Ebből lehet tanulni. További jó munkát!
gyurmakoma 397605 2006. július 16. 13:18
Válasz erre
batya!
Részben igazad van,részben nincs a macskakővel..van kétféle mérete,ez a kb 20 szor 20 és van egy kissebb is..elvileg gránitből volt.általában diagonálban volt lerakva.
a fuga távolsága viszont a tank alatt valóban nagy..ezek kb 1-2 centis hézaggal vannak rakva.
a kissebb fajtáját rakták kifli formátuban is,mint diszburkolat.
ezenkivül még létezik egy sárga árnyalata is,ebből is sokat használtak akkor,bár inkább a bérházak bejáratira,kapualaknál
Zoli 397604 2006. július 16. 12:13
Válasz erre
Hát már eddig is félelmetes...
z
xcraft 397603 2006. július 16. 11:43
Válasz erre
Az, hogy marhára jó, nálad már természetes, én azon csodálkozom, hogy milyen gyorsan haladsz.
-Biztos nem ülsz annyit a makettinfo előtt mint én- Kénytelen leszek korlátozást bevezetni magamnak.:D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739.