<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ákos | Adatlap | 407247 | 2008. szeptember 17. 21:00 | ||
ptamas | Adatlap | 407246 | 2008. szeptember 17. 20:43 | ||
Sziasztok! Köszi a tippeket. Ákos az én makettemre azt mondta,hogy a festés a pisztolyhoz képest nem rossz? Hát azóta is örülök a gép előtt. :))) PTamas | |||||
batya | Adatlap | 407245 | 2008. szeptember 17. 19:36 | ||
Ákos! Baba mint mindig:) Remélem azért tudsz aludni az éjszaka..:) Zoli! Még mindig nagyon tetszik várjuk a folytatást! Üdv Batya | |||||
salou | Adatlap | 407244 | 2008. szeptember 17. 19:15 | ||
"Ákos, hogy dolgozod fel magadban ezt a fellépő hibát, mert bennem egy világ omlott össze!" | |||||
Ákos | Adatlap | 407242 | 2008. szeptember 17. 18:40 | ||
A fellépőt viszont én néztem el, tényleg nincs ott. | |||||
Ákos | Adatlap | 407241 | 2008. szeptember 17. 18:40 | ||
Szintén papír-írószerben kapható átlátszó iratborító fólia a4 méretben. Ebből meg tudod csinálni az új üveget a régit mintának használva. A meghajlított szélét valmilyen rúdon (pl ecset szárán) meg tudod hajlítani. A festés a pisztolyhoz képest nem rossz. | |||||
Salieri | Adatlap | 407240 | 2008. szeptember 17. 18:12 | ||
Szia Ptamas! Az üveggel nem tom,hogy ebben az állapotban,mit lehet csinálni,de ha máskor "üvegezel" használj papír-írószerben kapható(Lidl-ben és Plus-ban is láttam már)Blue Tack-ot. Ahmúgy szerintem,jó én is kezdő vagyok:D,csak annyi különbséggel,hogy én ecsettel festek. Üdv Salieri! | |||||
ptamas | Adatlap | 407239 | 2008. szeptember 17. 18:06 | ||
Sziasztok! Szeretném a véleményeteket kérni. Nagyjából kész van.Ez az első 1/72-es járművem és az első, hogy egyfunkciós pisztoly volt a festőeszköz.Kezdő vagyok,na.:) Az üveget nagyon elrontottam, valamit esetleg lehet vele kezdeni? A hátsó kerék csak a talaj miatt lóg.Amúgy nagyon szerettem csinálni,nagyon jó és pontos makett. Ptamas | |||||
Mty | Adatlap | 407238 | 2008. szeptember 17. 17:40 | ||
2009 Móvár, mesterkategória, Szabó Ákos elő helyezett ha nem valakinek kinyilt a tárcája... | |||||
mcs | Adatlap | 407237 | 2008. szeptember 17. 15:32 | ||
georch | Adatlap | 407236 | 2008. szeptember 17. 14:31 | ||
Sziasztok! Az SU-76-osomról némi képanyag. A ZIS-3 löveget - miután lefestettem - lemostam (túl sötét volt, napokig gondolkoztam, hogy jó-e, de újra festem inkább, a képen világosabb, mint a valóságban volt), most újra alapozva van. Rájöttem (nem volt nehéz), hogy a löveg szánja csak kb. fél hosszúságban van megjelenítve a maketten, ezt 0,3-as sztirolból pótoltam, illetve felragasztottam egy alkatrészt (elvékonyítva), amit korábban csak festés után akartam a helyére ragasztani. Sok helyütt pótoltam a hegesztési varratokat (A+B puttyból, illetve húzott szálból) és elkezdtem a Surfacerezést, a felületek ellenőrzését. A festéstől azért még elég messze vagyok, több helyen csiszolgatni, tömíteni kell még. Az emelőfüleket lecseréltem rézre a lövegpajzsot kicsit kiszélesítettem, hogy jobban hasonlítson az eredetire. Itt láthatóak az építés korábbi eseményei: www.attilaproductions.com/forum/viewtopic.php Üdv: Zoli/georch | |||||
Ákos | Adatlap | 407235 | 2008. szeptember 17. 14:30 | ||
A forrásom (a gyári '44-es szöveges leírás) konkrétan leírta, hogy a kabin alkatrészeit milyen színre kell festeni. Sárga alapozó kabin festéssel egyébként nagyon sok amerikai gépnél lehet találkozni, pl: az oroszoknál nemrég tóból kiemelt Airacobránál is ilyen színű a kabin (holott ott is más volt az előírás). A futószár festéséről: az általad megemlített szürkéhez hasonló sötétségű szürke volt az állvány színe. De nézd csak meg az általam belinkelt fotót, ott olyan világosságú, mint a gép hasa, de biztosan világosabb a kromát sárga felső résznél is, hiszen a felső rész megvilágított, a futószár pedig nem. A fotó alapján maradok a fehérnél. | |||||
Zebi | Adatlap | 407234 | 2008. szeptember 17. 14:04 | ||
Én csak ezt a belinkelt hátulról készült képet ismerem, azt hiszen ez van (csak nagyobban) az alapodon is. Ezen nem látok fellépőt. A kabinnál én még nem találkoztam sárgával, elvileg nem olyannak kellett lennie az előírások szerint. A forrásod nem "Tinted Zinc Chromate"-re gondolt? Mert az a zöld Interior Green egyik megnevezése, hivatalos dokumentumokban leginkább ezzel a névvel lehet találkozni. A futóaknák belseje megegyezett az alsó festéssel, ezért ezen a gépen valóban fehér volt, de például a futószár maradt Non-Specular Sky Grey, mert a beszállító nem állt át a fehérre, a korábbi sémában meg ez volt az alsó szín. | |||||
Ákos | Adatlap | 407233 | 2008. szeptember 17. 10:09 | ||
-A kabinbelső színéről az amerikai makettező kollégák nyilatkoztak: ebben a gyárban és ebben az időszakban nem festették az alapozót, tehát ezért maradt a sárga kabin. Valahol az általuk küldött eredeti festési utasítás másolata is megvan. Ebből kiderült pl az is, hogy ekkor a futóaknák belseje is fehér volt. -A hátulról fotózott fotón ott van a fellépő, ezért nem tüntettem el. | |||||
Zebi | Adatlap | 407232 | 2008. szeptember 17. 09:04 | ||
Szia Prop! A motor gyönyörű, a géppuska és az elvékonyított burkolat fantasztikus. | |||||
Zebi | Adatlap | 407231 | 2008. szeptember 17. 09:02 | ||
Szép, látványos darab! Egyedül a kabinbelső színével nem vagyok kibékülve, szerintem az zöld volt. A kabinbelsőt összeszerelés előtt festették, ezért gondolom, hogy az nem maradhatott alapozószínű. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy azt alapozták-e, mert az ott használt zöld valójában szintén cinkkromát sárga, némi feketével keverve. Ezen kívül még egy apró hiba: ezen az alverzión még nem volt a féklapon fellépőnyílás, ha jól emlékszem, csak az 1D-nél jelent meg. | |||||
pecso | Adatlap | 407230 | 2008. szeptember 17. 08:27 | ||
Hozzátenném még, hogy Ákos kollégától (megtiszteltetés, ha kollégának szólíthatom)csak ilyen MŰREMEKET várhatunk el, legalábbis az eddig versenyeken látott munkái után! Megemelem kalapom és csak GRATULÁLNI tudok! | |||||
pecso | Adatlap | 407229 | 2008. szeptember 17. 08:25 | ||
Amikor ilyen munkát látok, csak állok és tátom a számat. Ez már nem makettezés, hanem MŰVÉSZET csupa nagybetűvel. | |||||
warbirds | Adatlap | 407228 | 2008. szeptember 17. 07:37 | ||
10/9! De csak azért, mert az elgurult anyacsavart (még) nem csináltad meg... :DD | |||||
Ákos | Adatlap | 407227 | 2008. szeptember 16. 23:04 | ||
HUJBI | Adatlap | 407226 | 2008. szeptember 16. 21:59 | ||
a VAB-om fehér mielőtt belekötne valaki. :) belül Revell 59-es műtőzöld. | |||||
phun | Adatlap | 407225 | 2008. szeptember 16. 21:04 | ||
Basszus! Ezer bocsánat ÁKOS! Véletlen kis betűvel írtam a neved. Nem volt szándékos. Bocsánat! | |||||
phun | Adatlap | 407224 | 2008. szeptember 16. 20:53 | ||
Sziasztok! Ne haragudj ákos, de lenne még egy kérdésem. Nem a színekkel kapcsolatban. A kopaszodó úriembert a fülke mellett hogy hívják? :-) | |||||
Blackbird | Adatlap | 407223 | 2008. szeptember 16. 18:40 | ||
Üdv! Az Alanger gyártja, és a Keleti Blokknál még be lehet szerezni. Nekem a szolnoki börzén sikerült hozzájutnom. BB | |||||
Salieri | Adatlap | 407222 | 2008. szeptember 16. 18:09 | ||
Salieri | Adatlap | 407221 | 2008. szeptember 16. 18:02 | ||
Sziasztok! Nagyon kicsit haladtam...:( Ma inkább figus kedvem volt. Üdv Salieri | |||||
buksi | Adatlap | 407220 | 2008. szeptember 16. 17:34 | ||
szia Milyen márkáju illetve honnan tudnék szerezni? | |||||
Blackbird | Adatlap | 407219 | 2008. szeptember 16. 16:58 | ||
Gábor166 | Adatlap | 407218 | 2008. szeptember 16. 16:17 | ||
Akkor nagyon közel jártam az igazsághoz. :-) Bocs, a színekre való koncentrálás miatt elfelejtettem megdícsérni a makettet. Az ötlet maga különösen tetszik: hogy egy gyártási fázist ábrázoltál. :-) | |||||
Ákos | Adatlap | 407217 | 2008. szeptember 16. 15:45 | ||
Nagyon egyszerű az ötletedre a válasz: a szárny felhajtható részét más gyáregységben gyártották, már készen érkezett az összeszerelő sorra. Ez minden gép estén így volt. A fotó 1944-ben készült, a Squadron füzetben napra pontosan szerepel a dátum. 3 ágú légcsavar: az F4U-1 minden példányára ezt tették. A belépőél azért más színű alul, mert ebben a fázisban már fehérre volt festve a szány alul. Hidd el, utánanéztem, közel 1 év információgyűjtögetés után áltam neki a makettnek. Olyan szinten, hogy azt is tudom, hogy az egyes szerelési fázisokban pontosan mit csináltak a géppel. A fotó által mutatott a fázisban a beépített alkatrészek bevizsgálása zajlik, gyakorlatilag egy rendszerellenőrzés. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407216 | 2008. szeptember 16. 14:53 | ||
en.wikipedia.org/wiki/Image:CorsairUnderside.jpg Ezt találtam. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407215 | 2008. szeptember 16. 14:51 | ||
en.wikipedia.org/wiki/Image:CorsairUnderside.jpg Ezt találtam. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407214 | 2008. szeptember 16. 14:39 | ||
A szín (hit) vitához néhány ötletem lenne. (Előrebocsátom, hogy konkrétan nem tudom, csak ötletek.) A belépőél nem a jégtelenítő miatt másik alkatrész? Ekkor más színe is lehet. A kép nem tudom mikor készült. De a háromágú légcsavar alapján relative korai tipus. A II. VH. alatt a beszállítók más tipusoknál eltérő festékeket, lemezeket használtak. Ez okozhatja az alapszín eltéréseket. Az egyik szárnyszekció készre festve és a gép és a szárny másik fele alapozatlan... Na ez egy érdekes dolog. Akár gyári felújított darab is lehet. Nincs amerikai fórima a Corsairnak? Érdemes lenne ott megkérdezni. :-) | |||||
Ákos | Adatlap | 407213 | 2008. szeptember 16. 13:45 | ||
A szárny alját fehérre festettem, csak abból a szögből, amiből a makettet fotóztam, nem látszik. A vízszintes vezérsík nem mozgó részének felső felét (ki tudja ezt bonyolultabban mondani) is kromát sárgára festettem, mert a Squadron füzetben van egy kép hátulnézetből is, ott úgy látszik, hogy a törzs árnyalatára van festve, és így jobban tetszett. | |||||
HUJBI | Adatlap | 407206 | 2008. szeptember 16. 12:44 | ||
de ráérünk, de ráérünk...:) | |||||
salou | Adatlap | 407205 | 2008. szeptember 16. 12:43 | ||
Ha Ákost is elbizonytalanítjuk, akkor jól kinézünk ám! | |||||
notarius | Adatlap | 407204 | 2008. szeptember 16. 12:17 | ||
Gyanítom. Szerintem a belépőél nem szimplám a fénytörés miatt két árnyalat: fény jön mindenhonnan egy ilyen műhelyvilágításnál. A vezérsík (vízszintes) szerintem készrefestett. A motornál vannak kétségeim, meg a kabintető kereténél. | |||||
salou | Adatlap | 407203 | 2008. szeptember 16. 12:10 | ||
Ebben teljesen igazad van! Arra gondolsz hogy a törzs és a gép hasa is végleges festésű? | |||||
notarius | Adatlap | 407202 | 2008. szeptember 16. 11:58 | ||
Arra gondolok, hogy az azonos színű pöttyök szerintem azonos árnyalatok. | |||||
notarius | Adatlap | 407201 | 2008. szeptember 16. 11:54 | ||
A szárny alsó felülete és a felső felülete között elég jelentős fénybeli különbség van. | |||||
salou | Adatlap | 407200 | 2008. szeptember 16. 11:51 | ||
Ákos ugye ez egy eredeti Corsair? Mert szerintem mindenki azt hiszi hogy makett. Méghogy gyufásdoboz...persze! Ismered Virág elvtárs ide vonatkozó mondását? "Azt hiszi az az igaz amit a süket fülével hall, a vaksi szemével lát?" Az a bizonyos doboz meg lehet példul ürgebőrbe varrt valami. | |||||
Ákos | Adatlap | 407199 | 2008. szeptember 16. 11:37 | ||
Azonosra is festettem, csak nem egyértelműen fogalmaztam. Azótam ár felkerültek a szárnyak, a futóművek és a légcsavar. | |||||
salou | Adatlap | 407198 | 2008. szeptember 16. 11:32 | ||
Márhogy mi biztos? A szárnynak csak a felhajtott része festett! | |||||
notarius | Adatlap | 407197 | 2008. szeptember 16. 11:20 | ||
Ez biztos? Nekem úgy tűnik, hogy a fix szárnytő és a kabin előtti törzsfelület teljesen azonos árnyalat. | |||||
Carbonos | Adatlap | 407196 | 2008. szeptember 16. 11:13 | ||
Aham értem Köszi a tippeket. Rápróbálok erre a lakkra azt hiszem. Ez jó lehet polírozható alura is? Vagy mattul? A motor nem sürgős csak érdeklődtem. Most jönnek nemsokára a c-47 motorjaim azzal próbálok okosítani, ezért kérdeztem a festékeket. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 407195 | 2008. szeptember 16. 10:20 | ||
Mr. Color super clear. (Kék Kobrában kapsz szerintem.) Én legalábbis azzal fújtam le. De a "sima" Gunze lakk is jó hozzá. Ez csak egy sürgősségi változat volt nekem személyesen. Ebben van Vector alkatrész is, tehát ezt nem árulja az illetékes. A tényleg saját, új motor később lesz kész. De hogy az menyibe kerül, én nem tudom. (Esetleg magánban érdeklődj. Biztos olcsóbb lesz, mint a Vector terméke.) Ez azért készül, mert az egyébként gyönyörű Vector motort nem lehet beépíteni, még a motorburkolat vékonyítása után sem. Túl bazi nagy. Meg nem is úgy néz ki, mint az eredeti LeRhone... Üdv | |||||
Carbonos | Adatlap | 407194 | 2008. szeptember 16. 09:11 | ||
Bocs elfeljettem megkérdezni, hogy mivel lehet lakkozni a steel-t? | |||||
Carbonos | Adatlap | 407193 | 2008. szeptember 16. 07:40 | ||
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Egyébként mennyibe fáj a motor így gyantából öntve? Nagyon tetszik! Lehet, hogy beruháznék egyre majd... Gábor | |||||
HUJBI | Adatlap | 407192 | 2008. szeptember 15. 21:54 | ||
nagyon rosszkor raktam ki én azt a képet. :) | |||||
Hawk | Adatlap | 407191 | 2008. szeptember 15. 20:32 | ||
őőő pfff húúú azta vááá hijjááá... :) Nagyon jól néz ki! HUJBI : a fekete fehér ötlet tök jó szerintem :) Üdv! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Miért, szerinted rossz? Feltettél két képet, ráadásul jó nagy méretben (nem kis bátorságról téve tanúbizonyságot). Az ekkora képeken egy 72-es makettnél látszani kellene a festés összes hibájának, de nem látszik semmi, csak az egyenletes zöld.
Én még árnyékolnám és pigmenttel koszolnám egy kicsit, de ez már egyéni vélemény.
salou!
Hibátlan makett nincs, maximum olyan, amin kevés hiba van. A Corsairen tudnék vagy 10 hibát még felsorolni, amit máshogy csinálnék a következő ugyanilyen makettnél.