<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 430929 | 2009. január 23. 12:24 | ||
EDE | Adatlap | 430928 | 2009. január 23. 12:11 | ||
Csatahajós! Már szemezgettem a neten ezzel a könyvvel, miután egyszer már ajánlottad. Csak én is úgy járnék vele, mint Topy. Most meg a dollár árolyam se túl motiváló a nyárihoz képest. Mi lenne ha lefordítanád, és felkeresnéd a Kossuth-, vagy Zrínyi kiadót? :) | |||||
EDE | Adatlap | 430927 | 2009. január 23. 12:05 | ||
kb. 90 cm. Jól számolom? | |||||
ChevyG | Adatlap | 430926 | 2009. január 23. 08:08 | ||
Ez az év sok érdekességet tartogat a 350-es méretarányon kívül is: Airfix: typ XXIII! (eddig a speckó hobbi gyártotta ebben a méretarányban -aranyáron Minicraft: Titanic lifeboat -1/35! (már előre látom a sok készülő diorámát:)) Soar Art: Bismarck -144(:-O) Trumpeter: USS Arizona 1:200 (a IIVh környékén épült csatahajókhoz képest kicsi, de 200ban már elég tekintélyes!) | |||||
ChevyG | Adatlap | 430925 | 2009. január 23. 08:02 | ||
Nagyon tetszik ez a hajó, Szegeden a "normális" boltban majdnem megvetem, csak eszembe jutott, hogy utálom a 700-as tamijákat:) | |||||
Simi | Adatlap | 430924 | 2009. január 22. 23:21 | ||
Végre a Tamiya is beadta a derekát 350-ben! Csodálkoztam is, hogy míg mások nagyokat kaszálnak rajta (abban a méretarányban, amit egykoron pont a Tamiya talált ki!), egymás után dobják ki az újabbnál újabb szenzációs kiteket, addig a Tamiya (vagy 20 éve! az utolsó 350-es kiadása után) nem lép semmit. Jó választás volt az átépített Mogami, ami egy abszolut kuriózum még a japán hajók közt is. Könnyen előfordulhat, hogy még a "klasszikus", korai Mogami is (és persze az egész osztály) hamarosan ki lesz adva (hiszen csak a hátsó felépítményt kell módosítani ehhez). | |||||
BBalázs | Adatlap | 430923 | 2009. január 22. 22:08 | ||
www.1999.co.jp/eng/10080348 igen, jól láttam... | |||||
BBalázs | Adatlap | 430922 | 2009. január 22. 22:06 | ||
Jól látom? 350-es Mogami a Tamiya-tól? A Trumpéter 350-es Repulse is szép darab lehet... | |||||
ChevyG | Adatlap | 430921 | 2009. január 22. 21:26 | ||
ChevyG | Adatlap | 430920 | 2009. január 22. 21:17 | ||
Idén jön a testvér, a Tirpitz!:) | |||||
Laci | Adatlap | 430919 | 2009. január 22. 14:13 | ||
Simi! Ebben a kutatómunkában teljesen igazad van. Egyrészt: Mikor én legelőször hallottam a Bismarckról,fogalmam sem volt,hogy,hogy néz ki.Na meg azt sem tudtam mi az a csatahajó.Azután mikor megvettem makettban és összeraktam,akkor lett valami fogalmam a kinézetéról. Másrészt: Mivel tele van mindenféle kütyüvel,azt sem tudtam mi micsoda rajta,vagy estleg minek is van az ott egyáltalán. Most viszont elég sok mindent meg tudok rajta nevezni -na nem 100%-ban- ,és van fogalmam arról,hogy mi is az valójában.Ami persze nem árt ha tudja az ember,főleg ha már meg is akarja építeni.Mert ugye ha tudja az ember,hogy például az egy daru,akkor nem egy darab drótot hajlít oda,hanem,mint te is a Hood esetében,szép részletesen kidolgozza. Na ezért is jó ha egy makett-modell elkészítése előtt rengeteget kell utánajárni.Nem beszélve a végeredményről. A Hood-dal kapcsolatban nem igen tudok mit mondani,mert -ne haragudj meg érte- még nem volt olyan makett vagy modellem eddig,ami ennyire a szívemhez nőtt volna.Mondjuk ez megváltozik a Bismarck esetében.Bár azért sejtem,hogy ennyi fáradságos munka mellett miért is hiányzik és aggódol érte. | |||||
Simi | Adatlap | 430918 | 2009. január 22. 08:57 | ||
Hát igen! Mindegyik hajó építése komoly kutatómunkát is jelent. De ez olyan izgalmas! Elég sok mindent kinyomoz az ember a hajóról, amiről korábban fogalma sem volt. Állítólag ma lesz "A 2007. év makettjei" kiállítás megnyitója a Közlekedési Múzeumban a Repülés Baráti Köre védnöksége alatt. A Hood-om is ott lesz február végéig. Hiányzik is szegénykém... | |||||
csatahajós | Adatlap | 430917 | 2009. január 22. 08:05 | ||
Ejj ejj ... :), pedig akkor már ketten leszünk ebben az országban akik tudják, hogy melyik liften melyik géptípust vitték :D Hol tartasz benne egyébként? Üdv. | |||||
Laci | Adatlap | 430916 | 2009. január 22. 05:46 | ||
Simi! Ejnye bejnye!Nem szabad mindjárt a rossz oldalát nézni.Ez alatt azt értem,hogy ha én kész leszek a hajóval,az nem azt jelenti,hogy nem lesz ellenfele,hanem,hogy lesz segítséged megépíteni az 1:350-s Bismarckot.Tehát ha nem is lesz köszönőviszonyban -bár ezt erősen kétlem a Hood után- de igen szépen ki birod dolgozni a meglevő infók alapján.Úgyhogy fel a fejjel,mert bármiben segítek -bárkinek- ,hogy az általad elkészített makett tökéletesen megfeleljen az elképzeléseidnek.Bár én is ilyen helyzetben lehettem volna,mert így könnyebb hajót építeni,mint sok évnyi kutató munka árán!De azt hiszem megérte! Üdv! | |||||
Topy | Adatlap | 430915 | 2009. január 21. 23:53 | ||
...és még mindíg nem rágtam át magam a Shattered Sword-on :-) Üdv ... Topy | |||||
Simi | Adatlap | 430914 | 2009. január 21. 23:19 | ||
Izgatottam várom nagy kedvencemnek, a Bismarck hajótestének az elkészültét. Laci, lehet, hogy haragudni fogok rád! Mindig szerettem volna egy gyönyörű Bismarck-ot építeni 1/350-ben. De ha te ezt a gyönyörű hajót megépíted, nem merek belekezdeni, mert soha nem lesz köszönőviszonyba sem a tieddel... Pesze, ha tényleg olyan szép lesz, azért mégis "megbocsátok"... | |||||
Simi | Adatlap | 430913 | 2009. január 21. 23:15 | ||
Nagyon ígéretesek a képek. Csak halkan hozáfűzöm, hogy én pont fordított metódusban dolgozom: először a hajótest, utána a felépítmények, aztán a fegyverzet, a végén pedig a csónakok és a többi tartozék kerül kialakításra. Az ember mindig nagy csábítást érez, hogy egy hadihajónál mindjárt a főfegyverzettel kezdje az egészet (az első hajómnál ugyanígy tettem...). Ennek a metódusnak (nálam) valami lélektani hatása a lényeges: a legnehezebb a hajótest, a fedélzetek, felépítmények elkészítése; sokan itt megcsömörlenek, kedvüket vesztik a sziszi-fuszi feladatok közepette. Ilyenkor az motivál (legalábbis engem), hogyha ezzel végzek, a fegyverzet következik... | |||||
csatahajós | Adatlap | 430912 | 2009. január 21. 22:52 | ||
EDE! Köszi a javítást, természetesen az Aichi D3A Val-ra gondoltam :). Őszintén ha egy ilyen szintű Akagit építenék tuti hogy tanulmányoznék pár képet előtte és 1000%, hogy ráakad az ember azokra a képekre amik a gépek elrendezését mutatják. Mellesleg ha valakit érdekel a téma mélyebben (japán hordozó operációk) Jonathan Parshall és Anthony Tully : Shattered Sword című művét ajánlom. Abban ez amit ecseteltem elég részletesen le van írva és akármyilen hihetetlen is komoly szerepe volt ennek a Midwayi csatában és jórészt magának az Akagi megsemmisülésében is. Ha érdekel valakit szívesen lelövöm a poénokat, de ha esetleg valaki olvassa a könyvet nem akarom elvenni az élvezetet. | |||||
Laci | Adatlap | 430911 | 2009. január 21. 20:17 | ||
Simi! Na most az a helyzet,hogy kész van a bal oldali "radiátor" rendszer,úgyhogy holnap nekifogok a másik oldalnak.Képet most nem tudok feltenni,mert lemerült a fényképezőm.Viszont ha meglesz a másik oldala is,akkor vannak a hajótesten kisebb hibák amiket kijavítok.Ez azt jelenti,hogy kisebb karcolások lyukak stb. vannak rajta.Na ezeket akarom eltüntetni festés előtt. Üdv! | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 430910 | 2009. január 21. 16:56 | ||
Hajókovács | Adatlap | 430909 | 2009. január 21. 13:51 | ||
Kedves Barátaim, Hadihajósok! Gondolom tudjátok , hogy az idei év a NATO jegyében zajlik. Két vonatkozásban is , 1O éve csatlakozott hazánk e nagymultú szervezethez. Ami ebben az évben éppen 6O éves fenállását ünnepli. Nagyszámban lesznek olyan rendezvények, kiállitások, makett versenyek ahol mindkét vonatkozás kiemelt szerepet fog kapni. A TIT Hajózástörténeti Klub az edigi sikeres együttmüködés folytatásaként a Honvédelmi Minisztérium Hadtörténeti Intézet és Múzeum illetve a Magyar Honvédség 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Zászlóalj által szervezendő rendezvényekben tevékeny szerepet kiván vállalni. Természetesen , bevonva minden olyan modellezőt, makett épitő személyt aki ebben részt kiván venni. Tehát , jó lenne számba venni a már megépitett hajó maketteket ami a megadott témakörbe illik. Azaz a II. Vh. után a NATO tagállamok hadihajóit. Ha kérhetlek benneteket, aki rendelkezik ilyen makettel és szándéka részt venni a rendezvényeken, kiállitásokon és versenyeken, jelezze azt, akár itt a topikban , vagy egy e mailban . Bicskei János bicskei255@t-online.hu Fáradozásotokat előre is köszönöm. | |||||
Simi | Adatlap | 430908 | 2009. január 21. 12:52 | ||
Az én elismerésem a kitnek szól: még PVB se tudta olyan rohadtul elrontani. (Persze azért sok apró hiba, gondatlanság, felületesség azért felfedezhető. Engem már az is bánt, hogy ilyen szép nagy hajó alá egy olyan kis alapot rakott.) | |||||
M.Pisti | Adatlap | 430907 | 2009. január 21. 12:01 | ||
Nekem mindig nagyon tetszenek Buren munkái, de ez a mostani finoman szolva is kritikán aluli. Nincs olyan részlet a hajón amibe ne tudnék bele kötni (pedig nem szokásom). Lehet hogy most csak azért, mert 1 évig építettem én is egyet, és ezért jobban ismerem bármelyik hajónál. De ha azt nézem hogy 1 év helyett, 1 hónap alatt dobta össze, akkor viszont elismerésem. | |||||
EDE | Adatlap | 430906 | 2009. január 21. 10:50 | ||
Én csak azon csodálkozom, hogy miért fehérek a kabintetők? A Hasegawa direkt átlátszóba nyomta a gépeket! Csatahajós, gondolom D3-ra gondoltál. Én sajnos ennyire nem ismerem a gépek elhelyezését, de szerintem ebben az országben is csak te vagy egyedül, mindig tudsz újat mondani. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430905 | 2009. január 21. 09:53 | ||
Na most hogy egy kicsit kötekedjek vele makettezési szempontokon kívül is (bár a kabintetők nagyon hazavágják az amúgy szerintem egész jó gépeket) az elülső liften elég ritkán vittek B6N2-ket (soha), a középsőn lévő Zero is nehezen hihető de még belefér...ennél csak az rosszabb ha valaki a hátsó liftre akarna egy B3-ast tuszkolni, ti. az fizikailag sem volt kivitelezhető. A Kate-eknek kéne a hátsó liften mennie, mert a Kate szárnyából volt a legnagyobb rész felhajtható (kisebb volt felhajtva a fesztáv mint a Zeronál), ezen felül a hátsó, duplaszintes lifttel lehetett elérni az alsóbbik hangárszintet is. A sárga felsőben levő repülőfedélzeti személyzet szintén érdekes... | |||||
csatahajós | Adatlap | 430904 | 2009. január 21. 09:19 | ||
Hát úgy néz ki Mr. Buren minden korábbi rekordott megdöntött...mennyi idő is telt el a Kongoja óta... www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ijn/akagi-350-pvb/pvb-index.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 430903 | 2009. január 21. 08:09 | ||
Hajós témában a 144 inkább tengeralattjárós méretarány (a legjobb;)) üdv | |||||
Laci | Adatlap | 430902 | 2009. január 21. 06:03 | ||
Simi! Értem én a viccet!Jól látod a dolgokat,ide be fog folyni a víz,azért is vágtam ki a helyét üregesre.A "radiátorok" mögött egy acél szűrőháló van,amit beszerelés előtt próbaként egy darabot,legalább 4 napig áztattam vízben.Rozsdának semmi nyoma nem volt,tehát tökéletesen teljesíteni fogja küldetését.Mivel nem áll szándékomban elsüllyeszteni,ezért kis kamrákra lesz osztva,hogy a víz ne tegye magáévá örökre.Hidd el én is alig várom már,hogy kész legyen a test,ezért is csinálgatom minden nap.A festés az egyenlőre a vízvonal fekete,a vízvonal alatt tea vörös -vagy mi- ,a vízvonal fölött pedig ugye szürke,de egyenlőre Balti csíkok nélkül,mert azt csak akkor festem fel,ha kész lesz a felépítmény.(Ugye azt ahoz kell mérni!)A fedélzetet csak a hajótest lefestése után teszem fel,hogy a festék be ne ködölje. Szóval ha meg lesz a festés -reményeim szerint max 1 hónap- mindenképpen teszek fel képeket.Addig is Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 430901 | 2009. január 20. 22:58 | ||
Laci! Nem láttam a képeken a radiátorokat... ejnye, ejnye! (Remélem, nem érted félre a viccet!) És tényleg, ide be fog folyni majd a víz? Szóval már alig várjuk, hogy befejezd a hajótestet! És a fedélzet, meg a festés... már teljesen felizagattam magam! | |||||
Laci | Adatlap | 430900 | 2009. január 20. 16:32 | ||
Üdv mindenkinek! Az elmúlt időkben kétfféle dolgot is csináltam egyszerre.Az egyik a felépítmény újrakezdése,a másik a hajótest,amit szeretnék már minél hamarabb befejezni.Mivel nem sok híja van neki ezért inkább erre specializálódok elsősorben.Na most a bal oldali hűtőrendszerből 2 db van még ami nincs befejezve,ezért még 1 rááldozott nap és az kész is lesz.A fenti képeket azért tettem fel,hogy lássátok az eredmény egy részét.Ha teljesen meglesz ez az oldala,akkor teszek fel az egészről képet. | |||||
sanyi | Adatlap | 430899 | 2009. január 20. 11:17 | ||
Hello ChevyG! Köszi, már megnéztem. Nekem ez túl nagy, kisebb úszó alkalmatosságra gondoltam. Olyan kategóriára, mint az amcsi PT és a német Schnellboat típusok. Üdv Sanyi | |||||
ChevyG | Adatlap | 430898 | 2009. január 20. 10:19 | ||
Helló! 144-es fletcher osztályú makettet láttam a kék kobránál (játék-makett) revell gyártmány üdv | |||||
f2d | Adatlap | 430897 | 2009. január 20. 09:53 | ||
Sziasztok! Ismét van egy amatőr kérdésem. 1/350-es modern amerikai hajókhoz hol találok maratott hajókorlátokat? AZ Eduard 99001 korlátja modern hajókhoz való vagy II VH-sokhoz, esetleg unisex? | |||||
sanyi | Adatlap | 430896 | 2009. január 16. 17:29 | ||
Jaj! Bocs hogy elírtam a neved:o Köszi még egyszer. Sanyi | |||||
sanyi | Adatlap | 430895 | 2009. január 16. 17:28 | ||
Szia fF2d! Köszi, de ennél kiseb hajó(ka)t keresek! Üdv Sanyi | |||||
f2d | Adatlap | 430894 | 2009. január 16. 16:09 | ||
sanyi | Adatlap | 430893 | 2009. január 16. 13:59 | ||
Szia Lucky! Köszi, ezekről már én is tudok. Az a vicces hogy tengeralattjáró van bőven, de felszíni egység semmi - legalábbis nem talátam. Pedig szerintem lenne rá igény. Reméljük a Trumpeter majd alkot valamit. Neki van egy rombolója 144-ben, hátha lesz még pár kisebb hajója. Sanyi | |||||
lucky | Adatlap | 430892 | 2009. január 16. 13:21 | ||
1/35-ben van Tamiya PBR-31. 1/72-ben Vosper és Snowberry.De 144-ben nem tudok. | |||||
sanyi | Adatlap | 430891 | 2009. január 16. 13:11 | ||
Sziasztok! 1:144-es hajókat keresek, inkább őrnaszád illetve ilyesmi kisebb úszó gépezeteket. Nem tudtok ajánlani véletlenül - vagy szándékosan - pár helyet ahol van némi esélyem? Tengeralattjáró van ebben a léptékban, de hajót még nem láttam. Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
Gonzo | Adatlap | 430890 | 2009. január 16. 11:47 | ||
Köszi Hickory, a farposst-os verzió azért lenne jobb mert más a felbontása, meg egyben van. De megnézem mindenképpen... | |||||
Hickory | Adatlap | 430889 | 2009. január 16. 09:55 | ||
Gonzo! Youtube-on fent van mind a 6 rész,ha úgy megfelel. | |||||
BBalázs | Adatlap | 430888 | 2009. január 16. 09:55 | ||
Ilyennincsen! Simi mesterrel egyetértek, egy hajónál azért könnyebb dolgunk van - ha festésről van szó. Én is egy, max 2 rétegben intézem el, max ráfújok, ha vhol kevésbé teritené be a felületet. | |||||
Gonzo | Adatlap | 430887 | 2009. január 16. 09:35 | ||
Sziasztok Urak! Lehet hogy rossz helyen kopogtatok, de szeretnék érdeklődni tőlletek, hogy a Farposst.ru oldalon lévő japán filmecske amely a Trumpeter Lexintonjának építését mutatja be (Custom sorozat) nincs-e meg valakinek. Két RAR állomány van fölrakva, de csak az egyik él, egy csíkos hajú japán emberke lealapozza a törzset, és nincs tovább... Köszi szépen Gonzo | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 430886 | 2009. január 16. 09:26 | ||
Szia Simi! Köszönöm szépen a segítséget! Hamarosan teszek fel képeket! Ilyennincsen | |||||
Hajókovács | Adatlap | 430885 | 2009. január 16. 07:30 | ||
Szia Laci! Várd meg amig elküldöm a kivágott ablakokat,és ahoz illeszd a keretet. A kalapácsos modszernél a peremes része legyen alul és a sima végére üssél, de tegyél közé egy keményfa lécet, de ezzel is várjál amig az ablak megérkezik, mert lehet hogy a peremezés folytán szükül egy kicsit és inkább elötte tedd be az üveget. | |||||
Simi | Adatlap | 430884 | 2009. január 15. 23:34 | ||
Kedves Ilyennnincsen! Szóval én csak egyszer szoktam lepermetölnyi. Itt nincsenek azok a nagy sima, egybefüggő felületek, hogy kijönne a festésnek ama hiányossága, mint az autóknál. Ráadásul matt festéket használunk, ami szintén sokkal hálásabb, mint a fényes. | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 430883 | 2009. január 15. 22:08 | ||
Szisztok! Lenne egy nagyon bugyuta kérdésem. Ti mennyi rétegben szoktatok festéket felvinni az alkatrészekre? Én eddig az autóim során egy alapozó és 2-3 fedőréteget vittem fel. (árnyalat vagy fedőképesség fügvényében) Ilyennincsen | |||||
Laci | Adatlap | 430882 | 2009. január 15. 22:06 | ||
Hajókovács! Az odáig rendben van,hogy merőlegesen kell a satuba,de a satupofája recés,és attól félek,hogy ha összeszorítom a satupofája elmozdul.Tehát az én satummal nem fog jó lenni.Ezért inkább az a bizonyos kalapácsos módszerrel fogom csinálni.A 6mm-es jó abból kell 97db.Tehát akkor ezt a hüvelyt furjam meg 6-ossal?Köszi előre is!Inkább kétszer kérdezlek mint,hogy elrontsam. Üdv! | |||||
Hajókovács | Adatlap | 430881 | 2009. január 15. 21:00 | ||
Szia Laci! Az érvégzárót egy kis satuban nyomtam meg, ovatosan éppen annyira , hogy a perem belapuljon. Vigyázva arra, hogy a hüvely merőlegesen álljon a pofákra. Nem emlékszel , hogyan csináltam, hiszen ezt is direkt megmutattam. A belevaló üveget csak 6mm átmérőben tudok csinálni, mert a prés szerszámom bélyeg lapja meg lett edzve miután a lukasztó alapfuratai ( 2,-3.-4.-5.-6.-7.-8.-9.-1O.mm) ki lettek furva. Igy csak ezekben a méretekben tudok lukasztani. Ha jó a 6 mm-es, mennyi kell? | |||||
Sebi | Adatlap | 430880 | 2009. január 15. 20:46 | ||
Szívesen. Ha szükség van még segítségre, csak gyere bátran. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nekem 350-ben van meg, az se pici:)