/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 430929 2009. január 23. 12:24
Válasz erre
pontosan!

Nekem 350-ben van meg, az se pici:)
EDE 430928 2009. január 23. 12:11
Válasz erre
Csatahajós!

Már szemezgettem a neten ezzel a könyvvel, miután egyszer már ajánlottad. Csak én is úgy járnék vele, mint Topy. Most meg a dollár árolyam se túl motiváló a nyárihoz képest.

Mi lenne ha lefordítanád, és felkeresnéd a Kossuth-, vagy Zrínyi kiadót? :)
EDE 430927 2009. január 23. 12:05
Válasz erre
ChevyG 430926 2009. január 23. 08:08
Válasz erre
Ez az év sok érdekességet tartogat a 350-es méretarányon kívül is:

Airfix: typ XXIII! (eddig a speckó hobbi gyártotta ebben a méretarányban -aranyáron
Minicraft: Titanic lifeboat -1/35! (már előre látom a sok készülő diorámát:))
Soar Art: Bismarck -144(:-O)
Trumpeter: USS Arizona 1:200 (a IIVh környékén épült csatahajókhoz képest kicsi, de 200ban már elég tekintélyes!)
ChevyG 430925 2009. január 23. 08:02
Válasz erre
Nagyon tetszik ez a hajó, Szegeden a "normális" boltban majdnem megvetem, csak eszembe jutott, hogy utálom a 700-as tamijákat:)
Simi 430924 2009. január 22. 23:21
Válasz erre
Végre a Tamiya is beadta a derekát 350-ben! Csodálkoztam is, hogy míg mások nagyokat kaszálnak rajta (abban a méretarányban, amit egykoron pont a Tamiya talált ki!), egymás után dobják ki az újabbnál újabb szenzációs kiteket, addig a Tamiya (vagy 20 éve! az utolsó 350-es kiadása után) nem lép semmit.
Jó választás volt az átépített Mogami, ami egy abszolut kuriózum még a japán hajók közt is. Könnyen előfordulhat, hogy még a "klasszikus", korai Mogami is (és persze az egész osztály) hamarosan ki lesz adva (hiszen csak a hátsó felépítményt kell módosítani ehhez).
BBalázs 430923 2009. január 22. 22:08
Válasz erre
www.1999.co.jp/eng/10080348
igen, jól láttam...
BBalázs 430922 2009. január 22. 22:06
Válasz erre
Jól látom?
350-es Mogami a Tamiya-tól? A Trumpéter 350-es Repulse is szép darab lehet...
ChevyG 430921 2009. január 22. 21:26
Válasz erre
ChevyG 430920 2009. január 22. 21:17
Válasz erre
Idén jön a testvér, a Tirpitz!:)
Laci 430919 2009. január 22. 14:13
Válasz erre
Simi!
Ebben a kutatómunkában teljesen igazad van.
Egyrészt:
Mikor én legelőször hallottam a Bismarckról,fogalmam sem volt,hogy,hogy néz ki.Na meg azt sem tudtam mi az a csatahajó.Azután mikor megvettem makettban és összeraktam,akkor lett valami fogalmam a kinézetéról.
Másrészt:
Mivel tele van mindenféle kütyüvel,azt sem tudtam mi micsoda rajta,vagy estleg minek is van az ott egyáltalán.
Most viszont elég sok mindent meg tudok rajta nevezni -na nem 100%-ban- ,és van fogalmam arról,hogy mi is az valójában.Ami persze nem árt ha tudja az ember,főleg ha már meg is akarja építeni.Mert ugye ha tudja az ember,hogy például az egy daru,akkor nem egy darab drótot hajlít oda,hanem,mint te is a Hood esetében,szép részletesen kidolgozza.
Na ezért is jó ha egy makett-modell elkészítése előtt rengeteget kell utánajárni.Nem beszélve a végeredményről.
A Hood-dal kapcsolatban nem igen tudok mit mondani,mert -ne haragudj meg érte- még nem volt olyan makett vagy modellem eddig,ami ennyire a szívemhez nőtt volna.Mondjuk ez megváltozik a Bismarck esetében.Bár azért sejtem,hogy ennyi fáradságos munka mellett miért is hiányzik és aggódol érte.
Simi 430918 2009. január 22. 08:57
Válasz erre
HOOD
HOOD

Hát igen! Mindegyik hajó építése komoly kutatómunkát is jelent. De ez olyan izgalmas! Elég sok mindent kinyomoz az ember a hajóról, amiről korábban fogalma sem volt.
Állítólag ma lesz "A 2007. év makettjei" kiállítás megnyitója a Közlekedési Múzeumban a Repülés Baráti Köre védnöksége alatt. A Hood-om is ott lesz február végéig. Hiányzik is szegénykém...
csatahajós 430917 2009. január 22. 08:05
Válasz erre
Ejj ejj ... :), pedig akkor már ketten leszünk ebben az országban akik tudják, hogy melyik liften melyik géptípust vitték :D

Hol tartasz benne egyébként?

Üdv.
Laci 430916 2009. január 22. 05:46
Válasz erre
Simi!
Ejnye bejnye!Nem szabad mindjárt a rossz oldalát nézni.Ez alatt azt értem,hogy ha én kész leszek a hajóval,az nem azt jelenti,hogy nem lesz ellenfele,hanem,hogy lesz segítséged megépíteni az 1:350-s Bismarckot.Tehát ha nem is lesz köszönőviszonyban -bár ezt erősen kétlem a Hood után- de igen szépen ki birod dolgozni a meglevő infók alapján.Úgyhogy fel a fejjel,mert bármiben segítek -bárkinek- ,hogy az általad elkészített makett tökéletesen megfeleljen az elképzeléseidnek.Bár én is ilyen helyzetben lehettem volna,mert így könnyebb hajót építeni,mint sok évnyi kutató munka árán!De azt hiszem megérte!
Üdv!
Topy 430915 2009. január 21. 23:53
Válasz erre
...és még mindíg nem rágtam át magam a Shattered Sword-on :-)
Üdv ... Topy
Simi 430914 2009. január 21. 23:19
Válasz erre
Izgatottam várom nagy kedvencemnek, a Bismarck hajótestének az elkészültét. Laci, lehet, hogy haragudni fogok rád! Mindig szerettem volna egy gyönyörű Bismarck-ot építeni 1/350-ben. De ha te ezt a gyönyörű hajót megépíted, nem merek belekezdeni, mert soha nem lesz köszönőviszonyba sem a tieddel...
Pesze, ha tényleg olyan szép lesz, azért mégis "megbocsátok"...
Simi 430913 2009. január 21. 23:15
Válasz erre
Nagyon ígéretesek a képek. Csak halkan hozáfűzöm, hogy én pont fordított metódusban dolgozom: először a hajótest, utána a felépítmények, aztán a fegyverzet, a végén pedig a csónakok és a többi tartozék kerül kialakításra. Az ember mindig nagy csábítást érez, hogy egy hadihajónál mindjárt a főfegyverzettel kezdje az egészet (az első hajómnál ugyanígy tettem...). Ennek a metódusnak (nálam) valami lélektani hatása a lényeges: a legnehezebb a hajótest, a fedélzetek, felépítmények elkészítése; sokan itt megcsömörlenek, kedvüket vesztik a sziszi-fuszi feladatok közepette. Ilyenkor az motivál (legalábbis engem), hogyha ezzel végzek, a fegyverzet következik...
csatahajós 430912 2009. január 21. 22:52
Válasz erre
EDE!

Köszi a javítást, természetesen az Aichi D3A Val-ra gondoltam :). Őszintén ha egy ilyen szintű Akagit építenék tuti hogy tanulmányoznék pár képet előtte és 1000%, hogy ráakad az ember azokra a képekre amik a gépek elrendezését mutatják.

Mellesleg ha valakit érdekel a téma mélyebben (japán hordozó operációk) Jonathan Parshall és Anthony Tully : Shattered Sword című művét ajánlom. Abban ez amit ecseteltem elég részletesen le van írva és akármyilen hihetetlen is komoly szerepe volt ennek a Midwayi csatában és jórészt magának az Akagi megsemmisülésében is.

Ha érdekel valakit szívesen lelövöm a poénokat, de ha esetleg valaki olvassa a könyvet nem akarom elvenni az élvezetet.
Laci 430911 2009. január 21. 20:17
Válasz erre
Simi!
Na most az a helyzet,hogy kész van a bal oldali "radiátor" rendszer,úgyhogy holnap nekifogok a másik oldalnak.Képet most nem tudok feltenni,mert lemerült a fényképezőm.Viszont ha meglesz a másik oldala is,akkor vannak a hajótesten kisebb hibák amiket kijavítok.Ez azt jelenti,hogy kisebb karcolások lyukak stb. vannak rajta.Na ezeket akarom eltüntetni festés előtt.
Üdv!
Ilyennincsen 430910 2009. január 21. 16:56
Válasz erre
P1210805
P1210805
P1210819
P1210819
P1210821
P1210821
P1210823
P1210823
P1210824
P1210824
P1210827
P1210827

Sziasztok!

Ennyit sikerült haladnom egyenlőre :)
Sajnos mostanában a tanáraim sok hülyeséggel nyaggatnak így nemsok időm van :(
De majd az OMTV és CAD verseny után ;)

Ilyennincsen
Hajókovács 430909 2009. január 21. 13:51
Válasz erre
Kedves Barátaim, Hadihajósok!
Gondolom tudjátok , hogy az idei év a NATO jegyében zajlik.
Két vonatkozásban is , 1O éve csatlakozott hazánk e nagymultú szervezethez.
Ami ebben az évben éppen 6O éves fenállását ünnepli.
Nagyszámban lesznek olyan rendezvények, kiállitások, makett versenyek ahol mindkét vonatkozás kiemelt szerepet fog kapni.
A TIT Hajózástörténeti Klub az edigi sikeres együttmüködés folytatásaként a Honvédelmi Minisztérium Hadtörténeti Intézet és Múzeum illetve a Magyar Honvédség 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Zászlóalj által szervezendő rendezvényekben tevékeny szerepet kiván vállalni.
Természetesen , bevonva minden olyan modellezőt, makett épitő személyt aki ebben részt kiván venni.
Tehát , jó lenne számba venni a már megépitett hajó maketteket ami a megadott témakörbe illik. Azaz a II. Vh. után a NATO tagállamok hadihajóit.
Ha kérhetlek benneteket, aki rendelkezik ilyen makettel és szándéka részt venni a rendezvényeken, kiállitásokon és versenyeken, jelezze azt, akár itt a topikban , vagy egy e mailban . Bicskei János bicskei255@t-online.hu
Fáradozásotokat előre is köszönöm.
Simi 430908 2009. január 21. 12:52
Válasz erre
Az én elismerésem a kitnek szól: még PVB se tudta olyan rohadtul elrontani. (Persze azért sok apró hiba, gondatlanság, felületesség azért felfedezhető. Engem már az is bánt, hogy ilyen szép nagy hajó alá egy olyan kis alapot rakott.)
M.Pisti 430907 2009. január 21. 12:01
Válasz erre
Nekem mindig nagyon tetszenek Buren munkái, de ez a mostani finoman szolva is kritikán aluli. Nincs olyan részlet a hajón amibe ne tudnék bele kötni (pedig nem szokásom). Lehet hogy most csak azért, mert 1 évig építettem én is egyet, és ezért jobban ismerem bármelyik hajónál. De ha azt nézem hogy 1 év helyett, 1 hónap alatt dobta össze, akkor viszont elismerésem.
EDE 430906 2009. január 21. 10:50
Válasz erre
Én csak azon csodálkozom, hogy miért fehérek a kabintetők? A Hasegawa direkt átlátszóba nyomta a gépeket!
Csatahajós, gondolom D3-ra gondoltál. Én sajnos ennyire nem ismerem a gépek elhelyezését, de szerintem ebben az országben is csak te vagy egyedül, mindig tudsz újat mondani.
csatahajós 430905 2009. január 21. 09:53
Válasz erre
Na most hogy egy kicsit kötekedjek vele makettezési szempontokon kívül is (bár a kabintetők nagyon hazavágják az amúgy szerintem egész jó gépeket) az elülső liften elég ritkán vittek B6N2-ket (soha), a középsőn lévő Zero is nehezen hihető de még belefér...ennél csak az rosszabb ha valaki a hátsó liftre akarna egy B3-ast tuszkolni, ti. az fizikailag sem volt kivitelezhető.

A Kate-eknek kéne a hátsó liften mennie, mert a Kate szárnyából volt a legnagyobb rész felhajtható (kisebb volt felhajtva a fesztáv mint a Zeronál), ezen felül a hátsó, duplaszintes lifttel lehetett elérni az alsóbbik hangárszintet is.

A sárga felsőben levő repülőfedélzeti személyzet szintén érdekes...
csatahajós 430904 2009. január 21. 09:19
Válasz erre
Hát úgy néz ki Mr. Buren minden korábbi rekordott megdöntött...mennyi idő is telt el a Kongoja óta...

www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ijn/akagi-350-pvb/pvb-index.html
ChevyG 430903 2009. január 21. 08:09
Válasz erre
Hajós témában a 144 inkább tengeralattjárós méretarány (a legjobb;))
üdv
Laci 430902 2009. január 21. 06:03
Válasz erre
Simi!
Értem én a viccet!Jól látod a dolgokat,ide be fog folyni a víz,azért is vágtam ki a helyét üregesre.A "radiátorok" mögött egy acél szűrőháló van,amit beszerelés előtt próbaként egy darabot,legalább 4 napig áztattam vízben.Rozsdának semmi nyoma nem volt,tehát tökéletesen teljesíteni fogja küldetését.Mivel nem áll szándékomban elsüllyeszteni,ezért kis kamrákra lesz osztva,hogy a víz ne tegye magáévá örökre.Hidd el én is alig várom már,hogy kész legyen a test,ezért is csinálgatom minden nap.A festés az egyenlőre a vízvonal fekete,a vízvonal alatt tea vörös -vagy mi- ,a vízvonal fölött pedig ugye szürke,de egyenlőre Balti csíkok nélkül,mert azt csak akkor festem fel,ha kész lesz a felépítmény.(Ugye azt ahoz kell mérni!)A fedélzetet csak a hajótest lefestése után teszem fel,hogy a festék be ne ködölje.
Szóval ha meg lesz a festés -reményeim szerint max 1 hónap- mindenképpen teszek fel képeket.Addig is Üdv!
Simi 430901 2009. január 20. 22:58
Válasz erre
Laci!
Nem láttam a képeken a radiátorokat... ejnye, ejnye! (Remélem, nem érted félre a viccet!) És tényleg, ide be fog folyni majd a víz?
Szóval már alig várjuk, hogy befejezd a hajótestet! És a fedélzet, meg a festés... már teljesen felizagattam magam!
Laci 430900 2009. január 20. 16:32
Válasz erre
hűtő rendszer készül 001
hűtő rendszer készül 001
hűtő rendszer készül 002
hűtő rendszer készül 002
hűtő rendszer készül 003
hűtő rendszer készül 003

Üdv mindenkinek!
Az elmúlt időkben kétfféle dolgot is csináltam egyszerre.Az egyik a felépítmény újrakezdése,a másik a hajótest,amit szeretnék már minél hamarabb befejezni.Mivel nem sok híja van neki ezért inkább erre specializálódok elsősorben.Na most a bal oldali hűtőrendszerből 2 db van még ami nincs befejezve,ezért még 1 rááldozott nap és az kész is lesz.A fenti képeket azért tettem fel,hogy lássátok az eredmény egy részét.Ha teljesen meglesz ez az oldala,akkor teszek fel az egészről képet.
sanyi 430899 2009. január 20. 11:17
Válasz erre
Hello ChevyG!
Köszi, már megnéztem. Nekem ez túl nagy, kisebb úszó alkalmatosságra gondoltam. Olyan kategóriára, mint az amcsi PT és a német Schnellboat típusok.
Üdv
Sanyi
ChevyG 430898 2009. január 20. 10:19
Válasz erre
Helló!

144-es fletcher osztályú makettet láttam a kék kobránál (játék-makett)

revell gyártmány

üdv
f2d 430897 2009. január 20. 09:53
Válasz erre
Sziasztok!

Ismét van egy amatőr kérdésem.
1/350-es modern amerikai hajókhoz hol találok maratott hajókorlátokat?
AZ Eduard 99001 korlátja modern hajókhoz való vagy II VH-sokhoz, esetleg unisex?
sanyi 430896 2009. január 16. 17:29
Válasz erre
Jaj!
Bocs hogy elírtam a neved:o Köszi még egyszer.
Sanyi
sanyi 430895 2009. január 16. 17:28
Válasz erre
Szia fF2d!
Köszi, de ennél kiseb hajó(ka)t keresek!
Üdv
Sanyi
f2d 430894 2009. január 16. 16:09
Válasz erre
sanyi 430893 2009. január 16. 13:59
Válasz erre
Szia Lucky!
Köszi, ezekről már én is tudok. Az a vicces hogy tengeralattjáró van bőven, de felszíni egység semmi - legalábbis nem talátam. Pedig szerintem lenne rá igény. Reméljük a Trumpeter majd alkot valamit. Neki van egy rombolója 144-ben, hátha lesz még pár kisebb hajója.
Sanyi
lucky 430892 2009. január 16. 13:21
Válasz erre
1/35-ben van Tamiya PBR-31. 1/72-ben Vosper és Snowberry.De 144-ben nem tudok.
sanyi 430891 2009. január 16. 13:11
Válasz erre
Sziasztok!
1:144-es hajókat keresek, inkább őrnaszád illetve ilyesmi kisebb úszó gépezeteket. Nem tudtok ajánlani véletlenül - vagy szándékosan - pár helyet ahol van némi esélyem? Tengeralattjáró van ebben a léptékban, de hajót még nem láttam.
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Gonzo 430890 2009. január 16. 11:47
Válasz erre
Köszi Hickory, a farposst-os verzió azért lenne jobb mert más a felbontása, meg egyben van. De megnézem mindenképpen...
Hickory 430889 2009. január 16. 09:55
Válasz erre
Gonzo!
Youtube-on fent van mind a 6 rész,ha úgy megfelel.
BBalázs 430888 2009. január 16. 09:55
Válasz erre
Ilyennincsen!
Simi mesterrel egyetértek, egy hajónál azért könnyebb dolgunk van - ha festésről van szó. Én is egy, max 2 rétegben intézem el, max ráfújok, ha vhol kevésbé teritené be a felületet.
Gonzo 430887 2009. január 16. 09:35
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Lehet hogy rossz helyen kopogtatok, de szeretnék érdeklődni tőlletek, hogy a Farposst.ru oldalon lévő japán filmecske amely a Trumpeter Lexintonjának építését mutatja be (Custom sorozat) nincs-e meg valakinek. Két RAR állomány van fölrakva, de csak az egyik él, egy csíkos hajú japán emberke lealapozza a törzset, és nincs tovább...

Köszi szépen
Gonzo
Ilyennincsen 430886 2009. január 16. 09:26
Válasz erre
Szia Simi!

Köszönöm szépen a segítséget!
Hamarosan teszek fel képeket!

Ilyennincsen
Hajókovács 430885 2009. január 16. 07:30
Válasz erre
Szia Laci!
Várd meg amig elküldöm a kivágott ablakokat,és ahoz illeszd a keretet.
A kalapácsos modszernél a peremes része legyen alul és a sima végére üssél, de tegyél közé egy keményfa lécet, de ezzel is várjál amig az ablak megérkezik, mert lehet hogy a peremezés folytán szükül egy kicsit és inkább elötte tedd be az üveget.
Simi 430884 2009. január 15. 23:34
Válasz erre
Kedves Ilyennnincsen!
Szóval én csak egyszer szoktam lepermetölnyi. Itt nincsenek azok a nagy sima, egybefüggő felületek, hogy kijönne a festésnek ama hiányossága, mint az autóknál. Ráadásul matt festéket használunk, ami szintén sokkal hálásabb, mint a fényes.
Ilyennincsen 430883 2009. január 15. 22:08
Válasz erre
Szisztok!

Lenne egy nagyon bugyuta kérdésem. Ti mennyi rétegben szoktatok festéket felvinni az alkatrészekre?
Én eddig az autóim során egy alapozó és 2-3 fedőréteget vittem fel.
(árnyalat vagy fedőképesség fügvényében)

Ilyennincsen
Laci 430882 2009. január 15. 22:06
Válasz erre
Hajókovács!
Az odáig rendben van,hogy merőlegesen kell a satuba,de a satupofája recés,és attól félek,hogy ha összeszorítom a satupofája elmozdul.Tehát az én satummal nem fog jó lenni.Ezért inkább az a bizonyos kalapácsos módszerrel fogom csinálni.A 6mm-es jó abból kell 97db.Tehát akkor ezt a hüvelyt furjam meg 6-ossal?Köszi előre is!Inkább kétszer kérdezlek mint,hogy elrontsam.
Üdv!
Hajókovács 430881 2009. január 15. 21:00
Válasz erre
Szia Laci!

Az érvégzárót egy kis satuban nyomtam meg, ovatosan éppen annyira , hogy a perem belapuljon. Vigyázva arra, hogy a hüvely merőlegesen álljon a pofákra.
Nem emlékszel , hogyan csináltam, hiszen ezt is direkt megmutattam.
A belevaló üveget csak 6mm átmérőben tudok csinálni, mert a prés szerszámom bélyeg lapja meg lett edzve miután a lukasztó alapfuratai ( 2,-3.-4.-5.-6.-7.-8.-9.-1O.mm) ki lettek furva. Igy csak ezekben a méretekben tudok lukasztani.
Ha jó a 6 mm-es, mennyi kell?
Sebi 430880 2009. január 15. 20:46
Válasz erre
Szívesen. Ha szükség van még segítségre, csak gyere bátran.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.