/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
BBalázs 431130 2009. február 20. 19:47
Válasz erre
Jó :)
Én a kis Stukámmal segitenék be...
Sszabi 431129 2009. február 20. 18:45
Válasz erre
Ha jól veszem ki ez egy látványterv a német "D-day"-re vonatkozóan.Igaz?
Sebi ha tudod h mikor hajózunk be azért szóljál! :)
Sebi 431128 2009. február 20. 13:43
Válasz erre
alter
alter

Bocs, de találtam egy érdekes képet. Gondoltam megmutatom nektek. A minősége nem túl jó, de azt hiszem a lényeg látszik.
EDE 431127 2009. február 20. 12:35
Válasz erre
Pedig a Derflingerre, a Seydlitzre, vagy a Queen Maryre biztosan lenne elég vevő!
Varjúbácsi 431126 2009. február 19. 23:06
Válasz erre
Szabi!
Igen, a csomagban benne vannak a bordarajzok is. Az I. VH-ból még a Revell által gyártott Emden és Dresden cirkálókat vásárolhatod meg 350-ben. A Hasegawa csinálta a Mikasát - bár az Csuzimás, aztán csak a méla csönd. Illetve vannak gyantás gyártók, aranyáron márt makettekkel Amerikából.
Sszabi 431125 2009. február 19. 20:46
Válasz erre
uhh...ez nekem miért nem jutott eszembe?:P
Laci 431124 2009. február 19. 20:46
Válasz erre
Sszabi!
Nem kell számolgatni a tömegét a hajónak.Ugyanis ezt elvileg még ki is kell súlyozni.Mivel a hajótest üreges,valamint a felépítmény úgymond panel rendszerű,(lapokból van összeállítva),ezért nemigen lesz nehéz.Ahol lehet csak üregesre építem,és persze ügyelve az anyagvastagsára.Elvileg a hajótest most jár 10-12 kg-nál.Az összsúlynak kb 50-51 kg-nak kell lennie.Most ha a testet nézem is ez a legnagyobb területü "tárgy",és még így is benne van a megengedett súlyban.Mivel a vízvonal adott,így nem lesz nehéz addig súlyozni utólag,míg el nem éri a kívánt merülést.Például ott van Hajókovács Titanic hajómodellje.1:100-ban (269 cm) úgy tudom most jár 42-45 kg-nál.És láss csodát úszik és nem borul fel,valamint nem merül többet,mint kellene.Pedig teljesen fém építésű.
Üdv!
dcsabesz 431123 2009. február 19. 20:39
Válasz erre
Szerintem a hajó úszó tömegét nagyon egyszerű meghatározni. Bár Laci esetében ez nem olyan egyszerű. Szóval a lényeg az, hogy a kész hajótestet lenyomod egy vízzel színültig telt medencében a kívánt merülési mélységig, majd a túlfolyó vizet felfogod és leméred, súlyra vagy literre, így megkapod a szükséges hajótömeget.
Sszabi 431122 2009. február 19. 20:15
Válasz erre
Üdv!
Nézelődök de nem nagyon találok első VH-s csatahajókat. Az ICM 4-es ikreit és a zvezda hajóit láttam(bár azok még ennél a kornál is korábbiak).
Más nem gyárt ebből a korból 1:350-ben?

Laci!
Nehezen tudom megfogalmazni a kérdésem, de igyekszek, szal: hogyan számoltad ki a Bismarck-od tömegét hogy megfelelően ússzon vagy honnan tudod h a hajó kész,saját tömegével a megfelelő mélységig fog merülni? Nagyon érdekelne hogy ezt miként lehet számolgatni.

Varjúbácsi!
A Viribus Unitis tervcsomagban a hajó megépítéséhez való pl. bordarajzok is bennevoltak, vagy csak a felépítmény részeinek részletes rajza?

Válaszokat előre is köszönöm!
Sszabi
Laci 431121 2009. február 19. 19:42
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_193-01-7-08A%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-01-7-08A%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Hajókovács!
Utt van egy kép a hajó orráról.Itt látszódik a hegesztés.Na a kérdésem az lenne,hogy akkor itt mélyedve látszódnak az illesztések a varratnál,és akkor ezt hogy lehetne kivitelezni?Karcolással?Vagy hogy csinálnád a helyemben?
Köszi előre is!
Üdv!
dcsabesz 431120 2009. február 18. 21:55
Válasz erre
Nos. előkotortam a szórólapot. A Szent István nincs a repertoárban, de azért egy próbát megérhet, hátha tudnak segíteni valamiben. A cím: nostalgianavy.hu
Varjúbácsi 431119 2009. február 17. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!
Én árultam a Stefin a Viribus Unitis tervrajzot, és a kisebb részleteket tartalmazó tervcsomagot. A hajótest ugyanaz mint a Szt.István esetén, csak a hajócsavaroknál van változás. A felépítményben is van eltérés, de nem túl sok.
Laci 431118 2009. február 17. 16:55
Válasz erre
Dcsabesz!
Én úgy tudom,hogy aki a stefin volt srác,annak a Viribus Unitis tervrajzai vannak meg.
dcsabesz 431117 2009. február 17. 16:45
Válasz erre
Hali!

A Stefin láttam tervrajzokat ezen hajókról. Ha érdekel előkeresem a srác elérhetőségét.
ChevyG 431116 2009. február 17. 15:56
Válasz erre
Szerintem borzasztó lehet építeni. Kifejezetten utálatos anyag a műgyanta. Nagyon közel áll hozzám a téma, de még nincs fent a kivánságlistámon. (18E Ft + posta! röhej!)
Varjúbácsi 431115 2009. február 17. 13:35
Válasz erre
zsozs 431114 2009. február 17. 11:01
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat, én sem találtam :D
Sebi 431113 2009. február 17. 10:49
Válasz erre
Varjúbácsi 431112 2009. február 17. 10:08
Válasz erre
Zsozs!
Már volt szó róla, a WSW csinálja 1/700-ban, aranyárban.
Laci 431111 2009. február 17. 09:33
Válasz erre
Zsozs!
Nem akarlak elszomorítani.Tudomásom szerint nem lehet sehol sem makett kivitelben kapni.Legalábbis én hiába kerestem,sehol nem láttam.Pedig elég szomorú,hogy hazánk egyetlen híres csatahjóját pont nálunk nem lehet semmi formában sem kapni.
zsozs 431110 2009. február 17. 09:14
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Nem tudjátok valahonnan meg lehet szerezni a SMS Szent István csatahajót?
Köszi
zsozs
Hajókovács 431109 2009. február 17. 05:49
Válasz erre
Szia Laci!
Én ugy gondoltam , hogy Te magad is meg tudod csinálni,
Ha kiszabadulok , csinálok neked egy két mintapéldányt és tecnologiai leirást . elküldöm postán, annak alapján el tudod késziteni. Álltalában 16. óra után biztosan be vagyok kapcsolva ,
üdv. János
szondij 431108 2009. február 16. 23:09
Válasz erre
Szia Lucky!
Örömmel olvastam az üzented.
Ha a jó a winchester, akkor elküldhetnéd a tartalmát.
szondijanos@citromail.hu
Üdv
János
Laci 431107 2009. február 16. 22:47
Válasz erre
leégett a műhely 003
leégett a műhely 003

Hajókovács!
Ez igen csábítóan hangzik.Ha minden igaz akkor szeretnék is csináltatni ebből a verzióból,csak nem tudom mikor lesz rá pénzem.Történt ugyanis,hogy jelenleg 2 hónapig nem kell dolgoznom,na nem a gazdasági világválság miatt,hanem leégett a műhely ahol dolgoztunk.Úgyhogy egyenlőre nem tudom mi lesz velünk.Egy cirka képet tettem fel erről a műhelyről ahogy most kinéz.Főnököm szerint ránézésre is 100 milla a kár.Hát hallod...
Mikor tudlak elérni telefonon?
Üdv!
Hajókovács 431106 2009. február 16. 21:42
Válasz erre
Szia Laci!

Ha emlékszel a Rácz Laci bácsi korlátjára, Ő ugyanazt az NC gépen esztergált korlátoszoszlopokat használta mint én ,csak a befüzött szálat lazán hagyta.
Ez tuti méretarányos volt, a magassága 12 mm az átmérője O,6 mm.
De ha gondolod le lehet gyártani az oldal karikás, ill felső karikás változatot is. Az oszlop igy is 12mm kell , hogy legyen az átmérőjét megnövelheted max O,8 mm.-ig. A két db. oldalkarikát meghajthatod O,3 mm-es huzalból, ugy hogy szárat hagysz neki, szorosan összesodorva, ezt mint egy illesztő csapot használod a korlátoszlopon furt furatban , beforasztod . A felsőt , ugyanigy, Nem kell sok, ha jól emlékszem cca: 3OO darab.Az biztos , hogy olyan láncot nem találsz sehol , amilyet végig tudsz fűzni
de használhatod azt a " cápazsinor"- t amit én az antenna kábelnek használtam.
Ezt kellöen lazán hagyva imitálja a lánc esését.
Laci 431105 2009. február 16. 21:41
Válasz erre
Simi!
Odáig rendben van,hogy nem egy a kettő.Csak mivel Jani tudja hol kell ilyen korlátokat gyártattni,ezért kértem meg őt,és csatoltam hozzá ezt a képet,hogy könnyebb legyen a dolga.A lánccal kapcsolatban pedig csak annyit tudok,hogy biztos nem lesz ilyen lánc ekkora méretben.Ezt úgy láttam,hogy két drót lett összesodorva és ezáltal lett imitálva a lánc formája.
lucky 431104 2009. február 16. 18:11
Válasz erre
Szia szondij!
A Marjai könyv jó ábrákkal rendelkezik, de inkább vitorlás témával foglalkozik.
Az első rész elmélet és általános témákkal foglakozik (anyagok, szerszámok, rajzolvasás) a második rész már tiszta vitorlás.

Ha nem félsz a kihívásoktól javaslom ezt az oldalt ( papírhajók):
www.moduni.de/index.php/cPath/30000000_30400000_30405000
Halkan jegyzem meg:
A másik ( javításban lévő) gépben lévő vinyón pár megvan...Feltéve ha a vinyó túlélte.:X
Simi 431103 2009. február 16. 17:33
Válasz erre
Laci!
Igaz, nem engem szólítottál meg, és biztosan János fog is valami jó megoldást írni neked; DE egy nagyon nagy különbség van a Bismarck főfedélzetének korlátai és a Titanic korlátai közt: az utóbbi fix korlát volt (hajól gondolom, "gömbvasból"), az előbbi viszont lehajtható lánckorlát, amint az a képen is jól látszik. Szóval a kettő nem ugyanaz. Azon kéne gondolkodni, hogy mivel is tudnád imitálni az 1/100-as láncot, ill. a jellegzetes vezetőfülekkel rendelkező oszlopot?
Laci 431102 2009. február 16. 14:09
Válasz erre
Varjúbácsi!
Hát nem semmi a gyerek az már biztos.Gyors fejszámolás alapján is 4 méter körüli a hajó.Csak egy baj van!Én Bismarck fanatikus vagyok,tehát biztos nem fogom megépíteni a Yamato-t.
Varjúbácsi 431101 2009. február 16. 13:20
Válasz erre
Sziasztok!
Na erre varrjatok gombot!
Laci, itt egy új kihívás:-))
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/yamato-72-rb/rb-index.html
Laci 431100 2009. február 16. 12:42
Válasz erre
10_anchors_bs
10_anchors_bs

Hajókovács!
Itt van egy kép a Bismarck egyik horgonyáról.Na de nekem nem ez a lényeg,hanem az,hogy a korlát itt elég jól kivehető.Na mármost itt ugye háromsoros.A felső az a tetején fut,a másik kettő pedig mellette.Lehetséges ilyet csináltatni?Azért kérdem tőled,mert te ebben jártas vagy.Köszi előre is!
Remélem javulgatsz!
Üdv!
szondij 431099 2009. február 15. 21:11
Válasz erre
Laci!
Köszi a bátorítást, próbálkozom.
Most jön akkor a kutatómunka.
Üdv
János
Laci 431098 2009. február 15. 21:04
Válasz erre
Szondij!
Hát a kérdésedre a válaszom,hogy nem tudom van e tervrajz ezekről a hajókról.Szerintem ha van is akkor inkább csak bordarajz,vagy esetleg kevés infó.Bár lehet,hogy valahol van róla tervrajz,csak jobban utána kellene nézni.Próbálj meg utána érdeklődni,ne add fel!Nekem nincs meg sajnos Marjai Imre hajómodellező könyve,én a hajómodellezést hogyis mondjam,tanultam.Vagy legalábbis jártam ilyen szakkörre,és ott tanultam meg az alapokat,majd az évek folyamán egyre több tapasztalatra tettem szert.Úgyhogy szerintem járj utána mindenképen.Ha esetleg érdekel valami még vagy van kérdésed,akkor itt megtalálsz a fórumon,és még sok olyan nagybetűs embereket,akik szívesen segítenek neked.
Üdv!
szondij 431097 2009. február 15. 20:33
Válasz erre
Nem volt konkrét hajó, de ez nagyon megtetszett!
Ez tetszik. Én őszintén szólva vacilláltam, hogy tanker vagy konténer hajó-e.
Szerinted létezik ennek valahol tervrajza? Érdemes utána kutatnom?
Mit gondolsz a Marjai Imre fajta hajómodellező könyvről?
Köszi a képeket.
Laci 431096 2009. február 15. 20:25
Válasz erre
AmericanTern1
AmericanTern1
MV_American_Tern_%28T-AK-4729%29_200601
MV_American_Tern_%28T-AK-4729%29_200601
perem 001
perem 001
perem 002
perem 002

Szondij!
Konkrét nem tudom a hajó nevét amit feltettél,de azt ki bírtam belőle venni,hogy egy konténer hajó.(A daruk alapján feltételeztem.)Találtam is egy-két képet egy általad feltett hajó hasonmásához,(már ami a formát illeti).A neve MV American Tern.Nem tudom,hogy van e konkrét hajód amit elképzeltél,de ez hasonló az elképzelésedhez.
Üdv!

BBalázs!
Idáig jutottam a Bismarck fedélzetén lévő peremmel.
szondij 431095 2009. február 15. 19:03
Válasz erre
Húha, ez nem valami jó hír. Akkor ehhez még fejlődnöm kell.
Konkrétan fogalmam sincs, hogy kell egy ilyenhez hozzákezdeni.
Sszabi 431094 2009. február 15. 18:58
Válasz erre
Sztem ezt esetleg saját építésben csinálhatod meg, a kép alapján nem tűnik széria makettnek.
szondij 431093 2009. február 15. 16:37
Válasz erre
Oak Display Case
Oak Display Case

A kép
szondij 431092 2009. február 15. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy mi ennek a hajónak a neve, és honnan szerezhető be?
Nagyon megtetszett.
Simi 431091 2009. február 14. 22:31
Válasz erre
Én biztos, hogy valamilyen akril lakkot használnék, mert azok aztán ténylég gyorsan száradnak (kb 10 perc) és nekem a MM matt akrillal is jó tapasztalataim vannak. Szerintem a fényes is jó lehet ebben a szegmensben - bár olyat még nem használtam.
A lakkot eszedbe ne jusson a szórópisztolyban tárolni! A lakk ugyanis kiváló ragasztó is egyben... el tudod képzelni, hogy ez mivel járhat? Lehet, hogy ki is dobhatod az egész kócerájt!
Sebi 431090 2009. február 14. 20:16
Válasz erre
Már bocs, hogy beleszólok, de a lakkozás az tulajdonképp az utolsó lépés egy makett elkészítésénél. Szíved joga eldönteni, hogy lakkozod vagy nem, de ha még nincsenek matricák a gépen, akkor addig nem érdemes megcsinálni. A festékszóróban pedig nem szabad semmit bennehagyni. Mivel ha jól sejtem nem tudod légmentesen lezárni a pisztolyt, két nap után nagy valószínűséggel, ha nem is lesz betonkemény, de kapsz egy szép szirupszerű oldatot, amit kidobhatsz.
lucky 431089 2009. február 13. 21:54
Válasz erre
Balázs!
Sztem kérdezd őt.
Sok mindent kipróbált már.
BBalázs 431088 2009. február 13. 19:13
Válasz erre
Lucky!
Köszönöm a választ, de még nincsenek matricák a gépen...
Egyébként a matricázás után nem vagyok benne biztos, h lakkozni fogom még, de Ákosnak mi volt a baja vele? Egyébként 1561-es szintén szögletessel lakkoztam a próbagépeket...
És mit ajánlanál helyette?
lucky 431087 2009. február 13. 18:56
Válasz erre
BBalázs!
Ákos szerint nem a legjobbak az MM lakkjai.
Nálam az 1560-as ( szögletes üvegű) felszedte a matrica mintáját...
BBalázs 431086 2009. február 13. 18:02
Válasz erre
Sziasztok!
Kicsit off a kérdésem, de ebben a topicban érzem magam otthon... és tudom, hogy itt baráti segitséget kaphatok.
A makettek lakkozásáról kérdezném, hogy a model master fényes lakkjával v egyéb lakkal, mi a tapasztalatotok. Kipróbáltam pár ócskább maketten, szép fényes, meg jónak is tűnik, de mennyi a száradási ideje reálisan? Két napot hallottam, amig teljesen megszárad, ha ezt betartom akkor mindennek kaffolnia kell gondolom.
Másik - ha most benne hagyom a festékszórómban az 1-1 arányban felhigitott lakkot, akkor az két nap alatt ugye nem döglik be? Mert csak aztán szeretném a FŐFŐ makettet lelakkozni, ha már bebizonyosodott,h megfelelő munkám.
Mégeccer bocsi a hozzászólásért, de inkább ismerősöket kérdezek, hiszen most fogok előszőr lakkozni makettet.
lucky 431085 2009. február 13. 12:40
Válasz erre
:ddd
Laci 431084 2009. február 12. 23:21
Válasz erre
Lucky!
Nyugtasson meg a gondolat,hogy legalább nem vagy egyedül.
lucky 431083 2009. február 12. 21:41
Válasz erre
És még nekem mondják, h nem vkok normális...
Grat!
Laci 431082 2009. február 12. 18:23
Válasz erre
vízelvezető rács a fedélzeten 001
vízelvezető rács a fedélzeten 001
vízelvezető rács a fedélzeten 002
vízelvezető rács a fedélzeten 002
vízelvezető rács a fedélzeten 003
vízelvezető rács a fedélzeten 003

Üdv hajósok!
Nap mint nap készül a Bismarck,és nem eredménytelenül.Most például a a fedélzeten lévő vízvezető rácsot csináltam meg.Íme!A vonalzós képnél észrevettem,hogy az egyik el van csúszva és még gyorsan helyre igazítottam.
BBalázs 431081 2009. február 12. 09:15
Válasz erre
Alakul, alakul, már annyira várjuk, hogy vizrebocsájtsák :D (Ugyebár a hajótest csobbant előszőr, a felépitmények, a szerelvények és az álgyúúk eztán kerültek a helyükre)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.