/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
EDE 432339 2010. február 9. 10:42
Válasz erre
Ja, csak Kb. 2000 km az út. (oda)
EDE 432338 2010. február 9. 10:37
Válasz erre
Laci, Narn!

Nem tán erre gondoltok?
www.atlantikwall.info/aw/norwegen/n1_3000.htm

Dániából autóval elérhető Svédországon keresztül, bár stilszerűbb lenne hajóval.
Laci 432337 2010. február 9. 07:01
Válasz erre
Szia Baläzs!
Igen olvastam Simi välaszät.Tehät akkor Norvegiäban süllyedt el.Pedig tenyleg van egy kezikönyv,ahol ezt lättam.

Narn!
Ez a kezikönyv egy benzinkuton volt valahol az autopälya melett es tök ingyen.A nemet hatärt ahogy elhagyjuk,valahol ott talältam rä.De majd megkerersem es megirom.
Üdv!
BBalázs 432336 2010. február 9. 06:37
Válasz erre
Szia Laci!
Simi már megválaszolta a kérdést!
Norvégiában portyázott (vagy inkább vesztegelt) a Tirpitz, de az utikönyv lehet érdekes, mennyit kóstál és milyen terjedelmű?
Egyébként minden rendben?
Balázs
Atis 432335 2010. február 8. 23:52
Válasz erre
Ahoi

Narn.. nagyonremélem hogy lesz veled fényképező.:)

üdv.
Narn 432334 2010. február 8. 23:48
Válasz erre
A stilling az tényleg kiállítást jelent. Merre van, mert akkor én is meg lesném. Én is itt élek (Dánia).

Simi, vannak fjordok, de ne olyat képzelj el, mint Norvégiában, mert itt a legmagasabb hegy is csak 150m. Konkrétan egy pukli :))
SImi 432333 2010. február 8. 23:02
Válasz erre
Dániában már fjordok is vannak? Különben a Tirpitz Norvégiában, Tromsö közelében a Haaköy sziget melletti horgonyzóhelyén süllyedt el 1944.nov.12-én.
Sszabi 432332 2010. február 8. 22:12
Válasz erre
Szia Jozsi!

Elkezdtem a Hood fedélzetét bedeszkázni, és azt szeretném megtudakolni, hogy ha kész lesz mivel lakkozzam le? Vagy mivel kell lekezeleni?
Előre is köszi a segítséget!

Sszabi
Jozsi 432331 2010. február 8. 21:51
Válasz erre
Hát egy napja spekulálok, hogy mire gondolsz! Szerintem a motorokat akarod "olyan" színűre festeni. :-) :-) :-)
Laci 432330 2010. február 8. 21:16
Válasz erre
Szia Baläzs!
Szoval az a lenyeg,hogy itt Däniäban lättam egy utikönyvet,ahol a Tirpitzröl lättam valami iräst."Tirpitz Stilling".Szerintem ez Tirpitz kiällitäst,vagy muzeumot jelent.Szoval egy fjordnäl van.Te vagy egy nagy Tirpitz szakertö.Melyik fjordnäl süllyesztettek el a hajot?Valahol a keleti oldalon lättam,csak mär nem jut eszembe a neve.Köszi!
Üdv!
Mellesleg a festek amit vettem fel liter 209 dän koronäba került,az ätszämolva 8000 Ft.
xXx 432329 2010. február 8. 20:53
Válasz erre
Sziasztok! segítséget kérnék! Nem csináltam még diorámát, és azt szeretném tudni, hogy milyen technikákkal lehet élethű vizet csinálni?
BBalázs 432328 2010. február 7. 22:32
Válasz erre
Laci!
Megkaptam az sms-ed, de nem értettem a kérdést... itt tudok válszolni szivesen!
SImi 432327 2010. február 7. 22:11
Válasz erre
Kedves Sebi Barátom és Sszabi!
Köszönöm szépen a linket! Tényleg nagyon ügyes ez az ember. (Azért nem csak maratással javította fel...) Nekem a Scharnhorst jobban tetszik: talán egy kicsivel precízebb, mint a Graf Spee.
Sszabi 432326 2010. február 7. 21:19
Válasz erre
Egyébként az úr elkövetett egy hasonlóan színvonalas heller Graf Spee-t is, az is nagyon szép:
www.u-modelismo.com/foromodelismonaval/index.php
Sszabi 432325 2010. február 7. 20:48
Válasz erre
A Bismarckra nagyon kíváncsi vagyok :)

Egyébként a fórumon ahol ez a Scharnhorst remekmű vagyon több más szép dolgot is lehet látni (pl van egy Arizona). Érdemes szétnézni.
Laci 432324 2010. február 7. 20:33
Válasz erre
Üdv minden hajosnak!
Ugy nez ki,hogy kb 3 het mulva erdekes kepet fogok feltenni a Bismarckrol.Egyenlöre csak annyit,hogy itt Däniäban sikerült vennem festeket.A többi legyen a ti fantäziätokra bizva.
Üdv mindenkit innen Däniäbol!
Narn 432323 2010. február 7. 16:29
Válasz erre
El sem hinné az ember, hogy a Trumpinál ekkor melléfogások (is) vannak.
Nagy dilemma ez a L'Arsenal megvásárlás ... :) Alszom még rá egyet.
Köszönöm szépen a linket, vannak benne érdekességek.
Sebi 432322 2010. február 7. 13:40
Válasz erre
Kedves Barátom !

Sikerült megtalálnom azt a fórumot, ahol annak a Scharnhorstnak az építéséről lehet olvasni, mely a modelwarships-en is feltűnt. Nem vagyok jó spanyolos :) de szerintem a képek önmagukért beszélnek.

www.u-modelismo.com/foromodelismonaval/index.php
EDE 432321 2010. február 6. 20:51
Válasz erre
Essex!

Olyan Essex class hajót szeretnék, melyen Corsairek vannak. Úgy tudom, a választék szûkül "short hull" ra. Ha jól tudom az Essexen és a Intrepiden 45 januárjától, a Franklnen,a Waspon és Benningtonon 45 márciusától telepûltek a századok. Mivvel a Trumpi Essex korai, ezért a Yorktown vagy maga a Franklin a legalkalmasabb a célra.
Ha hülységet írtam volna, javíts ki!

Sorry for máj púr Hungarian, ájv dránkt máj först Unicum :)
SImi 432320 2010. február 6. 13:18
Válasz erre
Horváth Zoltán barátunk legújabb, nagyon színvonalas írása: www.freeweb.hu/olli/st.html Nagyon élvezetes olvasmány!
SImi 432319 2010. február 6. 00:14
Válasz erre
Ez egy nagy dobás lesz! Remélem, nem lesz nagyon sok hibája a kitnek. Talán majd karácsonyra ki is adják. Addig meg lehet gyűjetni a pénzt+anyagot+lelkierőt.
Topy 432318 2010. február 5. 23:20
Válasz erre
Essex 432317 2010. február 5. 16:32
Válasz erre
Ezt neked kell eldöntened. Kb. két évvel ezelőtt aktívan fórumoztam a Modelwarshps Essex fórumában, ott is szóba kerültek az ehhez hasonló kiegészítők, mint pl. a 40 mm-es Bofors, a különböző távmérők, a csónakok stb. Ha mindent lecserélsz műgyantára, a hajó árát ráköltheted még egyszer (a Fletcher-nél még kétszer-háromszor). Szerintem érdemes összenézni az egyes alkatrészeket (Trumpeter kit vs. L'Arsenal vs. rajzok/fotók), és eltökölni azon, hogy mit érdemes lecserélni és mit elég csak feljavítani. Baromi macerás és időigényes meló...

Ennek a szettnek az az egy előnye azért megvan, hogy csak annyi van mindenből, amennyi kell. Ha valamit külön veszel, szinte biztos, hogy vagy több van és így kimarad), vagy kevesebb, emiatt többet kell venni, a végén megint kimarad. Pl. az Essex-hez kell 12 db 5"-es ágyúcső, ez 10 db-os szettben van. Ha a két Fletchert hozzáveszem, akkor 22 kell...

Ha már Trumpi... A fent említett Essex fórumban írtam annak idején egy szösszenetet a 26' Whaleboat-ról. A valóságban ugyanilyen van az Essex-eken és a Fletcher-eken is. Na most ott összehasonlítottam a Trumpi Essex, a Trumpi Fletcher és a Tamiya Fletcher kitekben lévő csónakokat. Érdemes a két Trumpi közötti különbségeket megnézni (a két felső a fotón)... Sem a méret, sem az alak, sem a kidolgozás nincs egymással köszönőviszonyban...

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Legalul van az említett hozzászólás (mondjuk feljebb is a Trumpi Essex hibáit ecsetelem), a fotón a TrE = Trumpi Essex, TrF = Trumpi Fletcher és TaF = Tamiya Fletcher, fölötte a rajz, alatta a L'Arsenal csónak. A következő oldal tetején válaszolnak rá, ott azt írják, hogy a L'Arsenal-nak nem jó az alakja, túl nagy "sternpost" és szerinte a Tamiya-é a legjobb ezek közül.
Narn 432316 2010. február 5. 14:30
Válasz erre
Igazad van, bocsi. Nekem fel sem tűnt...
Már csak az a kérdés, hogy érdemes vajon ennyit áldoznom rá vagy sem. Szerintem beérem egy maratással is.
Essex 432315 2010. február 5. 13:24
Válasz erre
"Nézegettem a neten a fellelhető cumókat a Sullivanhez és találtam egy érdekességet a Larsenaltól, viszont a gyártó oldalán csak egy maratás kép van a tartalomról, holott ez gyanta lenne készlet lenne ..."

Ha jobban megnézed (= kinagyítod a képet), akkor láthatod, hogy a maratás képe mellett ott van a műgyanta alkatrészek felsorolása. Ezekről gondolom azért nincs fotó, mert ezek jelenleg külön is kapható dolgok, amiket most egy dobozba rak, csak mindenből a The Sullivanhez szükséges mennyiségben. A műgyantás cuccok képét pedig meg lehet nézni a Catalogue alatt, csak érdemes szűrni az 1/350-re és az Accessories-re.
zs180 432314 2010. február 5. 12:47
Válasz erre
Simi,
Nagyon szép a König! De a Pierre Marchal-féle 1:350-es scratch Gearing a steelnavy-n se kutya.
P.Gy.
SImi 432313 2010. február 5. 09:15
Válasz erre
Gknight!
Érdemes megnézni ezt a König-et. Magyon szép munka! 350-ben talán az egyik legszebb!
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-yl/yl-index.html
Essex 432312 2010. február 4. 09:57
Válasz erre
Ja, az nem mérvadó! :-))) Ez a kép az "összerázó úton" készült, tehát még nem éles körülmények között. A fedélzet is baromi kopott, időbe telt, amíg kikísérletezték az kopásállóbb pácot. (Merthogy a fa fedélzet nem festve volt.) A korai időszakban még az is előfordult, hogy semmilyen jelzés nem volt felfestve.

Ha megnézed ugyanitt a 142k-s képet ("Underway during the Marianas operation, June 1944."), ott látszik, hogy a középső csík halványabb a két szélsőnél, mivel az sárga volt, a szélsők pedig fehérek. De ez hajónként és időszakonként is változott, mindig az adott hajó adott állapotáról kell képeket keresni.

Tegnap megnéztem, a Randolph-nál (CV-15) volt 1945 tavaszán fehér a szám, de ez a kép nincs fent a NavSource-on. Előfordult fekete szám vékony fehér szegéllyel (CV-11 és CV-17).

Ezen a 128k-s TBM balesetes képen a csíkok szintén sötétnek vagy nagyon halványra kopottnak tűnnek, viszont lejjebb van szép világos csíkos kép is:

www.navsource.org/archives/02/12.htm
Ezen pedig a 122k-s okinawa-i képen semmilyen csík nem látszik, ami persze nem jelenti azt, hogy nincsen:

www.navsource.org/archives/02/09.htm
EDE 432311 2010. február 3. 13:27
Válasz erre
Essex!

Pont itt találtam ezt a furcs képet:

USS Yorktown (CV-10) underway circa mid-1943.
Színes fotó, világos, deszka színű fedélzettel, fekete v. sötétszürke csíkokkal. Arra a 98k-s képre gondolok. Ez eccerűen nem lehet érzékcsalódás!
EDE 432310 2010. február 3. 13:24
Válasz erre
Balázs!

Este megy a mail a megoldással. Az asszony aszongya, nem nagy dolog.
Essex 432309 2010. február 3. 09:58
Válasz erre
A csíkok leginkább fehérek vagy sárgák voltak (mindkettő előfordult), bár lehet, hogy néha voltak sötét csíkok is (néhány képen mintha úgy tűnne). Ezen a linken középtájon az NS021038 képen (a hajó fentről balról hátulról) jól látszik, hogy a szám sötét a csík pedig világos. A fény valószínűleg azonos módon esik mindkettőre. :-)))

www.navsource.org/archives/02/10.htm

A fedélzet pedig sötétkék volt. Amúgy ha jól emlékszem valamelyik hajón (talán CV-15 vagy CV-19?) volt 1945-ben fehér szám, most nem találtam képet róla.
BBalázs 432308 2010. február 2. 20:48
Válasz erre
Köszönöm!
Ímél ment mindkettőtöknek.
Balázs
EDE 432307 2010. február 2. 19:31
Válasz erre
BBalázs!

Az asszony Phtoshoppal dolgozik. Ha SImivel nem boldogultok, ő lehet, hogy megmondja az igét.
SImi 432306 2010. február 2. 19:11
Válasz erre
Szai Balázs!
Hát nem mondanám, hogy nagy szakértője vagyok a Photoshop-nak, de azért ha tudok, segítek persze.
BBalázs 432305 2010. február 2. 17:19
Válasz erre
Simi!
A segítségedet szeretném kérni photoshop témában, ha segítenél, akkor e-mailben leirnám a problémám.
Balázs
Freddy 432304 2010. február 2. 13:53
Válasz erre
Sziasztok!

Ugyan nem csata-, és hajónak is csak félig hajó, de szovjet Gus légpárnásról nincs valakinek véletlenül valamilyen elektronikus anyaga?
EDE 432303 2010. február 2. 12:47
Válasz erre
commons.wikimedia.org/wiki/File:USS_Colorado_(BB-45)_overhead_view_1932.jpg

Itt nagyon jól látszik a vizes fedélzet effekt.
(Amúgy meg szerintem a magunkfajtának igen tetszetős, ezért amúgy is szerettem volna megmutatni nektek.)
EDE 432302 2010. február 2. 12:43
Válasz erre
Essex!

És az létezik, hogy egy Essex fedélzetén a csíkok sötétebbek voltak, mint a fedélzet? Pedig ugye az szürke volt, a csík meg fehér, vagy világos szürke.
Vagy ez is csak a fényviszonyok miatt látszik úgy.
Essex 432301 2010. február 2. 10:26
Válasz erre
A különböző fényviszonyokra jó példa valamelyik dokumentumfilmben látott részlet, ahol repülő repülőről :-) mutatják a Yorktown-t (CV-10, Essex-osztály). Mint köztudomású, az amcsi hordozókon - többnyire - feketével volt a fedélzetre festve a szám, bár néha nem annak tűnik. Szóval ezen a snitten amikor a hajót még elölről mutatja, a szám sötétebb a fedélzetnél (ami ugyebár sötétkék volt), amikor pedig hátulról látszik a hajó, már világosabb a szám a fedélzet színénél...
SImi 432300 2010. február 2. 07:53
Válasz erre
zs180, Gyuri!
Természetesen, ha dokumentumok igazolják, akkor az más. Mert a különböző fényviszonyok közt készült ff fotókkal ilyesmit nem lehet igazolni.
Különben az izlésünk hasonló lehet: fafedélzetes és RN...
zs180 432299 2010. február 2. 00:46
Válasz erre
Kedves Imi,
nem hiszem, hogy csak a különféle fényviszonyok között készült, esetleg vizes fedélzetet ábrázoló fotók félreértelmezése alapján állítják egyesek, hogy a Yamato fedélzete szürke volt a végén. Szerintem az utóbbi években napvilágra kerülhettek ezt igazoló dokumentumok, melyek korábban nem voltak ismertek, de az is kehet, hogy sosem lesz teljes konszenzus ebben e kérdésben sem, mint pl. a Pearl Harborban horgonyzó hajók toronytetejének esetleges szürkétől eltérő színe vonatkozásában, pedig az amerikai hajók százszor jobban dokumentáltak, mint a japánok.
Egyébként szerintem egy csatahajó fafedélzettel néz ki jól: ha a főfedélzet szürke, valahogy nagyra nőtt rombolós kinézete lesz (ez egyike a számtalan oknak, amiért jobben tetszenek a brit hajók, mint az amerikaiak - de az már tényleg bántóan szubjektív vélemény, elnézést érte).
P.Gy.
SImi 432298 2010. február 2. 00:02
Válasz erre
Az alsó fotó az érdekes...hmmm
Az alsó fotó az érdekes...hmmm
Itt is az alsó felvételen gondolkodj el... hmmm
Itt is az alsó felvételen gondolkodj el... hmmm

EDE!
Szerintem fotók alapján gondolják "sokan", hogy sötétszürkére volt festve a fedélzet, vagy tévedek?
Itt a PoW-ról két légi felvétel. Nézdd meg a fedélzet színét. Pedig tudtommal sose festették a fedélzetét valamilyen színre.
EDE 432297 2010. február 1. 23:20
Válasz erre
Most hirtelen ezt találtam gugléban: Egy első díjas Yamato makett 45-ös állapotban. És bizony szürke a fedélzet! De más makettnél is láttam.
Itt valami titok lappang.

www.flyhawkmodel.com/en/fhcontest2008.asp
EDE 432296 2010. február 1. 23:08
Válasz erre
zs180

A Sibuyan tengeren "44. okt-ban a Yamato és a Musashi "deszkái" biztosan szürkére voltak festve. Nyilván az erős amerikai légitevékenység miatt.
Mivel az álcázásra egyre jobban szükségük volt, én nem lepődnék meg, ha a szürke máz maradt volna. Ha csak már nem volt elég festékük ...
Bocs, ha esetleg evidens dolgokat írtam volna.
SImi 432295 2010. február 1. 21:26
Válasz erre
Úúúhhh!
Örülök, hogy észrevetted az üzenetet! (Egész nap ezen izgultam...) Nézdd meg a filmet - szerintem jó és inspirálni fog! Bocsánat még egyszer a pontatlanságért!
vtom750 432294 2010. február 1. 21:01
Válasz erre
Hello SImi,

Észrevettem, köszi !
Még nem kezdtem el a festést, még össze kell hoznom a tornyok forgatását.
Ötletes a kit, a mechanika a 3db. 46cm-s tornyot egy irányba fordítja, és velük párhuzamosan fordul a távmérő.
A filmet muszáj megnéznem.

üdv.
Narn 432293 2010. február 1. 20:15
Válasz erre
Nekem meg van a film és teljesen jó, tetszik. A forgatáshoz használt 1:1-es modelt meg megépítette egy őrült japán makettező 1/700-ban teljesen jó minőségben.

Nézegettem a neten a fellelhető cumókat a Sullivanhez és találtam egy érdekességet a Larsenaltól, viszont a gyártó oldalán csak egy maratás kép van a tartalomról, holott ez gyanta lenne készlet lenne ...

www.larsenal.com/catalogue/index.php
és ez a doboza
www.pacificfront.com/catalog/product_info.php
SImi 432292 2010. február 1. 19:51
Válasz erre
vtom750!
Nem olvastad az 7366-os üzenetet? Sajnos elnéztem a színt, nem XF-54, hanem XF-53 neutral grey. Bocsánatot kérek! Remélem, nem okoztam jóvá nem tehető bajt!
SImi 432291 2010. február 1. 19:46
Válasz erre
Kedves zs180! Gyuri!
Én - lehet, hogy nevetségesen hangzik - de a Yamato filmet tekintem etalonnak. Szerintem nagyon-nagy fokban törekszik az autenticitásra. Hiszen meg is építették a fél hajót 1:1 -ben! és csodálatosan pontos és szép kivitelben. Biztos, hogy kikérték a téma neves szakértőinek aprólékos véleményét. És a filmben nincs sötétszürkére festve a fedélzet.
Különben mindenkinek kötelező megnézni a fimlmet, aki meg akarja építeni a hajót. Az intersparban láttam nemrégiben egy ezresért.
vtom750 432290 2010. február 1. 19:26
Válasz erre
Hello!

Vettem !
Nézegetem a színeket, az XF-54 kicsit zöldes árnyalatúnak tűnt...
A neutral grey talán kicsit világos. Nagyobb méretarány miatt sötétebb is lehet.
A fedélzetre először a XF-55 "deck tan"-tpróbáltam volna alapnak sárgás alapon, de már vannak kétségeim...kipróbálom kicsiben.

A kit-ben a nem a 45'-ös tele légvédelmi-ágyúzott kiadás van, biztos nem a szürkére festett fedélzetűt csinálom-ha volt olyan...

Wikipédián egészen hihető színek vannak a nagyfelbontású rajzon.
hu.wikipedia.org/w/index.php

Borzasztó nagy a felület, van hozzá csudálatos 4 méternyi korlát, ezt fújnom kell, mert megmarhulok, akármilyen festékpazarló is
Ezért kicsit sajnálom rá a Tamiya festéket. (anyagilag)

Revell 57 világosított árnyalata lesz szerintem a vége.

Mivel ez működőképes modell lesz, nem erőltetem a részleteket, pedig létezik hozzá White ensign fotómaratás potom 80$-ért.
A hozzá adott korlát tartós és kör keresztmetszetű.

Revell festékekkel viszont az a rossz tapasztalatom (innentől összezagyválom a topic-ot), hogy a második réteg nem tapad meg, porszerű lesz, akárhogy kísérleteztem a higítással (lakkbenzin vagy H100)

ööö...bocs a novelláért...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.