/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
törzsbusz 504375 2010. február 1. 15:56
Válasz erre
Üdv:

Balról jobbra: Zil-164 apa-2 indító felépítménnyel, Maz-200,Csepel-350 század jelöléssel az ajtón. Holler Jani bácsit személyesen ismerem
romeo 504374 2010. február 1. 14:19
Válasz erre
1968
1968
Holler_Janos_037
Holler_Janos_037

Segítséget kérnék a képeken látható MN gépjárművek típus-beazonosításához.
Köszönöm!
forrás: www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/Holler_Janos/Holler_Janos.htm
romeo 504373 2010. február 1. 13:40
Válasz erre
Üdv!

Az "éterből": A KrAZ-255 és Tatra 815 vontatók helyett MAN vontató(típus ismeretlen) kerül beszerzésre a honvédségi gépjárműprogram keretén belül.
Esetleg tudja valaki a pontos típust?
Maz 504372 2010. február 1. 11:12
Válasz erre
Kiegészíteném kicsit.
A P-40-ek a Tatra-141 vontatókkal érkeztek, kinézetre a CsMZAP-5208-tól nem könnyű megkülönböztetni. Utóbbiak már a KrAZ vontatókhoz jöttek, becenevük kiscsimpánz.
Pár darab CsMZAP-5212 tréler is volt, ezek már 4 tengelyesek, 50 tonna teherbírással. Becenevük nagycsimpánz.
Bár kinézetre a Rogers tréler koppintásának tűnnek, de attól lényegileg különböznek. A Rogers hossztartós, a CsMZAP szekrényvázas konstrukció. A futómű már majdnem teljesen azonos.

A MAZ-537-esekhez a CsMZAP-9990 trélerek lettek behozva. Ezek hátulján van egy széles egybefüggő rámpa, amit csavarorsókkal lehet fel-le mozgatni. Erről lehet a két kis feljárót lebillenteni. Nagyon nagy összpontosítást, összeszokást igényel egyszerre hajtani a két oldalt, máskülönben befeszül. Ennek kiküszöbölésére Tapolcán a HL-20-15-höz tartozót hidraulikus munkahengerekkel szerelték fel. Az újabb kiadású CsMZAP-9990-eseken már egyszerüsítettek és két hosszú feljáró van csak.

Kis érdekesség még, hogy valójában ezek a trélerek nem 3 és 4 tengelyesek, hanem 6 illetve 8 tengelyesek. Egymás mellett ugyanis két rövid tengely van. Így a kiscsimpánz 24, a nagycsimpánz 32 kerekes. Ikerkerekes a megoldás, és a ZiL-130-ról is ismert haranganyás módszert alkalmazták. Defekt javítása nem a legkellemesebb szórakozás ennél. A CsMZAP-9990 csak 12 kerekű, de jóval szélesebb nagyobb felfekvő felületű abroncsokkal.

A MAZ-ok kivonása bár nagyon fájó pont, de azt kell mondanom, szinte az egyetlen érthető és normálisan indokolható kivonás az utóbbi 20 évben. Túl nagy fogyasztású, nehezen manőverező, közúton lassú szerelvények voltak. Terepen ezek a hátrányai lecsökkentek ugyan az ellenfelekhez képest, de ott meg nem használtuk ki őket.

Fájóbb, hogy lassan a Tatra vontatók is élettartamuk végéhez közelítenek. Több balesetezett is közülük. (Kaposvári 1-2 éve, a tréler felfordult, borította a vontatót is. Tatairól leesett már T-72 jó pár éve, vontató nem sérült. Egy még az Okucani misszió után kapott felújítást, nem sokkal később a hajtás szétment, azóta is mindig van valami baja.)
torpokoska 504371 2010. február 1. 10:47
Válasz erre
Csak annyit, hogy létezett egy P80 tréler is, nehezebb technikához (Szoc, P40 lokátorok stb.). Szintén Kraz-255 húzta.
páncélos 504370 2010. február 1. 08:15
Válasz erre
Uraim!

Tréler ügyben pár dolog:
3 különböző trélerről beszélhetünk. Amit általában a Kraz-255B után kötöttek az a P-40 (40t) (MAZ-5208 típusjelzéssel is szokták illetni) T-72 harckocsit nem szállíthat(na), de szükség törvényt bont. T-54/55 és BMP családot szállíthat.
A Tátra tehergépkocsik után P-50 (50t) trélert kötnek, ami a T-72 és a BAT-2 szállítására megfelelő, de kevés van belőle.
A MAZ-537 vontatmánya volt a CSMZAP tréler, de ezt meg ugye kivonták a hozzáértők.
Ha a típusjelölések nem pontosak elnézést (én így emlékszem).

Egy oldal a témában:

legion.wplus.net/guide/army/tr/trailors.shtml
Ákos 504369 2010. február 1. 08:08
Válasz erre
Köszönöm!
Elvileg a T-55 pont a 40 tonnás megengedett tömeg határán volt, így vitték is KrAZ-zal, szinte az összes fotómon T-55 rakomány van, illetve a múltkor ide tett fel valaki egy BAT-M-et szállító KrAZ-t.
Bubu 504368 2010. február 1. 07:45
Válasz erre
Szia!
Hát legjobb tudomásom szerit a BMP volt a legnagyobb harcjármű amit ezeken a trailereken vihettek!Nagyobb cuccost (T-55) már MAZ trailer kombinációval szállízották!
Gabi 504367 2010. január 31. 21:52
Válasz erre
Szia Ákos!

1989-ben Kaposváron én is láttam ilyen Kraz+tréler szerelvényt, csak akkor T-55, vagy 72 volt rajta, arra már nem emlékszem pontosan, hogy melyik. Volt egy MAZ is a fiúknak, de inkább a Krazt használták a trélerrel. Az a baj, hogy csak 5 hétig voltam oda vezényelve, így nem voltam velük annyit, hogy többre emlékezzem már.

Gabi
Laller 504364 2010. január 31. 15:51
Válasz erre
Maz, köszi. Azért kérdeztem, mert netem csak olyan képet/videót találtam, ahol Tatra-val vontatják.

Üdv,

laller
Maz 504363 2010. január 31. 15:45
Válasz erre
Természetesen használt. Majdhogynem ahhoz lettek beszerezve.
Laller 504361 2010. január 31. 14:28
Válasz erre
Sziasztok!

T-72-es tank szállításához MH használt/használ MAZ transporter-t?

Köszi a segítséget!
lucky 504360 2010. január 31. 14:07
Válasz erre
Szia Tüzér!
a P32 v P50 tréler megvan papírból ha jól emlékszem 1/32 v 1/35-ben.
Ákos 504359 2010. január 31. 14:03
Válasz erre
Bubu 504358 2010. január 31. 13:25
Válasz erre
Szia Ákos!
A trailer es dolog teljesen hiteles lenne .1997-ben a Lenti laktanya felszámolásánál is ilyen szerelvények hozták a BMPket Szombathelyre!
Kamovos 504357 2010. január 31. 13:20
Válasz erre
Szia Kalóz Barátom!

Én még nem, de nagyon készülök menni!
Körbe fényképezek mindent!

Üdv: kamovos
Ákos 504356 2010. január 31. 12:58
Válasz erre
Pár hét múlva kapható lesz, hamarosan elkezdem a prototípus példányt összerakni. Majd teszek fel képeket az építésről.
És tervben van az orosz trailer elkészítése is hozzá.

Ezzel kapcsolatban egy kérdés: mennyire lenne hiteles, ha a traileren egy BMP-1 lenne, a KrAZ ezt húzná?
Kalóz 504355 2010. január 31. 12:40
Válasz erre
Ma délelőtt a Főtér műsorában mutatták a zsámbéki légvédelmi múzeumot.
Járt már arra valaki?
Kalóz
tüzér 504354 2010. január 30. 21:03
Válasz erre
Köszönet mindenkinek az infókért.
Ha meglesz a KRAZ 35-ben, akkor jó lenne mögé kapcsolni egy trailert...
Apropó, mikor is lesz kapható?

üdv,
tüzér
Ákos 504353 2010. január 30. 20:12
Válasz erre
Tüzér!
Az oroszok a 2. vh-s M9 Rodgers trailert másolták le, de nem egyezik meg teljesen vele.
Az amerikai trailert több gyantás cég is kiadta, pl a Real Modell:
www.realmodel.cz/zen/images/35085.jpg
Az MK modell trailerét láttam, elég súlyos alakhibákkal küzdött (hosszabb, távol van a két hátsó tengely).
sanyi 504352 2010. január 30. 15:34
Válasz erre
Üdv.
Nem vagyok harcjárműves, de volt egy amcsi tréler a II.vh-ban, aminek az M-19 volt a vontatója. Ez "kísértetiesen" hasonlít egy szovjethez, amit láttam Kraz mögött. Egyébként az M-19-et a trélerrel együtt kiadta 1:76-ban a Matchbox és ezt csomagolta a Revell is.
cordell88 504351 2010. január 30. 13:37
Válasz erre
Hi Tüzér! A Kraz 255B a CSMZAP-5208-as Trailert vontatta a honvédsésnél.És volt rendszeresítve,és a P 32 szinte ugyanaz de nem biztos!
tüzér 504350 2010. január 30. 12:49
Válasz erre
Üdv Mindenki!

Lenne egy kérdésem.
Az MH használta a KRAZ 255B-t, mint harckocsiszállítót.Egy bizonyos trélerrel.
Na ennek a típusa kellene.Esetleg nem egyezik meg a cseh MK models Tatra 813 és 815 típusaihoz kiadott vontatmánnyal?
www.panzershop.cz/inshop/
Ezek típusa: P 32, P 50, P 50N.
Valahol láttam összerakva is.De nem tudom hol, és hogy ki volt az elkövetője.

üdv,
tüzér
cordell88 504349 2010. január 29. 16:55
Válasz erre
HELLO FREDDY! A ZIS-151-est 1947-ben fejleszteték ki az amerikai Studenbakerből. A Zvezda készlete A korai hegyesorrut tartalmazza.Később gömbölyü lett.
Freddy 504348 2010. január 28. 21:42
Válasz erre
Üdv!

Diorámás topikban felmerült egy kérdés, de inkább ebbe a topikba tartozik.

Van a Zvezda-féle katyusa, BM-13, Zisz-151-alvázon.
Szerintem ezt így a második világháborúban nem alkalmazták. A katyusát magát igen, de más teherkocsikra szerelve. Magát a Ziszt csak a háború után kezdték sorozatban gyártani, és ekkor rakták össze a Zvezda által kiadott járművet, ugye?
torpokoska 504347 2010. január 28. 16:07
Válasz erre
ha jól értem ez egy magán múzeum, valahol az orosz sztyeppén lévő faluban, (csak száraz időben mertek elmenni lefényképezni :))) )
cikkek itt:zyalt.livejournal.com/129331.html zyalt.livejournal.com/37620.html
Kamovos 504346 2010. január 28. 15:00
Válasz erre
Szia Páncélos.

Húúú!
Micsoda gépek!
Ez nem roncstelep!
Ez egy aranybány!

Üdv: kamovos
Kamovos 504345 2010. január 28. 14:52
Válasz erre
Szia Wrecker.

Köszönöm a képeket!

Üdv: kamovos
páncélos 504344 2010. január 28. 07:36
Válasz erre
joci232 504343 2010. január 27. 22:00
Válasz erre
Wrecker 504342 2010. január 27. 20:54
Válasz erre
Semmi probléma, most már közös kincs...
romeo 504341 2010. január 27. 20:40
Válasz erre
romeo 504340 2010. január 27. 20:35
Válasz erre
Wrecker, ha a Te fotód elnézést, csak ez volt erről az eszközről.
romeo 504339 2010. január 27. 20:31
Válasz erre
romeo 504338 2010. január 27. 20:30
Válasz erre
Wrecker 504337 2010. január 27. 20:30
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Sajnos csak ezek vannak, mivel egy házfal mellett áll egy kerítéssel elkerített részen két fa takarásában.

Tehát egy tökéletes helyen a körbefényképezéshez. :-)
Kamovos 504336 2010. január 27. 19:43
Válasz erre
Szia Jimbobá.

Én már tavaly is indítványoztam!
Sőt!
Elektrolakatos Barátommal meg is egyeztünk 1 időpontban, sajnos csak nem lett belőle semmi!

De!
Most akkor indítványozzuk közösen, hogy tartsunk Kecelen egy fényképezéssel egybekötött MOK-os találkozót

Kérném jelezze mindenki, akit érdekel, hogy jönne és, hogy mikori idő pont lenne alkalmas számára
Aztán közösen eldöntjük, hogy mikor legyen az a találkozó!

De, ha nem megy MOK-on belül akkor is egyeztethetünk egy időpontot amikor mindenki ott lesz

Vélemények?

Üdv: kamovos
Kamovos 504335 2010. január 27. 19:35
Válasz erre
Szia Wrecker.

A hátúljáról és a másik oldaláról is van képed?
Feltennéd ide?
Köszi.

Üdv: kamovos
Kamovos 504334 2010. január 27. 19:13
Válasz erre
Szia Romeo

Fehérváron a híradó ezrednél 2 db volt.
Parancsnoki rádióállomásokként üzemeltek!
CSAK ORSZÁGÚTI HASZNÁLATRA!
Ritkán láttuk őket, mivel mi általában úgy működtünk, hogy a feladat végrehajtók egyik része, kitelepült a laktanyából a Bakony környékére, a másik része pedig a laktanyába települt ki.
Így a Volgák, jószerével csak átállási szemléken voltak telephelyen kívül.
Vagy Híradó napon, amikor, belehetet menni a laktanyába, és meglehetett nézni a kitelepített technikát

Üdv: kamovos
Jimbobá 504333 2010. január 27. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!

Egyszer egy fórumtalálkozó keretében lemehetnénk együtt fotózni.

Én is tervezem.

Üdv,
Ádám
Wrecker 504332 2010. január 27. 18:45
Válasz erre
Jé, a fényképem ! :-)
Farkas469-nek köszönöm a pontosítást !
Valaki 504331 2010. január 27. 18:12
Válasz erre
Sziasztok!
Romeo!
Amint tudom fel is rakom ide!
farkas469 504330 2010. január 27. 16:28
Válasz erre
Uaz452 Par9
Uaz452 Par9

Kép lemaradt Par-9-ről.
farkas469 504329 2010. január 27. 16:27
Válasz erre
A Par-10-es kis testvére az Uaz-452 Par-9-es írányadó állomás.
farkas469 504328 2010. január 27. 16:19
Válasz erre
Romeó! A Zil-131 Par-10-es írányató állomás. Ez biztos!
Üdv.
romeo 504327 2010. január 27. 15:03
Válasz erre
Üdv Valaki!

Ha szépen megkérlek, a Desta-targonca fotókon látható MAM 22.240 és MAN 8x8-ról tudnál feltenni fotót, elég lenne oldalnézetből.
Köszönöm!
romeo 504326 2010. január 27. 14:33
Válasz erre
18378314
18378314

Üdv!

Ez a ZIL-131 Szolnokon található, szeretném megkérdezni hogy milyen rendeltetésű felépítmény van rajta.
Köszönöm!
törzsbusz 504325 2010. január 27. 11:17
Válasz erre
Üdv Romeó!

A káefhának épültek ilyen technikák. Mármint a Volgából.
romeo 504324 2010. január 26. 20:56
Válasz erre
Maz, köszi!

De miért éppen Volgába szerelték a rádióállomást, mert arról tudok, hogy volt pl. GAZ-69-ben, UAZ-469-ben jelenleg meg MB G-270-ben.
romeo 504323 2010. január 26. 20:53
Válasz erre
Üdv Valaki!

Nagyon jó fotók, köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.