<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Törzsbusz | Adatlap | 508561 | 2012. október 3. 12:48 | ||
...és nagyon takaros kis szolgálati könyvem van hozzá, olyan méretrajzokkal, amik alkalmassá teszik a makettezésre. Előzmény: (508560) Farkas469 2012. október 3. 11:09 | |||||
Farkas469 | Adatlap | 508560 | 2012. október 3. 11:09 | ||
Helló! Neve: 52M mintájú, 50-es évek magyar technikai vívmánya. A fotón egyik ismerősöm felújított gulyáságyúja. Üdv. | |||||
Dolmi | Adatlap | 508559 | 2012. október 2. 18:14 | ||
Milyen gyártmány és mikori? | |||||
DAC665 | Adatlap | 508558 | 2012. október 1. 18:05 | ||
MAZ kolléga hová tűnt ? | |||||
Farkas469 | Adatlap | 508557 | 2012. szeptember 30. 20:57 | ||
vatya1 | Adatlap | 508556 | 2012. szeptember 29. 06:32 | ||
G400CDI | Adatlap | 508555 | 2012. szeptember 27. 22:04 | ||
Szia! Köszi az infót; most már csak egy kérdés nem tisztázott: mi is az a csotrogány, ami a lenti képen látható? ;-) Üdv.: G400CDI | |||||
Sennás | Adatlap | 508554 | 2012. szeptember 27. 14:36 | ||
Na ez gyönyörű.Ezeket a képeket én elmentem.Szépet építettél Törzsbusz!Gratula. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 508553 | 2012. szeptember 27. 12:42 | ||
Törzsbusz | Adatlap | 508552 | 2012. szeptember 27. 12:38 | ||
Sennás | Adatlap | 508550 | 2012. szeptember 26. 20:12 | ||
Joci232!Csak fotózd már le a BS-3 ágyút vagy legalábbis a kerekét menyire \"jó-gyagyi\" a dobozban lévő.Köszi SENNÁS | |||||
Sennás | Adatlap | 508549 | 2012. szeptember 26. 20:09 | ||
Törzsbusz | Adatlap | 508548 | 2012. szeptember 26. 18:59 | ||
Különbség? Hát 41! :-) Na jó, bocs! nagyobb erőforrás, no meg az ehhez kapcsolódó fejlesztések. Nálunk ebből aztán volt jó pár darab a \'60-as- \'70es években. Küllemre nekem jobban bejön a kisebb kerekekkel, az önálló rácsos lámpafejekkel. | |||||
Freddy | Adatlap | 508547 | 2012. szeptember 26. 12:00 | ||
Tulajdonképpen mik a különbségek a KrAZ-214 és a 255 között? | |||||
Sennás | Adatlap | 508546 | 2012. szeptember 25. 20:09 | ||
Néz már még ilyen is van ezt Uralhoz használják? | |||||
Sennás | Adatlap | 508545 | 2012. szeptember 25. 20:02 | ||
Ja igen mookush KÖSZI!Beszéltem már még meg volt csak egyben adná:(úgy szebb meg jobb de a meg drága)pedig az kellesz mert már beszerezhetetlen európában. | |||||
mookush | Adatlap | 508544 | 2012. szeptember 25. 19:59 | ||
Ilyen gumikkal is teljesen rendben van... szerintem :) Igazán lehetne egy a polcomon. Sennás, nem te kerestél a múltkor BS-3-at? Pár hozzászólással a tiéd alatt árulta egy kolléga, meg is írtam a sorszámát. | |||||
Sennás | Adatlap | 508543 | 2012. szeptember 25. 19:50 | ||
joci232 | Adatlap | 508542 | 2012. szeptember 25. 19:49 | ||
már össze van rakva... :( | |||||
Sennás | Adatlap | 508541 | 2012. szeptember 25. 19:46 | ||
Sajna!Szia joci232!Gyorsba megkérdezem a BS-3 ágyúdat nem adod el? | |||||
joci232 | Adatlap | 508540 | 2012. szeptember 25. 19:42 | ||
A 214-nek eleve vékonyabb kereke van mint a 255-nek... így a vékonyabb lesz a készlethez is! | |||||
Sennás | Adatlap | 508539 | 2012. szeptember 25. 18:21 | ||
Sennás | Adatlap | 508538 | 2012. szeptember 24. 19:23 | ||
Szia Törzsbusz!Az a lényeg itt vagy.Sok mindent írtál elég megjegyezni.DE FELÍROK MINDENT!Az a kibúvó nyilás kicsit elgondolkodtató még keresek képet.Örülnék ha tennél fel pár \"ismeretlen\"képet.Én most ilyeneket találtam van ami volt már fent de legalább jó nagy képek.Úgy kerestem direkt D613.Illetve egy D350 tipus műszerfal? és egy fogalmam sincs milyen felépítmény. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 508537 | 2012. szeptember 24. 12:14 | ||
Sennás, Azért van más helyen az ablaktörlő a két fülkén, mert az első változatnál (tetőkibúvós) a mellső ablakok nem nyithatók, ezért azokat oda építették, bár már akkor logikusabb lett volna fent mert a motor jobban elfér. A nyitott mellső szélvédő alapban megkövetelte. A műszerfal majdnem ugyanaz mint a 350-esé. A fülke oldalt az ajtó mögött hosszabb,azaz a hátfal oldalai a hosszabbak, mivel valamennyire bemegy a fülkébe a 6 hengeres Csé moci. van mindenféle rajzom,képem. Egy tetőkibúvó volt mindíg. Képen látható ugyan valami,ami szerintem a kinyitott fedél. tehát ismételten, a tetőkibúvós fülke elemeiből épült a 800-as fülkéje. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 508536 | 2012. szeptember 24. 12:06 | ||
Üdv! Elnézést,jól el vagyok foglalva! Na sok minden volt itt CS-800-ról. Most nem olvastam vissza mindet de sorban visszafelé,meg amire emlékszem. Az első,hogy a D-és B-350 fülkéje indifferens, abban a tekintetben,melyik benzinüzemű,melyik diesel. A lényeg,hogy a legelső fülke a tetőkibúvós ami tulajdonképpen - szerkezetileg MÁVAG örökség. 1955-ben jelent meg a D-352 és a D-350 még gyártásban volt, ugyanakkor a késői D-350 széria már az új fülkével jött ki ami kisebb nagyobb módosításokkal 344-es fülke is lett. A Cs-800 fülkeszerkezete a korai 350-esével azonos: nem billenthető a mellső szélvédő és az egyéb, vizuálisan jól látható jelek a különbözőek közöttük a tetőkibúvó is. Megjegyzem, a tetőkibúvó vonatkozásában,hogy a civil változat is ezzel volt szerelve. Nem volt más, ráadásul az adott korban dominált, hogy a népgazdaságban futó járművek katonai célú felhasználása előtérben volt jelentősen. A Cs-800 fejlesztése titkos program volt. A licencbe megkapott YA-12 vontató alváza futóművei gyártása nem terjedt ki más államoknak továbbgyártásba történő adása az ilyen megállapodások ma is igen szigorú szabályok között jönnek létre. Most a pontos darabszám és gyártási időszak adatait meg kellene néznem amire nincs időm. A szovjet jelentősen korlátozta a hazai hadiipari termékek akár exportját is,ráadásul jól belei s szólt szinte mindig. Kizártnak tartom a szerzett licencjog további átadását 3.ország részére. Nem tartom logikusnak a jugoszláv exportot sem, bár 100%ban nem tudom alátámasztani. Tény,hogy akár a Cs-800 is a Magyar Néphadsereg ellátására került gyártásra.Az ismert exportokat lehet kár említenem ami D-442 és D-944- De minden más urbán legenda mint az.hogy a D-344 ből mennyi ment Kínába,mert például 1-se! 350,450,400,majd később a 750-esek valamelyik változata aztán - perszt többféle exportunk is volt, de jellemző típusokat soroltam fel az export db.szmá tekintetében. A Cs-800 konverzióját megcsinálom,lehet még idén. Mindjárt kész a 35 - ös D-344 fülke és az egyik vakmintát átalakítom illetve a motorháztetőt. Szerintem a plató max. 1 hét. Úgy készítem el,hogy esetleg más is hozzá jusson,ha át akarja építeni a YA-12 makettjét. | |||||
Kamovos | Adatlap | 508535 | 2012. szeptember 24. 08:22 | ||
Sennás | Adatlap | 508533 | 2012. szeptember 23. 20:50 | ||
Akkor ez lesz a tuti!Inkább a B350 re hasonlít.Mintha ez kisebb lenne és a képen oldalt látszik a sarokban a \"lyuk\".Illetve a katonaira vágtak még egy kibúvót. | |||||
Kamovos | Adatlap | 508532 | 2012. szeptember 23. 20:39 | ||
Szia Sennás! Szerintem a baloldali (szürke Csepel) D-350. A zöld pedig Csepel B-350. Ez utóbbi bizonyítása képen nézed meg a videót www.csanadi.hu/gyujtemeny.php Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 508531 | 2012. szeptember 23. 20:33 | ||
Át kell nézzem a könyveimet.Talán:) | |||||
Kamovos | Adatlap | 508530 | 2012. szeptember 23. 20:29 | ||
Sennás | Adatlap | 508529 | 2012. szeptember 23. 20:15 | ||
Szia.Értelek csak az lenne a lényeg a 6 hengeres az bőven elfér a motorháztető alatt? Úgy tudom (ahogy az első képemen is látszik az eredeti Orosz gépen már a 4 hengeres is majdnem belóg a fülkébe). Más ezt most \"találtam\"de már kezdem elveszteni a fonalat.Miért nem egyforma a 2 kocsi?Ez a D350 fűlke -nem?ez kellene rá--majd?Miért van máshol az ablaktörlő,a zöldön van ott 2 lyuk a fenti sarokban,a zöldön már van tetőkibúvó. | |||||
Kamovos | Adatlap | 508528 | 2012. szeptember 23. 20:06 | ||
Sennás | Adatlap | 508527 | 2012. szeptember 23. 19:41 | ||
Köszi Kamovos.Kezdetnek jó! | |||||
Kamovos | Adatlap | 508526 | 2012. szeptember 23. 19:38 | ||
Sennás | Adatlap | 508525 | 2012. szeptember 23. 19:20 | ||
Szia Törzsbusz! Remélem semmi gond lassan egy hete írtad,hogy jössz.Közben én is találtam pár képet igaz ezek még az első YA-12 rajzai lehetnek,de talán be tudnád \"rajzolni\" hogy is lehetett a fülke a Csepel 800-on. 1:Mennyire lehetett eltolva,hosszabb motorháztetője egyebek.(gondolom ide a 6 hengeres blokk nem fér el) 2:a kezelő-kormányzó szerkezetek mennyire egyeznek a két gép között 3:sajnos Csepel D350 műszerfalat én nem találtam de vajon ilyen? | |||||
Farkas469 | Adatlap | 508523 | 2012. szeptember 23. 07:39 | ||
Helló! Esetleg ha tennél fel valami email címet! Üdv. | |||||
DAC665 | Adatlap | 508522 | 2012. szeptember 22. 23:14 | ||
nagyobb méretű képeket keresek DAC665 tipusu gépjárműről lehetőleg műhely felépítményest de bármi más is megfelel akár inkurrens képek is ! | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 508521 | 2012. szeptember 18. 09:10 | ||
Üdv! Este jövök és megosztom az észrevételeimet a CS-800-ról. Üdv! | |||||
tüzér | Adatlap | 508520 | 2012. szeptember 17. 15:36 | ||
Üdv! BS 3 nem volt, de volt 57mm ZIS-2 ,76,2mm ZIS-3, 85mm D 48 és 100mm T 12 és MT 12. Páncéltörő témában. üdv, tüzér | |||||
Freddy | Adatlap | 508519 | 2012. szeptember 17. 15:20 | ||
Én egyébként úgy emlékszem, hogy a BS-3 témája régebben is előjött, és akkor arra jutottunk, hogy a MN nem alkalmazta ezt a típust. Hasonló állású 85 mm-es ágyúk voltak, 100 mm-es nem. | |||||
Kamovos | Adatlap | 508518 | 2012. szeptember 17. 08:43 | ||
Szia Freddy! Hát... Mondhatnám, hogy már későn volt. :) Meg, hogy örültem, hogy rá találtam. :) Türelmetlenül kiemeltem belőle egy részt, és örültem az 52-es dátumnak. :) De a tényen nem változtat. :( Nem olvastam végig a saját linkemet, így aztán jól benéztem a történetet. :( Neked van igazad! A Csepel-800-as még homályba van. Remélem benéz ide ma Törzsbusz és tisztába tesz minket ez ügyben. :) Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 508517 | 2012. szeptember 17. 08:20 | ||
Szia G400CDI! No akkor jó úton haladunk. Bár a Jugo Cs-800 még mindig rejtély, de majd jön Törzsbusz, és mond nekünk valami okosat ez ügyben. De ahogy mi átépítettük magunknak a Já-12-őt, Ők is átépíthették a Csepelt. Mi is átépítettük volna, ha engedik, de sajnos nekünk akkor tájt megmondták, hogy mi mit szeretnénk termelni. (Ami Szomorú, hogy most ugyan ezt teszi velünk az EU) Amit betettem első képet, az lett volna a Mi lánctalpas Csepel lövész páncélosunk. De lett volna más gumikerekes PSZH 2-is csak azt sem lehetett. :( Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 508516 | 2012. szeptember 17. 01:07 | ||
Nem olvastad végig:) Az utolsó három bekezdés ugyanarról szól, amiről az általam linkelt cikk. Az eredeti megállapodás szerint lett volna 1952 a céldátum, de a magyar fél 1948-ban leállította a jóvátétel szállítását/fizetését, és 1955-ben kezdték újra. Mindegy, a lényeg, hogy efelől mehetett a Csepel. | |||||
G400CDI | Adatlap | 508515 | 2012. szeptember 17. 00:15 | ||
Szia, Kamovos! Szerintem elbeszélünk egymás mellett, nekem ugyanis tök mindegy, pontosan melyik típustól származtatjuk a Já-12/Cs-800 futóművét, a lényeg, hogy egy tőről fakadnak. Az eredeti kérdés a lenti képen látható vas eredete volt, engem ez foglalkoztatott, és a fellelt információk alapján továbbra is azt mondom, hogy szerintem valami Já-12/Cs-800/jugó klón lehetett az alap, és talán ebből nőtt ki az M-60. Egy tankot nem hiszem, hogy szétvágtak volna egy bádogböske miatt, bár már erre is volt példa (T-55-ből készült PSZH-k). Az említett srác amúgy nem a haverom, másrészt nem a láncon volt Csepel felirat, hanem magán a gépen. Üdv.: G400CDI | |||||
Kamovos | Adatlap | 508514 | 2012. szeptember 16. 23:21 | ||
Szia Freddy! Mivel ezt nem nagyon tanították az én időmben, ezért megkérdeztem Google barátom. Így nekem ez volt a forrásom! www.rubicon.hu/magyar/oldalak/magyar_jovatetel_a_2_vilaghaboru_utan/ Hát így jártam, ennyit az internet hitelességéről. A Flotila hajóihoz pedig végkép nem értek, és nincs is kitől megkérdeznem, mert sajnálatos módon, az egyetlen hadi hajós főhadnagy ismerősöm, 49 éves korában a múlt hónap végén halt meg. Üdv: kamovos Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 508513 | 2012. szeptember 16. 23:13 | ||
Szia G400CDI! Óóó! Nem akartam én rejtéses lenni. :) Csak gondoltam nem zavarlak meg a vissza olvasásban. :D 5842-nél kezdődött a Cs-800-as téma. Utána Törzsbusz le írta 5845-hszben a Cs-800 eredetét. Ehhez tettem hozzá én is némi infót a 5848-49-hszben. Melynek alapja a belinkelt füzet tartalma. Utaltam a Su-76-ból épített 1/72-es Csepel-800-ra is. Majd jött a Csepinyec, esete és így tovább. Aztán jött Zéé74 5892 hsze onnantól keverjük a két jármű történetét. Pedig a Cs-800 egyértelmű. A T-40, T-60, T-70, T-80, T-90, SU-76, SU-76M kocsik futóművei egy tőről fakad, az alsó futó görgők (kerekek) számától függetlenül. Tehát, annyira nem kósza hírek alapján van a történet, még akkor sem, ha már tényleg a városi legendák szintjén tartunk. :D Több internetes oldalt megnéztem, és mindegyik a Su-76-ot írogatja. Pedig az egyel több görgővel rendelkezik. :) Na most akkor ha a T-70 futójának görgői száma megegyezik azzal az átalakítással ami a képen van, akkor azért nehezebb elképzelni, hogy a Su-76 kocsiját keresztirányba szét metélik, mikor ott a T-70 kocsija. Ráadásul, ha jobban megnézzük a láncfeszítő kereket, akkor láthatjuk azt is, hogy a keréken két kerek furat van elhelyezve. Ezek a furatok pedig eddig csak a T-70 kocsiján voltak láthatók. Az ismerősöd által látott Csepel felirat a láncon, lehetett akár valódi is. Önmagában a lánc lehet csereszabatos, hisz azonos tőről fakad a futóművük. De lehet, hogy tényleg kaptak Cs-800-at amit Ők K-800 ként ismertek. Lehet, hogy az export változatot K-800-nak hívták! De remélem Jön majd Törzsbusz, és tisztába vág minket. Mert komolyan mondom, kezd olyan lenni a történet, mikor a gyerekek ülnek a homokozóban, és mondják a magukét, aztán jön óvó néni, és mindenkit be tessékel mosakodni. :D (Tegnap előtt este állásokat foglaltunk az erdőben. Tegnap reggel kizavart minket az ellenség, de mi délutánra ismét kiszorítottuk őket. Ma reggel jött az erdész és mindannyiunkat elhajtott a Pi...ba. :D ) Na mi van még? Ja! A K-800 alapján végül is bármit legyárthattak. Miért pont ők tartották volna vissza magukat. :) Mondjuk az azért elég mázli, hogy a K-800 Magyar volt, és nem Kínai. :D Mert azért kínait hamisítani, hát... Mára ennyi, holnap jövök! :) Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 508512 | 2012. szeptember 16. 22:10 | ||
Jugoszláviával 1946. május 11-én kötötték meg a jóvátételi egyezményt. Jugoknak 70 millió dollár jóvátételt fizetett Magyarország. 1946-ra 6 760 000, 1947-re 8 820 435, 1948-ra 10, majd 1949-től 1952-ig minden évben 11-11 millió, összesen 70 millió USA dollár. Tehát 1952-ig törlesztettünk! E szerint link szerint nem: archivnet.hu/gazdasag/az_1956._majus_29ei_magyarjugoszlav_penzugyi_es_gazdasagi_egyezmeny.html A jugókkal megállapodtunk a jóvátételről a háború után, de a Rákosi-korszakban a láncoskutya-para miatt ezt felfüggesztették, és csak az ötvenes évek közepén, a nemzetközi helyzet konszolidálódásával indult újra a jóvátétel fizetése. A hatvanas évek elejére ezt le is tudták, viszont ekkorra a jóvátétel összegét jóval meghaladó ,,normál\" kereskedelmi kapcsolatok is kiépültek. (utolsó oldal táblázata) Szóval akár így, akár jóvátételként, simán kerülhetett Jugoszláviába bármi, amit \'53 után nálunk gyártottak. Egyébként a flotilla hajói is jugó gyártmányok, nem? | |||||
G400CDI | Adatlap | 508511 | 2012. szeptember 16. 22:00 | ||
Szia Kamovos! Ha ez a rejtélyes utalás a futógörgők számára vonatkozik (meg a méretekre), akkor ezzel kapcsolatban annyit írnék, hogy tisztában vagyok, hogy a Cs-800-nak 5 van (normál esetben), a Szu-76-nak meg nem, de tudtommal a Szu-76-nak van némi köze a T-70-hez. Ha valami egyéb dolog is elkerülte volna a figyelmemet, örömmel fogadom a válaszod. A lényeg: ha a jugók valóban gyártottak valami Cs-800-szerű csodát, annak simán lehet köze akár a Cs-800-hoz, akár a Já-12-höz, és ennek elfajzása simán lehet a képen látható rozsdás valami. Meg talán az M-60 is. A messziről jött ember meg csak nem téved olyan nagyot, ha 1983-ban Csepel feliratot olvasott a lánctalpasán. (Bár azt én sem értem, hogy került hozzájuk.) Mindenesetre úgy látom, hogy mind a te T-70-es verziód, mind az én Já-12-es verzióm találgatáson és kósza információmorzsákon alapul, szóval igazán akkor lennénk okosabbak, ha valaki olyan ember is hozzászólna, aki a jugó gépeket is vágja. Üdv.: G400CDI | |||||
Kamovos | Adatlap | 508510 | 2012. szeptember 16. 21:50 | ||
Sziasztok! Csepinyec! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Van akinek ismerős. :) Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 508509 | 2012. szeptember 16. 21:26 | ||
Szia G400CDI! Olvassál vissza legyél szíves Csepel 800-as ügyben a 5842-hsztől. :) Olyan ember írt róla aki nálam jobban ért hozzá, és tudja is a történetét. :) Remélem be kapcsolódik ő is ebbe a Jugo Cs-800 históriába, és tud valami konkrétat is mondani. Minden esetre a Cs-800 nem SU-76 kocsira épült, már csak a kerék szám miatt sem. De nem lövöm le a poént, mielőtt vissza olvasnál. Viszont van ez a könyv (kép) ami le írja a Cs-800 alapját szolgáltató típus történetét. Ezt szerezzed be, és meglátod benne azt amit eddig én is állítottam. (Sajnos a te adatlapod is tök üres ezért nem tudom küldeni) :( Jugoszláviával 1946. május 11-én kötötték meg a jóvátételi egyezményt. Jugoknak 70 millió dollár jóvátételt fizetett Magyarország. 1946-ra 6 760 000, 1947-re 8 820 435, 1948-ra 10, majd 1949-től 1952-ig minden évben 11-11 millió, összesen 70 millió USA dollár. Tehát 1952-ig törlesztettünk! Csepel 800 lánctalpas tüzérségi vontatót, 1952-ben kezdték el fejleszteni, a gyártási folyamat 1953-ban indult be! Ez azt mutatja, hogy mivel egy évvel az utolsó törlesztési év után kezdődött a gyártás, így törlesztés képen biztos nem adhatunk CS-800-at! Mindezektől függetlenül, nem kizárt, hogy került a Jugokhoz valami Magyar hadi anyag is :). Bár Tito idejébe szerintem tőlünk talán még vas szög sem kellet nagyon nekik. Harminc éve, 1980. május 4-én halt meg Joszip Broz Tito, Jugoszlávia elnöke. Független attól, hogy a megnevezésük Jugoszláv Szocialista Szövetségi Köztársaság volt. Abszolút nem baráti ország volt számunkra, számtalan hírszerző dolgozott titokban, mindkét oldalon, és a határunk között nem csak szögesdrót de aknazár is volt. Ezzel a történettel kapcsolatban: Meglepetésemre az egyik topikban azt olvastam, hogy az egyik fórumozó a nyolcvanas években katonaként arra jött rá, hogy amiket használnak, azok nem orosz gépek, hanem magyarok (feliratok alapján). (Háborús jóvátétel?) Na ezek voltak ottani megnevezéssel a GJ800-ok, és ha minden igaz (Google translator, ugye), ezek alapján gyártották ők az MU-800 vontatót, ami az FAP fülképen és a Steyr motorban különbözött. (Erről képet sajnos nem találtam, úgyhogy biztosnak azért nem venném a dolgot). Nomármost. Ha ezek a dolgok igazak, akkor nem lepődnék meg, hogy az ő M-60 APC-jük ezen bizonyos vontatón alapult, ami pedig 5 futógörgős, így elképzelhető, hogy a képen látható példány valami prototípus lehetett. (Mindenesetre valószínűbbnek tartom, mint egy T-70 átalakítást (bár ezt sem zárom ki), mert nem nagy esélyét látom, hogy valaki egy IFÁ-t Multicarrá alakít.) Mindenesetre azt írják, hogy az MU-800-nak a futóműve a Szu-76-on alapul (a Ja-12 meg szintén, ami ugye a Cs-800 alapja), tehát a fenti sztori elképzelhető. csak azt tudom mondani, hogy messziről jött ember azt mond amit akar. Mondom én ezt azért mert a neten ez olvasható: www.army-guide.com/eng/product1040.html Már pedig ha vissza olvasol, és belenézel abba a könyvbe aminek a borítóját(képét) betettem ide, akkor rájössz magadtól, is, hogy valami sántít a de legalábbis dadogós! :D No néz utána Te is kicsit a dolgoknak amiket ide írtam, én is keresem ezt a Gj-800-ast, bár eddig semmi eredmény. :( Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |