/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.
juge75 502002 2012. szeptember 11. 22:07
Válasz erre
juge75 502001 2012. szeptember 11. 22:06
Válasz erre
A T-55 hajtókereke szinte majdnem azonos a Tamiya t-55 hajtókerékkel, a Friul 55-ös lánc szépen passzol rá.
A 72-es hajtó kerekére szintén nagyszerűen passzol a T-72 Friul lánc (de ahhoz adnak).
juge75 502000 2012. szeptember 11. 22:02
Válasz erre
Egyáltalán mit akarsz építeni?
Mert a Trumpi 62-es 3 verzióban létezik jelenleg: 1962-es, T-55 lánc és hajtókerék.
1972-es T-72-es lánc és hajtókerék (a kereten pedig az 55-ös hajtókereke is rajta van)
Valamint a legfrissebb, szemöldökös verzió, gyanítom ezen is a 72-es lánc és hajtókerék van.
juge75 501999 2012. szeptember 11. 21:53
Válasz erre
Javaslom, számolj utána.
A Miniarm készlete 3900.- Forint, posta 350.-.
Nincs külön hajtós készlet, csak hajtókerék és feszítő görgő egyben.
Milyen láncot teszel rá?
Lehet hogy amikor megvetted a 3 készlet kereket 12 ezer forintért, és a 3 készlet Trumpi láncot (3x 2.200.- és 3x 1.300.-posta ), kiderül, hogy nem passzolnak egymásba...
És elköltöttél, mennyit is?
22 ezer forintot.
Sennás 501998 2012. szeptember 11. 21:53
Válasz erre
Kojak75 501997 2012. szeptember 11. 21:46
Válasz erre
Oppsz mégsem jó.
T-62-eshez nem ok
Kojak75 501996 2012. szeptember 11. 21:42
Válasz erre
Alakul ez!
Köszönöm Sennás!
Üdv kojak!
Sennás 501995 2012. szeptember 11. 21:31
Válasz erre
T-72
T-72

Szeva!A Miniarm készlet nem jó?Abból elméletileg van külön csak meghajtós készlet.
Kojak75 501994 2012. szeptember 11. 21:08
Válasz erre
Szia juge75!
3 garnitúra kéne a gatyám is rámenne!
Occókínai?

Üdv kojak!
juge75 501993 2012. szeptember 11. 20:49
Válasz erre
Vegyél Friul-t, abban van kerék is és lánc is! :-)
Kojak75 501992 2012. szeptember 11. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Honnét tudnék szermányolni 1/35 T-72 meghajtó kereket?
A trumpi ad láncot de kerék nincs a készletben.

Üdv kojak!
antarktika 501991 2012. szeptember 11. 19:57
Válasz erre
Semmi nem változott szinte és megkövetem magam, mert az 55-ösnél is a kipufogórendszerbe fecskendezik a gázolajat. Nem mentegetni akarom magam, de még emlékszem, ahogy a kipák ( kinevezett polgári alkalmazott ) tökéletlen égésről beszéltek.
Na, mindegy, mérvadó a Pc19-es szabályzat mely egyértelműen leírja a ködfejlesztő berendezés működését és ugyanezt a rajzot mellékeli hozzá.

Mea culpa.
gaunt1 501990 2012. szeptember 10. 19:02
Válasz erre
tda
tda

Akit kicsit jobban érdekel a TDA felépítése itt egy ábra a T-62-es könyvéből, de gondolom nem sokat változtattak rajta az 55-höz képest.
tesztpilota 501989 2012. szeptember 10. 15:56
Válasz erre
Sziasztok!
Csak annyit szólnék a témához,hogy a T-72 nél biztosan a kipufogóba fecskendezik a gázolajat mivel ilyen megoldás van az ex-Yu. M-84 tankon ami a T-72 feljavított licencgyártott típusa!
Anno volt szerencsém a típus műszaki mentője ( M-84ai) melett szolgálni s annak azonos berendezése volt a \"harci\" M-84 el!

Üdv.Tesztpilóta
piratvitorla 501988 2012. szeptember 9. 20:10
Válasz erre
Az 55-öst nem ismerem, bár egyszer egy AM-hez raktak statikus bemutatóra május 21-én...Aztán magyarázhattam a szélérzékelő szenzor működését a Városligetben kiránduló finn harckocsizó tiszteknek:)
üdv
antarktika 501987 2012. szeptember 9. 19:40
Válasz erre
Hogy a T-72-esnél hova megy a gázolaj, azt nem tudom pontosan, de a T-55-ösben így működött.
piratvitorla 501986 2012. szeptember 9. 19:37
Válasz erre
\"Ilyenkor nagy mennyiségű gázolajat fecskendeznek a motorba, amit nem tud elégetni és hatalmas füstfelhőt okád a gép. \"
Ha jól emlékszem a kipufogóba megy a gázolaj...
üdv
Sennás 501985 2012. szeptember 9. 19:32
Válasz erre
Szia antarktika!Mind két választ köszönöm!
antarktika 501984 2012. szeptember 9. 19:20
Válasz erre
Azt minek írjuk meg, hogy nincs. Illetve nekem van képem a doboz belsejéről, de azon üres. A másik, ismerve a pici tankosok szokásait, hidd el, biztosan nem az van benne, ami a listán szerepel.

Az, hogy magyar-e, nem tudom, akár lehet az is, de az biztos, hogy a ködfejlesztőt tolják éppen. Ilyenkor nagy mennyiségű gázolajat fecskendeznek a motorba, amit nem tud elégetni és hatalmas füstfelhőt okád a gép. Ennek a lényege a rejtés egyrészt. Főleg szétbontakozás során használják, de kitűnően alkalmazható a lézeres távolságmérők ellen, mert a füstköd szétszórja a lézersugárt.
Sennás 501983 2012. szeptember 9. 19:13
Válasz erre
kep-03
kep-03

Sziasztok!(úgy látom senkinek nincs ilyen fotója amit kérdeztem ill.senkit nem érdekel)na mindegy:(
Más,esetleg tudni lehet a képen látható tankok magyarok-e?Más témában keresgéltem és ezt is kidobta.Az a nagy fehér füst direkt van?
Sennás 501982 2012. augusztus 22. 10:52
Válasz erre
lggulughvf
lggulughvf
tyuhggh
tyuhggh

Sziasztok.Valakinek nincs véletlenül egy közelebbi képe arról a \"listáról\" amit ennek a doboznak kellene tartalmazni?Kicsit már itt is káosz van de valószínű minden megvan benne..kulcsok,STB
Köszi:SENNÁS
páncélos 501981 2012. augusztus 2. 12:54
Válasz erre
Na még egy jó kis 72-es:
savepic.net/1365824.htm
páncélos 501980 2012. augusztus 2. 12:51
Válasz erre
páncélos 501979 2012. augusztus 2. 12:48
Válasz erre
antarktika 501978 2012. augusztus 2. 07:07
Válasz erre
A \"Bevetés\" című RTL-s, Stohl Bucis sorozathoz festették így a gépeket. Nem azt mondom, hogy ezek a műsorban szereplő gépek, de azok is így néztek ki.
Jimbow 501977 2012. augusztus 1. 23:38
Válasz erre
Jimbow 501976 2012. augusztus 1. 23:38
Válasz erre
396905_418282008215560_1932766880_n
396905_418282008215560_1932766880_n

Sziasztok!

Egy érdekes képet találtam, a tatai dandár facebook-oldalán. Üdv!
Sennás 501975 2012. július 28. 11:34
Válasz erre
Grande 501974 2012. július 26. 21:00
Válasz erre
Sennás 501973 2012. július 26. 12:14
Válasz erre
vonószem
vonószem
vonószem2
vonószem2
vonószemek
vonószemek

Sziasztok.Kérdeznék az uraktól,T-72 és egyéb orosz tankokhoz használt vonószemeket lehet-e 1:35 méretben kapni műanyag-gyanta,réz kivitelben.Olyan titkos alkatrész lehet hogy szinte semmilyen fotót nem találni róla.(ez csak vicc)de érdemesebb házilag nekiállni meghajtani(és ami a lényeges különbség ELLAPÍTANI az elejét).
páncélos 501971 2012. július 25. 14:45
Válasz erre
Ma van a harckocsizók napja. Pár ex-magyar 72-es:
bemil.chosun.com/nbrd/gallery/view.html
páncélos 501970 2012. július 24. 07:35
Válasz erre
Gaunt1!

Amit leírtál, abban egyetérthetünk. Annyival egészíteném ki, hogy a gyártási minőség valóban hanyatlott (nem keveset) a SZU szétesését követően, viszont a talpon maradás érdekében mára már utolérték magukat, mert a piac ezt követeli meg tőlük is. Ami még a minőséget illeti, a rendszerváltást megelőzően is volt KGST piac, hazai (SZU) gyártás, és egyéb (nyugat, és a 3. világ). Ha már az MTZ-t említetted, akkor kékre festették a saját (hazai) eladásra szánt gépeiket, és pirosra a KGST piacra. A minőségről még annyit, hogy a silányság nem csak egy társadalmi helyzet (SZU szétesés, emberek életkörülményeinek romlása...stb.) eredménye, hanem egy verseny, amiben egyes alkatrészeket és részegységeket az olcsóbb előállítás érdekében átalakítanak, és sajnos a tapasztalat nem hozza a várt minőséget.
gaunt1 501969 2012. július 23. 13:22
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Sajnos mivel más lehetőségem nincs, így kizárólag a netről tudok olvasni. Egyébként nem azt mondom, hogy a \"V\" motorok rosszak, sőt, nagyon is jónak tartom őket. De minden motornál van egy határ, amit ha átlépnek, az élettartam erősen csökkenni kezd. Gondoljunk csak bele: A V92 őse, a V2 eredetileg kb 450 LE-nél kezdte a pályafutását valamikor a 30-as években. Ehez képest a V92 már 1000LE-t tud, több mint duplája az eredetinek, nem lehet csodálkozni rajta, hogy az \"agyontuningolás\" miatt rövidebb ideig bírja mint a \"csak\" 780 LE-s (mellesleg kiváló) V-46. Másik dolog: a SZU szétesése utáni időkben (amikor a T-90 és a V92 is gyártásra került), a gyárakból kikerülő termékek minősége csökkenni kezdett a felügyelet hiánya miatt. Sokszor olvastam már, hogy pl. az 1990-91 után gyártott UAZ terepjárók mennyivel problémásabbak a korábbiaknál, vagy pl az újabb MTZ traktorokkal is sokkal több gond van mint a régiekkel. Csak úgy mellékesen, ezt az élettartam problémát egy orosz fórumon olvastam.
páncélos 501968 2012. július 23. 08:41
Válasz erre
Gaunt1!

Túl sokat olvasol (csak) a netről. A \"V\" típusú motorok nem olyan rosszak sőt, mint amit a nyugati firkászok jegyeznek róla, csak tudni kell megfelelően üzemeltetni. Azt, hogy egy ország - mint általad említett Ukrajna -, milyen motorokkal kínálja a gépeit, nem a \"V\" motor hibája, hanem a saját gyártási lehetőségeire vezethető vissza. Ne feledjük, hogy a T-72 alapját adó V-46 \"Trasutin\" motor orosz, a gázturbinás hajtóműfejlesztés pedig ukrán oldalon történt. A SZU szétesését követően, mindenki maradt a saját gyártási lehetőségeinél.
antarktika 501967 2012. július 17. 16:50
Válasz erre
A 6TDFMA motort nem csak a T-90-esbe ajánlották fel, hanem az Arjunba is. A V-92-essel kapcsolatban meg nincs információm.

Hogy mennyire jó üzlet a T-72-es ( ezek szerint csak az ukránoknak ) 2010-ben Etiópiának 200 db-ot, míg 2011-ben szintén Etiópiának adtak el 250 T-72-est és T-55-öst vegyesen. Annak is eladják, akinek kilóg a segge a gatyából...

Az utóbbi 10 évben összesen kb. 700 db 72-est adtak el és nem az általad említett modernizációkat, hanem a régi klasszikus verziókat nagyjavították és festették le.
gaunt1 501966 2012. július 17. 13:31
Válasz erre
A T-72-essel nagy üzleteket lehet csinálni, sok helyen rendszerben áll, így az ukránok szinte évente jönnek ki egy új modernizációs csomaggal. :)
Nekem az tetszett, amikor legutóbb felajánlották valamelyik államnak (talán India?) a T-90-esek átépítését 6TDF motorral. Egyébként tényleg ennyire gáz lenne az a V-92-es? Azt már hallottam, hogy az eredeti V-46-hoz képest brutálisan lecsökkent az élettartama (kb. 2/3-ra), de lehet, hogy más bajok is vannak vele?
antarktika 501965 2012. július 17. 07:53
Válasz erre
Kenya, Dél-Szudán, Jemen. Ide adtak el az ukránok T-72-eseket. Szerintem ez a trend folytatódni fog. Bár abban egyetértek, hogy a 64-eseket nem fogják exportálni, lassan-lassan alakítgatják át őket BM változatra. Az idén 12 db-ot adnak át az ukrán hadseregnek.
gaunt1 501964 2012. július 16. 19:52
Válasz erre
Hát jó kérdés, hogy mi lesz velük. Szerintem szétvágni nem fogják őket egy jó darabig, a kutya sem törődik ezekkel. Afrikába tuti nem adják el őket, a T-64 üzemeltetése az ő képzettségi szintjükön lehetetlen. Mondjuk becserélhetnénk a 72-eseinket a telepen található T-64BV-kre, (persze felújítás után) azok a gépek sokkal többet tudnak. (csőből indítható rakéta, komoly tűzvezető rendszer, belülről irányítható NSzVT géppuska, stb.) :)
Sennás 501963 2012. július 16. 19:35
Válasz erre
Szia!Az jó hír ha nem akarják szétvágni őket:)De minek ezeket még felújítani?Kiknek akarják eladni--Afrikába?Vesz még valaki ilyet?Vagy saját célra--M zárolva?
gaunt1 501962 2012. július 16. 19:22
Válasz erre
Hali!

Ezek nagy része 64-es, és nem Oroszországban van, hanem Ukrajnában. Állítólag ez egy harckocsijavító bázis...
Sennás 501961 2012. július 16. 17:42
Válasz erre
tumblr_m6r97mBmpT1qd0ayoo1_1280
tumblr_m6r97mBmpT1qd0ayoo1_1280

Egy szomorú kép v.hol Orosz országban.Valószínű ezek már csak bontásra várnak.
antarktika 501960 2012. július 13. 18:55
Válasz erre
Szerintem itt semmi másról nincs szó, mint karbantartás folyik éppen. Véleményem szerint motorolajos hordó és abból töltik fel a rendszert. A földről nehezebb lenne felpumpálni, vagy felvödrözni.
Sennás 501959 2012. július 13. 17:02
Válasz erre
T-72048
T-72048

Sziasztok!Ez a fajta póttartály felrakás(rögzítésnek nem nevezném)ez mennyire elterjedt?Mi oka lehet(értelme)Vagy csak ott hátul megy a \"motor karbantartás\" és azért?De akkor nem egyszerűbb a földre lerakni?
kopcos 501958 2012. július 11. 21:06
Válasz erre
A REAKTÍV PÁNCÉLZAT.Szíria.Az első T-72 kilőve,a másodikat épphogy megmenti 0.08 az RPG-7 találattól...www.youtube.com/watch
páncélos 501957 2012. június 25. 20:29
Válasz erre
Jimbow 501956 2012. június 24. 22:39
Válasz erre
Köszönöm szépen, azt már jó időben lementettem :)
Excessor 501955 2012. június 24. 18:25
Válasz erre
Szia Jimbow!

Korábban már szó volt ezen a fórumon erről, pont én írtam egy ilyen listát 2010.03.28.-án, a 1604/2933 hozzászólásban. Remélem kezdésnek jó lesz.
juge75 501954 2012. június 14. 19:44
Válasz erre
09:13-tól MAGYAR T-72, álcafestéssel, Csillagos felségjellel!
Jimbow 501953 2012. június 14. 12:46
Válasz erre
Amerikai oktatófilm a T-72-es és a T-64-es leküzdéséről (+kis T-62):

www.youtube.com/watch
academy3 501952 2012. június 8. 07:04
Válasz erre
Kérem a rendszer gazdát hogy törölje erről az oldalról e 2 hirdetést köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.