/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
pityu 76 550152 2014. január 8. 13:02
Válasz erre
Tiszteletem az Uraknak!

Csupán abban kérnék segítséget,hogy az Airwolf sorozat Bell 222-es példányát,hogyan tudnám beszerezni,illetve ki tudna ebben segíteni? A válaszokat előre is köszönöm szépen.
Gabi 549881 2014. január 5. 17:08
Válasz erre
Sziasztok!

Noha fontos dolgok azok is amiket leírtatok, de kérném, hogy térjetek vissza a topik eredeti témájához, ne politizáljunk.
Köszönöm!

Gabi
migi 549880 2014. január 5. 16:48
Válasz erre
Nálunk nagyon vegyes a kollégáknak az életkora , de többszöri beszélgetés témája volt a HAZA mint fogalom ,és hogy mi lenne ha valami lenne , és érdekes vélemények kerültek elő , van aki azt mondja hogy mig egy haza engedi a gyerekeket éhezni , akkor az nem haza , egy másik azt mondja hogy a milliomos ge..kn..k nem védné meg a tulajdonát mert azok úgyis kihúzzák a belüket az országból ha baj lenne , és rá kellett jönnünk nekünk az idősebb generációnak hogy a fiatalabb korosztálynak a szó nem jelent SEMMIT .valahol ki ölték az emberekből a haza szeretetet és ezt már nem lehet a régi rendszerre fogni,
badboy 549879 2014. január 5. 16:38
Válasz erre
sziasztok!

Sajnos ez Magyarország 2014-ben. Nálunk a Bm-nél 2004-ben volt utoljára fizetésemelés, én 2005-ben járőrként tokkal vonóval 5 év után kaptam 82.000 ft-ot. Ma egy kezdő járőr 85-90.000 ft-ot keres. 10 éve egy helyben járunk, legalábbis a számok azt mutatják, de 2004-ben ez a pénz azért jóval többet ért. De ezt csak mi látjuk így, feljebb tuti hogy meg tudják magyarázni ezt is. Aztán az más kérdés, hogy ezért mennyi sz...t kell elviselni, nem csoda hogy ötösével szerelnek le a kollégák.
A múltkor egy idősebb kolléga megmondta az igazságot az egyik górénak: amikor kezdtem ez egy hivatás volt, ma meg csak egy munkahely.
Ahogy a seregben szokták mondani, sz..r lesz kaviccsal, de a kavics elfogyott.
Kamovos 549878 2014. január 5. 16:38
Válasz erre
Ja!

És pontosan azért makettezem, hogy az ilyen szarságokra ne legyen időm gondolni.

Sziasztok.
Kamovos 549877 2014. január 5. 16:36
Válasz erre
Az élet nem habos torta elvtársak!
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Duna is lassan árad.
De nincsenek gátak.
Nincsenek gátak, és egyre szemtelenebbül kizsákmányolják hazámat, és honfi társaimat. :(
Hová jut így ez a világ?

Amúgy meg a hivatásos katonák levannak szarva, mint mindenki más ebben az országban!
Csak az emberek egymásra uszítása megy.
Ma haragszunk a pedagógusokra, holnap a vasutasokra, aztán a tűzóltokra, hamarosan pedig a terhesanyákra és kismamákra kell.

Amikor én katona lettem az a repülés szeretett, a technika iránti vonzalom a haza védelme címen történt.
Akkor elmondták mik az elvárások minek kell meg felelnem és ezért milyen juttatásokban fogok részesülni.
Vagyis megszabták a feltételeket és megmondták mit kapok érte.
Azt hiszem ez mindenkinek világos!
Ez egyéb ként a civil munka helyeken is így van.
Aztán elvittek háborúba.
Akartam menni?
Kérdezte valaki akarok e menni?
Nem!
Kaptam érte plusz juttatást előléptettek érte?
Nem!
Voltam fehér és kék sapkás feladatok külhonban.
Akartam menni?
Nem!
Kaptam érte pluszban valamit?
Nem!
Amikor megházasodtam, előtte nap szolgálatban voltam gyakorlatilag szolgálati pihenőmön volt az esküvőm.
Megkérdezték kérek e beutalót két hétre nászútra.
Kértem Mátraházára.
Kaptam Pécsre Pollák szállodájába a legfelső szintre.
Amikor a páromat bevittem szülni és még akkor délelőtt meg is szült én 2 hét határőrizetre mentem az Osztrák Magyar határsávba Kőhidához.
A fiam születésekor, Dunakeszin voltam mert akkor még onnan ment a felkészülés a vizi és légi parádéra.
Édesanyám temetésére nem engedtek el mert Őrparancsnokot kellet adnom.
Édesapám temetésére úgy tudtad haza jönni a Bolyairól, hogy az orvossal ideg gyengeségre hivatkozva kaptam egy hét EÜ szabit ami alatt elkellet intézem a temetést is.
Egyik alakulatom szűnt meg a másik után, és az utolsó jogutód nélkülinél elküldtek nyugdíjba, mert törvényileg megfeleltem a követeléseknek, és beosztást nem tudtak biztosítani számomra.
52000 nettó fizetésem után sikerült 54000 Ft nyugdíjat kapnom.
Ezt a nyugdíjat a FDESZ elvette, az alanyi jogon járó Őrző védő igazolványunkat a FIDESZ elvette, járadékunkra adót vetett ki.

Éljen a demokrácia, éljen a haza, éljek száraz kenyéren, mert ezt érdemlem.
Ennyire becsüli meg a rendszer a haza volt védelmezőit.

Mehetek dolgozni persze, csak akkor elveszik a járadékomat, amit egyébként bármikor csökkenthetnek vagy megvonhatnak.

De!
Amikor én katona lettem vállaltam a fent le írtakat!
Most ez a kormány miért nem biztosítja azt ami a mérleg másik serpenyőjében volt akkor?
Miért változtatták meg visszamenőlegesen a törvényt és vették el a nyugdíjamat?
Tessék mondani, ha majd az abortusz elleni törvényt visszamenőlegesen megváltoztatják akkor mindenkibe vissza dugják majd a gyerekeket is?
Éljen a demokrácia éljen a törvényes uralkodás, le a diktatúrával.
Éljen Magyarisztán.

Üdv: kamovos
migi 549867 2014. január 5. 13:07
Válasz erre
Urak ,más hol se jobb a helyzet , én fekete munkásként dolgozok napi 10 órát és kapok érte kézhez 6500 ft , és nincs hétvége vagy szabadnap , ha munka van menni kell ha nincs maradhatunk itthon egy fillér nélkül, 1974-2012 között soha nem volt egy hiányzó napom se ,és meg értem hogy 20 év után ezen a helyen ki lettünk jelentve .
és ez nem panasz , ez tény , és még nagyon sokan vannak így ebben a országban ,
üdv: migi
Benedek 549866 2014. január 5. 12:55
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!
A feleségem "csak" óraadó tanár,tehát van "tisztességes" szakmája,és munkája.De ha már van diplomája miért ne tanítson,gondolta.Természetesen örül és élvezi is,de amivel jár,az nem semmi.A 150000 nettó az a honvédségnél sem több,és ha azt vesszük hogy ezért a fizetésért repülőgépeket javítasz,üzemeltetsz,felelősséget vállalsz több milliós vagyonért,nem is beszélve az emberi életet,akkor ez egy alamizsna.Csak egy példa:Elmentem dolgozni egy nagyon márkás autógyárba,gondolván kipróbálom magam.Jó,sőt nagyon jó helyem volt,kezdésnek 190000-volt a nettóm 2-műszakban.Ezért csak az enter gombot kellet megnyomnom ha szükség volt reá.De szakmaiságnak,vagy akár megbecsülésnek nyomát sem véltem felfedezni.Ha butulni akartam volna,akkor ott maradok.
Varjúbácsi 549858 2014. január 5. 11:57
Válasz erre
Sárkányos!
Mint gyakorló "katedrakoptató" reagálnék megjegyzésedre. A pedagógusbérek 9, azaz KILENC éve be voltak fagyasztva, tehát a kötelezö három évenkénti elölépéseken kívül egy fillért sem kaptunk soha. Nincs semmiféle béren kívüli juttatás, nem kapunk ruhát, bérletet, már szakkönyvtámogatást se. Ellenben a kötelezö óraszám húszról huszonkettöre, majd huszonhatra emelkedett, most pedig harminckét óra az az idö, ami alatt ingyen lehet feladatot adni! És persze ezen kívül még készülj fel az óráidra, TERMÉSZETESEN differenciált foglalkoztatásra, állíts össze és javíts dolgozatot, meg javítódolgozatot, kisérd a gyereket orvoshoz, színházba, vidd osztálykirándulásra, lehetöleg több napra. Korrepetáld ha butuska, adj neki lelki segélyt, ha szerelmi vagy egyéb bánata van, keress neki gyermekvédelmist, ha a részeges szülö osszeveri, intézd el, hogy foglalkozzon vele szakember, ha dislexiás, disgráfiás, discalculiás, és még a fene tudja milyen tanulási nehézséggel küzd!
Ehhez képest a médiában agyontömjénezett "pedagógus életpályamodell" az én esetemben azt jelenti, hogy 38 év munkaviszonnyal, 3 diplomával, és 2 pedagógus szakvizsgával a hátam mögött a fizetésemet 6 azaz HAT ezer forinttal! emelték. Majd talán ebben az évben csinálhatok egy "portfóliót", amiröl még senki nem tud semmit pontosan ( ki és milyen alapon bírálja el, mennyi pénz jár majd a " pedagógus II" kategóriára, egy iskolában vajon hány ped.II-t finanszíroznak, stb). És hogy a félreértést megelözzem, nem azért csak hatezer az emelésem, mert olyan magas (szégyen ide, szégyen oda kevesebb mint 150000.-Ft a nettóm az emelés után) a bérem!
sárkányos 549857 2014. január 5. 11:46
Válasz erre
Szevasz. Félreértés ne legyen én nem szidom őket csak példaképp említettem őket. Mondhattam volna mást is például a TEK-et.Részemről lezártam. Üdv sárkányos
sanyi 549852 2014. január 5. 10:38
Válasz erre
Sziasztok!
Bocs hogy beleszólok, de a tanár szó miatt érintve vagyok tesóm miatt és elmondanám, hogy próbálja ki, az aki "osztja" őket... Reggel 6,30-tól este 5-6-ig, plusz még a felkészülés, dolgozatjavítás és egyéb nyalánkság. Gyakorlatilag zéró szabadidő. Ja és a diáknak, szülőnek "igaza van", a hülye csak a pedagógus lehet. Ő inkább katona lenne, csak épp egészségügyileg nem lehet.
Hogy mi van a hadseregben? Ugyanaz, mint az élet többi részén. Magyarisztán...
sárkányos 549847 2014. január 5. 09:50
Válasz erre
Még a NATO-s fizetéshez annyit, hogy a tanárok fél év alatt 2-szer is kapnak-kaptak fizetésemelést mi 2004 óta semmit. Drága miniszterünk nyáron lenn volt nálunk eligazítást tartani a bérezésekről és sajnos ő nem tud emelést adni de fűtsön minket a hazaszeretet! Kérdem én ha tele leszek hazaszeretettel mennyi kenyeret tudok venni az 1 éves fiamnak a boltban vagy milyen gyógyszert tudok neki venni belőle ha beteg lesz? Tudnék még mesélni de akkor megkeresne engem a Honvédségben oly kiválóan működő KBSZ. Irigylem azokat akik el tudtak menni még nyugdíjba.Üdv sárkányos
sárkányos 549846 2014. január 5. 09:32
Válasz erre
Szevasz. A NATO fizetésről csak annyit,hogy nemrég kitalálta egy agyonképzett tábornok ,hogy mi az ,hogy készenléti szolgálat díjazása ugyanaz mint az ő ügyeleti szolgálatáé. Ezért azt az intézkedést hozta,hogy a készenléti szolgálatért bruttó 300 kemény magyar forint jár (esetünkben C-17 lavatory service (fedélzeti WC szippantás) 1 hetes készenléti szolg.)ha 1 óránál többet vagyunk benn akár hétvégén is (már többször előfordult) akkor ezt az összeget megfejeli plusz bruttó 100Ft-al. Saját kocsival járunk be mert ugye szolgálati nincs. Az üzemanyag ugye kb. 415Ft. Ezek után képzeld el hogy mik mennek Robikám . És ez csak egy kis ízelítő a szétvert Magyar Honvédség amúgy olajozott működéséről. Üdv sárkányos
Benedek 549830 2014. január 4. 23:33
Válasz erre
1530499_70943_DIWI_Mi8
1530499_70943_DIWI_M...

Ha már NATO tagok vagyunk,akkor az a sokat ígért NATO fizetés hol marad? Mert már haditechnika nincs,akkor jutnia kell fizetségre.Vagy lenne inkább technika,és megelégszik az ember azzal a kenőccsel,amit adnak,csakhogy a gépet simogathassa a kis műszaki.Valami nagyon zűrös itt.A sereg egy olyan tehén,aminek nemcsak a tőgyére tették a fejőgépet,hanem a fejére is.(ezt úgy képzeltem el,hogy tehén-gázálarcon keresztül,gégecsővel leszívják a komplett fejét annak a szerencsétlen marhának) Ez nem semmi!
Benedek 549829 2014. január 4. 23:26
Válasz erre
Júúúj de csúnyán beszélsz!
Remélem ezt nem tőlem tanultad,a bánatos...Papikám,nem is tudom hogy hová,és meddig lehet valamit lezülleszteni.Nem találok szavakat,sőt lehet hogy jobb is hogy nem találok.Egyszerűen nem értem,hogy kik -kire nem hallgatnak.Mi azért lettünk műszakiak,mert ezt a hivatást szívvel,és lélekkel odaadóan szerettük sokszor a család a gyerekek,és feleségek rovására .Ez manapság nem divat.A szakma,vagy akár a hazaszeretetről nagyon keveseknek van elképzelése.Mi minden nap,beleértve a hétvégéket,a hajnalokat,és a késő éjszakákat is odaajándékoztuk a szakmaszeretetünkért,csak egy kézfogásért.
sárkányos 549827 2014. január 4. 22:47
Válasz erre
Szevasz. Nem hasonló zajlik hanem ez. Amikor egy HDM főnök akarja megmondani hogy mit csináljon egy rep. műszaki ott gond van. Én csak egyet mondok BUFFOS NE UGASSON BELE A MUNKÁMBA!Amúgy meg a mi téli szerelőnket hordja a büdös parasztja. Üdv sárkányos
Benedek 549820 2014. január 4. 21:54
Válasz erre
Kamovos Kolléga!
Mi még csak-csak emlékszünk azokra az időkre,amikor hétfő,és péntek is műszaki nap volt,mert annyi gépen volt előzetes,hogy egy napra nem lehetett beosztani a munkát.Mert ugye normaideje volt mindennek,meg ha valaki becsületesen végre akarta hajtani ahhoz idő is kellett.Annyi gép volt "szolgálatban",hogy ha most annyi lenne ük.,akkor az már Kánaán lenne.És csak egy reptérről beszélek.Amit leírtam,az X3.Sok régi kolléga panaszolja,ami teljesen világos számunkra:műszaki ember bizony nem kell a mai hadsereghez!Mindent egy varázslatos szóval helyettesítenek:LOGISZTIKA Nemrég beszélgettem egy sráccal,aki az év elején még villamosmérnök szeretett volna lenni,igaz egy elemlámpa működési elvét sem tudta volna elmondani,de immár logisztikai mérnöknek tanul BP-n.Lehet hogy ezzel mindenki jobban jár így. Valami hasonló zajlik most odabent is.
Kamovos 549783 2014. január 4. 15:04
Válasz erre
Szia.

Attól mi még láthatnánk derűsebben is a jövőt.
A szükséges létszám pedig nem nagyon változik, max nincs feltöltve.

Remélem soha nem fogja a történelem bebizonyítani a légierő hiányát, az impotens politikai döntések miatt.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549781 2014. január 4. 14:57
Válasz erre
Szia
Akármennyire szeretném én is és Te is, sajnos kicsi az esélye, hogy újra 2-3 helikopteres alakulat legyen.
üdv
Kamovos 549779 2014. január 4. 14:51
Válasz erre
Szia.

Tehát három helikopteres reptér volt.
(Börgönd, Szentkirályszabadja, Szolnok)

Ha mindenképpen alkalmazkodni akarsz a politikusok óhajához, akkor elég 20.

Ha a haza védelmére gondolsz akkor kevés.
Nem egy bemutató reptérben kell gondolkodni, nem a van dolgokat kell nézni, hanem egy ország megvédésének szükségleteit!

Üdv: kamovos
piratvitorla 549777 2014. január 4. 14:42
Válasz erre
Szia!

Milyen iskola?
Milyen kiképző bázis?

Igen, volt két helikopteres repterünk. Most van 1, amin van egy alakulat két forgószárnyas alegysége.

Egyébként normális logisztikai csomaggal a 20 gép is elég, mivel abból csak kb 2-4 gép jönne le...

Már legalább tíz éve nincs szó 60 db szállító heliről, még összesen 60-ról sem...

üdv
Kamovos 549776 2014. január 4. 14:33
Válasz erre
Szia.

No,ugorjunk neki még egyszer.

Először is tisztázzuk, hogy hobbi hadsereget akarunk, vagy valami mást.
Ha mást, akkor nem egy században kell gondolkodni Szolnokon.

Szolnok iskola, és kiképző bázis, legalább 20db gép kellene.
Maradt 40db ez jó esetben 2-2, nem teljes létszámú század, és ez elég szegény két alakulatnak.
Aztán volt 3 helikopteres repterünk.

Mi van akkor, ha ezeknek a gépeknek dolgozniuk kell?

Csapat mozgást kell végrehajtani, logisztikai feladatokat kell ellátni az mozgó alakulat és kitelepül állományok ellátását kell biztosítani egyidejűleg 20-30 ponton?
Katasztrófa esetén nagyobb létszámú polgári lakosságot kell kitelepíteni.
Gépjárművekkel megközelíthetetlen, elzárt területre (hó, árvíz, egyéb katasztrófa) kell menniük, kenyeret, húst, tejet, vizet, gyógyszert, egyéb eszközöket vinni.
Oda létszám kell, és azonnal.

Viszont ha csak 2 géppel akarnak politikusaink villogni akkor elég az a 2 is.

De azért egyet mindig tartsunk szemelőt!

A hadsereg a haza védelmére van kitalálva, és nem játékra.
A harci helikopterek pedig nem a katonák játékszerei.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549765 2014. január 4. 11:28
Válasz erre
szia!

-60 darab helikopterhez csak hajózóból legalább 240 pilóta és 120 fedélzeti technikus kéne...
- ha gépenként csak 3000 órával számolunk 20 példánynál az már 60 ezer óra. Ez kb. 10-20 évre elegendő, de a gépek még többet is repülhetnének.
- Olcsóbb üzemidőt hosszabbítani, mint háromszoros mennyiségű gépet fenntartani...
- amiket összeadtál arra kb pont 20 gép kellene... Pláne, hogy 10 gépes kik. repülésre már nem is biztos, hogy lenne szükség, illetve igény...
üdv
Kamovos 549728 2014. január 3. 18:12
Válasz erre
Szia

Te is tudod, hogy 20db-ból kirepülnék az időt hamar.
2db keszi, 1-2db időszakos, egy váltásos Kik-rep 10db, HDM 1-2db aztán nem is nagyon van szabad gép és akkor a többi feladatot ki is hagytam.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549661 2014. január 2. 22:07
Válasz erre
Kamovos 549658 2014. január 2. 22:01
Válasz erre
pintair 549344 2013. december 31. 11:40
Válasz erre
2013 kazanyi gyár
2013 kazanyi gyár

nekem tetszik
migi 548863 2013. december 26. 10:46
Válasz erre
2179
2179

Sziasztok urak
Mit szóltok ehhez a öszvérhez ? mindenből van egy kicsi benne ,.
medor 548329 2013. december 18. 20:01
Válasz erre
Szia Zoli!
Ez még elképzelhető.
Lenne ha nem az Italeri-ről beszélnénk...
OA-10A pl. a felső színnek MM1721-et ír.
Pedig van nekik helyes színük a MM1741.
És itt nem beszélhetünk fakulásról.
Na mindegy,most hiszek nekik.
Köszi a választ.
medor 548326 2013. december 18. 19:51
Válasz erre
piratvitorla 548323 2013. december 18. 19:47
Válasz erre
Szia!

- Lehet, hogy "kerekítik" a kódokat.
- Lehettek különbségek is a festéseknél.
- Ahogy fakultak a gépek más lett a színe. (Nézd meg a magyar Mi-8/17/24-esek színeit, ugyanez a szitu...)

Én ezért nem szoktam biztosnak venni a makettgyártók ajánlását...
üdv
migi 548322 2013. december 18. 19:45
Válasz erre
medor 548318 2013. december 18. 19:37
Válasz erre
Sziasztok!
Hát ez az.Az 1:72-es Italeri maketthez kell majd.
Viszont az 1:48-as készletükben ugyanaz az olasz gép
MM1701 + MM1764 (de ez a zöld szerintem baromság).
Inkább a MM1713 lehet a jó.Azért röhej,
hogy a saját gépeik színét se találják el.
Köszönöm a válaszaitokat.Jó makettezést!
piratvitorla 548311 2013. december 18. 19:01
Válasz erre
Szia!

Néhány dobozbontás Italeri Siouxokról, ahonnan festést is nézhetsz:

www.model-making.eu/catalog/Helicopters.html

Ezen kívül érdekes festéseik voltak pl. a csendőrség (Carabinieri) és a vámosok (Guardia di Finanza)gépeinek is.

üdv
Zoli
migi 548310 2013. december 18. 19:00
Válasz erre
Szia Laci
A doboz hátulján a barna az MM 1701 a zöld MM 1713
üdv: migi
medor 548307 2013. december 18. 18:41
Válasz erre
Szia Pali!
Köszi.A barna az jó lehet,de a szürke csak itt látszik annak.
Valójában zöld.(Lehet rossz a fénykép minősége.)

Azt hiszem rosszul kérdeztem.Milyen színeket használtak Itáliában a
Sioux helikopterek festésére?
palko07 548276 2013. december 18. 00:17
Válasz erre
Szia.
Megnéztem a szürke RAL 7023 színkód
A barna pedig RAL 8003 Színkód.
Remélem tudtam segiteni.
Üdv.:Pali
medor 548274 2013. december 17. 23:47
Válasz erre
1367726
1367726

Sziasztok!
Ennek a gépnek a színeit meg tudnátok mondani?
Bármilyen színkód jó lenne.
Weizi 548259 2013. december 17. 21:02
Válasz erre
Megforgatják rendesen a Kamovot!2:30-nál viszont igen közel kerülnek a lapátok a földhöz!

www.youtube.com/watch
migi 548164 2013. december 16. 20:50
Válasz erre
Aha köszi ,mert valami ilyesmi volt a Mi-4 es hátulján is ,
piratvitorla 548161 2013. december 16. 20:45
Válasz erre
Szia!
Szerintem a merülő szonár lehet, ami tengeralattjárók felderítésére szolgál...
migi 548160 2013. december 16. 20:40
Válasz erre
user_38_203
user_38_203

Urak
Mi akar lenni a Mi-14 eses hátulján az a bomba formájú valami ?
medor 548009 2013. december 15. 15:34
Válasz erre
Szia!
Ezért írtam,hogy egy helikopternél nem gond a pozitív panelezés.
Köszönöm még egyszer a segítségeteket.
Üdv.Laci
Kamovos 548003 2013. december 15. 15:11
Válasz erre
Szia.

Még mielőtt neki állsz csiszolni karcolni.
Tanulmányozzál képeket róla.
Mert mikor én először mellette álltam igen csak elcsodálkoztam azon a trehányságon amit a törzsön elkövettek a gyártás során.
Lehet, hogy azok a + panelok nem is túlzás rajta.
Olyan rezgéscsillapító ragasztásokat láttam a törzsön, amit még az oroszok sem csináltak.
Persze mindegyik gép más más küllemű.

Üdv: kamovos
medor 547998 2013. december 15. 14:57
Válasz erre
Szia!
Szerintem egy kopternél nem olyan nagy baj a pozitív panelvonal.
Repülőnél már én is inkább ahhoz ragaszkodom.
Amúgy egy jó szerszámmal meg lehet oldani a szegecsek mellet is
a karcolgatást és a csiszolást.Én szigetelőszalagból vágott vékony
csíkot szoktam a szegecssorra ragasztani és úgy csiszolok kb.500-as
papírral valami vékony alkalmatosságra ráhajtva.Utána szedem elő a
még finomabb csiszolópapírt,ami már nem árt a szegecseknek.
medor 547992 2013. december 15. 14:42
Válasz erre
Szia!
Közben bújom a netet is az öntőkeretek fényképei
után kutatva és nekem is úgy tűnik,hogy az
Italeri 080-as készlete elég jó.
Tele van szegecsekkel,és a 2 elektronikai konténer a törzs
oldalán helyes méretű,(nem úgy mint a régi készletükben).
Talán csak a pozitív panelvonalak amik hátrányosak.
A HB kitje ha jól látom negatív vonalazású de nincs szegecselés.
Köszönöm a segítségeteket.
f2d 547991 2013. december 15. 14:35
Válasz erre
Italeri AH-64D Apache Longbow_01
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_02
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_03
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_04
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_05
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_06
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_07
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_08
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_09
Italeri AH-64D...

Jogos, valóban a Hasegawa makettek képviselik a legrosszabb ár/érték arányt.
Az Italeri nekem is megvolt, és tényleg egész jó kis készlet, de pozitív paneles/szegecses. A pozitív szegecsek még rendben is vannak, mert az igazin is dög nagy bumszlik vannak, csak mire átkarcolod és összecsiszolod nem sok marad belőlük.

Pár fotó, hogy mi is van a dobozban.
Kamovos 547988 2013. december 15. 14:16
Válasz erre
Szia.

Szerintem az Italeri szebb, és jobban hasonlít az eredetire is.
Nekem van Academi, Hasegawa, Italeri is.
Szerintem a Hasegawan nem olyan nagy durranás.

Üdv: kamovos
medor 547985 2013. december 15. 13:51
Válasz erre
Szia Tibi!
Köszi a választ,gyors voltál.
Az rendben is van,hogy Hasegawa.Csak az árából kettőt kapok az általam említettek közül...
Akkor konkretizálom a kérdést,mert közben az Academy-t kilőttem.
Italeri,vagy Hobby Boss?
f2d 547983 2013. december 15. 13:43
Válasz erre
Az említett három közül talán a Hasegawa a legtöbbet érő. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.