|
20231011_173619
|
|
20231011_173636
|
Köszönöm a segítséget!
Nincs még nagy tapasztalatom ebben a méretarányban ilyen részletességben, eddig csak egyszerűbb készleteket raktam össze.
Közben elkészítettem egy árbócot, ráaplikáltam egy használható darabot a maratásból:
Üdvözlettel,
Coroman |
Szia Sebi !
Nagyon köszönöm a válaszodat, igyekszem fabrikálni akkor segédeszköz palettát :)
A fa tekintetében már láttam, hogy vaskos kicsit, illetve kikellene lyukasztani a rátéteknél de akkor a kráterben eltűnnek az apróságok. Milyen hajlítót használsz a rézhez? |
|
387339567_1022026155...
|
Szia!
Legközelebb nyugodtan vágd le a mellvédet a talapzatról és úgy hajtsd meg. Bár a gyártók azért rögzítik a két elemet egymáshoz, hogy könnyebb legyen hajtani, az ellenkező hatást érik el vele. Az pici kis illesztés pont kiemeli a mellvédet annyira, hogy amikor megpróbálod hajtani, a két vég nem ér le és ezért kell csipesszel igazgatni.
A rézrúd nem rossz, de majd ha lesz lehetőséged, akkor próbálj meg ilyen készleteket beszerezni:
www.master-model.pl/product/sm-700-048.html
www.master-model.pl/product/sm-700-047.html
www.master-model.pl/product/sm-700-046.html
www.master-model.pl/product/sm-700-045.html
Én általában a mosonmagyaróvári versenyen veszem őket, mert oda el szokott jönni ez a cég. De rendelni is lehet. Azért tetszenek, mert ha megnézed a képeket, akkor láthatod, hogy teljesen élethű alakjuk van az árbócoknak és a keresztárbócoknak. Csatoltam egy képet arról, hogy miképp néz ki az egész össszeállítva. Annyi kiegészítésre volt szükség, hogy a lábalókat meg kellett csinálnom.
A footrailt kétféleképp szokták felrakni. Ha a gyártó méret szerint adja meg őket, akkor egyszerűen egymás után fentről "ráhúzod" őket a kéményre és hagyod lecsúszni, amíg meg nem szorulnak. Persze ügyelj rá, hogy vízszintesek maradjanak és elálljanak a kéménytől, meg egyenlő távolságban legyenek egymástól. Majd rögzítsd őket pillanatragasztóval.
Ha nem lehet ilyet csinálni, akkor egy ponton vágd el az alkatrészt. Ha van derékszög, akkor ott, ha pedig mondjuk ovális, akkor az ovál egyik végét. "Tekerd körbe" a kémény körül és rögzítsd pillanatragasztóval. |
Szia!
Az íves elemeket különböző átmérőjű fém hengerekkel próbáltam hajlítani, de a lövegek mellvédje egy ponton össze volt kötve a talplemezzel és nem fértem oda rendesen, minden bizonnyal a tapasztalatlanság az oka, de nem sikerült szépen meghajlítanom, próbáltam javítgatni kicsit csipesszel is, végül olyan lett amilyen. Köszönöm az árbócos ötletet, eszembe jutott, hogy van itthon 0,5-ös rézrúd megpróbálok összeütni valamit belőle.
A Yamato kémény valami elképesztő! Lenne is egy kérdésem, hogy a kéményre a funnel foot railt hogyan szokás felaplikálni?
Köszönettel,
Coroman |
|
376385566_6766427676...
|
Szia!
Híg ragasztót célszerű használni, mert azt végig lehet futtatni az alkatrészek élein, ott ahol illeszkednek. Azt javaslom készíts célszerszámokat, olyanokat, mint amelyek a mellékelt képen láthatók. Vagyis fogj egy fogpiszkálót és rögzíts hozzá egy vékony drótot. Meg szintén vékony drótból csinálj "szabadkezes" eszközt. Aztán fogj egy darab alufóliát és csepegtess ki rá néhány csepp ragasztót. A két szerszám közül azzal, amelyik kézreáll, kend fel a ragasztót a kívánt felületre. Nagyjából ennyi az egész.
A fafedélzet elkészítése egyike az utolsó lépéseknek. Legalábbis célszerű utoljára hagyni. Mert éppenséggel lehet maszkolni őket, de ezek lényegében öntapadó matricák. Ezért megeshet, hogy a szalag felszedi őket. Egyébként, ha fafedélzetet használsz, figyelj arra, hogy az összes fedélzeti szerelvényt meg kell magasítani. Mert a legtöbb fafedélzet annyira vastag, hogy egy síkba hozza őket a fedélzettel, holott ki kellene emelkedniük. |
Sziasztok !
Nemrégiben elkezdtem az első hajómakettem építését egy 1:700 Bismarck-ot. Van hozzá sok réz, fa fedélzet, fém csövek. A kérdésem az lenne hogy ki milyen pillanatragasztót használ a nagyon nagyon apró fém alkatrészekhez? Híg ragasztó a jobb, vagy a sűrűbb? Műanyag-fém, és fém-fém ragasztás érdekelne.
Továbbá, a fa fedélzetet építéskor illesztitek a helyére és maszkoljátok, vagy esetleg újrafestitek a fa részeket? vagy be sem ragasztjátok előre?
Nagyon köszönöm a válaszokat.
Üdv. |
|
Szia!
Szép munka! A mellvédeket mivel próbáltad hajlítani? Mi volt a nehéz benne?
Azt javasolnám, hogyha a következő projektnél mindkét árbóc maratásból van és az egyiket nem sikerül összeállítani, akkor azt cseréld le fém árbócra. Érdemes beszerezni árbóckészleteket, mert sokkal jobban mutatnak egy maratás mellett. |
|
202309291
|
|
202309292
|
Üdvözletem!
Haladás a könnyű cirkálón, némely maratást csak sűrű bíztató szavak közepette sikerült megvarázsolnom. Sajnos a hátsó árbócon még a varázsszavak sem segítettek. A másik számomra nehéz az erkélyek szép ívbe hajlítása volt, nem is sikerült szépen, de majd ráfogom harcban szerzett sérülésnek.
Üdv,
Coroman |
|
|
381433747_1135549194...
|
|
381405590_1508048696...
|
Egy mai apró lépés. Szárazpróbát csináltam a felépítmény és a fegyverzet elemeivel. |
|
378302492_3575323899...
|
Sziasztok!
Úgy látom egy könnyűcirkáló csatlakozott a kötelékhez. Valaki beszáll még egy rombolóval? Ma kicsit adjusztáltam a 155 mm-es löveget. Még kell majd dolgozni vele, mert a korlát nehezen ragad meg a lövegtorony tetején. |
|
Oyodo1
|
|
Oyodo2
|
|
Oyodo3
|
|
Oyodo4
|
Üdvözletem!
Épülgetünk. Elkezdtem a küzdelmet a maratásokkal. Közben addig nézegettem a fellelhető anyagokat, hogy észrevettem a felépítmény mögötti részen valami nincs rendjén. Ott egy erkély van és alatta egy kisebb építmény. Ezért csináltam magamnak egy kis plusz munkát, eltávolítottam a nagy műanyag tömböt, és elkezdtem az átalakítást jelenleg ezzel szöszmötölök:
Üdv,
Coroman |
|
IJN Oyodo
|
Üdvözletem!
A felkelő nap sugarai olyan erősek, hogy kénytelen vagyok csatlakozni a hívószóra :) 1/700 Fujimi Oyodo gyári maratásos verzió. Dobozbontás megvolt, maratás tanulmányozva és pár fő alkatrész leválasztva.
Üdv,
Coroman |
|
|
20230723_184401
|
|
20230723_184358
|
|
20230723_184355
|
|
20230723_184346
|
|
20230722_113813
|
|
20230704_214415
|
|
20230704_204652
|
Sziasztok!
Némi haladás az Akagival. Sajnos egyébb teendők miatt nagyon kevés időm van rá, pedig rettentően élvezem az építést.
Sebi, nagyon szép lesz a hajó és 3D printelt Yamato kiegészítők gyönyörűek!
Üdv,
Batka |
|
|
|
|
2h
|
|
1 h
|
Sziasztok
Projekt 1125 típusú szovjet folyami/partközeli ágyúnaszád, második világháború. Zvezda 1:350 wargames cuccból, némi tuninggal. |
Az Akagi nagy falat, de úgy látom, megvannak a hozzávalók.
Sikeres építést! |
Sebi, az ötlet remek! Mikor meséltél róla, már akkor tetszett.
Kíváncsian várom a folytatást! |
|
Imádom a what if dolgokat!
Az elsüllyedt Arizona mellett mondjuk jól mutatna... |
|
battleship A-150
|
|
272262231_3789543440...
|
Szia!
Köszönöm. Majd még teszek fel képeket. A kész makettről egyenlőre csak a mellékelt képet találtam a neten. Én majd igyekszem egy kicsit jobban feltuningolni. A sztori pedig nem lesz túl bonyolult. Egy horgonyzóhelyről fog szólni, Pearl Harborban, 1947-ben. |
Jók lettek ezek az ajtók!
Kíváncsivá tettél mind az építéssel, mind az alternatív történelemmel kapcsolatban! |
|
Atika, Johnie,
köszönöm szépen! |
Áh! Döbbenetesen jól néz ki!
Emelem kalapom, aziránt is, hogy ilyen kis lépték mellett is jelentős részletességgel tudtál építeni.
Részemről csillagos ötös! |
|
Ez fantasztikus!
Világszínvonal és még azon is túl! Gratulálok! |
|
mws27
|
|
20230410_222201
|
|
20230410_222321 (1
|
|
20230410_222345
|
|
20230415_130443
|
|
mws28
|
|
mws1
|
|
mws2
|
|
mws3
|
|
mws4
|
|
mws5
|
|
mws6
|
|
mws7
|
|
mws8
|
|
_DSC6506
|
|
mws20
|
|
_DSC6508 (1
|
|
_DSC6509
|
|
mws30
|
|
DSC_8230
|
|
DSC_8231
|
|
DSC_8232 (1
|
|
mws33
|
És most néhány szó és kép a diorámáról:
Íme az elkészült diorámám, mely a Barham és Valiant csathajókat és az őket kísérő Griffin rombolót mutatja be 1941 november 25-én, mielőtt a Barhamot végzetes torpedótámadás érte az U-331 részéről. A hajók több mint hét évig készültek, elsősorban mert költözésem miatt jelentős késedelmet szenvedett a Barham építése. Korábbi bejegyzéseken részletes leírás alapján nyomon követhető mindhárom hajó építése.
A diorámán a hajókat a valóságosnál egymáshoz lényegesen közelebb helyeztem el, mert kiegyensúlyozott megjelenésű és kezelhető méretű alkotást kívántam készíteni. Felhívnám a figyelmet a Valiant “A” lövegtornya mellet egy kamera körül állók kis csoportjára – éppen forgatják a Barham elsüllyedését megörökítő, híres filmet, mely a YouTube-on megtekinthető. A dioráma a következő módon készült: Az hajók pozícióját még építésük előtt határoztam meg, és lyukakat fúrtam az alapba az őket rögzítő csavarok számára. Miután az utolsóként elkészült Griffin építését befejeztem, nekifogtam a a víz elkészítésének. Volt Magic Sculpom, amiről azt hittem, elég lesz. Mivel még nem dolgoztam vele, csak a víz készítése közben derült ki, hogy nem tudom vele befedni a teljes felületet. Kétségbeesetten kezdtem keresgélni, honnan szerezhetnék még, mert már csak pár nap volt hátra a Móvári versenyig. Végül egyik barátomtól kaptam egy kisebb adagot, majd, mivel ezzel együtt is csak a felület kb. kétharmada volt befedve, Milliputra váltottam, mert ezt tudtam hirtelen beszerezni egy másik barátomtól. Ezért a kétféle szín. Miután a két komponenst összekevertem, vékony rétegben kiterítettem az alapra. Ezután vizet bőven használva, egy kanalat és egy kisolló nyelét belenyomkodva előállítottam a textúrát. A hajók helyét kihagytam. Jól jött, hogy nem sikerült egyenletes vastagságú vizet készítenem: a csatahajók, különösen a Valiant, “belefúrják” az orrukat a vízbe - ez jellemző volt a Queen Elizabeth osztályra. A felületet lealapoztam, majd kék árnyalatait fújtam rá egy csipetnyi zölddel. Világoskék csíkokat fújtam a hajók helye köré, ez jeleníti meg a felkavarodott vizet. A hullámtarajokat finom ecsettel fehérre festettem egyenként, ez igen hosszadalmas és fárasztó műveletnek bizonyult. Ezt követően akril gélt “pacsmagoltam” a teljes felületre, így adva meg a végső, harmadik réteg textúrát. Ezután a hajókat az alapra csavaroztam, és a körülöttük levő hézagot akril géllel töltöttem ki. Utolsó lépésként papírzsebkendőből egy réteget tépkedtem formára és ragasztottam akril géllel átitatva a hajók orra mellé két oldalra, ezzel megjelenítve az orrhullámot. Végül úgy mentem el Móvárra, hogy előző éjjel szemhunyásnyit sem aludtam, mert a dioráma csak reggel fél hatra lett kész… |
Willi, mati, dani416, Johnie, köszönöm szépen!
Willi, külön a fotózásokra készült a félméteres toll :)
mati, hát, évtizedes gyakorlatom van az 1:700-as méretarányban...
dani416, igaz, nincs kutya, pedig az egyik, legénység tagjait tartalmazó maratásban megtalálható.
Majd legközelebb...
Johnie: mindjárt! |
Eszméletlen jól mutat a vízen!
A három hajó egy időben, egy diorámában mikor lesz látható? |
Ebben a méterben már csak a kabalakutya hiányzik a fedélzetről, hogy teljes legyen az agybaj, na meg egy mikroszkóp, hogy látni is lehessen mindazt, amit összeraktál. Még jó, hogy ilyen jó képeket készítettél, mert szabad szememmel semmit nem látnék belőle. Tudom, ezért van a szemüveg, de ehhez már az se elég. Nem semmi a munkád! |
Na ez a számomra felfoghatatlan kategória. Hogy a p...ba tudtad ezt ilyen méretben megcsinalni? Apám, ez fantasztikus! |
Szia!
Gyönyörű munka. Hol szereztél ilyen óriási tollat? |
|
Batka, köszönöm szépen!
Valóban gyorsan kész lett, de ez azzal járt, hogy öt hónapon át, sok mindent elhanyagolva szinte minden nap dolgoztam rajta valamennyit, és még így is csak úgy lettem kész a diorámával, hogy előző éjjel egy percet sem aludtam...
A koreaiak nagyon szigorúan pontoztak, rengeteg időt fordítottak a zsűrizésre, de lehet, hogy le kellett volna ellenőrizni a munkájukat... |
Szia!
Szép lett ez is, és most egész gyorsan készen is lettél vele :)
Az egész dioramat volt szerencsém megnézi Móváron, nagyon impozáns. Az éremnek pedig külön nagy-nagy gratula!
Mellékesen elég érdekes eredmények születtek hajóban, mintha a koreai delegáció nem lett volna a toppon...
Üdv,
Batka |
|
20230319_161300
|
|
20230319_161315
|
|
20230328_013439
|
|
20230328_013507
|
|
20230410_105657
|
|
20230410_105806
|
|
IMG_1187
|
|
20230419_234746
|
|
20230419_234541
|
Jelentem, elkészültem a Griffinnel (aki volt Móváron, láthatta, hogy a dioráma is kész lett, erről képeket később teszek fel).
Itt a leírás befejező része.
Nehéz volt megtalálni a megfelelő maratott korlátot: a brit rombolókon a Royal Navy modern hajóin láthatóhoz hasonló, egyenetlen függőleges osztású korlát volt, ezt pedig nem tudtam az általam preferált GMM Gold Plus-szal megoldani, lévén, hogy nincs ilyenjük. Csak néhányan kínálnak ilyen típusú maratott korlátot. Vettem is kétfélét, de a Big Blue Boy-félét túl alacsonynak, az EV Model termékét túl vastagnak találtam.
Végül arra kényszerültem, hogy a WEM Tribal-osztályú rombolókhoz kiadott készletét dézsmáljam meg. A képeken ez látszik, no meg a vékony rézrúdból kialakított árbócok a Master Model esztergált réz keresztrúdjaival. A legénység 62 tagját készítettem el az Eduard, FlyHawk, Lion Roar és Five Star maratott készleteiből csemegézve. Törzsüket pillanatragsztó-géllel vastagítottam meg, és a részleteik kifestése után elhelyeztem őket a harckészültségnek magfelelően a fegyverzet elemei körül, valamint a parancsnoki hídon. A hajó parancsnoka a székében ücsörög, egy matróz pedig az előárbóc kosarában kémleli a láthatárt. A kötélzet lycrából (jelzőzászlók kötelei,antennák), húzott szálból (árbóc-, és kéménymerevítő huzalak, illetve Caenisből (másik árbócmerevítők) készült. A szigetelőbólyákat és a blokkokat egy-egy csepp faragasztóval imitáltam.
A haditengerészeti lobogó a Hawk Graphics, a jelzőzászlók a Five Star matricái. Alufóliára ragasztottam, világosszürkével átmostam őket, és “szélben lobogó” formára hajtogatve kerültek a helyükre.
Ezzel befejeződött a Griffin építése. Mivel siettem vele, hogy kész legyen a dioráma Móvárra, nem sok képet készítettem róla. Kettőn a majdnem kész vízen látható. Hamarosan a kész diorámáról I teszek fel fotókat. |
|
IMG_1161
|
|
IMG_1162
|
További részletek, mint a 3 inch-es légvédelmi ágyú, illetve némi korlát is látható ezeken a valamivel jobb minőségű képeken. |
|
Gratulálok, Sebi Mester! |
|
333920282_1260285844...
|
Ez még lemaradt :) |
|
Szia és köszönöm! nagyon szép az Árpád, értékes és különleges a saját építés miatt!
A víz megoldása is igen érdekes, hatásos. |
|
335339557_6617268126...
|
Sziasztok!
Látom gyűlik az anyag Móvárra és ismét színvonalas darabok lesznek. Gratulálok uraim, csak így tovább! Én egy friss hírt szeretnék megosztani veletek, amit a facebookon láttam. A Flyhawk újabb gyönyörű kitet adott ki. Ha ezt így folytatják, akkor a végén a Tamiya bedobja a törölközőt :) |
Eszméletlen! Motiváló! Gratulálok! |
|
Köszönöm a segítséget!
Nincs még nagy tapasztalatom ebben a méretarányban ilyen részletességben, eddig csak egyszerűbb készleteket raktam össze.
Közben elkészítettem egy árbócot, ráaplikáltam egy használható darabot a maratásból:
Üdvözlettel,
Coroman