Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
zoli1989 | Adatlap | 726784 | 2024. július 14. 14:02 | ||
Ja igen, az is lehet. Előzmény: (726761) sárkányos 2024. július 14. 08:17 | |||||
zoli75 | Adatlap | 726762 | 2024. július 14. 09:29 | ||
Sziasztok, Ha megnézitek a felvételt, akkor látható, hogy az utolsó manőver előtt - amikor még talpon volt a gép - már alacsonyan volt és nem adta ki a magasság. Egy kicsit fura, hogy miért vitte bele az utolsó fordulóba, hiszen nem háthelyzetben volt a gép, hanem normál helyzetben, tehát felmérhette volna a gép pozícióját. Ahogy "búza" is írta a műszaki probléma is lehetett, vagy elájult a pilóta a sorozatos gyors egymást követő manőverek miatt és beszűkült a tudatállapota. | |||||
sárkányos | Adatlap | 726761 | 2024. július 14. 08:17 | ||
Vagy inkább csak pára leválás a szárnyról. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 726760 | 2024. július 14. 00:54 | ||
Az nem lehet hogy csak üzemanyag túlfolyon távozott üzemanyag ? | |||||
slowmotion | Adatlap | 726756 | 2024. július 13. 21:36 | ||
Elég csúnya... igazából kiadhatta volna a forduló, de csak ha nem ilyen szögben kezdi meg a manővert. Nem lehet, hogy bekrepált valamelyik kormányfelület? | |||||
búza | Adatlap | 726755 | 2024. július 13. 21:02 | ||
Biztos, hogy a füstölő kezdett működni a felvétel elején? Nekem nagyon Sopi tragédiájára hajaz, de a műszaki problémát sem zárnám ki. | |||||
Block50 | Adatlap | 726744 | 2024. július 13. 11:22 | ||
Ez nagyon csúnya... Nem is igazán értem, mert már az elején érezni lehet, hogy nagyon alacsonyan kezdi a manővert. Még a leszálló ágban van amikor a földbe áll | |||||
Zoli | Adatlap | 726740 | 2024. július 13. 10:25 | ||
zoli75 | Adatlap | 726739 | 2024. július 13. 10:07 | ||
Sziasztok, Lezuhant a lengyel légierő egyik M-346-os kiképző repülőgépe. A pilóta Maj. Robert "Killer" életét vesztette. | |||||
Sennás | Adatlap | 724959 | 2024. május 19. 17:22 | ||
tyimosenko | Adatlap | 724904 | 2024. május 17. 13:22 | ||
Olyasmi ütődés lehetett, mint Soproni Károly őrnagy esetében. Csoda szerintem, hogy még katapultálni képes volt. | |||||
atika | Adatlap | 724903 | 2024. május 17. 12:53 | ||
Nagyon sajnálom, nyugodjék békében. Csupán a tanulság levonása miatt kíváncsi lennék, hogy mi okozta a pilóta halálát. Már az első talaj érintésnél megsérült, bár a gép egyben maradt, vagy mi más. Az orosz ülések a K-36 óta elég jónak számítanak, vagy nem? | |||||
Mekett | Adatlap | 724894 | 2024. május 17. 00:08 | ||
Kikerült egy videó a múlt heti bangladesi Jak-130 balesetről. Úgy tűnik, a pilóta orsózva próbált áthúzni a pálya fölött és félresikerült a manőver. www.dailymail.co.uk/news/article-13411321/top-gun-stunt-tragedy-fighter-jet-pilot-eject-dies-hospital.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724844 | 2024. május 15. 14:28 | ||
Igen lehet levehető meg beépített is. Én mindkét verzióval szoktam repülni. Ha nincs fizikai kapcsolat (fly by wire) ott elektromosan történik a blokkolás. | |||||
Mekett | Adatlap | 724839 | 2024. május 15. 11:24 | ||
Ha jól értem, ez itt a repülőgép egyik beépített rendszere volt, nem olyan, mint amikor kívülről rátesznek egy reteszt ezekre a felületekre. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724837 | 2024. május 15. 11:03 | ||
A kormányszervek mechanikus rögzítője a hagyományos mechanikus vezérlés esetén, ami megakadályozza, hogy a földön parkolásnál a szél "szétverje" a kormányszerveket. | |||||
Mekett | Adatlap | 724836 | 2024. május 15. 10:37 | ||
Kommentekből: "The aircraft had had its engines uprated from P&W piston engines to turbprop by the same makers. This flight was the first of a series to test fuel and hydraulic systems. An engineer was also on board to record data The accident report states the crew spent 45 minutes doing ground runs and system checks before the accident. The report states no control check was seen by ground observers or recorded on film, the report goes on to say evidence of gust locks being engaged at the time of the accident was found. The two crew and the engineer were all killed." This aircraft had an internal gust lock system in the flight deck, which also limits throttle movement: "The gust lock system was not fully disengaged prior to flight and one or more of the gust locking pins became re-engaged for undetermined reasons after lift-off. It is unlikely that a control check had been completed prior to take-off and, once airborne, the crew were unable to disengage the gust lock mechanism before losing control of the aircraft." A "gust lock" az pontosan mi? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724835 | 2024. május 15. 10:30 | ||
Ha rendben veszed át a gépet repülés előtt akkor nem fogsz. Ha minden igaz a kormányrögzítés nem volt eltávolítva. | |||||
PETI | Adatlap | 724814 | 2024. május 14. 20:30 | ||
Zoli | Adatlap | 720619 | 2024. február 15. 09:54 | ||
Szia, Fogalmam sincs, szerintem hüje ötlet volt ott leszállni az autók miatt, mindenképp ez lett volna belőle... z | |||||
Sennás | Adatlap | 720613 | 2024. február 15. 06:25 | ||
Jaj természetesen a BC 604re gondoltam biztos közben megnyitottam ahogy leszállt az autópályán. Nem az Apache persze:) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 720612 | 2024. február 14. 21:39 | ||
Az AH-64-esnek merev futója van... | |||||
Sennás | Adatlap | 720609 | 2024. február 14. 19:31 | ||
Csak kérdem ez mennyire volt/lehetett irányított "leszállás"? Nem tudott volna oda középre(akár behúzott futóval) leszállni? | |||||
Zoli | Adatlap | 720594 | 2024. február 14. 13:01 | ||
Egy újabb, de kevésbé szomorú eset: www.msn.com/hu-hu/hirek/other/az-usa-nemzeti-l%C3%A9gier%C5%91-ah-64-t%C3%A1mad%C3%B3helikoptere-lezuhant-utah-ban/ar-BB1ig7Yl z | |||||
Bandika | Adatlap | 719648 | 2024. január 29. 13:06 | ||
Sennás | Adatlap | 719409 | 2024. január 25. 05:22 | ||
Ja ja. Szomorú. Kiscsajt a hegyoldalban egy fa tetején találták meg napokkal később. Így élte túl. Mindjárt 40éve. Pfff. | |||||
medor | Adatlap | 719407 | 2024. január 24. 23:26 | ||
Épp ma néztem a NG-on a 'Légikatasztrófák'-ban egy hasonló történetet. A JAL 123-as Boeing 474-es Tokio-Osaka járat '85-ben ez miatt zuhant le. Minden idők legtöbb áldozatot követelő egy gépes katasztrófája volt. Hét évvel korábban szenvedett "tailstrike"-ot amit szakszerűtlenül javítottak. Anyagfáradás miatt a nyomászáró fal kiszakadt és vitte magával a függőleges vezérsík nagy részét is.A gép szinte teljesen irányíthatatlan lett és végül egy hegyoldalnak ütközött.De 524-ből 4-en túlélték a balesetet! | |||||
Muzzy | Adatlap | 719405 | 2024. január 24. 22:54 | ||
Mindenki tudta, hogy azért csak Győrnél szóltak, hogy a beszédrögzíő biztosan törölje az eseménykori beszélgetést. Nincs az a fakezű pilóta, aki ezt a ground contactot ne érezze, ne hallja! | |||||
búza | Adatlap | 719399 | 2024. január 24. 20:58 | ||
A jó szerelő mindig meghúzza a laza anyákat! :-) Valószínűleg ez itt pont nem történt meg. | |||||
búza | Adatlap | 719398 | 2024. január 24. 20:57 | ||
A törzs is leért, azért nyílt ki a hátsó cargo tér ajtaja résnyire. Teljesen hasonló volt az a rész, mint a LOC-nál. Azért Győrnél szóltak, mert nem tudták felfújni a törzset. A cockpit hang rögzítő meg csak az utolsó fél órát rögzítette, ami pont nem tartalmazta az eset alatti ténykedést. | |||||
Sennás | Adatlap | 719391 | 2024. január 24. 17:17 | ||
airportal.hu/elhagyta-orrfutoja-egyik-kereket-a-delta-boeing-757-ese/ Gyerekek most ennyire rájár a rúd a Boeing-re vagy csak rossz a "széljárás":( | |||||
Muzzy | Adatlap | 719388 | 2024. január 24. 16:49 | ||
Ha jól emlékszem a 737-es esetében a törzs nem ért le, csak a hmüvek, (éppen az volt a gond, hogy túl hamar húzták be a futót, és szélnyírást kaptak és 7 másodpercig nem is reagáltak a dologra, nem adták rá a max tolóerőt... Visszagondolva a pilóták Győrnél jelezték csak az irányításnak, hogy lehetséges gound impactjuk volt, lehet, hogy a törzs is leért, de alapból a hmű-veken csűszott a gép. | |||||
Muzzy | Adatlap | 719387 | 2024. január 24. 16:44 | ||
Mindkettőtök érvelésében van logika, de pirátvitorla álláspontján inkább a repbizti szemlélet köszön vissza, ahol nem a gazdaságosság a lényeg. Mérnöki szemmel a javíthatóságot, üzemeltethetőséget is nézni kell, nem csak a piszkos anyagiakat. Gondolj bele oda jutottunk, hogy a B-737-es tipuscsaládot egy típusengedéllyel lehet repülni, miközben a gépek hossza eltérő, ebből adódóan a húzhatósága is kicsit más. | |||||
búza | Adatlap | 719376 | 2024. január 24. 15:51 | ||
Pont ezekről a számokról beszélek! Ha egy gép átlagos repüléseit beszorozzuk a mai levegőben levő gépek számával, az horribilis nagyságú szám lesz. Ez alatt kell hordozni a plusz súlyt, az áramlást rontó felületet egy olyan gépen, ahol a felület simaságáért is megtesznek mindent, hogy a fogyasztást csökkentsék. Mindeközben a tail strike esetek száma elenyésző az utak számához képest. Egyszerűen nem éri meg, ha hosszú távra számolunk. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 719352 | 2024. január 24. 11:00 | ||
Azért a farokcsúszó/kerék elég sokat számít. Az említett két gépnél ki tudja mi lett volna nélkülük? Biztos vagyok benne, hogy sok olyan eset vagy potenciális eset van. Csak ugyebár a repülésbiztonsági vonalnak sokszor a be nem következett baleseteket is valahogy fel kell dolgoznia, amiről a nem rep. bizt (pl. menedzsment) azt mondja nem volt baleset akkor nem volt semmi. Ha egy gép élettartamát 20 évnek nézzük, egy évre 200 üzemnapot számoljunk csak, naponta 4 felszállás plusz leszállás az összesen 32000 potenciális eset. És lefelé kerekítettem. És nemcsak pilótán múlik, hanem más tényezőkön is pl. időjárás stb. Ezt aktív pilótaként + rep. biztisként + eseményvizsgálóként mondom. | |||||
búza | Adatlap | 719345 | 2024. január 24. 09:34 | ||
búza | Adatlap | 719338 | 2024. január 24. 08:40 | ||
Ha egy svanc leérés gép vesztéssel jár, ott tök mindegy, hogy volt-e farok csúszó, vagy kerék. Én egyébként arról beszéltem, hogy gazdaságilag nem indokolt minden gépbe beépíteni. Évente hány ilyen baleset lehet a milliárdnyi felszállás között? | |||||
Kferro | Adatlap | 719312 | 2024. január 23. 19:10 | ||
Ez nagyon dühítő! A magyar csapat előtt azért le a kalappal. | |||||
Gabi | Adatlap | 719299 | 2024. január 23. 18:16 | ||
A Szalonikiban ragadt gép hiteles történetét itt láthatjátok, sajnos akkor nem sikerült Daniéknak hazahozni a hajtóműveket, azóta meg már nincs gép. www.youtube.com/watch | |||||
Norm | Adatlap | 719291 | 2024. január 23. 17:08 | ||
Bocsánat nyersen fogalmaztam! Én is ezt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy nem semmi technika a Tu-154. :) Mekett: pontosan nem emlékszem az eseményre, de én sem hinném, hogy ott túl lett húzva. | |||||
Muzzy | Adatlap | 719285 | 2024. január 23. 16:24 | ||
Ezt írtam a 719268 hozzászólás végén | |||||
Muzzy | Adatlap | 719284 | 2024. január 23. 16:19 | ||
Lehet, hogy tévedtem, több mint 24 éve történt. Arra emlékszem, hogy a cseh airlines pilótái beleüvöltötték a rádióba, hogy Malév gép startolj át, mert látták, hogy futó nélkül jön be. Az tény, hogy a gép a hasán csúszott jó sokáig. Kevés gép bírta volna ki, hogy hasról átstartol és utána kiengedett futóra leszáll... Ezért (is) voltak nehezebbek mindig is a szovjet/orosz sárkányok | |||||
Mekett | Adatlap | 719279 | 2024. január 23. 15:35 | ||
Úgy emlékszem, a Sennás által mutatott Malév-gépet sem túlhúzták, hanem leáramlásba kerültek felszálláskor. | |||||
Norm | Adatlap | 719277 | 2024. január 23. 15:06 | ||
Muzzy, Bocsánat nem kötözködésből, de a Tu-154 nem hasraszállt, csak későn kezdtek átstartolni és mivel a hajtóművek nem pörögtek fel időben, ezért talajérintés történt, ezután a következő megközelítésből eseménymentesen szálltak le. A farokcsúszó témával kapcsolatban egyetértek az előttem szólókkal abban, hogy a gépek tervezésénél figyelembe veszik a farok földhöz érintését egy bizonyos fokig. Emiatt raknak egy kopó elemet a farkára, mint azt a csatolt képeken is látni lehet. Ezeket a berendezéseket tesztelik is, sok videót lehet találni a youtube-on is pl. De az adott A350 esetében nem normális helyzet adódott, mivel a gép elemelkedett a földről és akkor ért le a fara. A képen is látszik, ha jól megnézitek, hogy a főfutó már a levegőben van a farokérintés pillanatában. Ez arra utal következtetni, hogy abnormálisan nagy volt a gép állászszöge. A kérdés az csupán, hogy miért történt ez. Nem gondolnám, hogy egy tényező játszott közre ebben. Egyfelől az elpattanást említették, de önmagában ennek sem kellett volna ilyen következményekkel járnia. Úgy gondolom, hogy mivel kicsi volt a sebesség, relatív könnyü volt a gép, ezért amikor ráadták a TO/GA (felszálló / átstartoló) teljesítményt, akkor a hajtóművek egy erős felfelé bólintő nyomatékot generálnak ami miatt leérhetett a farka a gépnek. Szerencsére nem történt komoly baj, ez egy viszonylag "könnyen" javítható hiba. Érdekesség, ha pl megnézitek a kis behúzható futóműves repülőgépehet, akkor némelyiken láthattok a hason hosszirányú csúszótalpakat, arra az esetre, ha hasraszállna a gép. Ha hasra kell szállni és a személyzet az utasítás szerint jár el, akkor akár egy rövid átvizsgálás után már repülhet is a gép. | |||||
puskaspeti | Adatlap | 719276 | 2024. január 23. 14:58 | ||
Ott maradt, nem repült haza, ott bontották szét :-( https://makettinfo.hu/upload/202401/1602748_18190_163390_big.jpg?rnd=418009010&randkey=1651206501 https://makettinfo.hu/upload/202401/1602748_18190_malev5.jpg?rnd=881464863&randkey=1651206501 | |||||
Mekett | Adatlap | 719274 | 2024. január 23. 14:37 | ||
A sérülés mértékérül tudunk valamit, esetleg vannak képek? Én sosem találtam. | |||||
Muzzy | Adatlap | 719273 | 2024. január 23. 14:36 | ||
A Tu-154-es, amelyik Thessalonikiben szállt hasra, az gazdaságosan nem javíthatónak minősítették (futó nélkül szállt hasra, a személyzet elfelejtette kiengedni, igaz a megközelítés nem volt egyszerű, több zavaró dolog volt. | |||||
Mekett | Adatlap | 719270 | 2024. január 23. 14:14 | ||
Régen mintha fából is készült volna ilyen csúszófelület, vagy tévedek? Nyilván a sugárhajtású korszakra gondolok. A hasraszállt Tuskón milyen károk keletkeztek? Emlékeim szerint lábraállítás után hazarepülhetett. | |||||
Muzzy | Adatlap | 719268 | 2024. január 23. 14:09 | ||
Egy tervező sok mindent mérlegel tervezéskor. A legtöbb esetben a farokrésznél terveznek egy kopó részt, amelynek elkopása jelentősen nem befolyásolja a szerkezet szilárdságát. Ilyen kopó területeket terveznek a törzs hátsó rész aljára és a hajtóműveknél, ha annak alsó síkja lejjebb van a törzs aljánál. Ugyanis egy széllökés, egy pilótahiba megváltoztathatja a húzás szögét, könnyen benne van a pakliban. Általában abból indul ki a tervező, hogy itt csúszás van és nem teherviselés. Nem ez fogja megtartani a gépet, ennek kifejezetten az a célja, hogy ha túlhúzza a pilcsi a gépet, és seggre ül a gép (csak érinti és csúszik) akkor ez rongálódik. Ennek javítása könnyebb mint a normál szerkezeté. Malév 737-es gép is csúszott hajtóművön, az volt a szerencse, hogy a kopó felület kopott csak el, ha 3 mm-el tovább kopik, ott már tüza cső volt. (igaz ott kicsit korán húzták be a futót és kaptak egy szélnyírást, 120 méter csúszásnyom maradt betonon.) | |||||
Sennás | Adatlap | 719267 | 2024. január 23. 13:57 | ||
Ez 2011(?) még Maléves 737-800unk balesete. Kvra nem gondoltam ilyen mértékű kopás/sérülést képes okozni.Ezt kijavították? |
Tovább >>> |