<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PETI | Adatlap | 639269 | 2018. február 3. 21:43 | ||
PETI | Adatlap | 639268 | 2018. február 3. 21:41 | ||
Lelőttek egy orosz Szu-25-öst szír ellenzékiek: 24.hu/kulfold/2018/02/03/lelottek-egy-orosz-harci-repulogepet-sziriaban/ A pilóta katapultált, de a földön megölték (más forrásból az infó). | |||||
csosza | Adatlap | 639242 | 2018. február 3. 15:40 | ||
Délelőtt megnyílt a Miskolci Makettkiállítás a Fráter Gimnáziumban. Nyita még holnap is 16 óráig. | |||||
sárkányos | Adatlap | 639030 | 2018. január 31. 22:39 | ||
Volt róla szó hogy Pápára kellene őket rakni de hát a politika... | |||||
sanyi | Adatlap | 639029 | 2018. január 31. 22:29 | ||
Lejárt az AIM-9-ek üzemideje, ezért csak AIM-120 van... És utánuk? Szóval ismét igaz lett, amit annak idején beszéltünk, hogy hiába világszinvonalú Griff lakik az Alföldön, ha a karmai le vannak vágva, mert nincs rá pénz... Nátóhadműveletkompatibilistekknika... Még egy megjegyzés. "nem fér el a pályán" Akkor mi a bánatért ide hozták, miért nem Pápára, ahol kényelmesebben elfér, már csak a pályán is? Gondolom egyik reptéren sem lesz külön hangár, ugyanúgy a csillagos ég alatt fog lenni, mint a MiG-ek... Esetleg valaki jól jár, mert a pályát építeni/bővíteni kell, amiből majd ugye pár nyaraló is felépül... Szóval a szokásos, szép, kerek magyar történet ragyog fel a cikk elolvasása után. | |||||
Sennás | Adatlap | 639027 | 2018. január 31. 22:11 | ||
Köszi a linket! | |||||
sárkányos | Adatlap | 639026 | 2018. január 31. 21:58 | ||
NORAD | Adatlap | 638894 | 2018. január 30. 00:30 | ||
http://www.honvedelem.hu/cikk/67181_tovabb_bovul_a_magyar_honvedseg_repulogep_flottaja www.honvedelem.hu/cikk/67181_tovabb_bovul_a_magyar_honvedseg_repulogep_flottaja | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 638874 | 2018. január 29. 19:44 | ||
Elvileg a héten jönnek | |||||
Sennás | Adatlap | 638797 | 2018. január 27. 09:27 | ||
És ez a hír? Kíváncsi leszek hogy alakúl:) www.origo.hu/utazas/hirek/20180126-tu-160-az-uj-orosz-szuperszonikus-utasszallito-alapja.html | |||||
Sherman | Adatlap | 638518 | 2018. január 19. 21:57 | ||
Kedves sanyi és ssanyi kérlek egyikőtök változtassa meg a nevét, mert egy órája olvasom ezt az eszmecserét de csak most jöttem rá hogy két különböző személy írta. Édes istenem már azt hittem, hogy valaki tudathasadásban szenved. | |||||
Sokol | Adatlap | 638514 | 2018. január 19. 21:34 | ||
:) jelen pillanatban csak három-négy super tucano vagy portolt róka kellene az afgán tréningprogramból átemelve csendben. Azokat szomjan sem maradnak, max a tréning majd élesben megy. A legsürgősebb problémákat le is lehetne tudni egyből -lásd pl. a határon szántó-vető, drazséval töltött Ánuskák vagy a murai hajósok esete a Tóth Marival. Ja, a Honvéd Hont véd. A jó konyak nátópákó meg menjen busszal, -nyugdíjazásig pont odaér ahol várják- vagy nem. | |||||
sanyi | Adatlap | 638513 | 2018. január 19. 21:27 | ||
A Griff szív csak példa volt. Mondhattam volna, egy békefenntartó csapat cuccai konténerben, mondjuk Szíriába 2020-ban... A KC-390 szerintem jó lenne, bár az is igaz, hogy nem holnapután lenne meg. Az igaz, hogy katonák külföldi küldetéseire jó lesz az Airbus, hiszen több hadsereg is hasonló gépeket használ erre a feladatra, csak "igazi" katonai akcióra nem megfelelő, arra kell még egy típus, ami logisztikailag nem biztos hogy kifizetődő. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638511 | 2018. január 19. 21:12 | ||
No, lehet itt beszélgetni kérem! Beígérték a szállítógép beszerzést is, nagyon remélem hogy nem csak politikai tilitoli lesz belőle! Abban nem vagyok biztos hogy a mi műszaki szolgálatunk feladata lenne ilyen esetben a hajtómű szállítása. A Griffek egy évre előre betervezve repülnek (excel tábla szerűen) napi szintre lebontva, a "rosszidős" évszakokban pl 60-70%-os-ra beírva.Ez alapján igénylik az alkatrészeket, az esetleges váratlan meghibásodásoknál megrendelik azokat. Mennyi idő és pénz lenne a kiképzés megszervezése és a gépek beérkezése pl. KC 390 esetén, 1-1,5 év? Van "felesleges" KC 390 ami rövid időn belül elvihető? Magyarország szempontjából ezek is fontosak, mert sikerült ellébecolni rengeteg időt fejlesztés nélkül. A kommunikációt pedig fejleszthetnék, a kormány és a honvédségire gondolok (ne utólag magyarázzák mit miért). | |||||
sanyi | Adatlap | 638509 | 2018. január 19. 20:54 | ||
Az A-319-el kellene mezőn leszállnia... Erre gondoltam! :) Egyébként van igazad Neked is, mert utasszállításra is kell gép és arra ez tökéletes, csak kell majd egy tehergép is... Pl. hogy tesznek be egy A-3xx-be egy Gripen hajtóművet, ha mondjuk a Balti misszióbana lerohad az egyik... Oké, ott a C-17, biztos "tisztahaszon" kategória lenne egy nehézszállítóval utaztatni 2 tonnát. No és a C-27 szerintem jó lenne mindkét feladatra. Vagy a KC-390, mert az gyorsabb és akkora, mint egy Herki. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638508 | 2018. január 19. 20:53 | ||
Teljesen jogos! Akkó szerintem sikerült ezt az eszmecserét is zátonyra futtatni a jól felépített "csak saját magamat hallom" érveléssel, a focis érv überelhetetlen! :-) Nehogy örüljünk már annak hogy katonákat normálisan lehessen külszolgálatra szállítani, de aKóóórmány is használni fogja, akkó nehogy mán! :-D Tessék reklamációt írni hogy 380-ast köll vönni, nehogymáán mást! :-D Ahogy egy több diplomás mondta, "gyááááá heee, milyezmán"? :-D Alig várom már a választásokat hogy az emberek újra egymásnak essenek, a politikusok meg röhögnek a háttérben! | |||||
Sennás | Adatlap | 638507 | 2018. január 19. 20:33 | ||
Lehet az Érbászba befér egy kicsi foci pálya is!--MÉG:) Nem is értem miért nem egy 380-al kezdtünk? Én a múltkor mellót hoztam a srácnak akivel maszekolok kaptam 5% jutalékot pluszba! Hát ki tudja ezt fáradtegér szürke gépet ki ajánlotta be:) | |||||
ssanyi | Adatlap | 638505 | 2018. január 19. 20:29 | ||
Elsősorban az állomány mozgatását kellett megoldani, tavaly 50 valahány alkalommal béreltek gépet (gondolom az sem volt olcsó). Bejelentették hogy lesz teherszállító gép beszerzés is, az kevésbé sürgős, levelezni és ajánlatokat böngészni.Ott jó választásnak tűnik a C-27, bár ott is lehet olyan hátulütője a dolgoknak amire én nem is gondolok (vagy más típusnál). Milyen mezőn kellene leszállnia? Eddig hány alkalommal hiúsult meg bármilyen szállítás (személy vagy technikai) mert nem tudtak leszállni mezőn vagy ippencsakelőkészített reptérre? | |||||
sanyi | Adatlap | 638503 | 2018. január 19. 20:20 | ||
Megnézném, hogy pl. az Érbász hogy száll le egy mezőn, vagy ippencsakelőkészített reptéren... Egyszer biztos megcsinálja... Oké, gyorsabb, mint a turboprop, de én akkor is mellette voksolok. Vagy, KC-390: gázturbina, de mégis jó terepre is! Sőt, tankerré is átépíthető, lehetne itatni a Griffeket! | |||||
ssanyi | Adatlap | 638502 | 2018. január 19. 20:00 | ||
Üdv! Eddig tojtak a hadseregre, ezért hagyták lezülleni, így volt "olcsóbb". A felújított Mi 24-eken kívül hamarabb semmit nem tudnak szolgálatba állítani, még (talán) össze tudnak szedni pilótákat és műszakiakat. Nekik "csak" a jártasságot kell újra megszerezni, szerintem.! Következő gondolatként össze lehetne kötni a csempész An-2 berepülést (ugye nem gondoljuk hogy az újra bevethető Mi-24-ek kitelepülésével, mondjuk Nyíregyházára (például) vagy másik repülőtérre (repülőterekre).Szerintem. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638499 | 2018. január 19. 19:48 | ||
Üdv! Legyenek szívesek megkérdezni, akit érdekel a katonák véleményét (az "egyszerű katonáé!), hogy örülnek neki vagy nem! Jó lenne belegondolni hogy milyen jó érzés An-26-al "laffogni" a közel keletig 300-400km/h-val, zajban "kényelemben"!Légvonalban valamivel több mint 4300km! Legyen C-27-C-130-C-17-C-5 (úgyis van a sivatagi "tárolóban", hátha akciós!). Megint nem gondolunk bele hogy mégis miért vehetik, csak a régi doktrínák elméletei dolgoznak, desszant-harcjármű szállítás-hatalmas terhek dobása! A "katonának jó a lehajtható ülés is", ahogyan megjegyezte egy kommentelő egy internetes oldalon. Nem tudom miért olyan nagy probléma hogy megoldották a személyi állomány emberi mozgatását! Akkor kezdjünk el hőbörögni ha nem a katonák lesznek szállítva vele, de jó hangosan! Utánanézett bárki annak hogy mennyi ideig dekkoltak a leváltott állomány tagjai a Kabuli repülőtéren, csak azért mert az Ancsa nem volt repképes és éppen légtérzárlat volt (polgári gépeknek)! Segítek 10 napig, biztosan jól érezték magukat! A lényeg hogy makettben lehessen kapni! Így is lehetne tenderezni! :-D | |||||
Sennás | Adatlap | 638498 | 2018. január 19. 19:29 | ||
Az nem megy csak haccázzal:( Haa sose érnek oda:) De a AirBus meg majd kilenccázzal! | |||||
sanyi | Adatlap | 638497 | 2018. január 19. 19:21 | ||
Ismét a "szakmai és katonai" szempontoknak megfelelően döntöttek... C-27 Spartan? Totttál feleslges egy erfórszván, C-27 szerintem nekünk tökéletes lett volna/lenne, a méretei ellenére sokat el tud vinni és messze is, modern, aránylag olcsó üzemeltetni, igénytelen, lehetne VIP szállításra is használni. Ja és a legfontosabb: 72-es makettben is be lehet szerezni!:) Kíváncsi vagyok, hogy mennyibe is fájt nekünk ez a hirtelen és ellenálhatatlan vásárlás. | |||||
Sennás | Adatlap | 638495 | 2018. január 19. 19:15 | ||
vrauko | Adatlap | 638490 | 2018. január 19. 18:40 | ||
"Olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani." "Az új helikoptereknél elvárás, hogy kiképzési, szállítási és tűztámogatási feladatokat is képes legyen ellátni." - sápadtarcú beszélni furcsa magyar. Nem ösmerni szám-személy egyeztetés. Hogy üzemeltetni majd így bonyolult tehnika? | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638487 | 2018. január 19. 18:08 | ||
Ezzel semmit se mondtak... Amugy meg, nem ezt mondtam a masik topicban? Uj beszerzes... De amit ingyen kaptunk az exNDK-bol azt hagytak elrohadni. Az jelenlegiek se mentek volna tonkre ha koltenek ra. Most megveszik ugyan azt uj aron, es azt is hagyjak majd elrohadni, mert nem fognak ra kolteni. Kerdem en, akkor miert nem vesznek MOST ujakat, ha mar evekig a nagy semmi elegseges volt? Minek ujitgatni, arra is menjen a penz ki az ablakon? Aztan majd hirtelen le kell selejtezni, mer koltseges a fenntartasa es amugy is elavult - Ezt mar lattuk egyszer a SU-22-esekkel. Felujitasbol a daraloba. Aztan megint uj beszerzes. | |||||
Safranek | Adatlap | 638485 | 2018. január 19. 17:33 | ||
Sennás | Adatlap | 638450 | 2018. január 19. 07:32 | ||
Altengernagy | Adatlap | 638448 | 2018. január 19. 05:03 | ||
Elirtam... az P-19 Dunaj. "Дунай" avagy "Flat Face B" kereso (celfelderito) lokator a Nyeva-M1 rendszerhez (tipikusan Zil-131-re epitve). Epp ezert kifejezetten kis magassagokra lett kifejlesztve. Persze van teljesen uj tipus is, azt hiszem Kaszta a neve, az mar Kamaz alvazon van, egy ugy nez ki mint egy hosszu nyelu kanal. De a kis beszivargok ellen boven eleg lenne az osregi a P-15 is (na az a Tropa Zil-157-es alvazon), szerintem olyan mar tenyleg nincs uzemkepes. A lopakodot szerintem a P-18 Terek (ekezet nelkul))) "Spoon Rest D" vette eszre, az 1Ghz alatti frekivel dolgozik, ott loszerszamot sem er a lopcsi felulet. De valoban vegul a Nyeva szedte le azt is. | |||||
Sennás | Adatlap | 638440 | 2018. január 18. 21:41 | ||
Ez olyan amivel észrevették anno az F-117est? Az is egy "ősrégi" lokátor volt mi? Altengernagy tudsz úgy írni legyen ékezet mert sokszor nem értem.Köszönet! | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638435 | 2018. január 18. 19:38 | ||
Jah, ki kell telepulni egy reskitolto lokatorral, kb Vasarosnameny kozelebe, Lehetoleg Tropa-val (P-19) - HA van meg olyanunk. Az elol hiaba megy 50 ala, es onnan a domborzat se arnyekol. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638434 | 2018. január 18. 19:32 | ||
Hatt, sok ujat nem mond. Annyit hogy ok sem terveztek hogy bebukjak a gepet. Ha a pilota fusi fuvarban volt a tulaj tudta nelkul, valszleg tobbet nem repul. Betoncsizmabal nehez lenne... | |||||
Sennás | Adatlap | 638428 | 2018. január 18. 16:10 | ||
Altengernagy | Adatlap | 638418 | 2018. január 18. 11:19 | ||
A migransok nagy reszenek megeri, mert ugy tudja ennyit havonta fog kapni odakint. (Amugy is 1000+ euro a minimalber, a "menekult" segely meg tobb) A masik hogy tobb 10ezer euro azert van naluk, mert ezt (is) szallitjak. Nem az o penzuk, hanem a csempesz halozate (az meg eselyes hogy nem jo szandeku, akar terrorista is lehet). A "menekult" csapat az utja soran a penzt "leadja" a lanc tagjainak, illetve megerkezeskor atadja a cimzettnek. Elso lepcsoben az emberek erkeznek, masodik lepcsoben a penz, aztan azt jobb nem tudni mire koltik. Az egyeb csempeszes is eselyes persze, az is befer alapon. | |||||
Sennás | Adatlap | 638406 | 2018. január 18. 07:53 | ||
Köszi a választ.Megmondom őszintén nem gondoltam hogy ennyire "bonyi" a dolog. Simán elképzeltem a feltöltött képet.De más húzni meg tolni ezek szerint:) Drága Hofi is megmondta "a farkammal el bírnék húzni egy hegyet de eltolni egy gyufásskatulyát SE!" De nekem van Tolatás Vezető Vizsgám rákérdek már segíthetek?:)) | |||||
Safranek | Adatlap | 638402 | 2018. január 17. 22:01 | ||
Weizi | Adatlap | 638400 | 2018. január 17. 21:34 | ||
A kép Kecskeméten készült és eddig a legelső alkalmat leszámítva, amikor hazahozták a három vásárolt orosz helikoptert, minden alakommal lehozták a vontatót az An-124-hez! Mindig megfordították vele miután legurult a pályáról, így egyszerűbb volt neki megint visszagurulni a felszállóra! A kérdésedre a válasz pedig igen! Kecskemét is rendelkezik nagyméretű vontatójárművekkel, ellenben ekkora gép vontatására és tolására kiképzett szakszemélyzettel már nem igazán! Valamit a gép gyári vontatóvillája sem biztos hogy lehetővé tenné pl. a kialakítása méretei miatt a teherautós tolást-vonás. | |||||
Sherman | Adatlap | 638397 | 2018. január 17. 21:16 | ||
Amikor először hallottam, hogy egy két emberke 4000. vagy több eurót fizet az Európába jutásért embercsempészeknek, nem értettem. 1000 euróból ruhát vesz és 3000-böl körbe utazza a világot repülővel. Ha nincs az Interpol körözési listáján nincs olyan ország ahova ne kapna vízumot és belépési engedélyt turistaként. Aztán marad amíg meg nem találják. Szerintem pár migránsért nem indítanak repülőt (még AN-2-est se):-). Szerintem minimum kábszer csempészet volt a háttérben, de jó fedősztorinak. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 638388 | 2018. január 17. 18:47 | ||
Sok oka lehet. És nem feltétlen a BIG teherautó hiánya... | |||||
Freddy | Adatlap | 638383 | 2018. január 17. 17:34 | ||
Nálunk még megvannak ezek, és szerintem néha használják is. Azt egyébként írja a cikk, hogy egy barázdában elakadt, azért nem tudott továbbmenni a gép. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638381 | 2018. január 17. 17:14 | ||
Az a legvaloszinubb... bar ha csak a penzrol van szo, nem lenne akadalya, mert az van nekik annyi hogy a Mi-6ot is megvehettek volna. Az autos csempeszeknek is majd ennyit kifizettek, csak az mar nem jarhato ut. | |||||
Sennás | Adatlap | 638376 | 2018. január 17. 16:54 | ||
Sennás | Adatlap | 638375 | 2018. január 17. 16:45 | ||
Sennás | Adatlap | 638374 | 2018. január 17. 16:35 | ||
Ááá tuti nem. Olyat itt már nem nagyon használnak. Legtöbbet a Nyiregyi reptérről látom felszállni a Kamovot,Ancsát meg vissza. És a képek alapján nem is akadt el. Abban igazad lehet egy útra nem vesznek gépet ha nem Pablo Escobárt akarták volna becsempészni:) De ezért kérdeztem miért nem indult vissza rögtön--lehet műszaki gond. | |||||
PETI | Adatlap | 638372 | 2018. január 17. 15:55 | ||
Ezert lenne indokolt Mi-6-osra valtani... :) | |||||
Freddy | Adatlap | 638371 | 2018. január 17. 15:53 | ||
Egy útért senki nem vesz repülőt. Ez szerintem az ilyenkor teljesen elhagyott permetszerbetöltő leszállópályákra akarta behozogatni az embereket, csak elnézte a leszállást, és megakadt a szántásban. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638366 | 2018. január 17. 14:32 | ||
Nem kellett azt lopni... belinkeltem az elado repulot. 290 ezer grivnya... kb 3.5milla forint. Sz*ros 10-12000 Euro. A csempeszhalozatok fejenkenti tobb ezer Euro-t szallittatnak a migrikkel, hiradoban mitattak is olyat akinel 10ezer euro volt. voltak kb 15-20-an, fejenkent 1000 Euro meg olcso is volt. Az autos csempeszek is elkertek mar annyit. Siman megvehettek a gepet pilotastul, amilyenek odaat a viszonyok, az "anarcho-szindikatusban". | |||||
Sennás | Adatlap | 638363 | 2018. január 17. 14:11 | ||
Remélem tesznek még próbát, mi meg összegyűjtjük őket. Vannak még jó típusok! | |||||
Sennás | Adatlap | 638362 | 2018. január 17. 14:07 | ||
Na majd Colombo kinyomozza:) még ha nem is volt hulla a gardróbban. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638360 | 2018. január 17. 13:59 | ||
Üdv! Lehet hogy valamilyen műszaki hiba volt, vagy nem mert már elstartolni a terület miatt (lentről már kicsinek találta?). Most az jut eszembe hogy lehet a Mi 24-ek felújítás után ezekkel fognak kergetőzni? ;-D |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mno.hu/kulfold/sziriai-lazadok-lohettek-le-egy-orosz-gepet-2444812