/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Rumcájsz_52 559509 2014. május 8. 19:58
Válasz erre
Barát-ellenség (IFF) azonosító rendszerünk már az 50-es évek óta volt, csak éppen akkoriban ugyanaz a rendszer, mint ami a szerb légierő gépeiben, tehát elég bizonytalan lett volna az elektronikus azonosítás.
Üdv R.
bgyasoldier 559506 2014. május 8. 19:23
Válasz erre
1999 Jugoszlávia. Ugye nekik is 29-eseik voltak, nekünk meg még nem volt idegen-barát rendszer
NORAD 559504 2014. május 8. 18:53
Válasz erre
Holott a NATO kijelentette, hogy a magyar repülőknek ilyen célú bevetésére nem tartanak igényt.
Magyarról magyarra fordítva!
Az amcsik azt mondták maradjunk a seggünkön idehaza mert még véletlen minket lőnek le.
Csak ezt már elfelejtették nagyjaink.


Ez mikor volt? 15 éve, amikor még MiG-29-eseink voltak?
bgyasoldier 559497 2014. május 8. 17:50
Válasz erre
Sziasztok!

2,8 milliárd lesz CAS képességre költve, igaz két évre szétosztva... (nem mintha olyan hatalmas összeg lenne...) Amit tartalmaz: plusz óraszám, Litening konténerbe Rover downlink modul, és fegyverzet. A kis összeg miatt, valószínűleg főleg gyakorlóbombák, minimális számú GBU. Szerintem eléggé fontos képesség a földiek támogatása, és ezt lehet a legkevesebb pénzből megvalósítani. Minden más sokkal többe kerülne
Freddy 559487 2014. május 8. 13:35
Válasz erre
De egyébként eddig nem pont az volt a bajotok, hogy a jó drága többfeladatú harcigépet csak egy feladatra tartottuk, és hú, hú, micsoda pazarlás? Meg hogy még bombázónk se volt, és hú, hú, alapvető képességek hiányoznak?
Sherman 559484 2014. május 8. 12:41
Válasz erre
Ezt még értem, de ha már NATO tagok vagyunk miért nem osztjuk fel egymás között a feladatokat? Miért kell a mi "hatalmas" haderőnknek minden feladatnak megfelelni?
Lehet hogy ők már tudják: Ha ne adj isten megtámad minket Albánia akkor nem rohannak a segítségünkre?
Rumcájsz_52 559483 2014. május 8. 12:33
Válasz erre
Szia Kamovos
A gépek eddig is alkalmasak voltak földi célpontok elleni támadásra, csak éppen szánalmasan kevés ilyen fegyvert vettünk hozzá (40 Maverick irányított rakétát, azt is kétféle típusváltozatból). Tehát fegyvereket kell venni, ja, és plusz repülési időt biztosítani a személyzeteknek a plusz kiképzéshez(még ha nem is a teljes állománynak, hanem csak egy kiválasztott csoportnak). Viszont itt precíziós fegyverekről van szó, azt meg egyik MiG se tudott alkalmazni, csak a Szu-22-höz voltak lézer-vezérlésű rakéták, ott viszont a H-29-hez nem volt indítósín (valószínűleg okosan vásároltak a főnökök, vagy valaki "szakképzett" kihúzta a listáról az egyik sínt, hogy minek kétféle, meg drága, nem fér bele a keretbe).
Üdv R.
Sherman 559482 2014. május 8. 12:32
Válasz erre
Szerintem hiányzik a költségvetésből egymilliárd és így akarják el írni. A fejlesztés a földi célok leküzdésére pedig abból fog állni hogy a pilótáink új bicskát kapnak. Sajnos tanultunk a nyugati kollégáktól ahol hasonlóan "jól" mennek a dolgok.

Még az is kiderülhet hogy pont ők azok akik rákényszerítenek minket a "számunkra igenfontos" fejlesztésre. Már a fegyver csere is (Mig vs Gripen) se a mi "ellenállhatatlan nyomásunkra" történt. :-)
Taylor2 559480 2014. május 8. 12:23
Válasz erre
Kamovos 559479 2014. május 8. 12:08
Válasz erre
Azt még hozzá tenném!
Amennyiben jól gondolom (?)!
Ez a Gripenek fejlesztését is jelenti.(?)
Olyan fegyverek felszereléséhez alkalmazásához melyekkel földi célokat lehet támadni.
De hát ezek a gépek nem is a mieink akkor miért költünk rájuk?
Miért nem kérünk cserét?
Adjanak olyan gépet ami alkalmas légi támogatásra, légi célok leküzdésére és földi támogatásra, földi célok leküzdésére is.
Ha egyébként már most is alkalmas ezeknek a fegyvereknek a használatára akkor meg kell csak venni őket.
Vagy, most mi ez a paraszt vakítás?
Kamovos 559477 2014. május 8. 11:53
Válasz erre
Szia.

Az állam egy újabb pénz lehúzása a Gripenekkel olyanért amit szintén tudtak a mig-21 Mig-23 Mig-29 Szu-22 gépekkel.
Holott a NATO kijelentette, hogy a magyar repülőknek ilyen célú bevetésére nem tartanak igényt.
Magyarról magyarra fordítva!
Az amcsik azt mondták maradjunk a seggünkön idehaza mert még véletlen minket lőnek le.
Csak ezt már elfelejtették nagyjaink.
Egyetlen jó dolog lehet benne, hogy pilótáink talán (?) több órát repülhetnek a gépeken.

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/tobb-mint-egymilliard-forintot-csoportositanak-at-legi-tamogatasi-feladatokra-es-a-v4-eu-harccsoport/
Sherman 559476 2014. május 8. 11:52
Válasz erre
Az nem biztos hogy az országnak szégyen ha a Szlovákok egy vajaskifliért is megcsinálják. Piacgazdaság van. Sokszor veszteségesen is bevállalnak valamit csak hogy kiszorítsanak a piacról. Próbálnál te Szlovákiában daruzni, néha engedélyt se kapunk pedig a mi gépeink az övékkel szemben átmennek a műszaki vizsgákon.
búza 559473 2014. május 8. 11:15
Válasz erre
Elég szégyen ez az országnak! Persze tudom, jobban teljesítünk! :-((
PETI 559368 2014. május 5. 20:33
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6

Sziasztok!

Ma reggel 8 órakor teheremelést végzett egy szlovák Mi-8-as a Mátyás templom mellett. Néhány fotó a műveletről.

Üdv

KP
lukács zsolt 558559 2014. április 22. 17:57
Válasz erre
tudnék még érdekes igaz történeteket mesélni róluk!a lényeg,hogy a gépeik nagyon jók de maguk az embereik nem igazán életre valók.semmi probléma megoldóképesség!
Zoli 558552 2014. április 22. 15:19
Válasz erre
Irigykedek, én csak a monitoron láttam eddig ilyesmit, illetve néhány típuson kívül a gépek többségét...
z
Sennás 558548 2014. április 22. 14:23
Válasz erre
Szia.
A kérdés az üzemben a fönökségből,a tulajdonos társakból,vagy akár az "örökösök közül" van-e,LESZ-E valaki aki a park sorsát intézi.Biztos sok pénz még az állagmegóvás is nemhogy a fejlesztés.De talán megmarad minden,nem kell "összepakoli" mondván kell a hely másra:(
lukács zsolt 558543 2014. április 22. 13:21
Válasz erre
öcsémet vitték ilyen uh60-sal irakban.bhagdadból tadjiba.nagyon tetszett neki.bár ő egyáltalán nem ért hozzá,hogy milyen gép.2001 ben vadászgépeket vontattam ural apa kocsival kecskeméten és két hónapig voltak amerikaiak is ott.volt idő megnézni a gépeket.sőt volt alkalmunk egy este a körlet ablakából felfelé nézve megnézni,hogy milyen amikor kötélen csúsznak le egy épület elfoglalására.
atu71 558540 2014. április 22. 13:09
Válasz erre
Hali,
Szomoru hir,remeljuk a park tovabbra is fenn marad.
Sennás 558515 2014. április 21. 20:51
Válasz erre
Ma meghalt Pintér József, a keceli Pintér Művek alapító tulajdonosa, 70 éves volt.

Pintér József Kecelen született 1944-ben. Magánvállalkozását, a Pintér Műveket 1978-ban alapította. Cége megrendeléseket kapott egyebek között a NASA-tól, a Boeingtől, a NATO-tól és a Paksi Atomerőműtől is.

A sikeres vállalkozó a keceli gyáregység mellett található háromhektáros területen 1997-ben létrehozta a Hadtörténeti Múzeummal üzemeltetett haditechnikai parkját.
Zoli 557802 2014. április 10. 09:50
Válasz erre
medor 557792 2014. április 10. 00:15
Válasz erre
Tudom,tudom,év(tizede)k vannak köztük de akkor is meglepő volt a különbség.
KeyPi 557789 2014. április 9. 23:29
Válasz erre
Gyros vásárlásból jöttünk, amikor átrepültek a Soroksári úttal párhuzamosan a Duna felett. Nagyon szép matt színük volt. Én is UH-60 -ra tippeltem, így most nagyon büszke vagyok. :))
Sherman 557788 2014. április 9. 23:04
Válasz erre
Azért nem igen szabad összehasonlítani... a sokcsillagosokat se. :-)
medor 557784 2014. április 9. 22:13
Válasz erre
Jó neked.Én '96-ban katonakoromban láttam először egy ilyet "testközelből".
Mentősofőr voltam és a 'szimulánsokat' kellett minden nap a pécsi Honvéd kórházba cipelnem.A kórház mellett van egy nagyobb méretű füves terület és onnan szállt fel egy KFOR-os UH-60.Örök emlék marad,brutál volt az az erő ami sugárzott a gépből.Simán függőlegesen felszállt,erőlködés nélkül.
(Pár héttel előtte valami sokcsillagos jött Pestről hozzánk Mi-2essel.A nyári melegben 2 kört csinált mire a nyárfák fölé tudott emelkedni az egykori 'Áper' laktanyánk mellett.)
sárkányos 557770 2014. április 9. 18:08
Válasz erre
Szevasztok! Én minden nap látom őket testközelből! Üdv sárkányos
Elektrolakatos 557760 2014. április 9. 12:21
Válasz erre
szépen néztek ki a Duna felett, a Parlament előtt!

Sajnos nem volt időm fotózni, csak a szokatlan rotorhangra kaptam fel a fejem, és léptem ki az üzletből.
mirazsmarci 557759 2014. április 9. 12:17
Válasz erre
DSC09285
DSC09285
DSC09288
DSC09288

Üdv!

Az elmúlt órában ez a két UH-60-as hajtott végre "sétarepüléseket" Budaörsről.
doky3 557459 2014. április 4. 21:57
Válasz erre
Tanúsítom, az Öntöde mellett melóztam, és szemtanúja voltam! :)
Szu-22 557451 2014. április 4. 21:00
Válasz erre
Igen, a hangját én is hallottam, két kollégám aki a reptér közelében kézbesít, megerősítette, hogy állati látvány volt, és a reptér felett két orsót is dobott a Gripen...
ptamas 557370 2014. április 3. 08:29
Válasz erre
Volt ott egy Gripen is, tegnap 10.30 körül Szeged felett egy szűk forduló, azután Dorozsma felé ment ki a látómezőből.(Sajnos!)
NORAD 557289 2014. április 2. 01:22
Válasz erre
Megint felvittek egy csapat fotóst. Valószínűleg a légi fotózás része volt.
Szu-22 557238 2014. április 1. 16:11
Válasz erre
Hello!
Ma 12: 50 körül, alacsonyan kb: 150-200 m-en, nagy sebességgel átmanőverezett Szeged felett egy hazai An-26-os, később is hallottam a hangját a városon kívülről. Tudja valaki ittlétének okát?
Nekem nagyon tetszett az itteni ritka jelenség!
Üdv: Józsi
TAMÁS78 556917 2014. március 28. 19:04
Válasz erre
Akkor jól láttam. Bakonybél közelében, az erdőben járva láttam-hallottam egyet kora délután, a fák között átnézve nagyon Apache-nak tűnt.
NORAD 556914 2014. március 28. 18:53
Válasz erre
~20 amerikai helikopter érkezett ma Jutaspusztára. (Blackhawk, Apache)
Joce1214 556904 2014. március 28. 18:02
Válasz erre
Hali!

Kicsivel korábban ez a gép fordulhatott Pécs Kertváros felett.

Üdv.: Joce
ddk466 556854 2014. március 27. 21:18
Válasz erre
Sziasztok !

Ma 18:00 körül itt Ágasegyháza (Kecskemét mellet 20 Km-re ) felet dübörgött át elég alacsonyan C-17 Kb.: Szeged felől Pápa irányában ! Üdv DDK
ecsetes 556833 2014. március 27. 16:13
Válasz erre
Igen, onnan (Kunmadarasról) már csak a Tiszavolán dübörög. :D
Freddy 556829 2014. március 27. 14:57
Válasz erre
Madarasról '91 óta nem dübörög semmi, úgyhogy kizárásos alapon :)
ecsetes 556821 2014. március 27. 00:04
Válasz erre
Sziasztok!

Pár napja sötétedés után (én akkor figyeltem fel rá) dübörög az ég Karcag felett. Kedden ki is szúrtam a géppár helyzetfényeit, de most is hallom őket. Gripenek gondolom :)
vlevi 556300 2014. március 19. 11:25
Válasz erre
69949_567695_784x523
69949_567695_784x523

Tényleg nem :(
Mire elmegy ez a fórumbejegyzés, már az állvány sem lesz a helyén :(

www.vezess.hu/hirek/nap_kepe_repulot_bontanak_szolnok/50787/
Weizi 556226 2014. március 17. 20:15
Válasz erre
zsocate 555599 2014. március 7. 22:12
Válasz erre
Nagyon sajnálom, tehetséges pilóta volt.
MAtti 555598 2014. március 7. 21:29
Válasz erre
Elektrolakatos 550719 2014. január 14. 11:05
Válasz erre
Dave és a Bolyai most az M1-en
pecso 550460 2014. január 11. 20:44
Válasz erre
sanyi 548721 2013. december 24. 10:32
Válasz erre
Mi a nyáron találtunk egy tévésdoboznyi plüss figurát a kuka mellett, annak is örültünk/tek, bár egy ilyen pakknál dobnék egy hátast.
doky3 548711 2013. december 23. 19:19
Válasz erre
tyimosenko 547711 2013. december 11. 12:33
Válasz erre
Az az eset jut eszembe amikor egy relikviagyujto egy ausztriai faluban talalt egy eredeti SS disztort kirakva egy kuka tetejere lomtalanitaskor.
Mad_Nick 547708 2013. december 11. 11:31
Válasz erre
Én mindig ilyenről álmodom! De aztán fel is ébredek! Szerencsés vagy!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.