<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
exec | Adatlap | 585999 | 2015. május 20. 16:31 | ||
exec | Adatlap | 585998 | 2015. május 20. 16:21 | ||
fotókat elnézve, ez nem kicsit szalad túl a pályán, hanem rohadt sokat. No most, ha időben ért talajt, akkor miért nem áll leszálló konfigurációban a kacsa vezérsík? ÉRtem, elromlott a kerékfék rendszer. De ehhez a túlfutás mértékhez jelentős sebességnek kellett maradnia, márpedig a Gripen leszállósebessége alacsony, tömege alacsony, a kacsavezérsík önmaga elég erős fékhatást tud kifejteni, és oké, hogy leszalad, de ennyire? Nem arról lehet szó, hogy eleve hosszúra jöttek? A hibás fék, és az eleve megkurtított pálya együtt már okozhatta ezt, de nehezen hiszem, hogy önmagában a kerékfék rendszer hibája a felelős... Mit gondoltok? A gripen kapcsán hallottam olyat, hogy van rajta fékernyő, de nem találtam pontos infot. Van rajtuk fékernyő? Üdv. exec | |||||
sárkányos | Adatlap | 585992 | 2015. május 20. 13:24 | ||
Szevasz. A hagyományos hálós majomfogó ezen a reptéren nincsen csak a BAK-12(horgos). | |||||
erwyn | Adatlap | 585990 | 2015. május 20. 12:32 | ||
Miért nem működött a majomfogó, nincs is telepítve? Igaz a natoszabvány a horgos , az viszont ezen a tipuson nincs. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 585987 | 2015. május 20. 10:58 | ||
Repülési balesetnél elvileg a gyártó, az üzemeltető és a balesetnél "területileg illetékes" képviselőiből állhat a vizsgálóbizottság (itt ráadásul előny, hogy a csehek is Gripen-üzemeltetők, tehát semmilyen szempontból sem kívülállók). | |||||
Zoli | Adatlap | 585985 | 2015. május 20. 10:17 | ||
Ez elég szomorú és a nagyobb baj az, hogy az egyik kétüléses tört össze, szerintem javíthatatlanul. Remélem a svéd vagy harmadik, független fél fogja kivizsgálni a dolgot. z | |||||
PETI | Adatlap | 585961 | 2015. május 19. 20:51 | ||
Sennás | Adatlap | 585960 | 2015. május 19. 20:39 | ||
Kemény egy lista,rájár a rúd a Cseh légtérre. aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?Country=OK | |||||
Sennás | Adatlap | 585959 | 2015. május 19. 20:33 | ||
Igen igazad van.Bocs Date: 19-MAY-2015 Time: 13:40 Type: SAAB JAS 39D Gripen Owner/operator: Hungarian Air Force Registration: 42 C/n / msn: Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: 2 Airplane damage: Written off (damaged beyond repair) Location: 21. základna taktického letectva Čáslav. - Czech Republic Phase: Landing Nature: Training Departure airport: Kecskemet Destination airport: Čáslav airfield Narrative: "Around 13:40 hours the accident occurred airplane Hungarian Air Force JAS-39 Gripen during the landing maneuver at the airport 21st Tactical Air Force Caslav. The aircraft callsign PUMA66 flew from Hungary to exercise Lion Effort 2015 " "The crew not brake during landing two seater and before the end of the track was ejected. Both pilots are fine. The airplane rolled out of the flight and landing runways free field " The aircraft ended up behind the runway in the field. | |||||
PETI | Adatlap | 585958 | 2015. május 19. 20:31 | ||
42-est is hallottam, csak azért. Biztos ez a 43? | |||||
Sennás | Adatlap | 585957 | 2015. május 19. 20:30 | ||
"43" | |||||
PETI | Adatlap | 585956 | 2015. május 19. 20:29 | ||
Oldalszámot tudunk? | |||||
Benedek | Adatlap | 585955 | 2015. május 19. 20:28 | ||
Nincs az az ember aki ezt a gépet aláírná...sem aki megrepülné .Ez kuka.Lezuhant gépből történő alkatrész kannibalizmus nem egy elfogadott dolog. | |||||
ssanyi | Adatlap | 585954 | 2015. május 19. 20:08 | ||
Üdv! A lényeg hogy a pilóták megúszták ép bőrrel! A tulajdonos pedig vagy újjáépíti vagy újrahasznosítja, szerintem. Sajna ez nem a Magyar Légierő. | |||||
erwyn | Adatlap | 585952 | 2015. május 19. 19:59 | ||
Hiába! Már csak a nosztalgiázás jut neki! | |||||
Sennás | Adatlap | 585948 | 2015. május 19. 18:57 | ||
medor | Adatlap | 585947 | 2015. május 19. 18:57 | ||
Lehet,hogy javítható csak az a kérdés mennyiért?Megéri-e egyáltalán? A teljes orr rész,a függőleges,a 'kacsák',a beömlők és ahogy látom a futók is cserések.Így a has is sérült valószínűleg. A hajtómű sem hiszem,hogy túlélte mert bezabál ezt-azt ilyenkor. A szárnyak sérülései nem látszanak rendesen.Lehet azok is eldobósak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 585943 | 2015. május 19. 18:42 | ||
Most is az eget szagolja, azért emeli az orrát szegény :-( | |||||
zsocate | Adatlap | 585942 | 2015. május 19. 18:39 | ||
Úgy látom, le lehet cserélni az Il-28-ast Kecskeméten. Pont úgy áll, mint az. | |||||
sanyi | Adatlap | 585941 | 2015. május 19. 18:36 | ||
Szerintem a főfutószárak megmaradtak és a hajtómű súlya megbillentette. Szörnyű látni egy csodás technikát ilyen állapotban, de az a lényeg, hogy a pilóták túlélték! | |||||
modano | Adatlap | 585940 | 2015. május 19. 18:22 | ||
SAjnos képek alapján egyértelmű , hogy GAMe OVER :( | |||||
erwyn | Adatlap | 585938 | 2015. május 19. 18:02 | ||
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy ez a gép még egyszer eget szagol? | |||||
Sennás | Adatlap | 585937 | 2015. május 19. 17:54 | ||
Urak a gép az mire akadt fel?Vagy mire van ott feltámaszkodva? | |||||
Gabusch | Adatlap | 585935 | 2015. május 19. 17:42 | ||
Ne viccelj már, jelenleg 18 fok van Caslavban, mi a bánattól jegesedhetett volna le a kifutópálya? Déli kettőkor sem lehetett 20-25 fokkal hidegebb. | |||||
Kamovos | Adatlap | 585934 | 2015. május 19. 17:13 | ||
Sajnos Gergő volt az egyik. :( De szerencsére semmi bajuk. Túlfutás miatt kellett katapultálni. Két jól képzet pilóta nem hibázhatott. Szerintem műszaki meghibásodás lehetett, vagy le jegesedett futó pálya. Azt olvasom, hogy a gép javítható. A kép alakján én kétlem, hogy biztonsággal repülhető is lesz. :( | |||||
Tibcsi | Adatlap | 585932 | 2015. május 19. 16:30 | ||
Hiányzik a teljes orr-rész. Ez eléggé komoly sérülés. Lényeg, hogy a pilóták jól vannak. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 585931 | 2015. május 19. 16:24 | ||
Tibcsi | Adatlap | 585930 | 2015. május 19. 16:23 | ||
Ugrik Csaba és Gróf Gergely ült benne. | |||||
Commissar | Adatlap | 585929 | 2015. május 19. 16:21 | ||
Azt írta a zindexes cikk, hogy leszálláskor nem tudtak fékezni valamiért és ezért katapultáltak. A gép megállt a fűben a pálya végénél komolyabb sérülés nélkül. | |||||
Kamovos | Adatlap | 585928 | 2015. május 19. 16:19 | ||
Remélem nem Gergő ült benne! | |||||
PETI | Adatlap | 585927 | 2015. május 19. 16:19 | ||
Caslavban perecelt az egyik kétüléses. Pilóták kijöttek. | |||||
vfrtom | Adatlap | 585926 | 2015. május 19. 16:19 | ||
Állítólag túlfutott a kifutón, és katapultáltak, a gép meg egy szántóföldön állt meg. De? Guruló gépből katapultálni? Origón van egy "cikk". | |||||
Kamovos | Adatlap | 585925 | 2015. május 19. 16:10 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 585923 | 2015. május 19. 15:32 | ||
- 1 Gripen | |||||
sanyi | Adatlap | 584879 | 2015. május 2. 08:38 | ||
bandy | Adatlap | 584861 | 2015. május 1. 19:58 | ||
Mindegyikre kell szerelni egy lapát nyelet és ki írni hogy vigyázz dolgozni kell vele.Talán akkor nem hordják szét. | |||||
juge75 | Adatlap | 584852 | 2015. május 1. 18:57 | ||
Sajnos, mind igaz. | |||||
Otto | Adatlap | 584851 | 2015. május 1. 18:44 | ||
én is úgy tudom, hogy 2-3 éve újították fel az indóházat és környékét, de a helyi norvég diákok széthordták ami nem volt lebetonozva, sőt még azt is... | |||||
sanyi | Adatlap | 584840 | 2015. május 1. 17:02 | ||
Igen? Szép... Akkor fognak örülni a ... skandinávok... az új zsákmányoknak. Lehet hogy rájuk kell írni, hogy műanyagból van. De azzal meg lehet tüzelni... | |||||
ssanyi | Adatlap | 584839 | 2015. május 1. 16:46 | ||
Üdv! Úgy tudom volt ilyen, a tervezett helyen de ... a svédek ...széthordták. Nem vagyok 100%-ig biztos benne, mármint hogy pont ezen a helyen volt de úgy rámlik. | |||||
sanyi | Adatlap | 584836 | 2015. május 1. 16:28 | ||
Az a gond, hogy valakinek kell a múzeum helye: forgalmas, parkoló biztosítva, tehát máris adott egy bevásárlóközpont - az már más, hogy tőle nem messze van több is. A régit emiatt nem lehet felújítani... Szerintem azt figurát kellene valami balesetnek érnie - pl. betoncsizmát viselve megpróbálja átúszni a Tiszát - és máris minden rendben lenne. Juge75! Köszi a képet, ez jó, kár hogy az illetékes ebbe nem gondol bele... Számomra az a vad, hogy ezt így engedik... Egyébként van egy másik ötletem. Mivel Szolnok vasúti csomópont, vasútparkot csinálni... Az állomáson szerintem lenne is rá anyag. Már megint egy ötlet, bocs.:) | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584831 | 2015. május 1. 15:31 | ||
De, beleférne, csak nem az a valós cél, hogy bármi jobb legyen. | |||||
Otto | Adatlap | 584828 | 2015. május 1. 15:14 | ||
tudom veszélyes gondolkodni, de abból a pénzből a régit miért nem lehetett fejleszteni... | |||||
Sennás | Adatlap | 584827 | 2015. május 1. 15:00 | ||
juge75 | Adatlap | 584826 | 2015. május 1. 14:52 | ||
Láthatóan kevesebb helyre lesznek zsúfolva a gépek plusz hadi technika is (?), ott a Tisza a szomszédban (árvíz veszély), valamint a szemben levő oldalon található a Kőrösi út, helyi viszonylatban nem kell magyaráznom, miféle környék... | |||||
juge75 | Adatlap | 584824 | 2015. május 1. 14:47 | ||
migi | Adatlap | 584823 | 2015. május 1. 14:45 | ||
Tudtommal a nagygépek maradnak , mert lekellene szerelni a szárnyakat a szállitáshoz , de a szakemberek azt mondják ahoz nincsenek meg az eszközök és a speciális szerszámok . | |||||
sanyi | Adatlap | 584821 | 2015. május 1. 14:22 | ||
Akkor csodás... Lesz egy múzeum a mostani helyén, alig pár géppel ingyen. Lesz egy másik a város túlsó végén drágán. Taps! Az egyik biztos tönkre fog menni. Mi lesz majd akkor a kiállított cuccokkal? Tudom: MÉH, jó ára van az alunak, pár hete vittünk ki pár kilót 270Ft rémlik. | |||||
Sennás | Adatlap | 584819 | 2015. május 1. 14:16 | ||
Van benne valami. Elméletileg 100% Uniós pénz abból meg könnyű építkezni(tegyük fel egy fillér se fog eltünni)! Én attol félek a felújitott gépek mennyire lesznek "eredeti"-re készre feljavítva(újrafestett gépek pár év múlva lehet még sz@rabbúl fognak kinézni) Illetve ha ingyé volt az felújitás akkor menyi lesz a belépő,mert tuti hogy az már nem úgy lesz mint Skanzenban."Családi jegy 10.000 Ft"--csak úgy irtam--de tuti nem megyünk többet. | |||||
migi | Adatlap | 584818 | 2015. május 1. 14:15 | ||
Tudtommal a nagygépek maradnak , mert lekellene szerelni a szárnyakat a szállitáshoz , de a szakemberek azt mondják ahoz nincsenek meg az eszközök és a speciális szerszámok . |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
fotók, amin jól látszik a táv a pálya végétől