/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Sennás 626896 2017. április 22. 20:01
Válasz erre
Olyan videó kép nincs amit egy B52 alatt repülő másik gép készített? Kurva közelről biztos látni lehetne. Szoktak olyat vagy tankerről felülről töltés közben. Üdv Sennás!
vfrtom 626894 2017. április 22. 18:57
Válasz erre
Nem a B-52-ön van a hangsúly. Hanem azon , hogy 8 csíkot nem 1 B-52 húz. Ezt állítottad. Ezt egy páran cáfolták, te meg sértödötten eltüntél. Ennyi.
lukács zsolt 626893 2017. április 22. 18:29
Válasz erre
ezt is írtam mert én is azon gondolkodtam,ahogy itt viccelődtek rajtam,hogy-hogyan lehetséges egy ilyen röpcsit ennyire pontosan látni.de lehetséges.nyilván mint írtam nem órákig és kilométereken keresztül vannak szétválva a csíkok...
lukács zsolt 626892 2017. április 22. 18:26
Válasz erre
mivel tudom mit láttam és hogyan,ezért nem sértődtem meg és durcás sem vagyok...leírtam mi lehet a megoldás,mert amit láttam az tény.az elírt tipusjeltől eltekintve 7.-es korom óta -az 91 ben volt-ismerem az amerikai típusokat és volt is szerencsém már akkor a frankfurti,lipcse reptéren távcsővel bámulni őket.taszáron meg 5 méterről...tényleg nem sértődtem meg...biztos nekem is volt olyan amikor hülyének néztem valakit mert hihetetlen volt a sztorija...
vackor 626887 2017. április 22. 12:55
Válasz erre
A-380 a Mátra felett kicsi
A-380 a Mátra...

Ezen a saját fotómon jól látható, hogy a négy kondenzcsíkból hogyan lesz kettő. Nyilván az egymáshoz lényegesen közelibb (egymás melletti) hajtóművekből jóval közelebb, métereken belül kialakulhat a közös kondenzcsík (erre próbáltam utalni az előző hozzászólásomban azzal, hogy "viszonylag közeli B-52" kell hozzá...). Sajnos ma már nehezen lehetne pl.lefotózni, hogy egy Tu-154 kondenzcsíkja hogyan nézne ki...
vfrtom 626886 2017. április 22. 11:39
Válasz erre
Nem a B-52 a hihetetlen, hanem hogy a 4 pár hajtómű 8, nyolc különálló kondenzcsíkot húzott. Nem szégyen beismerni , ha valaki téved, miután többen rámutattak, hogy nem igazán lehetséges. Helyette marad a sértődés és a durca.
mirazsmarci 626883 2017. április 22. 00:49
Válasz erre
Jó sztorik voltak a 90- es években az anno hazánkban a föld alól felszálló szovjet vadászgépekről szólók is...
mirazsmarci 626882 2017. április 22. 00:44
Válasz erre
Milyen diplomatikusan fogalmazol- kissé szkeptikusan fogadtad a hírt- konkrétan nyerítve röhögtél, én meg azt se tudtam merre forduljak
tyimosenko 626881 2017. április 22. 00:00
Válasz erre
Ez az erdő felett lebegő lopakodó esete eszembe juttatta a történetet a nagybajomi erdő felett a 40-es évek végén vagy talán még később tapasztalt gomolygó füst, ami állítólag a még mindig az erdő sűrűjében tanyázó "elveszett" német egység táborából szállt fel.
Valaki évekkel ezelőtt a roncskutatáson megszellőztetett egy ilyen bombahírt.
zoli1989 626880 2017. április 21. 22:28
Válasz erre
Egyébként meg nem lehetetlen hogy valaki B-52-est látott kis hazánk felett. Miért ne történhetett volna meg ? Én meg E-3 Awacs-et láttam forgó tányérral csíkhúzóban. Ennyi.
Ha XB-70 lenne a téma azt most talán nehezebben lehetne elhinni.. :)

Annó autentikus forrásból hallottam egy tatai lopakodós sztoriról, miszerint a tatai erdő felett dugta ki az orrát, majd ott lebegett a "lopakodó". Mivel akkoriban még nem volt alacsony láthatóságú függőlegesen fel és leszálló típus amikor én ezt hallottam (F-35), kissé szkeptikusan fogadtam a hírt. :)
lukács zsolt 626875 2017. április 21. 19:47
Válasz erre
füst kondenz...bánja a kórság...nyilván az egyik a fullon működő hajtóművektől van,a másik vízpára,jégkristály...és nyilván nem arra gondoltam,hogy taszártól szegedig,onnan afghanisztánig 8 tökéletesen elkülönülő csíkot húzott a 3 darab bomber...gondolom most következik a kutatás..milyen hosszú csík kell b-52-esnek?lehet taszár rövid?eleve a formavilágukat sem könnyű összetéveszteni.biztosan van az a hőmérséklet,sebesség,magasság amikor van nyomorult 6-8 méter amíg összezár a kondenzjégfüstkristálycsík vagy mi...részemről a téma lezárva...eddig nem értettem,hogy lehet hetekig lovagolni egy témán...de ezek szerint így..
Kferro 626843 2017. április 21. 08:17
Válasz erre
contrails-b52
contrails-b52
1 11 B-52H contrail l
1 11 B-52H contrail...
6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi
6a00d8341bf8f353ef01...
17 NB-52B contrail l
17 NB-52B contrail l
b52con1
b52con1
B52-Stratofortress_Bruce-Leibowitz
B52-...

Itt van pár kép kondenzcsíkot húzó B-52-esekről.
Rumcájsz_52 626838 2017. április 20. 21:28
Válasz erre
Itt a fotókon füst, mert kis magasságban repül a gép és aránylag kis sebességgel. A kondenzcsík meg a nagy magasságban repülő gép hajtóműveiből kiáramló füst koromszemcséire kicsapódó és jégkristályokká fagyó vízpára. Vagyis csak a színe más, és a nagyobb magasságban a nagyobb gázhő/külső hőmérséklet közti különbség és nagyobb sebesség miatt jobban szétterülnek a csíkok, és a rásütő napfény miatt jobban is látszanak - vagyis szélesebbnek.
Üdv R.
TAMÁS78 626835 2017. április 20. 19:47
Válasz erre
Javítsatok ki, ha tévedek, de én itt a hajtóművekből kiáramló füstöt látom. Ez azért nem ugyanaz, mint a kondenzcsík.
vackor 626834 2017. április 20. 19:40
Válasz erre
B-52 kondenzcsíkjai 1
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 2
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 3
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 4
B-52 kondenzcsíkjai...

Való igaz, hogy éles szem és viszonylag közeli B-52 kell, hogy látható legyen az egymás melletti hajtóművek külön kondenzcsíkja, talán, ha lenne valahol egy olyan kép, ahol más-más színnel festenék meg mind a nyolcat...
TAMÁS78 626823 2017. április 20. 17:19
Válasz erre
Na, most jól pofára estünk, nem tudjuk meg a titkot... :))

Hülyeséget és sértődgetést lehetőleg félretéve, valóban nagyon meglepő számomra, hogy a közvetlenül egymás mellett működő hajtómű-párok csíkja külön-külön látszódna, és valóban, a netes képek sem támasztják ezt alá. De ugye, én is tévedhetek, meg a netre sem töltötték fel a világ minden történését. Kétkedéssel olvasom továbbra is, és ennyi. Egyetlen jó kép kell a jelenségről, és már el is hiszem, annak töredelmes beismerésével együtt, hogy rosszul gondoltam.
lukács zsolt 626822 2017. április 20. 17:06
Válasz erre
na akkor bevallom de csak nektek,hogy 3 boeing 747-es ment egy időben,egy magasságban, egy irányba.én meg jól benéztem.csak,hogy ne kínozzátok magatokat tovább a kép kereséssel..istenem...a talát képen is látszik,hogy nem egy négy hajtóműves normál polgári gép repül..ez egy meddő vita.én tudom mit láttam,volt rá időm az 5 ös úton megfigyelni a röpcsiket.ti nyilván hülyének néztek,akármit is mondok.nem gond ezt a hibát én is elkövettem párszor.továbbra is tartom amit láttam,de az ember tanul a hibáiból és nem oszt meg érdekes tapasztalatokat a továbbiakban.pedig a 4 es úton ma is láttam érdekességeket...de az igaz,hogy b-52 esek nem voltak köztük..kellemes mosolygást...
zsocate 626789 2017. április 19. 22:06
Válasz erre
Szia!

Az internetes képek alapján nyolc kondenzcsíkot leginkább két B-52-es húz.
Pl.: thestar.blogs.com/.a/6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi

Üdv: egy másik hitetlen
lukács zsolt 626784 2017. április 19. 20:39
Válasz erre
bocccsánat hitetlen szemfüleske!igen b-52 stratofortress...ezt elírtam...és igen hiszed-nem hiszed lehet látni hogy nem 4 hanem nyolc csíkot húz...nem meggyőzni akarlak egy általam látott tényről hanem bővebben írok róla!attól függetlenül,hogy elírtam a tipus jelet még hülye nem vagyok.pláne hogy kecskeméten a.p.a. kocsi sofőr voltam és van némi rálátásom a röpcsikre,helikopterekre...nem vagyok beléjük betegedve,ez igaz...blackhawk,chinook,huey,galaxy,hercules,globemaster,gripen,mig-29,an-26,mi-24 stb...ezekkel dolgoztam vagy segítettem a földi kiszolgálásukban...
TAMÁS78 626733 2017. április 18. 21:35
Válasz erre
B-52. És látszott külön-külön a nyolc? Nemá.
lukács zsolt 626732 2017. április 18. 21:29
Válasz erre
jönnek mennek...a nulláson is látom heti jelleggel a régi freightliner és az újjabb oshkosh kamionjaikat...amikor 2004-5 körül azt híresztelte amerika,hogy ő nem támadja meg afganisztánt többször láttam a budapest szeged irányba délkelet felé repülni olyan röpcsiket amik 8 kondenzcsíkot húztak...olyat meg csak egy tud...b-51
komp.n.rajmond@gmail.com 626679 2017. április 17. 18:33
Válasz erre
Kerepes felett is jártak 11:40 körül
lukács zsolt 626664 2017. április 17. 13:27
Válasz erre
sziasztok...amerika húsvétkor sem alszik...12:16 kor nagykáta felett húzott el két darab póttartályos blackhawk helikopter.pest irányából szolnok felé...
Sennás 626588 2017. április 16. 09:28
Válasz erre
Helló igen a 85 misi jobban hangzik.
Zoli 626587 2017. április 16. 09:26
Válasz erre
Szia,

Miért hoppá? A hollandok és olaszok is már tesztelik a saját F-35-öseiket. Inkább az lenne meglepő, ha az F-16-os európai üzemeltetői nem a 35-öst választanák, szóval szerintem a norvégok és dánok is ezt fogják venni, mégha drágább is. Amúgy meg az A verzió ára 85m lesz a gyártás felfutásától, ami már nem is olyan sokkal több, viszont képességek alapján messze jobb típus, mint a Rafele, a Gripen meg említésre sem méltó...
z
Sennás 626585 2017. április 16. 09:02
Válasz erre
illusztráció
illusztráci

Hoppá!

www.jarmuipar.hu/2017/04/kikukazzak-az-f-16-os-vadaszgepeket/

50-55 millió dolcsiból már lehet venni Francia vagy Svéd gépet ehhez képest az F-35 113millió/DB hát nem ugyan az:)
p-51 626386 2017. április 10. 18:06
Válasz erre
Gorbils 626377 2017. április 10. 16:35
Válasz erre
Szia p-51 !

az email cimem gorbils@citromail.hu

üdv
p-51 626369 2017. április 10. 12:55
Válasz erre
Kedves Gorbils!
Elkérhetném az e-mail címed? Az adatlapodon nem találom, és szeretnék írni Neked!
Üdvözlettel:
p-51
vettroio78@gmail.com
Gorbils 626346 2017. április 9. 17:24
Válasz erre
17203872_1352400651473314_1177168597_n
17203872_13524006514...
17792692_1342925219132614_148372273_n
17792692_13429252191...
17792993_1342925232465946_1922727285_n
17792993_13429252324...
17793262_1342925235799279_571032248_n
17793262_13429252357...
17806818_1342925222465947_2013854975_n
17806818_13429252224...
17813811_1342925212465948_2038921140_n
17813811_13429252124...
17820917_1342925225799280_1292204649_n
17820917_13429252257...
17820929_1342925209132615_250902257_n
17820929_13429252091...
17820963_1342925179132618_865069218_n
17820963_13429251791...
17821017_1342925215799281_1877556630_n
17821017_13429252157...
17821062_1342925202465949_1266414290_n
17821062_13429252024...
17821329_1342925185799284_2080319739_n
17821329_13429251857...
17821682_1342925192465950_2057976318_n
17821682_13429251924...
17841606_1342925205799282_673638133_n
17841606_13429252057...
17841987_1342925175799285_1753112017_n
17841987_13429251757...
17842066_1342925189132617_590355048_n
17842066_13429251891...
17842479_1342925195799283_1645846603_n
17842479_13429251957...

Sziasztok!
Már régen jelentkeztettem, hogy mik történtek a kis csipet csapattal!
Először is nagyon szépen köszönöm nektek a rengeteg adományt és segítség nyújtást, amit tőletek kaptam/tunk!
Kb.: 1 hónapja kaptunk egy igen nagy adományt, amit 2 hete osztottam szét, és ha már makett, akkor legyen egy kis verseny!
Igy szerveztem egy házi versenyt!
6 db komolyabb készlett lett kiosztva, amit segítek nekik összerakni, persze azé hagyom őket kibontakozni lesz egy 3 fős zsűri akik pontok alapján fognak eredményt hirdetni az első 5 emléklapot kap a fődíj meg egy 1/72 RB-36 H PEACEMAKER össze rakva kap meg az első helyezett !
Közben megérkezett az új kompresszor van pisztoly is igy jövő heten kezdődhet a fújás is!

Júniusig, ha lesz, időm írok majd róla egy nagy cikket, de addig is itt vannak képek!
Üdv.: Gorbils
Gabusch 626277 2017. április 7. 20:55
Válasz erre
Sennás 626276 2017. április 7. 20:44
Válasz erre
www.eumet.hu/vizallas/duna/#mohacs/

Most akkor csak 3méter körűl van a hajózási Vízmélység? Bullshit
Sennás 626275 2017. április 7. 20:35
Válasz erre
T.J Hooker-es kézifékes forduló?:)
TAMÁS78 626271 2017. április 7. 19:00
Válasz erre
Gabusch 626269 2017. április 7. 18:42
Válasz erre
Mélységet nem tudok mérni GE-vel, csak magasságot. :)

Az U-508 IXC volt, az kb. 77m hosszú és 7m átmérőjű. Feltételezve, hogy az oldalán fekszik (a torony így nem oszt és nem szoroz a mérete szempontjából), nem süllyedt túl mélyen az iszapba és nem szokott alacsony vízállásnál sem kilátszani, legyen mondjuk minimum 8m a vízmélység így 7,5m merülés megengedhető.

Ha a USS Enterprise 342 méteres hosszához 12m-es merülés társul, egy 200m-es hajó esetén akár elég is lehet, mivel 342:120 = 12:7.

Lehet persze, hogy a forduláshoz komolyabb hajózócsatorna kotrására szükség lehet, bár 100+ méteres hajók simán szoktak Budapesten fordulni. Igaz, azok csak többemeletes luxusjárgányok, franc tudja, mekkora merüléssel.
TAMÁS78 626268 2017. április 7. 18:25
Válasz erre
Gabusch 626267 2017. április 7. 18:22
Válasz erre
Google Earthön megmértem, kb. 350m széles a Duna, mivel csak 200 méteres a cseh anyahajó, óvatosan meg tud fordulni, persze vigyázva, hogy ne a csavarok kerüljenek a szélen a homokpadra. :)
Sennás 626264 2017. április 7. 18:05
Válasz erre
Végül is ha kész,a Dunán hajóznak még Mohácsig lejönnek segíthetnek kiemelni az U-Booat-ot:)Kérdés "Y"-ba meg tudnak-e fordulni hogy visszahajózzanak?
Gabusch 626263 2017. április 7. 17:52
Válasz erre
Nem nézem az M1-et sem (M4-en F1, másra ott a net), de maga a felvetés az anyahajóról szenzációs.
Sennás 626262 2017. április 7. 17:46
Válasz erre
Hmm:) Utána bocsánatot kért az M1 "áprilisi tréfa" volt,és valótlant állítottak.
Gabusch 626261 2017. április 7. 17:25
Válasz erre
Floramilla 626260 2017. április 7. 17:14
Válasz erre
A Karel Got kiállításra gondolsz?
rod666 626240 2017. április 7. 13:18
Válasz erre
A facebookon ezen röhög az egész ország 3 napja. Itt tartunk, ez van.
Tibcsi 626239 2017. április 7. 13:03
Válasz erre
Ilyen az, amikor a közmédia átvesz egy április elsejei hírt... 2:00-tól nézzétek... brutál...

www.mediaklikk.hu/video/v4-hirado-m1-2125-2017-04-04-i-adas/

És még le is adták...
exec 626063 2017. április 3. 13:05
Válasz erre
Willi 626062 2017. április 3. 11:45
Válasz erre
Mi az, hogy Románia?
p-51 626056 2017. április 3. 10:20
Válasz erre
Szia!
31-én, pénteken már Mezőtúron át vonult a szerelvény Románia felé, M113, M109, Humwee-k, konténerek, néztük a sorompónál vagy 5 percig.
Sennás 625998 2017. április 2. 07:46
Válasz erre
Köszönet! Esetleg lesz még egy vonattal csak nem hoztak el mindent?
bgyasoldier 625990 2017. április 1. 21:59
Válasz erre
Lengyelországból cuccolnak át Romániába, ott lesz az idei legnagyobb Nato buli nemsokára. Amúgy Tatán is itt van a 4-10 páncélos felderítő zászlóalj Apache százada, kb 1 hónapja. A héten mentek le Hajmáskérre.
Sennás 625959 2017. április 1. 13:34
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
NévtelenII
NévtelenII

Tegnap előtt (márc30án) látott valaki Nyír-Deb-Szol-Békéscs/vagy/Bp felé közlekedő USA katonai szerelvényt?Hova mehetett?Miskolc felől jött.Hadgyakorlat van hazánkban vagy cuccolnak valahova?Lengyel vasúti kocsikon jött a cucc (gondolom ott vagonírozták be).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.