/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.
Szállító 628580 2017. június 2. 15:22
Válasz erre
Csepel felett most repült át 3 Longbow Apache, 2 Chinook társaságában.
Jól néztek ki és a hangjuk is szép volt.
spupek 628067 2017. május 20. 21:28
Válasz erre
Köszi! Jogos! :D
Kamovos 628056 2017. május 20. 14:36
Válasz erre
A bucka lakók is ilyen hírforrást kerestek, aztán le is lőttek egy Mig-25-öt.
Csak ott a hírszerzőz és a hírvivőt is kivégezték. :D
spupek 628027 2017. május 19. 20:44
Válasz erre
Sziasztok!
Kecskemétre igyekszem a közeljövőben, és szeretnék hallani egy kis forszázshangot. Tudnátok segíteni hogy milyen váltásban repülnek a gépek. Melyik nap hánytól-hányig?
Köszi!
zoli75 627982 2017. május 18. 20:24
Válasz erre
Sziasztok,

Camel 1 hívójellel egy An-26-os (406) repül Mezőkövesd térségében.
Kferro 627966 2017. május 18. 11:29
Válasz erre
Jaja, épp az imént néztem. Gyanús, hogy ez ugyanaz a repülés, aminek a kondenzcsíkját láttam korábban, mert az ablakon kinézve pont egy olyan hurkot láttunk itt a kollégákkal. Ezek szerint ez a repülés időben eltolva jelent meg a Flightradar-on, ahogy korábban írtad is.
Rumcájsz_52 627965 2017. május 18. 11:27
Válasz erre
Kferro
Most repül (11,26) Cobra24 jelzéssel a Tisza-tótól Mezőkövesd felé egy Griff, előtte Debrecen környékén is repült egy kunkort.
Kferro 627964 2017. május 18. 10:32
Válasz erre
Értem.
Vagy fél órája repült el itt Debrecen felett egy Gripen. Előbb a hangrobbanást hallottam, majd kicsivel később a gép hangját. Ekkor ki is néztem az ablakon, s láttam a kondenzcsíkját. Gyorsan felmentem a Flightradar-ra, de nem jelzett a közelben Gripent.

A tegnapi Gripen kétszer repült el Debrecen felett, s azon a környéken dolgozok, ahol áthaladt. A Flightradar-os útvonalat követve épp akkor hallottam mindkétszer a hangját a gépnek, amikor a képernyőn is látható volt.
pigasos78 627945 2017. május 17. 21:54
Válasz erre
Rumcájsz_52 627941 2017. május 17. 21:36
Válasz erre
Amit a Flightradar-ra feltesznek az legtöbbször repül is, csak nem biztos hogy pontosan ott és akkor, vagyis lehetnek direkt késleltetések is a rendszerben, időnként lehetnek "ál-célok" is. Viszont az is biztos, hogy nem mindent tesznek ki a nyilvános képernyőre ami a légtérben repül, a Griffeket pl. nagyon ritkán látni itthonról. Néha az azonosító is megtévesztő, és csak akkor jöttem rá hogy Griffet figyelek 20 perce a Hortobágy fölött csalinkázni, mikor az hazaúton begyorsított olyan sebességre hogy nem lehetett se Ancsa se helikopter (utasszállítókat meg általában azonosíthatóan kijeleznek, így azokat könnyű kizárni).
pigasos78 627938 2017. május 17. 21:12
Válasz erre
Az utasgépek tekintetében viszonylag pontos...
pigasos78 627937 2017. május 17. 21:09
Válasz erre
Az utasgépek tekintetében viszonylag pontos...
pigasos78 627936 2017. május 17. 21:08
Válasz erre
Azért a Flightradaros infokat ne vedd készpénznek. Se a repülési adatok tekintetében, se máshogy. A repülési útvonalra pláne ne igyál hideg vizet. Szamtalan olyan eset volt, hogy azt mutatta repülök,holott a földön voltam. És a fordítottja is előfordult. Keresztül repültem az országon oda-vissza, és mégse látott a család. Hiába figyeltek. :)
Kferro 627915 2017. május 17. 12:31
Válasz erre
Rumcájsz_52 627914 2017. május 17. 12:21
Válasz erre
Nyertél, tiéd lehet egy MH Gripen-matricás bögre! (ha veszel magadnak) :-)
Kferro 627912 2017. május 17. 11:05
Válasz erre
Grip
Grip

Jól sejtem, hogy egy Gripen látható a Flightradar-on Cobra21 hívójellel? 756 km/h-s sebesség, és úgy tűnik, Kecsóról szállt fel.
Gabi 627900 2017. május 16. 20:40
Válasz erre
IMG_4794
IMG_4794
IMG_4796
IMG_4796
IMG_4798
IMG_4798
IMG_4801
IMG_4801
IMG_4803
IMG_4803

Sziasztok!
Még szombati képek, csak most töltöttem le, valami repülés volt a Balaton fölött, 5 kétfedelű ment kötelékben. Mivel Zamárdi túlvégén voltak, ők meg a Balaton fölött repültek, még a telének is messze voltak. :)
Gabi
Zoli 627567 2017. május 8. 17:27
Válasz erre
Igen. Sok ország vesz részt a fejlesztésben.
z
Sennás 627566 2017. május 8. 17:22
Válasz erre
TAMÁS78 627476 2017. május 4. 22:07
Válasz erre
pigasos78 627475 2017. május 4. 21:57
Válasz erre
TAMÁS78 627448 2017. május 4. 15:55
Válasz erre
Kamovos 627254 2017. április 30. 14:16
Válasz erre
Gabusch 627243 2017. április 30. 10:50
Válasz erre
Ja, hogy ez a liverpooli cucc. Azt hittem, már lemaradtam valamiről és kihúztak valami újat. Szégyen gyalázat, amit műveltek vele pár éve, bár lehet, hogy balesetveszélyes volt, meg az is, hogy nem láttam - és nem is biztos, hogy fogom. Az U-505-öt amcsiban meg biztosan nem fogom látni.
Sennás 627231 2017. április 30. 08:23
Válasz erre
Sennás 627230 2017. április 30. 07:55
Válasz erre
Gabusch 627225 2017. április 29. 23:41
Válasz erre
Azóta leúszott a tengerig, vagy le kellett vontatni a fenéken a biztonságos kiemeléshez? :)

Amúgy ez melyik?
Sennás 627217 2017. április 29. 20:42
Válasz erre
a27e9d327f6c2d2333dcea7c2dcadbd5
a27e9d327f6c2d2333dc...

Megvan a mohácsi U-boat! Nem tudtam jövő április 1-ig várni:)
sanyi 627144 2017. április 27. 20:38
Válasz erre
Hali!
Tegnap ilyenkor ugyanott Raven 71 hívójellel repkedett egy Griff.
zoli75 627140 2017. április 27. 20:10
Válasz erre
Sziasztok,

A Flightradar24.com-on

Puma12 hívójellel köröz egy Gripen Mezőkövesd térségében.
lukács zsolt 627051 2017. április 25. 19:19
Válasz erre
ja nem jön át...bánja a fa..om mennyi kondenz bánatot húz...nem megsértődtem hanem már túltettem magam a dolgon...napi 16 órát dolgozok így nincs energiám-jobban mondva eddig volt-vitatkozni ismeretlen repülőgép mániásokkal...
Bishop 626926 2017. április 23. 19:51
Válasz erre
wp_20170423_18_00_31_pro (1)
wp_20170423_18_00_31...

Tatabánya.. román teherautók és lövegek.
Valami hadgyakorlat?
vfrtom 626924 2017. április 23. 19:30
Válasz erre
Látom nem megy át. 2 méterre sem lesz 8 csík 1 gép mögött. Fizikailag nem lehet , hisz az egymás melletti hajtómüvek gázai már rég egybeolvadnak mire kialakul a kondenzcsík jelensége. De te elhiszed , azt amit láttál, így meggyözni sem lehet. Nem baj. Hagyjuk is, mert csak mégjobban megsértödsz.
lukács zsolt 626919 2017. április 23. 17:14
Válasz erre
már 3x megbeszéltük,hogy nem több száz méteres vagy kilométeres elkülönülő csíkról írtam...még jó,hogy billencskamion amit vezetek nem húz kondenzcsíkot...így arról már nem kell írnom...
Sennás 626896 2017. április 22. 20:01
Válasz erre
Olyan videó kép nincs amit egy B52 alatt repülő másik gép készített? Kurva közelről biztos látni lehetne. Szoktak olyat vagy tankerről felülről töltés közben. Üdv Sennás!
vfrtom 626894 2017. április 22. 18:57
Válasz erre
Nem a B-52-ön van a hangsúly. Hanem azon , hogy 8 csíkot nem 1 B-52 húz. Ezt állítottad. Ezt egy páran cáfolták, te meg sértödötten eltüntél. Ennyi.
lukács zsolt 626893 2017. április 22. 18:29
Válasz erre
ezt is írtam mert én is azon gondolkodtam,ahogy itt viccelődtek rajtam,hogy-hogyan lehetséges egy ilyen röpcsit ennyire pontosan látni.de lehetséges.nyilván mint írtam nem órákig és kilométereken keresztül vannak szétválva a csíkok...
lukács zsolt 626892 2017. április 22. 18:26
Válasz erre
mivel tudom mit láttam és hogyan,ezért nem sértődtem meg és durcás sem vagyok...leírtam mi lehet a megoldás,mert amit láttam az tény.az elírt tipusjeltől eltekintve 7.-es korom óta -az 91 ben volt-ismerem az amerikai típusokat és volt is szerencsém már akkor a frankfurti,lipcse reptéren távcsővel bámulni őket.taszáron meg 5 méterről...tényleg nem sértődtem meg...biztos nekem is volt olyan amikor hülyének néztem valakit mert hihetetlen volt a sztorija...
vackor 626887 2017. április 22. 12:55
Válasz erre
A-380 a Mátra felett kicsi
A-380 a Mátra...

Ezen a saját fotómon jól látható, hogy a négy kondenzcsíkból hogyan lesz kettő. Nyilván az egymáshoz lényegesen közelibb (egymás melletti) hajtóművekből jóval közelebb, métereken belül kialakulhat a közös kondenzcsík (erre próbáltam utalni az előző hozzászólásomban azzal, hogy "viszonylag közeli B-52" kell hozzá...). Sajnos ma már nehezen lehetne pl.lefotózni, hogy egy Tu-154 kondenzcsíkja hogyan nézne ki...
vfrtom 626886 2017. április 22. 11:39
Válasz erre
Nem a B-52 a hihetetlen, hanem hogy a 4 pár hajtómű 8, nyolc különálló kondenzcsíkot húzott. Nem szégyen beismerni , ha valaki téved, miután többen rámutattak, hogy nem igazán lehetséges. Helyette marad a sértődés és a durca.
mirazsmarci 626883 2017. április 22. 00:49
Válasz erre
Jó sztorik voltak a 90- es években az anno hazánkban a föld alól felszálló szovjet vadászgépekről szólók is...
mirazsmarci 626882 2017. április 22. 00:44
Válasz erre
Milyen diplomatikusan fogalmazol- kissé szkeptikusan fogadtad a hírt- konkrétan nyerítve röhögtél, én meg azt se tudtam merre forduljak
tyimosenko 626881 2017. április 22. 00:00
Válasz erre
Ez az erdő felett lebegő lopakodó esete eszembe juttatta a történetet a nagybajomi erdő felett a 40-es évek végén vagy talán még később tapasztalt gomolygó füst, ami állítólag a még mindig az erdő sűrűjében tanyázó "elveszett" német egység táborából szállt fel.
Valaki évekkel ezelőtt a roncskutatáson megszellőztetett egy ilyen bombahírt.
zoli1989 626880 2017. április 21. 22:28
Válasz erre
Egyébként meg nem lehetetlen hogy valaki B-52-est látott kis hazánk felett. Miért ne történhetett volna meg ? Én meg E-3 Awacs-et láttam forgó tányérral csíkhúzóban. Ennyi.
Ha XB-70 lenne a téma azt most talán nehezebben lehetne elhinni.. :)

Annó autentikus forrásból hallottam egy tatai lopakodós sztoriról, miszerint a tatai erdő felett dugta ki az orrát, majd ott lebegett a "lopakodó". Mivel akkoriban még nem volt alacsony láthatóságú függőlegesen fel és leszálló típus amikor én ezt hallottam (F-35), kissé szkeptikusan fogadtam a hírt. :)
lukács zsolt 626875 2017. április 21. 19:47
Válasz erre
füst kondenz...bánja a kórság...nyilván az egyik a fullon működő hajtóművektől van,a másik vízpára,jégkristály...és nyilván nem arra gondoltam,hogy taszártól szegedig,onnan afghanisztánig 8 tökéletesen elkülönülő csíkot húzott a 3 darab bomber...gondolom most következik a kutatás..milyen hosszú csík kell b-52-esnek?lehet taszár rövid?eleve a formavilágukat sem könnyű összetéveszteni.biztosan van az a hőmérséklet,sebesség,magasság amikor van nyomorult 6-8 méter amíg összezár a kondenzjégfüstkristálycsík vagy mi...részemről a téma lezárva...eddig nem értettem,hogy lehet hetekig lovagolni egy témán...de ezek szerint így..
Kferro 626843 2017. április 21. 08:17
Válasz erre
contrails-b52
contrails-b52
1 11 B-52H contrail l
1 11 B-52H contrail...
6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi
6a00d8341bf8f353ef01...
17 NB-52B contrail l
17 NB-52B contrail l
b52con1
b52con1
B52-Stratofortress_Bruce-Leibowitz
B52-...

Itt van pár kép kondenzcsíkot húzó B-52-esekről.
Rumcájsz_52 626838 2017. április 20. 21:28
Válasz erre
Itt a fotókon füst, mert kis magasságban repül a gép és aránylag kis sebességgel. A kondenzcsík meg a nagy magasságban repülő gép hajtóműveiből kiáramló füst koromszemcséire kicsapódó és jégkristályokká fagyó vízpára. Vagyis csak a színe más, és a nagyobb magasságban a nagyobb gázhő/külső hőmérséklet közti különbség és nagyobb sebesség miatt jobban szétterülnek a csíkok, és a rásütő napfény miatt jobban is látszanak - vagyis szélesebbnek.
Üdv R.
TAMÁS78 626835 2017. április 20. 19:47
Válasz erre
Javítsatok ki, ha tévedek, de én itt a hajtóművekből kiáramló füstöt látom. Ez azért nem ugyanaz, mint a kondenzcsík.
vackor 626834 2017. április 20. 19:40
Válasz erre
B-52 kondenzcsíkjai 1
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 2
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 3
B-52 kondenzcsíkjai...
B-52 kondenzcsíkjai 4
B-52 kondenzcsíkjai...

Való igaz, hogy éles szem és viszonylag közeli B-52 kell, hogy látható legyen az egymás melletti hajtóművek külön kondenzcsíkja, talán, ha lenne valahol egy olyan kép, ahol más-más színnel festenék meg mind a nyolcat...
TAMÁS78 626823 2017. április 20. 17:19
Válasz erre
Na, most jól pofára estünk, nem tudjuk meg a titkot... :))

Hülyeséget és sértődgetést lehetőleg félretéve, valóban nagyon meglepő számomra, hogy a közvetlenül egymás mellett működő hajtómű-párok csíkja külön-külön látszódna, és valóban, a netes képek sem támasztják ezt alá. De ugye, én is tévedhetek, meg a netre sem töltötték fel a világ minden történését. Kétkedéssel olvasom továbbra is, és ennyi. Egyetlen jó kép kell a jelenségről, és már el is hiszem, annak töredelmes beismerésével együtt, hogy rosszul gondoltam.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.