/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Vadász 634379 2017. október 31. 17:29
Válasz erre
Ezt is begyűjtötték:

www.youtube.com/watch
zoli75 634378 2017. október 31. 17:15
Válasz erre
Sziasztok,

Én is láttam az említett forgószárnyast. Pont a házunk fölött repült el. Ka-27/32 volt.
ecsetes 634375 2017. október 31. 16:23
Válasz erre
Nem Kazahsztánban voltam. Nem állítottam hogy magyar volt, hogy utaskabinos volt, hogy kék volt. Azóta kiderítettem, hogy leszállt Debrecenben, videó is van róla.
Kamovos 634374 2017. október 31. 16:14
Válasz erre
Valami Ka-26 akkor is repült. :D
PETI 634371 2017. október 31. 15:59
Válasz erre
És ez most mire jó? Teljesen kék aktív Kamov nincs, részben kék meg arrafelé nem repül, ráadásul az ápolások is most vannak, ezért a legtöbb Kamov most darabokban van a bázisán.
Kamovos 634367 2017. október 31. 15:37
Válasz erre
Találtam egy oldalt ahol több kék Ka-26 is van.

sarmasi-zoli.lapunk.hu/
Kamovos 634366 2017. október 31. 15:35
Válasz erre
Szia DzsunKa.

Nem tudom mit láttál ezért arról nem mondhatok véleményt.
Nem kételkedem a szavaidban akár kék is lehetett a HA-MRQ is kék volt utoljára.
Azt, hogy kinek mire van érvényes engedélye nem tudom.
Talán látja még valaki.
Rendőrségi nem lehetett Ka-26-ban.

Üdv: kamovos
Kamovos 634364 2017. október 31. 15:07
Válasz erre
R-401
R-401

Szia badgo.

Még csak véletlen sem!

Elég vaknak kell lenni ahhoz, hogy a BO-105 keverve legyen a Ka-26-al, csak azért mert kék! :D

A Ka-26-nak jellegzetes két faroktartója van.
Ezenkívül az oldalára akasztott két motor is eléggé megkülönböztetővé teheti bárki számára a többi típustól.
Ezenkívül a hajtóművek hangja is jelentősen eltér a csillagmotorétól. :)

Mindazon által a rendőrségnek nincs Ka-26 helikoptere, sőt egyenlőre semmilyen Kamovja nincs.

Volt egy az az 1 darab. Oldalszáma 401, jobbára színe fehér volt.

Kép Tézsla Mihály gyűjteményében is szerepel ez a kép a netről lett áttöltve.
Balázs barátom oldalán nem szerepel ez az oldalszámú Ka-26-os gép.
Még kép nélkül sem.
PETI 634360 2017. október 31. 14:56
Válasz erre
Szia!
Le is zárhatnánk, de engem az is "zavar", hogy utaskabinos gép tudtommal nem repül jelenleg az országban. LÜFI-je biztos, hogy annak az egynek is lejárt már, ami volt pár éve. Tehát azt hogy láthattál? Az "üres" Kamov meg eléggé eltér látványban az utaskabinostól.
DzsunKa 634357 2017. október 31. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!
Annak idején a KGYRMF -en Helikopter sárkány-hajtóműves hallgatóként belsőégésű (dugattyús) motorokból is államvizsgáztam. Mivel a seregben akkor már csak Ka-26 -soknak voltak ilyen típusú hajtóművei, így ezt kellett tipusként ismerni. Ezen kívűl Kenderesen a MÉM RSZ repterén elég sűrűn láthattam ezeket a gépeket. Úgy, hogy azt hiszem meg tudok különböztetni egy Ka-26 -ost bármelyik másik helikopter tipustól. Azt már írtam, hogy tévedhettem a rendőrséget illetően. Ezzel talán le is zárhatnánk a típus ismereti eszmefuttatást, ha csak "Kamovos" nem akar még hozzászólni.
PETI 634353 2017. október 31. 12:45
Válasz erre
A Heliswiss-nél vannak Ka-32-esek, nem egy, hanem több, de az nem is EU, meg nagyobb is, mint amit a kollégák látni véltek.
A spanyolok is használnak Ka-32-eseket és a bolgároknál is elő-előkerül egy-egy üzemképes példány a sok belajstromozott gépük közül. De ezek mind nagy gépek.
sanyi 634352 2017. október 31. 12:35
Válasz erre
Persze, nem a 226 gondoltam, hanem a 27-28-29-30 családra! Ha jól tudom, Svájcban repül egy légidaruként...
PETI 634351 2017. október 31. 12:28
Válasz erre
Szerinted van 1 olyan ország is az EU hatáskörében lévők között, aki venne akár 1db 226-ost is? Kizárt... Teljességgel lehetetlennek tartom, hogy Karcag-Kenderes térségében ilyen repüljön.
sanyi 634350 2017. október 31. 11:31
Válasz erre
Én is!:) Külföldi Kamov? Nem tudom, itt a környéken van-e Kamov termék máshol is, de nem tartom kizártnak. Nem feltétlen 26-os, hanem modernebb, ami szintén koaxiális és doboz formájú.
badgo 634349 2017. október 31. 11:09
Válasz erre
HA-BOA-1
HA-BOA-1

Sziasztok!

Okoskodok kicsit. :) Ez például nem lehetett? Messziről tűnhet úgy mint egy utaskabinos kamov, nem?
PETI 634348 2017. október 31. 10:50
Válasz erre
Gyerekek, biztos nem Kazahsztánban voltatok? Kék, utaskabinos magyar Kamov? Nee...
Freddy 634334 2017. október 30. 18:52
Válasz erre
Böven van Ka-26 civil kézben mindenféle színekben, és az se biztos, hogy magyar volt. A rendőrség az MD500-akat is cseréli lassan, szerintem már nagyon-nagyon rég nincs Kamov. Aki akarja, az Aviainfón utánaböngészhet az összes rendőrségi Kamovnak (nekem nem volt türelmem, csak a képeket futottam végig:))
ecsetes 634328 2017. október 30. 16:10
Válasz erre
Az tuti hogy Kamov volt, semmi farokrotor csak a koaxális főrotor. Sötét színű volt, akár kék is lehetett.
DzsunKa 634327 2017. október 30. 15:02
Válasz erre
Ha a helikopter-sárkányos szemem nem csalt meg, akkor igen. Rep. magassága végig kb 150, legkisebb távolsága légvonalban kb 300 m volt. Látási viszonyok jók, 100% felhős égbolt, napfény, vagy egyéb tükröződés kizárt. A típust szemből kb 45° szögből ismertem fel. Csodálkoztam is, hogy repülni látok egy kamovot. A gép bal oldalát láttam. A test sötétkék, két fehér, a felszerelt kabin alsó kontúr vonalát követő sávval, ami a faroktartón is folytatódott. A kabin (utastér) közepén (?) fehér betűs felirat, de ezt nem tudtam elolvasni. A szinek és a sávozás miatt gondolom, hogy rendőrségi lehetett. Ha elnéztem, akkor sorry, senkit nem akartam megvezetni!
lacipapa 634324 2017. október 30. 10:51
Válasz erre
Ez,most komoly?Van a Rendőrségnek,még,Kamovja?
Freddy 634322 2017. október 30. 10:46
Válasz erre
Délelőtt meg két Blackhawk. Karcag légiforgalma nem volt ilyen élénk, mióta az orosziok kimentek Kunmadarasról :)
ecsetes 634303 2017. október 29. 20:00
Válasz erre
Köszi! Csak az tűnt fel hogy sokkal hangosabb mint a Mil-ek.
DzsunKa 634272 2017. október 29. 10:48
Válasz erre
Szia ecsetes!
Rendőrségi gép volt, én Kenderesen láttam, Brüsszel felé repült a 4 sz. főút fölött.
ecsetes 634258 2017. október 29. 02:23
Válasz erre
Sziasztok! Szombat délután Karcag felett dörgött el egy Kamov nyugati irányban. Tud valaki valamit?
Krisz76 634126 2017. október 26. 09:46
Válasz erre
Azt olvastam valahol, hogy lengyel gépek voltak.
lacipapa 634123 2017. október 26. 09:10
Válasz erre
Irigyellek!
Azt tudod,hogy kik voltak?
Gorbils 634114 2017. október 25. 22:05
Válasz erre
P9258597m (2)
P9258597m (2

Tegnap 2 db Mig-29 szált fel Kecskeméten gyönyörü látvány volt! A régi jó meg szokott hang! Sajnos képet nem készitettem!
Rafika00 633287 2017. október 4. 22:13
Válasz erre
Nem,sajnos nem kacsa,felemelték okt. 1-étől én ma már 890ft-ot fizettem.
Az volt a válasz a kérdésre hogy vége a bevezető árnak tisztában vannak vele hogy ennyiért nem fogják használni az emberek de sajnos nem ők döntenek erről sem...
Krisz76 633232 2017. október 4. 11:10
Válasz erre
A rakétaezred gyakorlatozik, nekik repülnek célt
Nagyzo 633230 2017. október 4. 10:37
Válasz erre
Győr felett Gripenek műrepülnek elég alacsonyan.
Sennás 633170 2017. október 2. 18:24
Válasz erre
Gyerekek ez nem jó hír:( Remélem kacsa lesz!

www.azenpenzem.hu/cikkek/posta-tobb-mint-80-szazalekos-aremeles/4375/
sanyi 632982 2017. szeptember 27. 18:13
Válasz erre
Igazuk van! Minek tökölni, hogy csak 3 év múlva gyorsítanak 1M fölé.:) Legalább kapásból látják, hogy mennyire lett jó - baj eseten, pedig már egyből tudnak módosítani.
rod666 632954 2017. szeptember 27. 08:27
Válasz erre
Ez a franciáknál divat. De nem csak az F-1-el jártak el így, hanem a Mirage-III-mal is.
sárkányos 632942 2017. szeptember 26. 20:06
Válasz erre
sanyi 632941 2017. szeptember 26. 19:59
Válasz erre
2017 van, ami normális esetben meglenne 1 hét alatt, az a bürokrácia miatt 5 hónap...
Annak idején a Mirage F-1 első repülésén hangsebesség fölé gyorsult. Ha most nekikezdenének tervezni valamit, 2050-re gyártódna le és 20 évig csak nézegetnék, hogy miként üzemeltessék, utána szállna csak fel. A számítógép elméletileg segítene, de valahogy mégis csigalassúak a fejlesztések valamiért. Legalábbis a nyilvános dolgok...
vrauko 632940 2017. szeptember 26. 19:44
Válasz erre
Igen. Csak nem igaz. A motorokat próbálták ki, de nem szállt fel. Az még több hónap vagy év. A szenzációhajhászok azt hitték, hogy a motorpróba azt jelenti, hogy a gép fel is szállt.
Sennás 632939 2017. szeptember 26. 19:30
Válasz erre
pmheros 632902 2017. szeptember 25. 18:22
Válasz erre
Sennás 632736 2017. szeptember 21. 16:53
Válasz erre
Oszt tessen mondani bátsi hán forint a kaminyon?:)
De kipróbálnám szívesen!

www.autoblog.hu/a-nap-kepe/a-nap-kepe-a-vilag-elso-elektromos-hummerje/
TAMÁS78 632668 2017. szeptember 19. 21:07
Válasz erre
csosza 632571 2017. szeptember 16. 21:56
Válasz erre
Ismereteim szerint nem. A földalatti robbantásoknál a robbanás mélysége, a talajszerkezet, és - elsősorban - a hatóerő számít. Maga a robbanás, vagy a rádióaktív anyag közvetlenül nem tör fel a felszínre, csak a földrengés miatt felvert talaj pora.
Gorbils 632568 2017. szeptember 16. 21:00
Válasz erre
9th-Su-57-PAK-FA
9th-Su-57-PAK-FA
9th-Su-57-PAK-FA-over-novosibirsk
9th-Su-57-PAK-FA-...

Sziasztok !

Előbb vagy utob tudtam hogy eljön a pillanat amikor ilyen maszkot kell vágjak a Szu-57 re :)))

Jah a cikk.: Elkészültek az első képek a Szuhoj Szu-57 (Korábban T-50 PAK-FA) legújabb, kilencedik példányáról, mely a napokban érkezett meg Zsukovszkijba. Első repülését még augusztus elején végrehajtó, digitális kamuflázst viselő példány Komszomolszkból történő áttelepülése közben Novoszibirszkben szállt le üzemanyagot vételezni.
Pacy 632551 2017. szeptember 16. 14:58
Válasz erre
Kiszabadul valami földalatti robbantásnál?
Ha nem csesz... szúrják el, akkor is?
Kamovos 632545 2017. szeptember 16. 13:06
Válasz erre
juge75 632538 2017. szeptember 16. 11:56
Válasz erre
Dél Korea miért akarná elintézni az Amcsikat, amikor a legfőbb szövetségesük?
exec 632537 2017. szeptember 16. 11:42
Válasz erre
A lökéshullámon túl a két folyamatnak teljesen más az atomi végterméke, teljesen eltérő izotópokat lehet találni. Nem véletlenül vannak erre különböző radiológiai biológiai és vegyi felderítők.
Kamovos 632499 2017. szeptember 15. 13:29
Válasz erre
Az Usában állítólag, a tektonikus lemezek mozgása a vulkánok beindulásához is vezethet, továbbá az egész környék eltűnhet a tengerbe.
Előfordulhat, hogy Dél Korea el tudja az amcsikat elintézni atom rakéták nélkül is.
Pacy 632420 2017. szeptember 13. 19:49
Válasz erre
Elolvastam, köszönöm.
A lökéshullámokból "látszik".
Gabusch 632393 2017. szeptember 13. 12:19
Válasz erre
Én sem értek hozzá, de gondolom, a két robbanás nem egyforma erejű, így lehet őket a minimális időeltolódás dacára is érzékelni.

Itt egy cikk, bár nem olvastam el. Viszont látszanak a lökéshullámok, ha ezek valóban azok.

www.dw.com/en/what-the-seismic-data-says-about-north-koreas-hydrogen-bomb/a-18965464
Pacy 632389 2017. szeptember 13. 09:41
Válasz erre
Valami ilyenre gondoltam én is, csak ezt sehol nem találtam meg leírva (nem jó helyen kerestem). A fúziós ("hidrogén") bombát egy fissziós ("atom") bombával indítják, de hogy a két robbanás közötti pár nano/mikro/milli ? szekundum időeltérés kimutatható a földben terjedő lökéshullámból, abban nem voltam biztos.
Köszönöm a választ!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.