/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.
Laac 639564 2018. február 8. 13:02
Válasz erre
Meriferi 639548 2018. február 8. 08:03
Válasz erre
Itt egy kis leírás róla. :-)

Meriferi

Kerozin cowboyok(Red Sky)
színes, magyarul beszélő, amerikai akcióthriller, 103 perc, 2014 (16)

Cam Gigandet (Alkonyat), Rachael Leigh Cook (A csaj nem jár egyedül), Shane West (Vészhelyzet), Bill Pullman (A Függetlenség napja) és Brian Krause (Alvajárók) játssza a főszerepet ebben a magas fordulatszámon pörgő akciófilmben, melyben egy csapat független repülőpilóta próbál megakadályozni egy háborús katasztrófát. Butch Masters-et (Gigandet), az egykori vadászgéppilótát anno egy tragédiába torkolló akció után menesztették a légierőtől, most viszont kap még egy lehetőséget, hogy egy maréknyi visszavonult pilóta élén titkos küldetésre induljon Iránba, melynek célja egy tömegpusztító fegyver és annak rejtekhelyének elpusztítása. Külső segítség és aktív háborús tapasztalat híján a küldetés öngyilkosnak tűnik, Masters mégis belemegy, és a becsülete megmentése érdekében szembenéz a pokollal.
Gabikabácsi 639546 2018. február 8. 07:55
Válasz erre
Rubicon_mesterkurzus

Rubicon
Rubicon_mesterkurzus

Jó reggelt!

Magyar katonák a II. világháború keleti hadszínterén címmel ismeretterjesztő konferencia lesz a HTI-ben. A részvétel ingyenes, regisztrációhoz kötött.

Üdv!
HPG
Sennás 639545 2018. február 8. 07:51
Válasz erre
Akár lehetne Ukrán vs Orosz akkor jó lenne,de nincs ilyen csatornám:(
Laac 639544 2018. február 8. 07:44
Válasz erre
Most megy az AMC csatornán a Kerozin cowboyok című film. Nem új és eddig a címe alapján elég semmisnek tűnt. Amúgy pedig tele van hosszas jó felvételű légicsatával Mig-29 vs. Su-27. Kapjátok el!
Altengernagy 639415 2018. február 6. 04:40
Válasz erre
Ertsetek mar meg, eddig is volt penz...
Sherman 639401 2018. február 5. 19:40
Válasz erre
Én ezekből a katonai beszerzésekből csak azt tudom levonni, hogy végre van pénz ezt azt megvenni. Félreértés ne essék én is eltudnám képzelni, hogy mondjuk másra költsék (pl kórházak stb) De nem is olyan régen miközben bezárták a két legnagyobb Pszichiátria kórházat mondván nincs pénz és mellette eladták a katonai műszaki park egy részét mert arra se volt pénz. Szóval ahhoz képest szerintem ez előrelépés.
Gabusch 639353 2018. február 5. 09:33
Válasz erre
Ez nem földrajzi kérdés. Seychelles-en is le kell szállni. ;)
sanyi 639348 2018. február 5. 08:30
Válasz erre
Ha egyszer csak Mauritiuson keresztül kapnak útvonal engedélyt, akkor úgy mennek és kész!:) Földrajzból biztos kiválllóra érecccségizett a kedves delikvens.
Altengernagy 639346 2018. február 5. 08:13
Válasz erre
2003 ota tiszta vagyok (nem nezek TV-t)) de a netes sajtoban mar izekre szedtek oket.

idezem.

"ezekkel a gepekkel is ugyan olyan sokaig fog tartani Afganisztanba erni - ket koztes leszallassal Dubai-ban es Mauritius-on"
Sennás 639342 2018. február 5. 07:14
Válasz erre
TV2 reggeli műsorában egy gyors riport a Honvédség 2 ÚJ repülőgépéről! Keressétek, "tekerjétek" vissza:)
PETI 639324 2018. február 4. 21:13
Válasz erre
Hü szegény! Hát őt szerettük nagyon.. Anno a szlovákoknál meg az az ukrán Frogfoot volt a statin, amivel később a 20-on éves pilóta srác demózott egyet a falu szélén, csak sajnos szántás lett belőle. Érdekes dolgok.
Kössz a képeket!
zoli1989 639274 2018. február 4. 00:06
Válasz erre
_IGP0129
_IGP0129
_IGP1015
_IGP1015
_IGP1020
_IGP1020

2012.08.12 Moszkva - Zsukovszkij. Russianplanes alapján ez a ma lelőtt Frogfoot.
PETI 639269 2018. február 3. 21:43
Válasz erre
PETI 639268 2018. február 3. 21:41
Válasz erre
Lelőttek egy orosz Szu-25-öst szír ellenzékiek:

24.hu/kulfold/2018/02/03/lelottek-egy-orosz-harci-repulogepet-sziriaban/

A pilóta katapultált, de a földön megölték (más forrásból az infó).
csosza 639242 2018. február 3. 15:40
Válasz erre
Délelőtt megnyílt a Miskolci Makettkiállítás a Fráter Gimnáziumban. Nyita még holnap is 16 óráig.
sárkányos 639030 2018. január 31. 22:39
Válasz erre
Volt róla szó hogy Pápára kellene őket rakni de hát a politika...
sanyi 639029 2018. január 31. 22:29
Válasz erre
Lejárt az AIM-9-ek üzemideje, ezért csak AIM-120 van... És utánuk? Szóval ismét igaz lett, amit annak idején beszéltünk, hogy hiába világszinvonalú Griff lakik az Alföldön, ha a karmai le vannak vágva, mert nincs rá pénz... Nátóhadműveletkompatibilistekknika...
Még egy megjegyzés. "nem fér el a pályán" Akkor mi a bánatért ide hozták, miért nem Pápára, ahol kényelmesebben elfér, már csak a pályán is? Gondolom egyik reptéren sem lesz külön hangár, ugyanúgy a csillagos ég alatt fog lenni, mint a MiG-ek... Esetleg valaki jól jár, mert a pályát építeni/bővíteni kell, amiből majd ugye pár nyaraló is felépül...
Szóval a szokásos, szép, kerek magyar történet ragyog fel a cikk elolvasása után.
Sennás 639027 2018. január 31. 22:11
Válasz erre
sárkányos 639026 2018. január 31. 21:58
Válasz erre
NORAD 638894 2018. január 30. 00:30
Válasz erre
bgyasoldier 638874 2018. január 29. 19:44
Válasz erre
Sennás 638797 2018. január 27. 09:27
Válasz erre
Sherman 638518 2018. január 19. 21:57
Válasz erre
Kedves sanyi és ssanyi kérlek egyikőtök változtassa meg a nevét, mert egy órája olvasom ezt az eszmecserét de csak most jöttem rá hogy két különböző személy írta.
Édes istenem már azt hittem, hogy valaki tudathasadásban szenved.
Sokol 638514 2018. január 19. 21:34
Válasz erre
:) jelen pillanatban csak három-négy super tucano vagy portolt róka kellene az afgán tréningprogramból átemelve csendben. Azokat szomjan sem maradnak, max a tréning majd élesben megy. A legsürgősebb problémákat le is lehetne tudni egyből -lásd pl. a határon szántó-vető, drazséval töltött Ánuskák vagy a murai hajósok esete a Tóth Marival.

Ja, a Honvéd Hont véd.

A jó konyak nátópákó meg menjen busszal, -nyugdíjazásig pont odaér ahol várják- vagy nem.
sanyi 638513 2018. január 19. 21:27
Válasz erre
A Griff szív csak példa volt. Mondhattam volna, egy békefenntartó csapat cuccai konténerben, mondjuk Szíriába 2020-ban...
A KC-390 szerintem jó lenne, bár az is igaz, hogy nem holnapután lenne meg. Az igaz, hogy katonák külföldi küldetéseire jó lesz az Airbus, hiszen több hadsereg is hasonló gépeket használ erre a feladatra, csak "igazi" katonai akcióra nem megfelelő, arra kell még egy típus, ami logisztikailag nem biztos hogy kifizetődő.
ssanyi 638511 2018. január 19. 21:12
Válasz erre
No, lehet itt beszélgetni kérem!
Beígérték a szállítógép beszerzést is, nagyon remélem hogy nem csak politikai tilitoli lesz belőle!
Abban nem vagyok biztos hogy a mi műszaki szolgálatunk feladata lenne ilyen esetben a hajtómű szállítása.
A Griffek egy évre előre betervezve repülnek (excel tábla szerűen) napi szintre lebontva, a "rosszidős" évszakokban pl 60-70%-os-ra beírva.Ez alapján igénylik az alkatrészeket, az esetleges váratlan meghibásodásoknál megrendelik azokat.

Mennyi idő és pénz lenne a kiképzés megszervezése és a gépek beérkezése pl. KC 390 esetén, 1-1,5 év? Van "felesleges" KC 390 ami rövid időn belül elvihető?
Magyarország szempontjából ezek is fontosak, mert sikerült ellébecolni rengeteg időt fejlesztés nélkül.
A kommunikációt pedig fejleszthetnék, a kormány és a honvédségire gondolok (ne utólag magyarázzák mit miért).
sanyi 638509 2018. január 19. 20:54
Válasz erre
Az A-319-el kellene mezőn leszállnia... Erre gondoltam! :)
Egyébként van igazad Neked is, mert utasszállításra is kell gép és arra ez tökéletes, csak kell majd egy tehergép is... Pl. hogy tesznek be egy A-3xx-be egy Gripen hajtóművet, ha mondjuk a Balti misszióbana lerohad az egyik... Oké, ott a C-17, biztos "tisztahaszon" kategória lenne egy nehézszállítóval utaztatni 2 tonnát. No és a C-27 szerintem jó lenne mindkét feladatra. Vagy a KC-390, mert az gyorsabb és akkora, mint egy Herki.
ssanyi 638508 2018. január 19. 20:53
Válasz erre
Teljesen jogos!
Akkó szerintem sikerült ezt az eszmecserét is zátonyra futtatni a jól felépített "csak saját magamat hallom" érveléssel, a focis érv überelhetetlen! :-)
Nehogy örüljünk már annak hogy katonákat normálisan lehessen külszolgálatra szállítani, de aKóóórmány is használni fogja, akkó nehogy mán! :-D
Tessék reklamációt írni hogy 380-ast köll vönni, nehogymáán mást! :-D
Ahogy egy több diplomás mondta, "gyááááá heee, milyezmán"? :-D

Alig várom már a választásokat hogy az emberek újra egymásnak essenek, a politikusok meg röhögnek a háttérben!
Sennás 638507 2018. január 19. 20:33
Válasz erre
Lehet az Érbászba befér egy kicsi foci pálya is!--MÉG:)
Nem is értem miért nem egy 380-al kezdtünk? Én a múltkor mellót hoztam a srácnak akivel maszekolok kaptam 5% jutalékot pluszba! Hát ki tudja ezt fáradtegér szürke gépet ki ajánlotta be:)
ssanyi 638505 2018. január 19. 20:29
Válasz erre
Elsősorban az állomány mozgatását kellett megoldani, tavaly 50 valahány alkalommal béreltek gépet (gondolom az sem volt olcsó).
Bejelentették hogy lesz teherszállító gép beszerzés is, az kevésbé sürgős, levelezni és ajánlatokat böngészni.Ott jó választásnak tűnik a C-27, bár ott is lehet olyan hátulütője a dolgoknak amire én nem is gondolok (vagy más típusnál).

Milyen mezőn kellene leszállnia? Eddig hány alkalommal hiúsult meg bármilyen szállítás (személy vagy technikai) mert nem tudtak leszállni mezőn vagy ippencsakelőkészített reptérre?
sanyi 638503 2018. január 19. 20:20
Válasz erre
Megnézném, hogy pl. az Érbász hogy száll le egy mezőn, vagy ippencsakelőkészített reptéren... Egyszer biztos megcsinálja... Oké, gyorsabb, mint a turboprop, de én akkor is mellette voksolok. Vagy, KC-390: gázturbina, de mégis jó terepre is! Sőt, tankerré is átépíthető, lehetne itatni a Griffeket!
ssanyi 638502 2018. január 19. 20:00
Válasz erre
Üdv!

Eddig tojtak a hadseregre, ezért hagyták lezülleni, így volt "olcsóbb".

A felújított Mi 24-eken kívül hamarabb semmit nem tudnak szolgálatba állítani, még (talán) össze tudnak szedni pilótákat és műszakiakat. Nekik "csak" a jártasságot kell újra megszerezni, szerintem.!
Következő gondolatként össze lehetne kötni a csempész An-2 berepülést (ugye nem gondoljuk hogy az újra bevethető Mi-24-ek kitelepülésével, mondjuk Nyíregyházára (például) vagy másik repülőtérre (repülőterekre).Szerintem.
ssanyi 638499 2018. január 19. 19:48
Válasz erre
Üdv!

Legyenek szívesek megkérdezni, akit érdekel a katonák véleményét (az "egyszerű katonáé!), hogy örülnek neki vagy nem!
Jó lenne belegondolni hogy milyen jó érzés An-26-al "laffogni" a közel keletig 300-400km/h-val, zajban "kényelemben"!Légvonalban valamivel több mint 4300km!
Legyen C-27-C-130-C-17-C-5 (úgyis van a sivatagi "tárolóban", hátha akciós!).
Megint nem gondolunk bele hogy mégis miért vehetik, csak a régi doktrínák elméletei dolgoznak, desszant-harcjármű szállítás-hatalmas terhek dobása!
A "katonának jó a lehajtható ülés is", ahogyan megjegyezte egy kommentelő egy internetes oldalon.
Nem tudom miért olyan nagy probléma hogy megoldották a személyi állomány emberi mozgatását! Akkor kezdjünk el hőbörögni ha nem a katonák lesznek szállítva vele, de jó hangosan!
Utánanézett bárki annak hogy mennyi ideig dekkoltak a leváltott állomány tagjai a Kabuli repülőtéren, csak azért mert az Ancsa nem volt repképes és éppen légtérzárlat volt (polgári gépeknek)! Segítek 10 napig, biztosan jól érezték magukat!

A lényeg hogy makettben lehessen kapni! Így is lehetne tenderezni! :-D
Sennás 638498 2018. január 19. 19:29
Válasz erre
Az nem megy csak haccázzal:( Haa sose érnek oda:) De a AirBus meg majd kilenccázzal!
sanyi 638497 2018. január 19. 19:21
Válasz erre
Ismét a "szakmai és katonai" szempontoknak megfelelően döntöttek... C-27 Spartan? Totttál feleslges egy erfórszván, C-27 szerintem nekünk tökéletes lett volna/lenne, a méretei ellenére sokat el tud vinni és messze is, modern, aránylag olcsó üzemeltetni, igénytelen, lehetne VIP szállításra is használni. Ja és a legfontosabb: 72-es makettben is be lehet szerezni!:)
Kíváncsi vagyok, hogy mennyibe is fájt nekünk ez a hirtelen és ellenálhatatlan vásárlás.
Sennás 638495 2018. január 19. 19:15
Válasz erre
926x504

ILLUSZTRÁCIÓ
926x504

És a "mi" Air Force One-unk megjött már? Vagy még most húzzák az üléseket NAPPA bőrrel?
vrauko 638490 2018. január 19. 18:40
Válasz erre
"Olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
"Az új helikoptereknél elvárás, hogy kiképzési, szállítási és tűztámogatási feladatokat is képes legyen ellátni." - sápadtarcú beszélni furcsa magyar. Nem ösmerni szám-személy egyeztetés. Hogy üzemeltetni majd így bonyolult tehnika?
Altengernagy 638487 2018. január 19. 18:08
Válasz erre
Ezzel semmit se mondtak...

Amugy meg, nem ezt mondtam a masik topicban? Uj beszerzes... De amit ingyen kaptunk az exNDK-bol azt hagytak elrohadni. Az jelenlegiek se mentek volna tonkre ha koltenek ra. Most megveszik ugyan azt uj aron, es azt is hagyjak majd elrohadni, mert nem fognak ra kolteni.
Kerdem en, akkor miert nem vesznek MOST ujakat, ha mar evekig a nagy semmi elegseges volt? Minek ujitgatni, arra is menjen a penz ki az ablakon? Aztan majd hirtelen le kell selejtezni, mer koltseges a fenntartasa es amugy is elavult - Ezt mar lattuk egyszer a SU-22-esekkel. Felujitasbol a daraloba. Aztan megint uj beszerzes.
Safranek 638485 2018. január 19. 17:33
Válasz erre
Sennás 638450 2018. január 19. 07:32
Válasz erre
Altengernagy 638448 2018. január 19. 05:03
Válasz erre
Elirtam... az P-19 Dunaj. "Дунай" avagy "Flat Face B" kereso (celfelderito) lokator a Nyeva-M1 rendszerhez (tipikusan Zil-131-re epitve). Epp ezert kifejezetten kis magassagokra lett kifejlesztve. Persze van teljesen uj tipus is, azt hiszem Kaszta a neve, az mar Kamaz alvazon van, egy ugy nez ki mint egy hosszu nyelu kanal. De a kis beszivargok ellen boven eleg lenne az osregi a P-15 is (na az a Tropa Zil-157-es alvazon), szerintem olyan mar tenyleg nincs uzemkepes.

A lopakodot szerintem a P-18 Terek (ekezet nelkul))) "Spoon Rest D" vette eszre, az 1Ghz alatti frekivel dolgozik, ott loszerszamot sem er a lopcsi felulet. De valoban vegul a Nyeva szedte le azt is.
Sennás 638440 2018. január 18. 21:41
Válasz erre
Ez olyan amivel észrevették anno az F-117est? Az is egy "ősrégi" lokátor volt mi?

Altengernagy tudsz úgy írni legyen ékezet mert sokszor nem értem.Köszönet!
Altengernagy 638435 2018. január 18. 19:38
Válasz erre
Jah, ki kell telepulni egy reskitolto lokatorral, kb Vasarosnameny kozelebe, Lehetoleg Tropa-val (P-19) - HA van meg olyanunk. Az elol hiaba megy 50 ala, es onnan a domborzat se arnyekol.
Altengernagy 638434 2018. január 18. 19:32
Válasz erre
Hatt, sok ujat nem mond. Annyit hogy ok sem terveztek hogy bebukjak a gepet. Ha a pilota fusi fuvarban volt a tulaj tudta nelkul, valszleg tobbet nem repul. Betoncsizmabal nehez lenne...
Sennás 638428 2018. január 18. 16:10
Válasz erre
Pár fejlemény. Vagy csak kuszálódnak a szálak?

faktor.hu/faktor-kallosemjen-migrans-repulo-kerdesek
Altengernagy 638418 2018. január 18. 11:19
Válasz erre
A migransok nagy reszenek megeri, mert ugy tudja ennyit havonta fog kapni odakint. (Amugy is 1000+ euro a minimalber, a "menekult" segely meg tobb)

A masik hogy tobb 10ezer euro azert van naluk, mert ezt (is) szallitjak. Nem az o penzuk, hanem a csempesz halozate (az meg eselyes hogy nem jo szandeku, akar terrorista is lehet). A "menekult" csapat az utja soran a penzt "leadja" a lanc tagjainak, illetve megerkezeskor atadja a cimzettnek.
Elso lepcsoben az emberek erkeznek, masodik lepcsoben a penz, aztan azt jobb nem tudni mire koltik.

Az egyeb csempeszes is eselyes persze, az is befer alapon.
Sennás 638406 2018. január 18. 07:53
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
maxresdefault
maxresdefault

Köszi a választ.Megmondom őszintén nem gondoltam hogy ennyire "bonyi" a dolog. Simán elképzeltem a feltöltött képet.De más húzni meg tolni ezek szerint:) Drága Hofi is megmondta "a farkammal el bírnék húzni egy hegyet de eltolni egy gyufásskatulyát SE!"
De nekem van Tolatás Vezető Vizsgám rákérdek már segíthetek?:))
Safranek 638402 2018. január 17. 22:01
Válasz erre
Weizi 638400 2018. január 17. 21:34
Válasz erre
A kép Kecskeméten készült és eddig a legelső alkalmat leszámítva, amikor hazahozták a három vásárolt orosz helikoptert, minden alakommal lehozták a vontatót az An-124-hez! Mindig megfordították vele miután legurult a pályáról, így egyszerűbb volt neki megint visszagurulni a felszállóra!
A kérdésedre a válasz pedig igen! Kecskemét is rendelkezik nagyméretű vontatójárművekkel, ellenben ekkora gép vontatására és tolására kiképzett szakszemélyzettel már nem igazán!
Valamit a gép gyári vontatóvillája sem biztos hogy lehetővé tenné pl. a kialakítása méretei miatt a teherautós tolást-vonás.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.