/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.
Sennás 699106 2022. augusztus 11. 10:05
Válasz erre
FZyHvWMXkAAesog.jpeg
FZyHvWMXkAAesog.jpeg
FZyHwWqWQAERtMs.jpeg
FZyHwWqWQAERtMs.jpeg
FZyHyIDX0AM2PBY.jpeg
FZyHyIDX0AM2PBY.jpeg
FZyu_uIXEAE4qWl.jpeg
FZyu_uIXEAE4qWl.jpeg

twitter.com/oscar198o/status/1557420338228641792
Sennás 699099 2022. augusztus 10. 20:08
Válasz erre
Köszönöm. Vodafone Tv hálégnek "visszatekerős":) Megoldom! Kíváncsi vagyok.
Gabusch 699098 2022. augusztus 10. 19:45
Válasz erre
RTL Klub Fókuszban most volt szó a skiathosi és korfui, meg egy nepáli reptérről.

Az rtlmost.hu-n némi regisztrációt követően szerintem vissza tudod nézni, bár annyira nem volt érdekes, legalábbis szerintem - de, mint tudjuk, nekem nem annyira szívem csücske a repülés, ami a földi verzióját illeti. ;)
Gabusch 699033 2022. augusztus 8. 22:10
Válasz erre
Többek között a pályahosszakhoz sem értek. :)
Korfun vagy 600m-rel biztosan hosszabb. A gond az, hogy ezekre a miniatűr szigetekre - Skiathos pl. kb. 10km hosszú - leginkább a turizmus miatt kell repülőteret rakni. Ez pedig biztosan gondokba ütközik terepadottságok (hegyek) miatt. Thassosnak pl. egyáltalán nincs is reptere, nem fér el sehol. A szárazföldön van Kavalának reptere, aztán, mivel mi eleve autóval mentünk, nem tudom, hogy arról milyen lehetőségek vannak átmenni a szigetre az autóbérlésen túl. Mondjuk ott 3500m körüli a pálya (Google Earth-szel méregetem), arra meg ezek szerinte bármi le tud szállni.

Visszatérve Skiathosra, hacsak nincs valami extrém hülye széljárás, kicsit érthetetlen, hogy miért nem a tenger felől szállnak le. Ott kevésbé lenne ilyen probléma. Az út is messzebb van, meg esetleges túlfutás esetén nem feltétlenül a vízben kötne ki a gép, hanem valami csónaklerakatban. :)
Sennás 699029 2022. augusztus 8. 20:38
Válasz erre
Köszönöm válaszod. Most olvastam egy webes oldalon 1628méter a pálya. Ez Kva rövid nem? Persze hogy ennyire a küszöbre teszik a gépeket.
Gabusch 699026 2022. augusztus 8. 19:24
Válasz erre
Korfu reptér
Korfu reptér
Skiathos reptér
Skiathos reptér

Valószínűleg sikerült a Wizznek 5-10 méterrel a megszokott alatt érkezni. :)
Más kérdés, hogy a görögök a hülyék, mert simán le kellene zárni a francba azt az útszakaszt, mondjuk egy sorompóval, amikor gép érkezik. A gyalogosokat meg lezavarni a francba. 200 méterről beszélünk, egy robogóval megoldható. Aki marad, 300€.
Korfun meg tudják oldani a reptér melletti út esetén, bár szerintem arra felszállnak, így kétség kívül könnyebb eltakarítani a népet, mint egy leszálló gép esetén. A földön csak könnyebb várni... ;)

A képeken a Korfui és a Skiathosi reptér látható. A korfui spotter-pont az öblön át vezető vékony vonalon van, jóval messzebb a kifutópálya végétől, Skiathoson viszont közvetlen a pálya szélénél.
Más kérdés, hogy el tudom képzelni, hogy a sziget idegenforgalmi jelentőségét pont ez a spotting lehetőség adja, ezért az első néhány komolyabb balesetig, netán halálesetig nem fognak érdemben változtatni rajta.

Amúgy ha a nyaralás mellett döntenél Korfun, tudok ötleteket adni - működik a megadott email címem.
Sennás 699023 2022. augusztus 8. 17:39
Válasz erre
Screenshot_2022-08-08-17-33-40-422.jpeg
Screenshot_2022-08-...

De mindenki így száll le akkor miért bszogatják a pilótákat?
Sennás 699022 2022. augusztus 8. 17:12
Válasz erre
NINTCHDBPICT000428397728
NINTCHDBPICT00042839...
image-16
image-16

:) Skiathos Airport a pontos hely egy Görög szigeten . De már vizsgálat alatt a pilóták az "extra alacsony landolás" miatt. Besz@behu. Milyen hülye kifogást találtak ki?
Gabusch 699017 2022. augusztus 8. 12:26
Válasz erre
Nincs mit. :)

Úgy emlékszem, mi főleg azért mentünk oda fényképezni, mert az egyik erőd munkaerőhiány okán zárva volt, a másikat már láttuk és ha már ott voltunk, lementünk a halászkikötőbe, ahonnan ki lehet menni a rámpára. A felhős időnek nem volt hozzá köze, kb. másfél órát töltöttünk a tengerben a tíz nap alatt, a többit száguldozással, meg főleg bűzlő szeméthalmok között dugóban állással töltöttük.
Sennás 699015 2022. augusztus 8. 07:56
Válasz erre
Köszönöm kimeritő válaszod!
Nekem vagy 20éve(?) volt egy Amsterdam Schiphol reptéren egy ilyen fènyképezős napom.
Gabusch 699012 2022. augusztus 8. 02:58
Válasz erre
Megnéztem neked a repjegyet, finoman fogalmazva nem igazán éri meg. Szeptember-október fordulóján tudsz menni, oda-vissza kb. 60eFt Ryanairrel, aztán nem lesz gép jövő tavaszig, csak átszállással, ami esetleg ez az összeg egy útra, meg még legalább ennyi hazafelé.
A másik, hogy innen napi egy járat van, tehát legalább egy éjszakát el kell ott valahol töltened, mert kb. fél órád van leszállástól felszállásig, ami alatt nem érsz ki a spot-helyre, lévén majdnem 4km a reptértől. A szállás, buszjegy, kaja, stb. meg plusz költség és kell hozzá valami minimális csomag, az meg vagy ingyen van a repülőn, vagy nem.

Az persze jó kérdés, hogy így a turistaszezon legvégén hány járat van egyáltalán, mert az rendben van, hogy nekem leszállt fél órán belül kettő 2018. augusztus 27-én, de lehet, hogy októberben már fagyoskodhatsz azon a betonjárdán órákat, aztán nem jön semmi.

Tehát fenntartom azt a véleményem, hogy erre a legjobb megoldás az, ha kimész egy utazási irodával, mert egyrészt ott gáz esetén visszakaphatod a pénzed, másrészt pedig mind a chartergép, mind pedig a szállás lehet kedvezőbb, mintha magadnak szervezed. Az Ibusz annyira nem rossz. Nem egy Neckermann, de legalább olcsóbb, sőt, úgy emlékszem, amikor utoljára katalógus volt a kezemben, egyénileg is lehetett utazni, olyankor csak a szállásért és esetleges ellátásért (utóbbi ellenjavallt, hallottam már panaszt rá) kell fizetni. És legalább nyaralsz egy kicsit.

A szomszédom fia jár családostul (négyen) Krétára évek óta autóval, azt mondja, olcsóbb, mintha repülnének - és ott van egy hosszú kompozás is benne, ami magában több, mint 100€, ha jól emlékszem, mit mondott - Korfura meg majdnem át lehet úszni. Csak nyilván macerásabb, meg aki nincs hozzászokva, hogy majdnem egy napig vezet egyfolytában, annak kevésbé is ajánlott. De vannak útközben is szép dolgok, pl. meg lehet állni a Meteoráknál.
Meg akkor nem kell autót bérelni, az sem olcsó. Mondjuk mi quadot szoktunk (alapvetően ezért megyünk görög szigetre ;) ), de mi csak ketten vagyunk. Utoljára úgy emlékszem, az is valami 35€ volt már naponta, gondolom, az autó legalább a duplája. És anélkül Korfun nem tudom, mennyire lehet mozogni, bár elvileg van valami buszjárat. 20 éve legalábbis volt, másodszor meg nem kellett ráfanyalodni a quad miatt.
PETI 698998 2022. augusztus 7. 18:05
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9

Sziasztok,

a vb pénteki, záró napján megléptük ezt is. Vontatógépek és a mezőny a levegőből fotózva, start előtt. :)
Maximális köszönet a vontató pilótáknak!

Üdv KP
Gabusch 698996 2022. augusztus 7. 17:50
Válasz erre
Az én véleményem szerint értelmetlenül sokba, bár nem vagyok repülés-fanatikus sem.
Veszel magadnak egy állványt, meg mondjuk egy használt Panasonic TZ70-est, azon van 30x optikai zoom, aztán ennél közelebbi fotókat, videókat is csinálhatsz vele valahonnan Vecsés határából a Liszt Ferencre szálló gépekről.

Őszintén szólva, amióta beütött a Covid, nem repültünk, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy a jegyek ára is erősen felment.
Ha Korfun akarsz spottolni, esetleg érdemesebb tényleg megfontolni egy nyaralást valamelyik utazási irodával.

Egyébként Korfu elérhető autóval és komppal is, de olyan 1300 km, több határon át, ami összességében kb. 16-18 óra menetidő, mivel nem Schengen. Én ugyan egyszer hazavezettem Aubagne-ból Pestre, az 1400, azt reggel kilenctől este 11-ig sikerült abszolválni, gyakorlatilag végig autópályán. A Bp-Thassos (1200+) este 8-tól másnap déli 12-ig tartott. A videón szereplő Skiathos szintén olyan 1200km és oda is el lehet menni kocsival. Foglalsz pár nap szállást a booking.com-on, szerintem jobban megéri.
Sennás 698994 2022. augusztus 7. 16:13
Válasz erre
És ha csak "olcsó jeggyel"-semmi csomag csak fényképezőgép,odaút ki a reptér végébe pár gép leszáll du. még jönni haza? Az ugy vajon mennyibe kerülne?
Gabusch 698993 2022. augusztus 7. 14:55
Válasz erre
vlcsnap-2022-08-07-14h52m04s845
vlcsnap-2022-08-07-...
vlcsnap-2022-08-07-14h52m17s684
vlcsnap-2022-08-07-...

Kb. ilyen Korfun a leszállás. Sajnos, videót nem lehet belinkelni, ezek abból képek.
Gabusch 698991 2022. augusztus 7. 14:42
Válasz erre
Valószínűleg olcsóbb a Balatonnál, de lebeszélnélek Korfuról. Kétszer voltunk, mind a kétszer csalódás volt. Mondjuk a plane-spotting tényleg jópofa.
Thassos, Zakinthos, Karpathos, sokkal jobb helyek.

Igaz, hogy mi nem annyira a tenger miatt megyünk, ha egyáltalán, hanem quadozni, tehát ha a fő cél a plázson döglés, akkor akár jó is lehet Korfu. :)
Sennás 698990 2022. augusztus 7. 14:06
Válasz erre
Brutál akkor is. Akkor jövőre nincs Balaton megyük Korfura:)
páncélos 698985 2022. augusztus 7. 10:49
Válasz erre
Több ilyen repülőtér van a világon, ahol rövid a leszállásra a hely. Korfun ugyan így szállnak le a gépek. Vagy lezárják az utat a reptér végén, mert a város felől száll le a gép, vagy a tenger felől történik a landolás, ott meg az utas érzi úgy mint ha beleesnének a tengerbe.
PETI 698982 2022. augusztus 6. 19:39
Válasz erre
Igen sajnos, mert a légi kémiát leállították, a biológia a szezon elején van és nem ULV van a gépen, vagyis szántóföldi permetezésre van felkészítve a gép. :)
Sennás 698978 2022. augusztus 6. 17:01
Válasz erre
Screenshot_2022-08-06-16-02-10-955~2.jpeg
Screenshot_2022-08-...
Screenshot_2022-08-06-16-03-14-312~2.jpeg
Screenshot_2022-08-...

Nem biztos hogy most történt:) de az biztos brutál közel volt a "küszöbhöz":)
Sennás 698977 2022. augusztus 6. 16:32
Válasz erre
PETI 698964 2022. augusztus 5. 22:07
Válasz erre
Hogyne, persze! Az mg hajnali műfaj. Viszont nem tudom, hogy mit permetezhetett. Ilyenkor már nincs semmi reglonig.
Sennás 698963 2022. augusztus 5. 20:28
Válasz erre
Nincs mit. Kár hogy maszekolni a fényképezőt nem hordom. Reggel 8h volt és már "visszafelé" jöttek. Ilyenkor a nagy melegben jobbnak tűnik hajnalban letudni a melót?
PETI 698962 2022. augusztus 5. 19:38
Válasz erre
Szia Gábor!
Köszi ezt is! Akkor feltetelezem ennyi melója volt, már vitték is vissza Nyír1re. ;) Nem beszéltem velük, most más dolgom volt, holnap elvileg már jönnek az új képek, csak még érjek haza... ;);)
Sennás 698961 2022. augusztus 5. 18:52
Válasz erre
20220804_080326
20220804_080326

Szia Peti! Kb Nagykálló-Oros-Nyiregy reptér irányban.
PETI 698953 2022. augusztus 5. 06:59
Válasz erre
Nem nem nem, a 70 Eur az a vontatás, ne keverjük össze!
Mit nem befolyásol? Elég ha csak az üza árát nézed, de alkatrész ár, fém, stb ár is felment.
PETI 698952 2022. augusztus 5. 06:53
Válasz erre
MRF, vajon merre akadt dolga? Köszi a fotót!
bagdady 698927 2022. augusztus 4. 12:38
Válasz erre
az a baj hogy mint írtam is nem vagyok naprakész a mai dolgokból,régen egy szakadt csepel húzta vonta a kábeleket de hogy ezért 70 eurót is el lehet kérni? el kell gondolkodni valami vontató vételen,és igen Szombathelyről van szó.egyébként ez kicsit más téma de ezt a repülős életet nem befolyásolja a háborús válság ,üzemanyag etc?
Sennás 698926 2022. augusztus 4. 11:55
Válasz erre
20220804_080317
20220804_080317
20220804_080325
20220804_080325

Ma reggel Nyiregyen is repült egy gép.
PETI 698909 2022. augusztus 3. 21:23
Válasz erre
Az nem a csóróság jele... :) Hol vagy te, Szombathely?
Itt, a vb-n egy vontatás 70 Eur, lehet számolni, hogy ha nagy mennyiségben vontatnak, az milyen költség lehet, egy szakadt csőrlő üzemeltetéséhez képest. Persze ismerek olyan kollégát, aki igényli a vontatást, szóval ott nincs is miről beszélni.
bagdady 698898 2022. augusztus 3. 14:06
Válasz erre
kétségtelen tény nem vagyok naprakész,de itt nálunk csak vontatást látni de azt "hektószám
PETI 698897 2022. augusztus 3. 13:56
Válasz erre
Hali!
Nincs ilyen jelenség, csörlés is van. Versenyeken az számít, hogy a mezőny a lehető leggyorsabban fent legyen, közel azonos feltételekkel.
Ha kinézel hétvégenként kis repterekre, fogod látni, hogy alap a csőrlés. :)
bagdady 698896 2022. augusztus 3. 13:48
Válasz erre
üdv
mi lehet az oka hogy a vitorlázókat manapság már nem csörlőzik fel hanem vontatják?
PETI 698895 2022. augusztus 3. 13:34
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a magánban küldött elismerő szavakat az anyagról! A legjobban Kocziha Attila barátunk levele tetszett, amelyből idéznék nektek:

" A makettinfóra feltett "vontatós" képeid lélegzet elállítóak!

A hátsó "féllégtérből" készülteknél reflex szerűen hunyorogtam! -nehogy por menjen a szemembe..."

Hát igen, nekem abban is volt részem.
borisz 698828 2022. július 31. 23:16
Válasz erre
Koszovóban komoly nyugtalanság van, talán fegyveres összecsapás is volt már.
Megy mindenki a határ felé, közben a KFOR Mitrovicában próbálja lezárni az átjárást a szerbek és az albánok lakta városrészek között.
Mindeközben a KFOR-nak most magyar vezetése van, a legtöbb katona magyar.
PETI 698826 2022. július 31. 22:33
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12
13

13
13
14

14
14
15

15
15
16

16
16
17

17
17
18

18
18
19

19
19
20

20
20
21

21
21

Szeged VB, nem tom hányadik nap, szélviharos vontatás. Ismét fókuszban az érdekes vontatógépek.
PETI 698825 2022. július 31. 22:26
Válasz erre
Készüljetek fel, ez most tényleg durva lesz! :)
PETI 698820 2022. július 31. 20:21
Válasz erre
Propellerfanatic 698819 2022. július 31. 19:57
Válasz erre
Szia!
Szuper jó képeket raksz fel! Abba ne hagyd!
Üdv
PETI 698800 2022. július 30. 21:12
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6

Sziasztok,

ma volt nálunk Kecskéden Vári Gyula barátunk a JAK-52-essel. Teszek fel néhány képet.

Üdv KP
migfun 698719 2022. július 26. 11:11
Válasz erre
Egy Góbés repülésem nekem is volt, felejthetetlen élmény!
Gabusch 698717 2022. július 26. 10:58
Válasz erre
Igaz, engem csak vittek párszor, de a Góbé szerintem nagyobb élmény, mint a Cessna vagy a Piper. :)
bagdady 698714 2022. július 25. 22:27
Válasz erre
köszi akkor ez nem lesz az én sportom,marad a régi szép emlék az MHSZ böl amikor még ingyen repülhettem góbéval mondjuk az nem motoros de az élmény nagy
zoli1989 698703 2022. július 25. 19:00
Válasz erre
Egy legolcsóbb LAPL szakszó motoros gépre kb. 2 millió Ft. Ez könnyű gépeket jelent mint pl. DV20 és társai. Nagyobb (kis)gépekre (Cessnák pl.) már legalább 3,5 millió Ft. Nyilván egy ilyen képzés nem is két perc, fél évet legalább kell rá szentelni, de akkor egész jó ütemben tud járni a növendék. De lehet simán 1 év vagy akár több is.
Ha mindez megvan, egy olcsóbb kategóriás gép minimum 40-50e Ft/óra. Ebben az üzemanyag már benne szokott lenni.
bagdady 698694 2022. július 25. 15:19
Válasz erre
köszönöm az infókat ,inkább csak érdeklődtem a téma felől
Gabusch 698693 2022. július 25. 14:48
Válasz erre
Ha megnézed a Peti által adott linket, akkor kijön, hogy alapvetően vagy 3-4 milla ha jól számolom a képzés.
Bérlésnél minimum 45eFt/óra, ami nem tudom, hogy pl. az üzemanyagot tartalmazza-e, avagy az extra, meg persze azt sem, hogy ez átlagos, olcsó, avagy baromi drága.

Egykori repülőoktató haverom mondta, hogy olyan árak vannak, hogy befuccsolt náluk a képzés. És ez volt vagy 10 éve, ha nem több.

Lévén, hogy a srác nincs még 60, az MHSZ-ben kezdte. Gyanítom, hogy a sportot művelők jelentős része járhat hasonló cipőben, meg persze egy csomó újgazdag is benevezhet, mert milyen cool.
De nem hiszem, hogy - kiindulva az általad támasztott igényből, meg az óránkénti 115 eurós bérleti díjból -, sokan engedhetnék meg maguknak, hogy heti 80-120 eFt-ot költsenek el röpködésre.
bagdady 698692 2022. július 25. 14:00
Válasz erre
ha az ember bérlésben gondolkodik és heti 2-3 alkalommal repülni az nagyságrendben mekkora áldozat per hó
PETI 698690 2022. július 25. 13:14
Válasz erre
Ja, hát ha nem akarsz saját gépet, akkor sokkal olcsóbb. Klubgépet lehet igenybe venni, de a képzést akkor sem tudod megspórolni és az sem kevés.
bagdady 698689 2022. július 25. 12:02
Válasz erre
azt hittem kedvezőbb mert elég sokan művelik ezt a sportot
PETI 698687 2022. július 25. 11:22
Válasz erre
Nagyon.
Planecheck.com használt repülők + árak
Flycoop.hu képzések + árak
repülőtéri tárolás és repülőgép üzemeltetés, ápolás külön költségek,
1000,- felett a rep benzin és így tovább
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.