/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Amon 83920 2008. november 30. 21:06
Válasz erre
A rideg magyar valóság.
Én nemrég futottam bele egy cégbe ami gyaokrlatilag több mint 100millát nyert pákyázaton és egy polgármesteri hivatalba van bejegyezve és ott nem is hallottak ilyen cégről.
notarius 83919 2008. november 30. 20:58
Válasz erre
PETI 83918 2008. november 30. 20:57
Válasz erre
Felháborító, de az is, hogy mért csak most nyilvánították azzá? Hiszen egyértelműen műemlék épület (volt). Ennek a bontásnak lesz felelőse, vagy (megint) mindent meg lehet csinálni?
mig23papa 83917 2008. november 30. 20:56
Válasz erre
ha nincs bontási engedélyük akkor nem bonthatnak, akár műemlék akár nem, szerintem, de ha már lebontották (annak ellenére hogy nem tehették volna) akkor az lenne a legigazságosabb büntetés hogy vissza kellene állitaniuk az eredeti állapotot
Elektrolakatos 83916 2008. november 30. 20:49
Válasz erre
Mennyi koncertern voltam ott még a '80-as évek elején
Polar 83915 2008. november 30. 20:38
Válasz erre
Sziasztiok!

A pletykák szerint az egyetem eme részét csütörtökön műemlékké nyilvánították. A bontás azért volt ennyire sürgős, hogy a hivatalos értesítés kézhezvétele előtt végezzenek vele. Ebben az esetben a büntetés max. 3 millió forint.

A többit a fantáziátokra bízom.

Mi majdnem sírtunk, amikor megláttuk a bontás első látható jeleit. A romhalmazból már csak a hajdani klubbhelységünk maradt meg, az is csak azért, mert ennek a fala dőlt le, és emiatt felfüggesztették a bontást.

Polar
PETI 83913 2008. november 30. 20:24
Válasz erre
Ja, a volt sulimban is ez a "jövő", a régi nevén Kertészeti Egyetem (Villányi út)gyönyörű botanikai területeire is szemet vetett valaki. Mélygarázs, parkoló a cél.
PETI 83912 2008. november 30. 20:13
Válasz erre
A tököli -régen PG névre hallgató nagynevű magyar javítóbázis- OBI meglátogatása után mindenkinek jól fog esni beállni a Bólyai mélygarázsba higgyétek el már végre... Megáll az ész!
sarkanyhuzo 83911 2008. november 30. 19:09
Válasz erre
Ez az egész -sajnos- hű képe/tükre az mai magyar állapotoknak...
Szomorú és elkeserítő...
borisz 83910 2008. november 30. 19:04
Válasz erre
Lesz a helyén lakópark...
Az jó, az modern...
Miért kell elpusztítani mindent, ami történelmi és/vagy egyszerűen jó ránézni. Ez az épület, de még sok más is annyira jó, hangulatos, és meghatározó városképet adtak...
Gabusch 83909 2008. november 30. 19:01
Válasz erre
Szép és főleg tágas. Tehát sok értékes területet foglal egy jellegtelen irodaház elől...
KossuthLajos 83908 2008. november 30. 18:19
Válasz erre
Először azt hittem valami másik épületet bontanak ott a Bólyain, aztán megismertem. Miért kell lebontani? Az egy szép épület volt.
Ceró 83907 2008. november 30. 17:24
Válasz erre
Snowman 83906 2008. november 30. 17:15
Válasz erre
Sziasztok!
Én a Stefánián volt és onnan indultam haza.A népligetnél jártam a felüljáró alatt,amikor megérkeztek a tűzoltók és a rendőrök!Ha elöbb végzek vagy nem nézek körbe még1x...

Már reggel láttam,hogy veszélyesen kifelé dől a fal,de azért ezt nem gondoltam volna.
Szóval vigyázzatok magatokra és egymásra!
PETI 83905 2008. november 30. 17:12
Válasz erre
Ceró!
Ha a halálesetre gondolsz, az is tragédia persze. De ennek a bontásnak nem szabadott volna utat adni!
Tibor 83904 2008. november 30. 17:03
Válasz erre
Fiúk!
Hát oda sem mehetek már osztálytalálkozóra. '69-73 közt koptathattam azokat a köveket, lépcsőket. Szégyen gyalázat!
Egy volt Zalkás: Tibor
Ceró 83903 2008. november 30. 17:00
Válasz erre
Ami történt az is kemény! R.I.P.
Ceró
PETI 83902 2008. november 30. 16:59
Válasz erre
Kimondhatatlan szégyen, hogy lebontják a Bólyai Nemzetvédelmi Egyetem épületét!
Ha nem a saját szememmel látnám, nem is hinném el.
Elektrolakatos 83901 2008. november 29. 14:08
Válasz erre
azt a q...

szegény :(

talán nem kellett volna egyáltalán az objektumhoz nyúlni

index.hu/politika/bulvar/ep9385/
Tibor 83900 2008. november 13. 06:20
Válasz erre
Jó reggelt Miggyuri!
Kösz, rendben. Egyben javítom a 1670/1673 hozzászólásomat: nem 2003-ban, hanem 1983-ban jártam monyinóban. A monyinói fotók a hunavia lapon vannak, a superfighter lapról át lehet menni rá.
Üdv.: Tibor
Miggyuri 83899 2008. november 13. 06:15
Válasz erre
Tibor!
Kapold be az Össze hozzászólás mutatása gombot itt fönn az "E-mail-címed:" fölött. Előjön, ami elbújt. :)
Miggyuri
Tibor 83898 2008. november 13. 06:11
Válasz erre
Fiúk!
A topikon 3 sorszám is kimaradt, azaz három hozzászólás, mi lehet az oka?
1668/1671 - 1671/1671
Tibor 83897 2008. november 13. 06:07
Válasz erre
T. Varjúbácsi!
Valami gebasz van ezzel a topikkal, mert tegnap már válaszoltam, az összesítő listán ott is van, jelezve a hozzászólást, de itt meg nem jelenik ma meg. Nos a monyinoi verzió nekem gyanús. Egyrészt 1983 táján jártam ott, igaz néhány hangár közelébe se engedtek bennünket, de akkor ott csak szovjet gépek voltak kiállítva, mintegy 200! példány. A superfighter.hu lapon rengeteg kép található Monyinóból, érzésem szerint a fotók tulajdonosa nem hagyta volna ki, ha egy magyar gépet ott talál. Egyébként más orosz kiállítások web lapjain sem találkoztam vele.
Szóval változatlanul: hol lehetnek a II.VH-ban a szovjetek által zsákmányolt repgépek? (Lehet, hogy ott is dívott a vandalizmus, mint nálunk az '50-es években?
Üdv. és szép napot: Tibor
Varjúbácsi 83894 2008. november 12. 14:20
Válasz erre
Tibor!
Kovács Bubu szerint Moninoban vannak, a Szőnyi féle gépet legalább is ott látta.
Sonka_papa 83893 2008. november 12. 13:25
Válasz erre
Tibor 83892 2008. november 12. 08:59
Válasz erre
BF-109 16
BF-109 16

Helló!
A fene tudja a magyar jelzést. Mellékelek egy fotót, azt hiszem Bernád Dénestől való. Ezen szépen vannak ilyen, meg olyan jelzésű gépek. Arról nem is beszélve, hogy '45 április végén pepecseltek-e átfestéssel?
Mellesleg engem a szovjetek által zsákmányolt magyar gépek sorsa is izgat. Hol lehetnek, ha vannak? Lásd kubinkai múzeum: magyar harckocsik.
Emlékszem egyszer régen megjelent valahol egy fotó a szovjet fronton eltűnt, majd partizánná vált Szőnyi Márton által repült Fiat CR-42-ről valahol oroszhonban, egy hangár előtt.
Szóval hol lehetnek? Gyakran böngészem az orosz web lapokat, de még nem akadtam nyomukra.
Hátha valaki tud itt a fórumozók közül valamit.
No üdv.: Tibor
Zebi 83891 2008. november 12. 08:42
Válasz erre
Szia!
Igen, erre gondoltam. Valóban félreérthető voltam, nem az oroszokra gondoltam, hanem a cikkben is szereplő Egyesült Államokra, ez a gép Arizonában van.
Magyar jelzések valószínűleg felkerülhettek rá, mint a többi Neubibergi magyar gépre.
Tibor 83890 2008. november 12. 08:31
Válasz erre
Zebi!
Kösz a web lap címet. Punka Gyuri kutatásai szerint: a 65. ezred parancsban 1945. 04. 23.-n utalták ki ezt a Wr.Nr. 611943 számú gépet a 101/III. osztálynak és 1945. május 2.-án a megmaradt gépek listáján szerepel. (Punka: A messzer). Ezek szerint erre már nem kerültek volna fel a magyar jelzések?
Ezek után apró kérdésem: a tegnap esti 23:36-os hozzászólásodban erről a gépről írtál? Melyik ez a múzeum, mert én valószínűleg félreértettem a hozzászólásokat, úgy értettem Kubinkában van.
Üdv.: Tibor
Kferro 83889 2008. november 12. 08:21
Válasz erre
A szívem szakadt meg, hogy megnéztem... :(
Zebi 83888 2008. november 12. 08:05
Válasz erre
Tibor 83887 2008. november 12. 05:34
Válasz erre
Jó reggelt Zebi!
Fotó van valahol erről a messerről? Tedd közzé légyszi!
Üdv.: Tibor
Vadász 83886 2008. november 12. 04:47
Válasz erre
Jelenleg ott naagyobb biztonságban van.
Zebi 83885 2008. november 11. 23:36
Válasz erre
Az egyetlen megmaradt magyar Messer is ott van.
Gabusch 83884 2008. november 11. 22:20
Válasz erre
A prágai Hadtörténetit érdemes meglátogatni.
Máté 83883 2008. november 11. 21:08
Válasz erre
Na igen.
Például a kubinkai Zrínyit vagy a Turánt.
De sajnos luxusautókra és helikopterekre kell fordítani a pénzt.
A politikusok gondolkodását úgy látszik sohasem fogom megérteni...
Üdv
Máté
papgyuri 83882 2008. november 11. 19:13
Válasz erre
Érdekes Hír!

www.mult-kor.hu/cikk.php

Mi mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
(Most talán jó lesz)
papgyuri 83881 2008. november 11. 19:07
Válasz erre
Érdekes Hír!
Visszatért Csehországba az elfeledett Skoda harckocsi
Mim mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
Grande 83880 2008. november 9. 07:47
Válasz erre
Balesetet szenvedett egy orosz atomtengeralattjáró
index.hu/politika/kulhirek/368656/
mig23papa 83879 2008. november 8. 21:24
Válasz erre
Tibor

Én ia ara tippeltem, talán már akkor este.
Monox 83878 2008. november 8. 07:37
Válasz erre
Örülök, hogy végre hallok az esetről. Csak azt nem tudom, hogy miért írták azt, hogy a gép úgy esett le, hogy az orra a felszállópálya felé állt. Ez vajon miképp lehet? Nem világos az sem, hogy mindez miért számít tabunak. Sokaktól hallottam, hogy Brükner nem volt éppen népszerű ember a reptéren, sőt ha a hír igaz, akkor a hátsó ülés gazdája is rákérdezés után talált gazdára, lévén a kijelölt hajózó aznapra lemondta a vele való repülést. Acsait egyébként Szatymazon helyezték örök nyugalomra.
Tibor 83877 2008. november 8. 05:29
Válasz erre
Jó reggelt Sainz!
Én akkor a kecskeméti rt. zászlóalj parancsnoka voltam. A második verzió, a vezetett orsó az igaz, legalább is akkori szövegek szerint. Ahogy emlékszem, akkor azt beszélték a reptéren, hogy megbeszélték felszállás előtt, ezzel a figurával fejezik be a felszállást. Brücki Csepelen van eltemetve, ott voltam a temetésén.
Üdv.: Tibor
Tomi 83876 2008. november 7. 21:12
Válasz erre
Én konkrétan inkább a második verzióról hallottam.
sainz 83875 2008. november 7. 20:41
Válasz erre
" Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert. "

Tibor!

Kérlek írd meg mi alapján gondolod ezt az Acsai-Brückner katasztrófáról.
Sok pletyka, hipotézis kering(ett) ezzel az eseménnyel kapcsolatban.
Én a közelmúltban több kecskeméti hajózónál rákérdeztem erre, akik mindannyian ott repültek abban az időben.
Egybehangzóan azt a választ kaptam tőlük, hogy a legvalószínűbb ok az, hogy az egyik fékszárny nem jött vissza a felszállás után, de ezt a vizsgélatnak nem sikerült a roncsok alapján kétséget kizáróan bizonyítania.
A második helyen azt valószínűsítik, hogy egy felszállás utáni orsó palástorsóra sikeredett, és ezért álltak a földbe...

Te esetleg másként tudod ?
Tibor 83874 2008. november 7. 09:54
Válasz erre
Fiúk!
Egyetértve veletek, különösen Momi hozzászólásával, ha nem untatlak benneteket elmesélek két velem történt hasonló fegyelemsértést (Már elévültek-remélem).
Zlinnel jöttünk haza Szolnokról, a pilóta százados volt, én egy kicsit magasabb rendfokozatú az "anyós" ülésben ültem. Délegyházához érve a srác megkérdezte, hogy megnézzük-e a csajokat a nudi strandon. A válaszom "természetesen" naná (Én voltam a fedélzeten a pk.)! Fedélzeti válaszadó lejelentve üzemképtelennek (nehogy a radarok mérni tudjanak minket), majd kb. 20 perc tömény bohóckodás. Néhány emberke a földön ilyedtében be a vízbe. Aztá meguntuk és irány haza.
A másik eset: minyóval Kecskemétről haza. Reptér megközelítés nem Almádi, hanem a hajmáskéri gyakorlóterek felől. Az utastérben velünk utazó, jó nevű hajózó ezredes (aki csak merevszárnyúakra rendelkezett jogsival) fel és be a pilóta fülkébe, másodpilóta ki közénk. Beérünk az állóhely felé és megkezdődik a hintázás, le és föl, jobbra és balra. A látvány remek lehetett, mert az állóhelyre értünk kijött gk. vezető egy idő után elfordult, nem bírta tovább nézni a látványt. Képzelhetitek, a deszanttérben utazók közül néhányan megnézték, hogy mit ebédeltek. Mit gondoltok, ki próbálta meg letenni a minyót az állóhelyre?
No ezeket csak sztoriként, de egy kicsit bemutatva a mentalitást.
Üdv.: Tibor, egy öreg rt-s.
Momi 83873 2008. november 7. 09:13
Válasz erre
Sziasztok!

Emlékezzünk kegyelettel az elhunytakról és tanuljunk az elkövetett hibákból.
I.vh német v angol ász mondta:
Van fiatal vadászpilóta és van öreg vadászpilóta, ismerek fital vakmerő vadászpilóta,de öreg vakmerő vadászpilótával még nem találkoztam"

momi
Tibor 83872 2008. november 7. 08:43
Válasz erre
Kferro!
Jellemző a magyar tévé csatornákra, csak a szenzáció hajhászás.
A vizsgálat várható végeredménye már a tragédia bekövetkeztekor is világos volt. Lásd az akkori miniszteri megnyilvánulásokat. (Ez most nem rosszindulatú megjegyzés, hanem annak ismerete, hogy a minisztert az illetékes parancsnokok tájékoztatták pl. a kijelölt repülési útvonaltól és légtértől való eltérésről.) Egyébként néhány volt hajózó és repülésirányító haverommal már ekkor a súlyos fegyelemsértésre és repülési szabálysértésre tippeltünk.
Üdv.: Tibor
Kferro 83871 2008. november 7. 08:31
Válasz erre
Tegnap este a TV2 híradóját nézve értesültem a vizsgálat eredményéről. Érdekes volt, hogy az animációban egy Buccaner ábrázolta az Albát.
Tibor 83870 2008. november 7. 08:27
Válasz erre
Fiúk!
Nincs itt semmi összeesküvés elmélet.
Először is mindketten (nyugodjanak békében) Kanadából nemrég jöttek haza. Az alezredes srác odakint oktatója volt a gyakorlatilag kezdő főhadnagynak. Így már érthető, hogy az oktató miért ment bele a "balhéba". Itt semmi más, mint súlyos fegyelemsértés történt mindkettőjük részéről, amiért az életükkel fizettek. Egyébként azt a kesztyűt repülés közben is le lehet venni, eközben az oktató alez. simán vezethette a gépet.
Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert.
Üdv.: Tibor
Elektrolakatos 83869 2008. november 7. 07:36
Válasz erre
"Mivel a balesetet okozó főhadnagy is életét vesztette, a katonai ügyészség lezárta a nyomozást. "

Azt hiszem nekem ez mindent elárul...vagy csak én érzek "összeesküvés elméletet" :S:S

Mindenesetre tudtommal kesztyűben vezetnek...mekkora gombok lehettek a mobilján?
Monox 83868 2008. november 7. 07:25
Válasz erre
Azért nem akármi repülési szabálysértésről szól eze a cikk. SMS-t írni repülés közben... Hát dobtam egy hátast.

index.hu/politika/bulvar/fgyalbat1106/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.